Header Ads

Tüm Büyük Mağazalar Tarafından Yüzlerce Kez Reddedildim / Jim Kwik Türkçe 04

 


"Bazen bir rüyayı ne zaman bırakacağını bilmek, ne zaman peşinden gideceğini bilmek kadar önemlidir."

Bu bölümde, güzellik endüstrisinde bir kapsayıcılık standardı ile devrim yapmak için çalışırken, kendi şüphelerinin üstesinden gelme ve reddedilmeyle yüzleşme konusundaki güçlü bir hikayeyi dinleyeceksin.

GİTME ZAMANINI BİLMEK

İnanç her şeydir. Yatırım yapmak, iş kurmak, sağlığını iyileştirmek ve hatta hızlı okumak için harika yöntemler öğrenebilirsin, ancak zihniyetin bunun mümkün olmadığını veya bunu hak etmediğini söylüyorsa, takılıp kalırsın.

Garsonluk yaptığım zamanlarda, eskiden olduğundan daha büyük bir kapasitede var olmam ve hizmet etmem gerektiğine dair derin bir his duyuyordum, ama şüphenin yoluma çıkmasına izin verdim. Daha fazlasını yapmam gerektiğini hissediyordum ama yeterince iyi olup olmadığımı veya “doğru” aileden gelip gelmediğimi sorguladım. 

Küçük bir kızken, talk show sunucusu olmak benim için ilham kaynağıydı. Kariyerim ilerledikçe, hikayelerini öğrenmek için diğer insanlarla röportaj yapan bir gazeteci oldum. Bir noktada, Rosacea adı verilen kalıtsal bir cilt rahatsızlığı gelişti. Haberleri canlı yayınlarken cildim şişlikler ve kızarıklıklarla iltihaplanırdı. Bu olaylar, izleyicileri ve potansiyel olarak işimi kaybedeceğimden korkmama neden oldu.

Bazen bir aksilik veya hayal kırıklığı yaşadığımızı düşünürüz, ancak doğru zihniyetle bu aksilikler, yapmamız gereken şeyler için hazırlıklara dönüşebilir. Cilt durumumu kapatacak her türlü makyajı aramaya ve denemeye başladım, ama hiçbir şey işe yaramadı. Aynı mücadeleyi yaşayan pek çok başka insan olması gerektiğine dair bir aydınlanma yaşadım. O anda, tıpkı kendim gibi insanlara hizmet edecek bir makyaj formülü geliştirecek kişi olmak için talk show sunucusu olma hayalimden vazgeçmem gerektiğini fark ettiğim bir şey oldu.

Bazen bir rüyayı ne zaman bırakacağını bilmek, ne zaman peşinden gideceğini bilmek kadar önemlidir.

Makyaj hakkında hiçbir şey bilmiyordum; sektörde kimseyi tanımıyordum ama meselenin sadece cilt durumunu örtmekle ilgili olmadığını, güzellik endüstrisinin kültürünü daha kapsayıcı olacak şekilde değiştirmekle ilgili olduğunun farkına vardım. Büyürken gördüğüm tüm reklamlar ve görseller yoğun bir şekilde "photoshop"luydu ve hiçbir zaman sorunlu cilde sahip modeller içermiyordu. Hayatım boyunca reklamları gördüğümü ve o modellere benzemek istediğimi fark ettim ve aynı zamanda hiçbir zaman yeterince iyi olmadığımı hissettim.

Düşündükten sonra, bunun bırakmama neden asla izin vermeyeceğime dair derin bir fikir geliştirdim. İşe yarayacak ve her yaştan, boyuttan, cilt tonundan ve cilt zorluklarından modeller kullanacak bir şirket geliştirmek için yola çıktım. Güzellik endüstrisinde devrim yapmaya başladığımda bu amaç benim yakıtım oldu. Bir rüyaya veya hedefe bir amaç atadığımızda, bu çoğu zaman zorlaştığında bırakmamamız için yeterince derin değildir.

KÜÇÜMSENMEKTEN DURDURULAMAZLIĞA

Tüm paramı işe yarayan bir ürün yapmak için harcadım ve şirketimi oturma odasında kurdum :).

Lansmanımın çok büyük olacağına inanıyordum, ancak 3 yıl boyunca kendi harcamalarımı bile ödeyemedim ve QVC, ULTA, Sephora gibi şirketler ve tüm büyük mağazalar tarafından yüzlerce kez reddedildim. Bu şirketlerin hiçbiri benim hayalime, ürünlerime veya vizyonuma inanmadı.

Tüm bu reddedilmelere rağmen, doğru yolda olduğum hissine kapılmıştım bir kere. Bazen bize en yakın kişiler, yani aile, arkadaşlar veya partnerlerimiz bile vizyonumuza inanmadığında veya bize deli ya da vasıfsız dediğinde zorlamaya devam etmek gerçekten "zahmetlidir." Etrafımızda kanıt görmediğimizde, kendi içgüdülerimizi veya yeteneklerimizi ikinci kez tahmin etmek kolay olmayabilir.

Pek çok insan, kendinden şüphe duymanın yoluna çıkmasına izin verir ve sonunda bırakır, bir daha asla denemez ya da kendi gerçekleri hakkında kendileriyle konuşur dururlar.

Azimle oturma odamda kurduğum bir şirketi aldım ve onu 1,2 milyar dolara L'Oreal'e sattım. Ayrıca L'Oreal'in 100 yılı aşkın tarihindeki ilk kadın CEO oldum.

Kendine inanmaya ve kim olduğuna adım atmaya hazır mısın? Gerçekten olman gereken kişi olma yolculuğunda seni geride tutan her şeyi kırmanın zamanı gelmedi mi hala?

Blogger tarafından desteklenmektedir.