Header Ads

Kimseye Kulak Asma, Hayalinin Peşinden Git! / Bob Proctor Türkçe 14

 


... Hayalinin Peşinden Gitmek ...

Bu ifadeye inanmıyorsan, bu hikayeyi okuduktan sonra fikrini değiştirebilirsin.

Annem, 73 yaşında vefat ettiğinde Temmuz 2011'di. Anma töreninin bitiminde, annemin onlara hayat yolculuklarında nasıl yardım ettiği konusunda minnettar olduklarını ifade eden üç kişi bana yaklaştı. 

Annem, doğal bir bakıcıydı. Otuz sekiz yaşında, dört çocuğu olan dul bir kadın olmasına rağmen, evimizde yoluna çıkan biri için her zaman yer vardı. Yedek yatak odamız nadiren boştu.

Annemin vefatından bir ay sonra, en küçük kız kardeşim ve ben taşra yolunda, eski evimizin önünden geçiyorduk. Ev, dört dönümlük arazi üzerinde bir çiftlik bungalovuydu. Seksen fitlik bir araba yolunun her iki tarafından aşağıya doğru inen ahşap çitler sizi eve getirirdi. 1970'lerden 90'ların ortalarına kadar burası, sadece biz çocuklar değil, annemin birçok insanın hayatlarını yeniden canlandırmasına yardımcı olduğu evdi. Bu bireyleri hatırladığımız gibi, listemizin toplamı on sekiz kişiydi. Kız kardeşime, "Hadi onları bulalım ve onlarla evimizde geçirdikleri zamanın ve annemizle ilişkilerinin hayatlarını nasıl etkilediğiyle ilgili röportaj yapalım" dedim.

O gece gecenin bir yarısında uyandım ve annemin Facebook sayfasına şöyle yazdım: "Hayatın hakkında bir gün film olacak bir kitap yazacağım." Bu, rüya yolculuğumun başladığı andı!

Kız kardeşim ve benim üç yılımı aldı, ancak sosyal medyada ve ağızdan ağza tüm röportajları tamamladık.

Görüşmeler tamamlandıktan sonra parçaları bir araya getirmeye başladım. Yazı beni saat 3'te saat gibi uyandırırdı. Ayağa kalktım, neredeyse dikey merdivenlerden evin tepesindeki çatı katına çıkabilmek için terliklerimi ve ev ceketimi giydim. Çatı katının ortasında masam, sandalyem, dizüstü bilgisayarım ve ilham almak için 1960'ların eski bir Remington daktilosu vardı. Yazı benden akacaktı. Yirmi dakika ya da dört saate kadar da sürebilirdi, sonra yatağa dönecektim. Hikayeleri dört duvara da yapıştırdım, böylece geride durup yeniden düzenleyebilecektim. Üç haftalık bir süre sonunda altmış sekiz sayfalık bir taslağım vardı.

Sonrasındaki 8 ay içinde olanlar oldukça şaşırtıcıydı:

1) Kitabı düzenlememe ve yayınlamama yardım etmeyi kabul eden bir hafta arayla iki ayrı uçak uçuşunda aynı En Çok Satan Yazar / Yazı Koçunun yanına oturdum. Annemle aynı doğum günü olan, 14 Mayıs.

2) Kitapların ilk baskısı 2016 yılında yayınlandı.

3) Başka biriyle karıştırıldım ve sonuç olarak, kitabımı okuyan ve ardından kocası bir film yönetmeni olan bir hanım ile tanıştım.

4) Kitabın sinema filmi haline getirilmesi için Sunrise Films ile kitap seçeneği ve film sözleşmesi imzaladım.

5) Kitabın senaryosu, tatilde kitabı okuduktan sonra bir müşterim tarafından finanse edildi. Müşterim ve eşi, "Bu, dünyayla paylaşılması gereken bir mesaj" dediler.

Prodüksiyon bütçesini belirleyen ve çekimlere bu yıl başlamayı ümit eden yönetmen ile senaryoyu tamamladık.

Hayalimin peşinden giderken bu yolculukta öğrendiğim değerli dersler şunlar:

1) Rüyamın gerçekleşebileceğine inanmak zorundaydım ve bu kendime bir beyanla başladı.

2) Beyannamemi yazmak zorunda kaldım. Bu annemin Facebook sayfasında oldu ve bugün de orada hala duruyor.

3) Enerjimin daha çok farkına vardım. Onu korumalı ve insanların başkaları hakkında olumsuz konuştuğu konuşmalardan kaçınmalıydım.

4) Bir Vizyon Panosu oluşturdum ve bu sırada onu güncellemeye devam ettim.

5) Yolculuğa rahatlamam gerektiğini fark ettim çünkü bir rüyayı takip ettiğinde bir yolculuğa çıkıyorsun. Hedef kendi başının çaresine bakacaktır.

6) Rüyanın nasıl olması gerektiğini serbest bırakmam gerektiğini fark ettim.

7) İlham bir meydan okuma olduğunda ya da kendinden şüphe duyduğunda doğaya giderdim. Ormanda ya da suda bir yürüyüş bunu çözüyordu.

8) Rüyamın henüz gerçekleşmemiş olduğu gerçeğine odaklanmamı engellemeliydim çünkü yol hala yapım aşamasındaydı ve sabırlı olmalıydım.

9) Beni olumsuz etkilediğini fark ettiğim için tv haberlerini izleme zamanımı kısıtladım.

10) Hayalim gerçek olduğunda, seninle yaptığım gibi bunu başkalarıyla paylaşmak zorunda olduğumu biliyordum.

Blogger tarafından desteklenmektedir.