Header Ads

Özel, Aranan ve İhtiyaç Duyulan Hissettirmek İnsanları Güçlendirir / John Kehoe Türkçe 27


Kendi açımızdan minimum çaba harcayarak diğer insanları güçlendirebiliriz. Bunu yaparken hem kendimizi hem de karşımızdakini güçlendirmiş oluyoruz. İnsanları güçlendirmek, başkalarının yaşamlarına dokunmanın özel ve samimi bir yoludur.

Bir keresinde, New York'taki J.F.K.'de beklerken. Havalimanından anons geldi. Uçuşumun iptal edildiğini ve yolcuların daha fazla talimat için "Gişe 7"ye gitmeleri gerektiğini söyledi.

Gişe 7'ye vardığımda, zaten oldukça büyük bir sıra vardı ve sıramı beklerken, neredeyse herkesin sinirlerini rahatsız edilmiş bilet acentesinden dile getirdiğini fark ettim. İnsanlar kaçırdıkları bağlantılar konusunda endişeli ve öfkeliydiler ve "Ne yapmamız gerekiyor?" diye soruyorlardı. Bilet görevlisi durumu açıklamaya çalışırken yorgun ve bitkin görünüyordu ve her yeni yolcu şikayetiyle omuzları daha da alçalıyordu. Sıra bana geldiğinde onu güçlendirmeye karar verdim.

"Yaptığın her şey için gerçekten minnettarım," dedim içtenlikle. "Bunun zor bir durum olduğunu biliyorum ve elinden gelenin en iyisini yaptığını biliyorum. İnsanlara karşı ne kadar nazik ve sabırlı olduğunu fark ettim ve uçuşun iptal edilmesinin senin suçun olmadığını biliyorum." Birinin anladığını görünce rahat bir nefes aldı. Devam ettim, "Sana sadece teşekkür etmek ve harika bir iş çıkardığını düşündüğümü ve kendinle gurur duyman gerektiğini söylemek istiyorum."

"Teşekkürler," dedi, "buna gerçekten ihtiyacım vardı."

Talimatları aldıktan sonra yoluma devam ettim ama tesadüfen bir sonraki yolcuya baktığında ona baktım. Yine dimdik ayaktaydı, dengeli ve kendinden emin görünüyordu. Ona ihtiyacı olan enerjiyi vermiştim. Minnettarlığımı ifade etmek benim için ne kadar basit ve kolaydı, ama yine de onun için gerçek bir fark yarattı.

İnsanları sadece söylediklerinle güçlendirebilir misin? Tabii ki! İstersen tanıştığın herkesi güçlendirebilirsin. Yemekten sonra garsona, kuryeye, taksiciye, postacıya, çocuklarına ve arkadaşlarına pozitif enerji vererek onları güçlendirebilirsin.

"Bize verdiğin kaliteli hizmeti gerçekten takdir ediyoruz. Yemeğimizi bir zevk ve keyif haline getiriyorsun. Çok iyi bir garsonsun."

"Sen benim en sevdiğim veznedarsın. Bana hizmet etmenden her zaman memnun olurum. Günün nasıl geçti?"

"Çok teşekkürler!"

"Giydiğin son derece şık bir kıyafet."

ya da basit bir "İyi günler!" 

içtenlikle, şevkle ve gerçek bir temas kurma arzusuyla söylendiğinde, herkese güç verir.

Ayrıca hiçbir şey söylemeden sadece düşüncelerini kullanarak insanları güçlendirebilirsin. Bir arkadaşım, yanından geçtiği herkese iyi niyet düşünceleri göndererek sessizce sokakta yürümeyi sever. Tanıdığım başarılı bir iş adamı, tanıştığı herkese sessizce mutlu ve başarılı bir hayat yaşayacaklarını onaylıyor.

Sevgi ve kabullenme düşünceleri insanları özgür kılar. Nazik sözler ve teşvik onlara ilham verir. İnsanları tanımak onları güçlendirir. İnsanları özel, aranan ve ihtiyaç duyulan hissettirmek onları güçlendirir. Bu basit çaba, günlerce, hatta ömür boyu sürebilecek sonuçlara sahip olabilir.

Blogger tarafından desteklenmektedir.