Header Ads

Zihin Yazılımını Yeni Bir Üst Versiyona Yükseltmeye Hazır Mısın? / John Assaraf Türkçe 07


Nöroplastisite her zaman iş başındadır. Şimdi bir dakikanı ayır ve şu ifadelerden kaçının senin için doğru olduğunu say:

  • Her hafta yeni insanlarla tanışırım.
  • Her gün yoğun ve anlamlı konuşmalar yaparım.
  • Her gün fiziksel olarak aktifim.
  • Her hafta bilinçli olarak farklı projelerde yer alıyorum.
  • Takip etmekten keyif aldığım net hedeflerim var.
  • Stres seviyelerimi yönetiyorum.
  • Her seferinde bir göreve dikkatle odaklanırım.
  • Hayatımın anlamı, amacı ve değeri üzerine düşünmek için zaman ayırırım.
  • Her gün hedeflerimi ve arzularımı düşünür ve duygulandırırım.
  • Yılda en az bir önemli yeni şey - spor, hobi, beceri vs.- öğreniyorum.
  • Zengin bir sosyal hayatım var.
  • Sağlığımı ve beslenmemi sürekli iyileştirmeyi seçiyorum.
  • Yeni şeyler denemeyi severim.
  • Her gün bilinçli olarak zevkli işler yaparım.
  • Eski inançlarıma meydan okuyorum ve diğer insanlar, dünya ve kendim hakkında yeni bakış açıları arıyorum.
  • Her gün birkaç dakikamı derin düşüncelere dalarak geçiririm.
  • Her gün on dakika ruhsal bir uygulama yaparak (dua, meditasyon, farkındalık vb.) harcıyorum.
  • Yeni ve zorlayıcı (kurgu ve kurgu dışı) kitaplar okurum.
  • Çalışmak ve eğlenmek için daha iyi yollar bulmak adına arkadaşlarım ve meslektaşlarımla beyin fırtınası yaparım.
  • Arkadaşlarım, ortaklarım ve aile üyelerimle yeni güven ve yakınlık düzeyleri keşfetmeye çalışırım.
  • Farklı inançlara sahip olanlara karşı açık fikirli ve kabul edici olmaya çalışıyorum.
  • Her gün yeni güçlendirici alışkanlıkları kuvvetlendirmenin ve oluşturmanın yollarını arıyorum. 

Skorun ne? Basitçe, ne kadar çok ise o kadar iyidir.

Nöroplastisite devam eden bir süreçtir ve olabileceğin en iyi insan olmaya kararlıysan, bu yaşam boyu sürecek bir süreçtir.

Upgrade İçin Hazır mısın?

Ebeveynlerimiz, öğretmenlerimiz, kardeşlerimiz ve arkadaşlarımız bizi hayata başlatır. Bu ilişkiler ve genç yaşamlarımızdaki deneyimler bizi koşullandırır. Bize zihniyetimizi, becerilerimizi ve inançlarımızı öğretirler. Ve bunların çoğu o zamanlar hayati öneme sahip olsa da ve belki de bazı yönlerden hala güç veriyor olsa da, önemli bir kısmı şu anda yetişkinler olarak bize iyi hizmet etmiyor.

Örneğin, daha fazlasını başarmak için çabaladığın, ancak anlamlı ilerleme sağlamak için gereken gerçek araçlardan yoksun olduğun zamanlar olabilir. Kısmen bunun nedeni, günümüz kurallarının sürekli değişmesidir. Ancak bunun üzerinde fazla kontrolün yok. Beynimizin eski güvenlik bilincine sahip, enerji tasarruflu, olumsuz yönelimli, değişimden nefret etme eğilimi ile inşa ettiği “yazılımı” bir başka büyük parçadır. Ancak bu konuda önemli bir kontrolün var.

Bir bakıma, her zaman kullanabileceğin yeni yükseltmeler vardır:

  • Ya "Korku 2.0"ı çalıştırmak yerine "Bolluk 6.1"e yükseltebilseydin?
  • Ya "Anksiyete 4.5" yerine "Sakinlik X"e geçebilseydin?
  • Bozulan sürüm 1.16 yerine "Bolluk Premium"u indirebilseydin ne olurdu? "Enerji Tracker"dan ne haber? Veya "Mutluluk Pro"?

Düşük bir yaratıcılık ve üretkenlik düzeyinde çalışmak yerine -hayatındaki herhangi bir şeyi değiştirmek için çok az enerjinin harcandığı alışılmış bir beynin termostatik konfor bölgesi- neden elinden gelen en iyi beyne sahip olmayasın? Neden? Ciddi anlamda... Neden?

Nöroplastisite, davranışsal psikolojideki en yeni keşiflerle birleştiğinde oyunun kurallarını değiştiriyor. Sana beynini ve sonuç olarak hayatını tam anlamıyla değiştirme potansiyeli sunar. Bir sonraki gün, bunu başarmanın en kolay ve en hızlı yolunu göstereceğim.

Blogger tarafından desteklenmektedir.