Header Ads

Herkesin Merak Ettiği O Arkadaş: Abdullah - Neville Goddard / SESLİ KİTAP


Her insanın sahip olduğu Dünya hakkında iki gerçek görüş vardır ve eski hikaye anlatıcıları bu iki görüşün tamamen bilincindeydiler. Birine “akli”, diğerine “kalbi” adını verdiler. 

Doğal zihin için gerçeklik şimdi denilen an ile sınırlıdır; bu an tüm gerçekliği içeriyor gibi görünür, geri kalan her şey gerçek dışıdır. Doğal zihin için, geçmiş ve gelecek tamamen hayalidir. Başka bir deyişle, doğal zihni kullandığımda geçmişim, sadece var olan şeylerin bir hafıza görüntüsüdür. Ve dünyevi veya doğal zihnin sınırlı odağı için gelecek yoktur. Doğal zihin, geçmişi tekrar ziyaret edip onu mevcut, kendisi için nesnel ve somut bir şey olarak görebileceğine inanmaz, geleceğin var olduğuna da inanmaz.

Anlayacağımız şekilde dördüncü boyut odağı diyeceğimiz ruhsal zihin için, doğal zihnin geçmişi, şimdisi ve geleceği andaki bir bütündür. İnsanın karşılaştığı, karşılaşmakta olduğu ve karşılaşacağı tüm duyusal izlenimleri içine alır.

Senin ve benim bugün olduğumuz gibi işlev görmemizin ve daha büyük bir görünümün farkında olmamamızın tek nedeni, bizim alışkanlıkların yaratıkları olmamız ve alışkanlıkların bizi başka türlü göreceğimiz şeylere tamamen kör kılmasıdır; ama alışkanlık kanun değildir. Sanki dünyanın en zorlayıcı gücüymüş gibi hareket eder, ancak yasa değildir.

Hayata yeni bir yaklaşım getirebiliriz. Eğer sen ve ben her gün birkaç dakikamızı dikkatimizi duyu alanından çekip görünmez bir duruma odaklamak için harcarsak ve bu tefekküre sadık kalsak, görünmez bir durumun gerçekliğini hissedip sezebilsek, bu daha büyük dünyanın, bu boyutsal olarak daha büyük dünyanın zamanla farkına varırdık. Tasarlanan durum artık zaman içinde yerinden edilmiş somut bir gerçekliktir.

Geçmiş ölüdür. Ölüler arasında yaşıyorsan, ön yargıların, hurafelerin, yaşattığın yanlış inançların arkasına saklandığın mezar taşlarıdır. Onların gitmesine izin vermeyi reddedersen, onları kovmamak için aydınlanmış bir nedenle yalvaran bir delisin. Fark yok. Ancak aydınlanmış akıl, aklın istilasına karşı önyargı ve hurafeyi korumaktan acizdir.

Bu dünyada, önyargının doğası ne olursa olsun, onu aklın ışığına taşıyabilecek bir önyargıya sahip bir adam yoktur. Belli bir millete, belli bir ırka, belli bir “izme”, belli bir şeye karşı olduğunu söyle – ne olduğu umurumda değil – bu inancını aklın ışığına çıkarıp yaşatamazsın. Dünyanda canlı tutulabilmesi için onu akıldan saklaman gerekir. Onu aklın ışığında analiz edip yaşatamazsın. Bu dördüncü boyut odağı gelip sana hayata yeni bir yaklaşım gösterdiğinde ve seni rahatsız eden tüm bu şeyleri kendi zihninden attığında, o zaman arınır ve sağ zihninde giyinirsin.

Şimdi giyinik ve aklın başında ölüleri diriltebilirsin. Ölen ne? Senin hırsın, arzun, kalbinin gerçekleşmemiş hayalleridir. Bu, insanın zihninde barındırılan çocuktur. Zihnin mevcut duyularının kapsamı dışında işlev gördüğünde, zihnin tüm eski sınırlamalardan kurtulduğunda, artık deli adam değilsin; ama sen, insanın kalbinin özlemlerini diriltebilen güç ve varlıksın. 

Zihnin eski benlik kavramından arındıkça, olmak istediğin kişi olduğunu varsayıyorsun ve bu varsayıma sadık kalarak varsayımını şekillendiriyor veya çocuğunu diriltiyorsun. 

Arzu ettiğin çocuk veya durum artık senin sabit kavramındır. Ama şimdi, eskiden olmak istediğim kişi olduğumu varsaydığım için, olduğunun bilincinde olduğum şeyi arzulamaya devam edemem. O yüzden tartışmıyorum. Ne olduğum hakkında kimseyle konuşmam. Olmak istediğim kişi olduğum o kadar açık ki, öyleymişim gibi yürüyorum.

Eskiden olmak istediğim kişiymişim gibi yürüyor, sınırlı odaklı dünyam onu görmüyor ve artık onu arzulamadığımı düşünüyor. Ama yasayı bilen ben, "Çocuk ölmedi" diyorum, ama uyuyor. Şimdi onu uyandırıyorum, varsayımımla uyandırıyorum ve varsayımlarımı dünyamda görünür kılıyorum, çünkü varsayımlar sürdürülürse, her zaman doğruladıklarını uyandırır.

Kapıyı kapatırım. Ne kapısı? Duygularımın kapısı. Sadece duyularımın ortaya çıkardığı her şeyi tamamen kapatıyorum. Duyularımın kanıtlarını reddediyorum. Doğal insanın sınırlı aklını askıya alıyorum ve duyularımın reddettiği şey olduğum bu cesur iddiada yürüyorum. Kapıyı alaycı, gülen kalabalığa karşı kapatıyorum. Artık onay aramıyorum. Varsayımımla alay eden ve varsayımımın mümkün olup olmadığını başkalarıyla tartışmayan duyularımın kanıtlarını tamamen reddediyorum.

Durumun bilincindeyim. Ben tüm fikirlerimin ana-babasıyım ve zihnim bu yeni benlik kavramına sadık kalıyor. Aklım disiplinli. Talep edenleri bu duruma alıyorum ve onu inkar edecek her şeyi bu durumdan çıkarıyorum.

Şimdi arzuladığım ve sahip olduğumu varsaydığım durum, dünyamda nesneleşiyor ve varsayımımın gücüne tanıklık ediyor.

Yargıç kendin ol, seni yargılayamam. Sana şu soruyu sorsaydım gerçekten bana cevap verir miydin: “Şimdi, başka birinin yardımı olmadan, kendi dünyanda bu varsayımı gerçeğe dönüştürmek için sadece olmak istediğin kişi olduğunu varsayman gerektiğine inanıyor musun? Yoksa önce geçmişin sana dayattığı belirli bir koşulu yerine getirmen gerektiğine, belirli bir düzene, belirli bir şeye sahip olman gerektiğine inanıyor musun?”

Kurtulmak için bir şey olman gerektiğine inanıyorsan, hala hurafelerin ve geçmişin önyargılarının arkasına saklanmış bir delisin ve arınmamak için yalvarıyorsun.

Bazıları bana diyor ki, "Bana bu inançları bırak çünkü beni rahatlatıyorlar.”

Ben de “ölü geçmişten çık” diyorum. “O mezarlıktan çık ve bir olduğumuzu ve hayatının mimarının senin kendi bilincin olduğunu bilerek yürü.”

Ne olduğunun bilincindesin? Üç boyutlu zihninin sınırlı odağıyla hedefini göremesen de, şimdi olduğunu varsaydığın şeysin. Varsayımda yürü ve ona sadık kal. Varlığının bu boyutunda zaman yavaş atıyor ve varsayımını nesneleştirdikten sonra bile, bu mevcut gerçekliğin bir zihin tutumu olduğu bir zaman olduğunu hatırlayamazsın. Burada zamanın ritminin yavaşlığı nedeniyle, iç doğan ile ona tanıklık eden dış dünya arasındaki ilişkiyi çoğu zaman göremiyorsun.

Bu dünyadaki en yakın arkadaşlarım, eşim ve küçük kızım, onlara hitap ettiğimde, ikinci şahıs olarak karımla “sen” diye konuşmalıyım. Ne kadar yakın olurlarsa olsunlar herkesle “sen” olarak konuşmalıyım. Ve ondan sonra üçüncü şahıs, "o". Bu dünyada mevcut ilk şahıs kipini birlikte kullanabileceğim tek kişi var ve o da ben. "Ben" sadece kendim için söylenebilir, başkası için söylenemez. Bu nedenle, olmak istediğim ama görünüşe göre olmadığım bir arzunun bilincinde olduğumda, herhangi bir eylemi benden başka kim ilk yapabilir? Birinci kişinin gücüne tek başıma sahibim. Ben olmak istediğim kişiyim. Olmak istediğim kişi olduğuma inanmam dışında, eskisi gibi kalırım ve bu sınırlama içinde ölürüm.

Yapman gereken tek şey, önceden olmak istediğin kişi olduğunu ve onun içinde olduğunu ve senden başka kimsenin olamayacağını varsaymaktır. Olmak istediğin kişi olduğunun bilincine vardığında, hangi insan önüne geçebilir? BENİM deme gücüne tek başına sahip olduğunda kimse senin önünde olamaz.

Artık duyularının inkar edeceği şeysin. Zaten olmak istediğin kişi olduğunu varsayacak kadar cesur musun? Şimdi aklının ve duyularının inkar ettiği şey olduğunu varsaymaya cüret edersen, o zaman yardım almadan sen de kalkıp yürüyeceksin. Bu, kaygısız olduğunda, endişeli olmadığın zaman, sonuçları aramadığında, işaretleri takip ettiğini bilerek, yalnızca mistik bir durgunluk duygusudur.

Bu, içinde çalışmanın olmadığı dinginlik günüdür. Bunu yapmak için çalışmadığın zaman, andasındır. Başkalarının fikirleriyle hiç ilgilenmediğinde, öyleymiş gibi yürüdüğünde, artık yapmak için parmağını bile kıpırdatmazsın, andasındır. Nasıl olacağı konusunda endişelenemem ve yine de öyle olduğumun bilincinde olduğumu söyleyebilirim. Özgür, güvenli, sağlıklı ve mutlu olduğumun bilincindeysem, bu bilinç durumlarını hiçbir çaba ve emek harcamadan sürdürürüm. Bu nedenle, andayım

Tartışma, ne olmak istediğin ve hangi nedenin sen olduğunu söylediği arasında başlar. Olmak istediğin şey beş duyu tarafından reddedilir ve gücü ellerinde tutarlar, neyi doğru kabul edeceğini dikte ederler. Kabul etmek istediğin şey henüz zihnine girmemiş ve zihnine gerçekliğini aşılamamıştır.

Aklımın gözüne geri dönüyorum ve mantık bana hayatım boyunca duyularımın sınırlarını her zaman kabul ettiğimi, onlara her zaman gerçek olarak baktığımı söylüyor; ve sabah, öğle ve akşam bu kabule tanık oldum. Akıl bana, doğduğumdan beri sadece bu beşini bildiğimi söylüyor. Şimdi duyularımın sınırlarının dışına çıkmak istiyorum ama bu beş duyunun inkar edeceği kişi olduğumu varsayma cesaretini henüz kendimde bulamadım. Yani burada kalıyorum, görevimin bilincindeyim, ama duyularımın sınırlarının ve mantığımın reddettiği sınırların ötesine geçme cesareti olmadan.

Ne olmak istediğimi biliyorum ve öyle olduğumu varsayıyorum ve burada seninle konuştuğum ve beni dinlediğin ve bulunduğum şehirde olduğum gerçeğiyle yetinmek yerine, başka bir yerde olduğum ve burada yürüdüğüm gerçeğiyle yaşıyorum. Sanki başka bir yerdeymişim gibi… Ve yavaş yavaş varsaydığım şeye dönüşüyorum.

Sana iki kişisel hikaye anlatayım. Çocukken çok sınırlı bir çevrede, Barbados adında küçük bir adada yaşıyordum. Hayvan yemi gerekliydi. Çok ama çok kıt ve çok pahalıydı çünkü ithal etmek zorundaydık. Ben 10 çocuklu bir ailedendim ve büyükannem de bizimle birlikte yaşardı yani masada 13 kişiydik.

Annemin haftanın başlarında aşçıya defalarca “Pazar günü akşam yemeği için üç ördek ayırmanı istiyorum” dediğini hatırlıyorum. Bu, avludaki sürüden üç ördeği alıp onları çok küçük bir kafese tıkacak ve besleyecek, sabah, öğle ve akşam mısırla ve ördeklerin ziyafet çekmesini istediği her şeyle dolduracağı anlamına geliyordu.

Bu, ördekleri düzenli olarak beslediklerimizden tamamen farklı bir diyetti, çünkü ördekleri balıkla besleyerek canlı tutardık. Balıklar çok ucuz ve bol olduğu için onları canlı ve yağlı tutardı; ama sürekli balıkla beslenen bir ördeği yiyemezsin.

Aşçı, üç ördeği alıp onları bir kafese koyar ve yedi gün boyunca mısır, ekşi süt ve kuşlarda tatmak istediğimiz her şeyle doldururdu. Yedi gün sonra öldürüldüklerinde ve akşam yemeğine servis edildiklerinde tatlı, sütle beslenen, mısırla beslenen ördekler olurdular.

Ama bazen aşçı kuşları ayırmayı unuturdu ve babam ördeklerimiz olduğunu bildiğinden ve onun emri yerine getirdiğine inanarak akşam yemeği için başka bir şey getirmezdi ve masaya üç ördek gelirdi. Onlara dokunamazdık bile, çünkü onlar beslendikleri şeyin vücut bulmuş hali gibi olurlardı.

İnsan psikolojik bir varlıktır, bir düşünür. Fiziksel olarak beslendiği şey değil, zihinsel olarak beslendiği şeydir. Zihinsel olarak beslediğimiz şeyin somutlaşmışı oluruz.

O ördeklere sabah mısır, öğleden sonra balık, akşam başka bir şey yedirilemezdi. Tam bir diyet değişikliği olmalıydı. Bizim durumumuzda da sabah biraz meditasyon, öğlen küfür ve akşam dedikodu gibi bir şey yapamayız. Zihinsel diyet yapmalıyız, zihinsel gıdalarımızı tamamen değiştirmeliyiz.

“Doğru olan her şey, dürüst olan her şey, adil olan her şey, saf olan her şey, iyi haber olan her şey… Bir insan kalbinde nasıl düşünürse, tam da öyledir. Şimdi dünyamda ifade etmek istediğim zihinsel yemeği seçebilseydim ve onunla ziyafet çekebilseydim, o olurdum.

Bugün yaptığım şeyi neden yaptığımı söyleyeyim. 1933'te New York'taydım ve beş yıl İbranice çalıştığım eski arkadaşım Abdullah, tüm batıl inançlarımı yemenin başlangıcıydı. Yanına gittiğimde içim hurafelerle doldu. Et yiyemedim, balık yiyemedim, tavuk yiyemedim, dünyada yaşayanların hiçbirini yiyemedim. İçmedim, sigara kullanmadım ve bekar bir hayat yaşamak için muazzam bir çaba sarf ediyordum. Abdullah bana dedi ki, “Sana deli olduğunu söylemeyeceğim Neville ama sen biliyorsun. Bütün bunlar aptalca şeyler." Ama aptal olduklarına inanamıyordum.

Kasım 1933'te New York'taki ailemle Barbados'a doğru yola çıkarken vedalaştım. 12 yıldır bu ülkede Barbados'u görmek istememiştim. Başarılı değildim ve eve, ailemin başarılı üyelerinin yanına gitmekten utanıyordum. Amerika'da 12 yıl geçirdikten sonra kendi gözümde başarısızdım. Tiyatrodaydım ve bir yıl para kazandım ve sonraki ay harcadım. Ne onların standartlarına göre ne de benimkilere göre başarılı bir insan olarak adlandırabileceğim biri değildim.

Kasım ayında aileme veda ettiğimde, Barbados'a gitmek gibi bir arzum yoktu. Gemi yola çıktı ve caddeye çıktığımda Barbados'a gitme arzusuyla bir şey beni ele geçirdi. 1933 yılıydı, işsizdim ve 75. sokaktaki küçük bir oda dışında gidecek bir yerim yoktu. Doğruca eski dostum Abdullah'ın yanına gittim ve ona, "Abdullah, garip bir duygu beni ele geçirdi. 12 yıldır ilk kez Barbados'a gitmek istiyorum."

"Neville, gitmek istiyorsan, gittin." diye cevapladı.

Bu benim için çok garip bir dildi. 72. Cadde'de New York'tayım ve bana Barbados'a gittiğimi söyledi. Ben de ona, “Gittim ne demek Abdullah?” dedim.

"Gerçekten gitmek istiyor musun?" dedi. "Evet" diye cevap verdim.

Sonra bana dedi ki, “Artık bu kapıdan girerken 72. Cadde'de yürümüyorsun, palmiyeli, hindistan cevizli sokaklarda yürüyorsun; burası Barbados. Bana nasıl gideceğini sorma. Barbados'tasın. 'Oradayken' 'nasıl' demezsin. Oradasın. Şimdi oradaymış gibi yürüyorsun.”

Sersemlemiş bir halde onun evinden çıktım. Barbados'tayım. Param yok, işim yok, giyinik bile değilim ama yine de Barbados'tayım.

Tartışılabilecek türden bir insan değildi Abdullah.  İki hafta sonra, hedefime Barbados'a gitmek istediğimi ilk söylediğim günden daha yakın değildim. Ona dedim ki, "Abdullah, sana güveniyorum ama burada bu kez işlerin nasıl yürüyeceğini göremiyorum. Yolculuğum için tek kuruşum yok,” diye açıklamaya başladım.

Ne yaptığını biliyor musun, maça ası kadar siyah, sarıklı başıyla eski dostum Abdullah? Ben oturma odasında otururken, sandalyesinden kalktı, çalışma odasına gitti ve kapıyı çarptı. Kapıdan içeri girerken bana, "Söylemem gereken her şeyi söyledim" dedi.

3 Aralık'ta Abdullah'ın önünde durdum ve ona tekrar yolculuğuma daha yakın olmadığımı söyledim. “Barbados'tasın” diye ifadesini tekrarladı.

Barbados'a gitmek istediğim için beni oraya götürecek olan, Noel'de orada olacak son gemi, 6 Aralık öğlen, eski Nerissa'ya gidiyordu.

4 Aralık sabahı işsiz, gidecek bir yerim olmadığı için geç yattım. Kalktığımda kapımın altında Barbados'tan bir hava postası mektubu vardı. Mektubu açtığımda yerde küçük bir kağıt parçası titreşti. Aldım ve 50 dolarlık bir çekti.

Mektup kardeşim Victor'dandı ve şöyle yazıyordu: "Senden gelmeni istemiyorum Neville, bu bir emirdir. Ailemizin tüm üyelerinin aynı anda orada olduğu bir Noel hiç olmadı. Eğer gelirsen bu Noel yapılabilir.”

Mektup şöyle devam etti: "Çalışmıyorsun, gelmemen için bir neden olmadığını biliyorum, bu yüzden Noel'den önce burada olmalısın. Ekteki 50 $, yolculuk için ihtiyaç duyabileceğin birkaç gömlek veya bir çift ayakkabı satın almak içindir. Başka bir şeye ihtiyacın olmayacak; Gemiyi karşılayacağım ve tüm bahşişlerini ve yapılan masrafları ödeyeceğim. New York City'deki Furness, Withy & Co.'ya telgraf çektim ve ofislerine gittiğinde sana bir bilet vermelerini söyledim. 50 $ sadece bazı küçük temel şeyleri satın almak içindir. Gemide istediğin gibi harcama yapabilirsin. Bunu karşılayacağım ve tüm yükümlülükleri yerine getireceğim.

Mektubumla Furness, Withy and Co.'ya gittim ve okumalarını sağladım. Dediler ki, “Bay Goddard telgrafı aldık ama ne yazık ki 6 Aralık için yerimiz kalmadı. Mevcut tek yer New York ve St Thomas arasındaki 3. sınıf. St Thomas'a vardığımızda inen birkaç yolcumuz var. Daha sonra St Thomas'tan Barbados'a 1. sınıf devam edebilirsiniz. Ama New York ve St Thomas arasında 3. sınıfta gitmelisiniz, ancak 1. sınıf yemek odası ayrıcalıklarına sahip olabilirsiniz ve 1. sınıfın güvertelerinde yürüyebilirsiniz.

"Alacağım" dedim.

4 Aralık öğleden sonra arkadaşım Abdullah'a döndüm ve “Rüya gibi çalıştı” dedim. Mutlu olacağını düşünerek ne yaptığımı ona anlattım.

Bana ne dedi biliyor musun? "Sana 3. sınıfta gideceğini kim söyledi? Kendini Barbados'ta, olduğun adam olarak, 3. sınıfta giderken gördüm mü? Barbados'tasın ve oraya 1. sınıfta gittin.”

6 Aralık öğlen yola çıkmadan önce onu tekrar görecek bir anım bile olmadı. O gemiye binmek için pasaportum ve evraklarımla rıhtıma vardığımda görevli bana, "Size iyi haberlerimiz var Bay Goddard. Bir yolcu iptal oldu ve siz 1. sınıfta gidiyorsunuz.”

Abdullah bana bir fikre bağlı kalmanın ve taviz vermemenin önemini öğretti. Tereddüt ettim ama Barbados'ta olduğum ve 1. sınıfta seyahat ettiğim varsayımına sadık kaldım.

Fikirle ziyafet çek, sanki zaten o bedenlenmiş haliymişsin gibi fikirle özdeşleş. Olmak istediğin kişi olduğunu varsayarak yürü. Bununla ziyafet çeker ve o zihinsel diyete sadık kalırsan, onu kristalize edersin. Bu dünyada sen o olacaksın demektir.

1934'te, Barbados'ta cennet gibi geçen üç ayın ardından New York'a döndüğümde, yıllardır yapmadığım her şeyi yaptım.

Abdullah'ın bana söylediklerini hatırladım, “Bu yasayı kanıtladıktan sonra normal olacaksın Neville. O mezarlıktan çıkacaksın, kutsal olduğunu sandığın o ölü geçmişten çıkacaksın. Gerçekten yaptığın, olmaya çalıştığın her şey için biliyorsun, çok iyiler Neville, ama hiçbir işe yaramıyorlar."

Bu dünyayı tamamen dönüştürülmüş bir insan olarak yürüyerek geri döndüm. Şubat 1934'te olan o günden itibaren, daha fazla yaşamaya başladım. Her zaman başarılı olduğumu dürüstçe söyleyemem. Bu dünyadaki birçok hatam, birçok başarısızlığım, dikkatimin hareketlerinde o kadar tamamen ustalaştığımı ve somutlaştırmak istediğim fikre her zaman sadık kalabildiğimi söylersem beni yalancı çıkarır.

Ama söyleyebilirim ki, geçmişte başarısız olmuş gibi görünsem de, bu dünyada somutlaştırmak istediğim şey olmak için her gün ilerliyorum ve çabalıyorum. Yargılamayı askıya al, aklın ve duyuların şu anda emrettiğini kabul etmeyi reddet ve yeni diyete sadık kalırsan, sadık kaldığın idealin somutlaşmışı olacaksın.

Dünyada benim küçük Barbados adasına benzemeyen bir yer varsa o da New York City'dir. Barbados'ta en yüksek bina üç katlıdır ve sokaklar palmiye ağaçları, hindistancevizi ağaçları ve her türlü tropik şeyle kaplıdır. New York'ta ise bir ağaç bulmak için bir parka gitmelisin.

Yine de New York sokaklarında Barbados sokaklarında yürür gibi yürümek zorunda kaldım. İnsanın hayal gücüne göre her şey mümkündür. Yürüdüm, gerçekten Barbados sokaklarında yürüdüğümü hissederek ve bu varsayımda, hindistancevizi kaplı şeritlerin kokusunu neredeyse alabiliyordum. Barbados'ta olsam fiziksel olarak karşılaşacağım atmosferi zihnimde oluşturmaya başladım.

Bu varsayıma sadık kaldığım için biri olanı iptal etti ve ben de yenisini aldım. Eve geleceğimi hiç düşünmeyen Barbados'taki ağabeyim, bana tuhaf bir mektup yazarak emir veriyor. Bana hiç dikte etmemişti ama bu sefer dikte etti ve ziyaretim fikrini kendisinin yarattığını düşündü.

Eve gittim ve cennet gibi üç ay geçirdim, 1. sınıfta döndüm ve cebimde bir hediye olarak oldukça fazla para getirdim. Yolculuğum, ödemiş olsaydım 3000 dolar olacaktı, yine de cebimde bir kuruş olmadan yaptım.

Boyutsal olarak daha büyük benlik, varsayımımı emir olarak aldı ve kardeşimin o mektubu yazma davranışını etkiledi, birinin davranışını 1. Sınıfta yolculuğunu iptal etme davranışını etkiledi ve fikrin üretilmesine yönelik gerekli her şeyi yaptı.

Orada olma duygusuyla özdeşleştim. Sanki oradaymışım gibi uyudum ve insanın tüm davranışı benim varsayımımla uyum içinde şekillendi. Furness, Withy & Co.'ya gidip, 1. sınıf rezervasyonu olan birini iptal etmelerini isteyerek geçiş için yalvarmama gerek yoktu. Kardeşime yazıp bana biraz para göndermesi veya bana bir bilet alması için yalvarmama gerek yoktu. Eylemi kendisinin yarattığını düşündü. Aslında bugüne kadar hala beni eve getirme arzusunu başlattığına inanıyor.

Ya manevi şeyleri almayan sıradan insansın, ve senin için burada anlatılanlar birer aptallık, ya da duyularının sınırlarının dışındaki şeyleri algılayan ruhsal insansın ve her şey artık boyutsal olarak daha büyük bir dünyada gerçeklikler. 

Önyargılarından arınmak istemediğin için mezarlıkta mezar taşlarının arkasında bekleyen ve temiz olmamak için yalvaran adam mısın? İnsan için vazgeçmesi en zor şeylerden biri hurafeleri, önyargılarıdır. Bunlara sanki hazinelerin hazinesiymiş gibi tutunur.

Temizlendiğinde ve özgür olduğunda, kendi zihnin otomatik olarak iyileşir. Tohumların, arzularının kök salabileceği ve tezahür edebileceği hazırlanmış zemin olur. Şimdi kalbinde taşıdığın, şimdiki hedefindir. Şimdiki özlemin, olmak istediğin kişi olmadığını varsayarsan, bir anlığına ölür çünkü artık rahatsızlık yoktur.

Olmak istediğin şey olduğunu hissettiğinde rahatsız olamazsın çünkü olmak istediğin şey olduğunu hissedersen bu varsayımdan tatmin olursun. Yüzeysel olarak yargılayanlara, artık arzu etmiyormuşsun gibi görünüyorsun, bu yüzden onlar için arzu öldü. Artık gizli hırsını tartışmadığın için hırsını kaybettiğini düşünüyorlar. Kendini tamamen fikre ayarladın. Olmak istediğin kişi olduğunu varsaydın. Bilirsin, "O ölmedi, ama uyuyor." "Onu uyandırmaya gidiyorsun."

Olduğum varsayımıyla yürüyorum ve yürürken onu sessizce uyandırıyorum. Sonra uyandığında normal, doğal olanı yapacağım. Bununla övünmeyeceğim ve başkalarına söylemeyeceğim; Öylece gidip kimseye söylemem. Sevdiğim bu hali artık dikkatimle besliyorum. Dikkatli davranarak onu dünyamda canlı tutuyorum.

Ne olurlarsa olsunlar dünyamda solup solmamasına dikkat etmediğim şeyler. Onları dünyamda somutlaştırdığımda, bu son değil, başlangıçtır. 

Ya sınırlamalara dikkat edip bunları besleyip dağlara çevirebilirsin ya da arzularına dikkat edebilirsin; ama dikkatli olmak için zaten olmak istediğin kişi olduğunu varsaymalısın.

Kanun olmamasına rağmen, her psikolog sana alışkanlığın dünyadaki en engelleyici güç olduğunu söyleyecektir. İnsanı tamamen kısıtlar ve onu bağlar ve başka türlü olması gerektiği konusunda onu tamamen kör eder.

Şimdi zihinsel olarak kendini olmak istediğin kişi olarak görmeye ve hissetmeye başla ve sabah, öğlen ve akşam bu duyguyla ziyafet çek. 

Bugün modern dünyamızda çoğumuzun kafasını karıştıran küçük bir kelime var. Daha derine inene kadar kafamı karıştırdığını biliyorum. Kelime "eylem" dir. Eylemin dünyadaki en temel şey olması gerekiyordu. O bir atom değil, daha temel. Elektron gibi bir atomun parçası değildir, bundan daha temeldir. Buna dördüncü boyut birimi diyorlar. Dünyadaki en temel şey eylemdir.

“Eylem nedir?” diye soruyorsun. Fizikçilerimiz bize bunun zamanla çarpılan enerji olduğunu söylüyorlar. Kafamız daha da karışıyor ve “Zamanla çarpılan enerji, bu ne anlama geliyor?” diyoruz. “Uyarıcı ne kadar yoğun olursa olsun, belirli bir süre dayanmadıkça bir uyarana yanıt yoktur” diye cevap verirler. Uyaran için minimum bir dayanıklılık olmalı, yoksa yanıt yok. Öte yandan, minimum bir yoğunluk derecesi olmadıkça zamana tepki yoktur. Bugün dünyadaki en temel şeye eylem denir ya da basitçe zamanla çarpılan enerji.

Bu dünyada gerçekten istediğin bir şey varsa, o zaman amacını gerçekleştirseydin ve kulaklarını sağır ve varsayımının gerçekliğini inkar eden her şeye karşı gözlerini kör etmiş olsaydın, bedende deneyimleyeceğin şeyi hayalinde bu şekilde deneyimle. Bunu yaparsan, o zaman sevincini benimle paylaşabilirsin ve ben de sevincine sevinebilirim.

Bu derslerin amacı sana kendi varlığının yasasını, bilincin yasasını hatırlatmak; sen o kanunsun. Sadece işleyişinin farkında değildin. Anlatmak istemediklerini bu dünyada besleyip yaşattın.

Meydan okumamı al ve bu felsefeyi test et. İşe yaramazsa, kullanmak zorunda değilsin. Doğru değilse, tamamen bırakabilirsin. Bunun doğru olduğunu biliyorum. Kanıtlamaya ya da çürütmeye çalışmadan bunu bilemezsin.

Çoğumuz “izm"lere katıldık ve başarısız olabileceğimizi düşündüğümüz için onları test etmekten korkuyoruz; ve sonra, neredeyiz? Bununla ilgili gerçeği gerçekten bilmek istemediğimizden, onu test etmek için yeterince cesur olmaktan çekiniyoruz. Bir şekilde işe yarayacağını biliyorum. Artık kendini kandırma.

Bu yasayı kanıtla veya çürüt. Eğer onu çürütmeye kalkarsan, ispatlayacağını biliyorum ve bunu kanıtlaman ile daha zengin olacağım, dolar olarak değil, eşyalarla değil, bu öğrettiğime inandığım şeyin yaşayan meyvesi olduğun için. Başarılı, memnun bir insan olman, memnun kalmamandan çok daha iyidir. Umarım bu talimata meydan okuyacak ve onu ispatlayacak veya çürütecek kadar cesur olursun.

UYGULAMA:

Şimdi bitirmeden önce tekniği tekrar kısaca açıklayacağım. 

Tam olarak ne istediğini bildiğinde, zihninin gözünde, arzunun yerine getirilmesini ima eden tek, basit bir olay, benliğin baskın olduğu bir olay oluştur. Arkana yaslan kendine ekrandaymışsın gibi bakmak yerine, dizinin oyuncusu ol. Etkinliği tek bir eylemle sınırla. 

Şimdi, tek bir cümleye ya da tek bir eyleme yoğunlaşan arzunun yerine getirilmesini ima eden fikirle sessizce otur. Fiziksel bedenini gevşet ve hareketsiz hale getir. İfadenin veya eyleminin onayladığı duyumu hayal gücünde deneyimle. Örneğin kendini başka birinin elini sıkarken hayal ediyorsan, fiziksel gücünü kullanma.

Elin, hareketsiz kalmasına izin ver. Ama elinin içinde barındırılanın daha incelikli, daha gerçek bir el olduğunu ve hayal gücünden çıkarabileceğini hayal et. Hayali elini karşında duran arkadaşının hayali eline koy ve el sıkışmasını hisset. Şu anda yapmak üzere olduğun şeyde zihinsel olarak aktif olsan bile, fiziksel bedenini hareketsiz tut.

----------------

E-Kitap / PDF: Herkesin Merak Ettiği O Arkadaş: Abdullah - Neville Goddard / SESLİ KİTAP

Blogger tarafından desteklenmektedir.