Header Ads

Başkaları Tarafından Yargılanmak Korkusu / Sadhguru Türkçe




Hayatta, neden başkaları tarafından yargılanmak konusunda bu kadar endişeliyiz? Ve bunun mutlu olma yolumuza girmesine nasıl engel oluruz?

Bana bakarsan, ben her zaman sarhoşum. Hiçbir uyuşturucu maddeye asla dokunmadım bile ama her zaman sarhoşum. Beni istediğin gibi yargılayabilirsin. Çünkü öyle bir şey ki, yargılama kabiliyetimi hiç kaybetmeyecek derecede sarhoşum.

Ve aynı zamanda, beni ne kadar yargılarsan yargıla bu beni kesinlikle etkilemez. Çünkü tamamen uçmuş haldeyim. 

Alkol ve Uyuşturucu

Bunu söyleyerek şuna dikkat çekmek istedim: Dünyada alkol ve uyuşturucu tüketimi ve pazarı neden sürekli büyüyor? Çünkü cennet inanışı çöküyor.

Evet... Sadece üç dört hafta önce Bangalore'daydım. Benimle birlikte iki günlük bir programa katılan yaklaşık 8.000'den fazla insan vardı. Sadece öylesine sordum: "Kaçınız cennete gideceğine inanıyor?" Sadece beş kişi el kaldırdı. Sonra tekrar sordum: "Hepiniz cehennemlik misiniz?" El kaldırmadılar. Hem cennet hem de cehennem inancı insanların zihninde çöküyor.

İnsanlık tarihinde ilk kez insanlar kendileri için düşünebiliyor. Eskiden bir rahip, bir molla ya da bir kitap seni düşünürdü. İlk defa pek çok insan kendileri için düşünebiliyor. Doğru mu düşünüyorlar, yanlış mı düşünüyorlar, bununla ilgili birçok sorun var. Ha doğru, ha yanlış... Ama düşünüyorlar.

Cennet ve Cehennem

Yine de tüm bir nesil bundan uzaklaşmış değil. Bir koru ve bir ümit hala var. "Yok öyle şey, cennet ya da cehennem yok" diyemiyorlar. Ama yine de burada kendilerine bir cennet kurmakla daha fazla meşguller. Ama doğal olarak bunu, burada başaramadıklarında kimyasallara yöneliyorlar. 

Diyelim ki, şu anda gezegendeki en varlıklı ulus ABD. ABD'de nüfusun yüzde yetmişi reçeteli ilaç kullanıyor. yüzde otuzu ise, elbette arka sokaklardan satın alıyorlar. Bu bahsettiğim en zengin ulus. Yani, açıkçası refah pek de işe yaramıyor. 

Sağlıklı olmak için kimyasallara ihtiyacınız var, neşeli olmak için kimyasallara ihtiyacınız var, huzurlu olmak için kimyasallara ihtiyacınız var. Bir de şey var, elbette... Ecstasy var...

Gelecek Nesil

Meseleye ahlaki açıdan bakmıyorum. Eğer nüfusun yüzde doksanı kimyasallar üzerindeyse, inan bana, ürettiğimiz bir sonraki nesil, bizden çok daha az bir nesil olacak demektir. Gelecek nesli kendimizden daha az önemseyerek insanlığa karşı büyük bir suç işledik. Çünkü gelecek neslin bizden an azından bir adım olması gerekir. Aksi takdirde kaybederiz. Aslında bizden daha az bir nesil ürettiğimizde tüm uygarlık sürecini kaybederiz. Bu yüzden, bireysel olarak insanlara nasıl basit bir biçimde, oturdukları yerde mutluluk duyacaklarını öğretmedikçe, hızla buna doğru gidiyoruz.

Şimdi sadece bana bak. Yeterince bilinçli miyim? Yeterince uyanık mıyım? Yeterince net miyim? Evet... yargınızı kaybetmeden, farkındalığınızı kaybetmeden, zekanızı kaybetmeden kendinizi sarhoş edebilmenin bir yolu olsaydı... Bu harika bir şey değil mi?

Alkol ile zehirlenmek de harikadır, ama soru şu ki; yargınızı alır, zekanızı alır ve seni aciz kılar. Sorun tam da burada, değil mi?

Berbat Yönetici

Bunu her istediğin kişiye sorabilirsin, doğrulayacaktır: Şu bedenin evrendeki en büyük kimyasal fabrika. En azından bildiğimiz evrende, değil mi? Tek bir sorun var, berbat bir yöneticisin.

Onu nasıl yöneteceğini bilseydin, benim gibi olurdun: her zaman mutlu. Herkes istediğini söyleyebilir, herkes istediğini yapabilir, sorun yok. Kimseye bu ayrıcalığı vermedim tabii ki :).

Şimdi... biri seni mutlu edebilir, biri seni mutsuz da edebilir ve birileri seni sefil bile edebilir. Eğer şu anda başkalarının düşüncelerinin bir sonucuysan, nereye gidersen git, herkes seni mahvedebilir.

Bulutların Üstünde

Dışarı çıktın ve biri sana "Gördüğüm en harika insansın" dedi. Sen de öyle mutlu oldun ki bulutların üzerinde yürüyorsun. O bulutun üzerinde eve kadar geldin ve evdeki insanlar sana gerçekte kim olduğunu söyleyiverdi. Ve... bulur paramparça oldu.

Herkesi dinliyorsun çünkü "yanlış bir şeyler yapıyor olabilirsin", böyle düşünüyorsun. Her an, herkesi dinliyorsun çünkü her an yanlış bir şeyler yapıyor olabilirsin. 

İşte bunu düzeltmelisin.

Sadhguru Türkçe Altyazılı

Sadhguru Türkçe Dublaj / Seslendirme



Blogger tarafından desteklenmektedir.