Header Ads

Yeni Başlayanlar için Meditasyon, Ne Dinlemeliyim? Nerede Yapmalıyım? Nasıl Oturmalıyım?


Size bilmeniz 
gereken her şeyi; nerede meditasyon yapacağınızı, nasıl meditasyon yapacağınızı, nasıl oturmanız gerektiğini, müzik dinleyip dinlemeyeceğinizi öğreteceğim.Hatta sana beynini nasıl kapatacağını bile anlatacağım.

Nerede Meditasyon Yapmalıyım?

Uzmanlar size her yerde meditasyon yapabileceğinizi söyleyecektir, ancak bence kimsenin sizi rahatsız edemeyeceği çok sessiz bir yer seçmelisiniz. Yani bu bir yatak odası, bir araba veya yerel bir kütüphane olabilir. Bir orman bile olabilir, sadece çok sessiz ve çok huzurlu bir yer olsun.

Ne Kadar Süre M
editasyon Yapmalıyım?

Yaklaşık 5 ila 10 dakika yapmanızı tavsiye ederim. Ama bir alarm kurmak gerçekten önemli çünkü yapmazsan, kendi kendine düşünüp duracaksın: "Acaba 10 dakika oldu mu, durmalı mıyım?"

Ve meditasyonun tüm amacı düşünmemektir. Ayrıca unutma: kalite nicelikten daha önemlidir. Bence, 10 saniye boyunca tamamen anda ve farkında olmak, 10 dakika boyunca biraz hazır ve dikkatli olmaktan çok daha iyidir. Yani daha uzun olması illa ki daha iyi değildir.

Vücudum, Duruşum Nasıl Olmalı?

Çoğu insan size meditasyon yaparken uzanmamanız gerektiğini söyleyecektir, ancak ben buna tamamen katılmıyorum. Ben şahsen günde iki kez meditasyon yapıyorum, bir kez sabah ve bir kez uyumadan önce.

Geceleri meditasyon yapmamın tek nedeni uyumama yardımcı olmak. Bu yüzden geceleri uzanıyorum. Ama sabah her zaman otururum çünkü tekrar uykuya dalmak istemiyorum. 

Ancak günde yalnızca bir kez meditasyon yapmayı planlıyorsanız, kesinlikle oturarak yapın. Ve sabahları yapmanızı tavsiye ederim.

Nasıl Oturmalıyım?

Yeni başlayanlar için, bir sandalyede oturmanızı, gözleriniz kapalı, başınız öne bakacak şekilde, sırtınız düz, ayaklarınız düz ve elleriniz bacaklarınız üzerinde gevşeterek oturmanızı tavsiye ederim.

Budist rahiplerin bağdaş kurup ayaklarının yukarı baktığını görürsünüz. Meditasyon yapmanın ideal yolu budur. Ama ben şahsen birçok yeni başlayan insanın bu pozisyonu çok rahat bulmadığını fark ettim. Hala denemeniz gerektiğini düşünüyorum, ancak bacaklarınızla çapraz bir pozisyonda normal şekilde oturmanızı şiddetle tavsiye ederim. Ama bu da rahat değilse, bir sandalyeye oturun. Meditasyon günlük bir alışkanlık haline geldiğinde, Budist keşiş pozisyonuna geçmeyi deneyebilirsiniz.

Müzik Dinlemeli miyim?

Bu gerçekten size kalmış. Ancak yeni başlayanlar için çok sakin, rahatlatıcı bir piyano ezgisi veya belki de doğa sesleri gibi bir şey dinlemenizi önerebilirim. Ben şahsen Rahatlatıcı Melodiler"Relaxing Melodies"adlı bir uygulama kullanıyorum.

Ve hayır, bu bir sponsorluk değil "Eternity" adlı bir parçayı dinliyorum. Ama müziksiz meditasyon yapmak da gayet iyi. Bunu kendin bulmalısın. Tamam, şimdi gerçekten önemli şeylerin zamanı geldi.

Meditasyon Yaparken 
Ne Yapmalıyım veya Ne Düşünmeliyim?

Pek çok farklı meditasyon tekniği var ama benim genellikle uyguladığım teknik "farkındalık meditasyonu" denen bir şey. Bu, tüm dünyadaki en güçlü meditasyon tekniklerinden biridir. Ve bundaki tüm fikir, sadece nefesinize odaklanmaktır. 

Otururken burnunuzdan nefes almanız ve ardından tekrar burnunuzdan nefes vermeniz gerekir. Ama buradaki kilit nokta, tüm dikkatinizi, nefesinize, havanın verdiği hisse, burnunuza çarpmasına, havanın vücudunuzu ve ciğerlerinizi nasıl doldurduğuna ve iki nefesiniz arasındaki hafif duraklama gibi her birine odaklamanız gerektiğidir. Bu odaklanmış dikkat, beyninizin düşünmeyi bırakmasını sağlayacak şeydir. 

Şimdi, meditasyonu deneyen birçok yeni insan, "Hâlâ düşünüyorum," "durmadan devam eden bir kaşıntım var," "Bunu yapamam, meditasyon benim için işe yaramıyor." benzeri şeyler söyleyecektir.

Bu tamamen normaldir ve tüm bunları deneyimlemesi beklenir. Altı yıldır günde iki kez meditasyon yapıyorum ve hala yüzümde kaşıntı oluyor, düşünceler hala beynime geliyor, ama nefes almaya devam ederseniz ve meditasyon sürecine güvenirseniz, bu düşünceler ve bu kaşıntılar eninde sonunda kaybolacaktır.

Ancak, gerçekten düşünmemekte zorlanıyorsanız, o zaman benim küçük nefes hilemi kullanabilirsiniz. Burnumdan nefes aldığımda, sanki karnımı hava ile dolduruyormuş gibi karnımı biraz dışarı çıkarıyorum. Bu genellikle karın nefesi olarak bilinir ve aslında nefes almanın en rahatlatıcı yoludur.

Bunun kulağa inanılmaz derecede basit ve biraz aptalca geldiğini biliyorum, ancak söz veriyorum, bunu denerseniz, günlük yaşantınız içinde bile çok daha iyi hissedeceksiniz. 

Şimdi milyon dolarlık soru zamanı!


Bu Alışkanlığı Gerçekten Kalıcı 
Hale Nasıl Getirebilirim?

Bu alışkanlığı oluşturmanın en iyi yolu, bir alışkanlık tetikleyicisi oluşturmaktır. Bir alışkanlık tetikleyicisi, geliştirmeye çalıştığınız alışkanlık hakkında düşünmenizi tetikleyen herhangi bir şey olabilir.

Örneğin, her gün sesli kitap dinleme alışkanlığını geliştirmeye başlamak isteyen bir arkadaşım var. Ve her yemek yediğinde bir sesli kitap dinliyordu, alışkanlığını tetikleyen şey yemek yemekti. Bu yüzden her yemek yediğinde, hemen "Ah, başka bir sesli kitap dinleme zamanı" diye düşünürdü.

Bu yüzden sabah meditasyon yapıyorsanız, alışkanlığı tetikleyen duş almak gibi bir şey kullanmanızı tavsiye ederim. Yani duştan hemen sonra meditasyon yapma zamanı. Veya meditasyon yapana kadar sabah kahvenizi içmeyeceğinizi ve hatta kahvaltınızı bile yapmayacağınızı kendinize söyleyebilirsiniz.

Ve bunların hiçbiri işe yaramazsa, kapınıza her zaman meditasyon yapana kadar evden çıkamayacağınızı söyleyen büyük bir işaret koyabilirsiniz.




Blogger tarafından desteklenmektedir.