Header Ads

Ustalardan Bolluk, Bereket ve Para Dersleri 02 : Bir Ayda Bir Yıllık Gelir - Bob Proctor / SESLİ KİTAP


Sana hayatımın akışını tam anlamıyla değiştiren bir konudan bahsedeceğim. Bu pek çok insanın anlamadığı bir konu, ama anlayanlar anlamayanlardan çok daha iyi yaşıyor. Sevdiğim bir söz var: "İyi hayat pahalıdır. O kadar pahalı olmayan başka yaşam yolları da var, ama hiç iyi değiller." Bence çok doğru.

Yıllar önce, bir adam bana bir kitap verdi, Düşün ve Zengin Ol. Parasız kalmıştım. Aslında ben hep parasızdım. Hiç param olmamıştı. 26 yaşındaydım, iki aylık lise eğitimim vardı ve iş tecrübem yoktu. "Bob, bunu oku, sana ne diyorsam onu yap, istediğin her şeye sahip olabilirsin" dedi. Biraz para istiyordum sadece, yeteri kadar param olursa bütün sorunlarım ortadan kalkar diye düşünüyordum.

Yılda 4.000 dolar kazanıyordum ama 6.000 borcum vardı. 18 ay boyunca sahip olduğum ya da kazandığım her kuruşu ödemiş olsaydım, belki ancak düze çıkabilirdim. Bu yüzden gerçekten bunu değiştirebileceğimi düşünmüyordum. Ama, bir yıl içinde ayda 15.000 dolar kazanmaya başladım biliyor musun? Bir yıl içinde yılda 4.000'den ayda 15.000'e çıktım. Eğer böyle düşünüyorsan, o kadar akıllı değildim. Para kazanmak için çok akıllı olmana gerek yok, ancak bazı temel kuralları anlaman gerekiyor ve sana bundan bahsetmek istiyorum.

Anlamanı istediğim şey tam olarak bu. Şu anda bir yılda kazandığın kadar parayı her ay kazanabilirsin. Yıllık gelirini nasıl aylık gelire çevireceğini gösterebilirim. Bu kulağa büyük bir abartı gibi gelebilir, ama aslında değil. Bu mümkün. İlk çalışmaya başladığımda bu kitapta okuduğum bir şey var ve önceleri az bi' para kazanarak başladım.

Napoleon Hill buna "Büyük Para" diyordu. Çok dikkatli dinle çünkü bu bittiğinde, bunu nasıl gerçekleştirebileceğini sana göstereceğim. Napoleon Hill, "Büyük para olarak bilinen miktarlar ile para geldiğinde, onu biriktirene, suyun yokuş aşağı akması kadar kolay akar" diyordu. Yani diyor ki, "Bir nehre benzetilebilecek büyük bir güç akışı var, ancak bir yönde akar, akışın doğru tarafına girenleri ileriye ve yukarıya, servete taşır. Ters istikamette girecek kadar bahtsız olan ve oradan kendini kurtaramayan herkesi aşağı ve sefaletin içine sürükler."

Ve yine diyor ki, "Büyük bir servet edinen herkes, bu yaşam akışının varlığını fark etmiştir. Bu, kişinin düşünme sürecinden oluşur. Düşüncenin olumlu duyguları, akışın kişiyi talihe götüren tarafını oluşturur. Olumsuz duygular ise insanı yoksulluğa sürükleyen tarafı oluşturur." Şimdi, bu, burada bahsettiğim şeyi bir servet edinmek amacıyla takip eden kişi için çok önemli bir düşünce taşıyor.

Yoksulluğa yol açan güç akışının tarafındaysan, bu bir kürek görevi görebilir ve kendini nehrin diğer tarafına itebilirsin. Ve bu bilgi sana ancak uygulama ve kullanım yoluyla hizmet edebilir. Sadece okumak ve üzerinde hüküm vermek, öyle ya da böyle, sana hiçbir şekilde fayda sağlamayacaktır. Şöyle ki, yoksulluk ve zenginlik sık sık yer değiştirir. Yoksulluk, gönüllü olarak zenginliğin yerini alabilir ve genellikle de alır.

Ancak zenginlik, yoksulluğun yerini aldığında, bu değişiklik genellikle iyi tasarlanmış ve dikkatle yürütülen planlarla sağlanır. Yoksulluğun plana ihtiyacı yoktur. Kimsenin ona yardım etmesine ihtiyacı yoktur çünkü çok cesur ve çok acımasızdır. Zenginlik utangaç ve çekingendir. Çekilmek zorundadır. Şimdi, sanırım biraz daha keyiflisin. Her şeyden önce para kazanılmalıdır ve bununla ilgili tüm bu evrende çalışan bir yasa vardır.

Ralph Waldo Emerson bununla ilgili çok güzel şeyler yazdı: Tazminat Yasası... Ve Tazminat Yasası kesin olarak çalışır. Tazminat Yasası açıkça belirtir: Kazandığın para miktarı şu üç puanla tam olarak orantılı olacaktır. 

  • Birincisi, yaptığın şeye duyulan ihtiyaç.
  • İkincisi, bunu yapabilme yeteneğin.
  • Ve üç numara, senin yerine geçmenin zorluğu.

Şimdi bunu düşünmeni istiyorum. Birincisi, yaptığın şeye duyulan ihtiyaç. İkincisi, bunu yapabilme yeteneğin. Üçüncüsü, senin yerine geçmenin zorluğu. Detaylar oldukça açık, yaptığın şeye ihtiyaç zaten vardır diye düşünüyorum, bu konuda hiçbir şey yapmana gerek bile olmayabilir. Eğer iki numarayla ilgilenirsen, üç numara da halledilir. Bunun hakkında ciddi olarak düşünmeni isterim açıkçası. Ben uzun süre düşündüm ve anladım ki, oldukça doğru.

Görüyorsun, sadece bu üç noktadan en önemli olan birine odaklanman gerekiyor ve bu iki numara: bunu yapabilme yeteneğin. Ne yaparsan yap, daha iyi olmak istiyor olmalısın. Yaptığın işte daha iyi olmak için çalışmaya devam et. Ve herhangi bir rekabet yok. Sahip olacağın tek rakip sensin. Ne yaparsan yap, ustalaş. Şimdi de şunu düşünmeni istiyorum: Para kazanmak için sadece üç strateji vardır.

Sadece üç strateji. Bunlara P1, P2 ve P3 diyeceğim. Ama onlara başlamadan önce, aklına kazımanı istediğim bir şey var: Eğer çocuklarına nasıl para kazanılacağını öğretmezsen, sen öğretmezsen, çok yüksek ihtimal ile hiç öğrenemeyecekler. Çünkü okul bize para kazanmayı öğretmez. Sonuna kadar okuyabilirsin; Harvard, Oxford, Stanford'a gidebilirsin, fark etmez, sana nasıl para kazanılacağını öğretmezler.

Sana nasıl yatırım yapacağını öğretirler. Nasıl saklanacağını da öğretirler. Ve nasıl sayılacağını da öğretirler. Ama sana onu nasıl kazanacağını öğretmiyorlar. Şimdi üç strateji var. Çocuklarına öğreteceksen, onlara üç numarayı öğret. Ama sırayı bozmadan bir numarayla başlayalım. 

Bir numaralı strateji nüfusun %96'sı tarafından kullanılıyor ve işe yaramayacak. Hiç yaramadı. Bu para için zamanını takas ettiğin yerdir. Gördüğün gibi, bu stratejinin doğal bir sorunu var, buna doygunluk deniyor. Yani, ne kadar etkili olduğun umurumda değil, bir saatte ne kadar kazandığın umurumda değil, zamanın öyle ya da böyle tükenecek. Zamanını parayla takas ediyorsun, çalışmıyor ve işe yaramaz. 

İki numara mükemmel bir strateji ve nüfusun sadece %3'ü tarafından kullanılıyor. İkincisi, para kazanmak için para yatırdığın yerdir, yani yatırım. Şimdi, bir numaralı stratejideki insanlar bunu duyuyorlar ve bu yüzden kazandıklarından biraz yatırım yapıyorlar ama nasıl yatırım yapacaklarını bilmiyorlar ve genellikle kaybediyorlar. Para yatıracaksan, gerçekten ne yaptığını bilmelisin ya da ne yaptığını bildiğini kanıtlamış birine gitmelisin. 

Üç numara ise, para kazanmak için para yatırdığın yerdir. Şimdi, ilk iki strateji, odaklanmanı istediğim strateji değil. İşte odaklanmanı istediğim şey: üç numara. Yüz kişiden sadece biri tarafından kullanılıyor. Ve bu grup neredeyse tüm parayı kazanan yerde olan grup.

Ve kazanılan tüm paranın %96'sı bu çok küçük bir seçilmiş insan grubuna gidiyor. Ve sana bir şey söyleyeceğim, eskiden onların gerçekten zeki olduklarını düşünürdüm. Büyük çoğunluğu çok zeki falan değil. Yılda bir milyon dolardan fazla kazanıyordum ve ne halt ettiğimi, nasıl yaptığımı analiz etmeye başladım. P3'te tökezlemiştim. Ne yaptığımı bilmiyordum ama yapıyordum. Hepimiz gibi, eğer çok para kazanacaksan, gerçekten çok akıllı olman gerektiğine inanarak yetiştirilmiştim.

O kadar zeki olmadığımı biliyordum ama oldukça fazla para kazanıyordum. P3, nüfusun %1'i tarafından kullanılıyor, ancak tüm paranın %96'sı onlarda. Bu insanlar, birden fazla gelir kaynağı kurarak zamanlarını çoğaltan insanlar. Şimdi soru şu: Birden fazla gelir kaynağını nasıl kurarsın? Bazı insanlar bunu birden fazla işle karıştırıyor. Bu birden fazla iş değil, birden fazla gelir kaynağı. Gerçek şu ki, uyurken para kazandığın gelir kaynakları oluşturabilirsin.

Ve hiçbir zaman bugün olduğundan daha kolay olmamıştı. İnternetle ve çalışma şeklimizle adamım, bunu gerçekleştirebilirsin. Yani burada tekrar geri dönelim. Yapmak istediğimiz şey, yıllık gelirini nasıl aylık gelire çevireceğini göstermek. Şimdi dikkat et, çünkü bu çok önemli. Bu çok çok önemli. Bu, ancak birden fazla gelir kaynağına sahip olarak gerçekleştirilebilir. Tarihe tekrar bakarsan, tüm zengin insanların her zaman birden fazla gelir kaynağına sahip olduğunu göreceksin.

Bir tane yoktu, her türden farklı gelir kaynakları vardı. Bende kaç tane olduğundan tam olarak emin değilim. Ben onlara bakmıyorum bile, onlara bakan başka biri var. Sandy'nin, iş ortağım, gelir kaynaklarımızla ilgilenen bir ekibi var. Şimdi burada dur ve ne söylediğimi iyi dinle. Dünyamız değişiyor. Bu konuda hata yapma. Alvin Toffler, 1970'lerde Future Shock adında bir kitap yazdı ve yaklaşan değişikliklerden bahsetmişti aslında.

1970'de Earl Nightingale ve Lloyd Conant ile çalışıyordum ve orada, Nightingale Conant Şirketi çevresinde bu çok popüler bir kitaptı. Hepimiz bunun üzerinde çalışıyorduk ve bazı tahminlere, "bu asla olmaz" diyerek gülüyorduk. İlerleyen 40 ya da 50 yılda gördük ki, Toffler az bile söylemişti. Tahminleri olanların yanında yetersiz kaldı bile diyebiliriz. Bir süre önce öldü ama ölmeden önce belki hatırlaman gereken bir şey söyledi: "21. yüzyılın cahili, okuma yazma bilmeyenler olmayacak" dedi. "Öğrenemeyen, unutamayan ve yeniden öğrenemeyen insanlar olacaklar." 

Yeni kurallar... Şimdi her zaman öğreniyorum ve sürekli öğreniyorum. Ve sana öğrendiğim bir şeyi söyleyeyim: dünyamız değişiyor ama büyümüyor. Dünya küçülüyor."

Küçülüyor... Ve işte başka bir şey daha ve bu çok önemli. Birden fazla gelir kaynağı aracılığıyla dünyanın her yerinde iş sahibi olabilirsin. Sorman gereken soru şu: "Ne kadar istiyorsun? Ne kadar istiyorsun?" Çünkü her yerde gelir kaynakları kurabilirsin. Benim birden çok fazla gelir kaynağım var. Şirketimizi bu şekilde yapılandırdık. İşimizde öğrettiğimiz şeyi öğretmeleri için danışmanlar yetiştiriyoruz, ve artık onların da birden fazla gelir kaynağı var.

Şunu anlaman çok önemli: nerede yaşadığın önemli değil, dünyanın her yerinde gelir kaynakları kuruyor olabilirsin. Ve yenilerini kurmaya da devam edebilirsin. Bu fikri beğendin, değil mi? Pekala, o zaman güzel haberi vermeme izin ver: Bunu yapabilecek kapasitedesin. Ve inan bana benim işim bunları öğretmek. Ve bunun için çok türlü yol var. 

Şunu diyebilirsin; "Eh, tüm gelir kaynaklarınız aynı büyüklükte mi?" Hayır. Bazıları daha büyük, bazıları daha küçük. Ama sonuç şu ki hepsinin ortak bir yanı var: Büyük ya da küçük olsalar da hepsi aynı yere, aynı hesaba akıyor :). Bu doğru. Sürekli bir gelir kaynağın olduğunda bu artar da artar. Bunu bilmek güzel, büyük veya küçük, bunu bilmek bile güzel. 

Farkındalığın azaldıkça bu konuşmayı sık sık dinlemeni öneririm. Arkadaşlarınla da paylaşabilirsin. Ama şunu unutma; birden fazla iş değil, birden fazla gelir kaynağı. Şimdi Napoleon Hill büyük paradan bahsediyordu, ne demişti? Bu zihinsel bir şey. Hepsi senin zihninde. Geçmişte ne yaptığın umurumda değil, bunu yapabilecek kapasitedesin.

-------------

E-KİTAP / PDF: Ustalardan Bolluk, Bereket ve Para Dersleri 02 : Bir Ayda Bir Yıllık Gelir - Bob Proctor / SESLİ KİTAP

-------------

Blogger tarafından desteklenmektedir.