Header Ads

Sır, Mır Yok! Sadece Yap Şunu / Bob Proctor Türkçe 12


Hayatımın son 60 yılı muhteşem bir yolculuk oldu. Tüm dünyayı gezdim, büyüleyici insanlarla tanıştım ve sadece zihnimi değil, milyonlarca insanın aklını genişleten bir işe dahil oldum. Sana her şeyin nasıl olduğunu anlatayım.

1960'ların ortalarında, Earl Nightingale’in Strangest Secret kaydını çalarak bir satış toplantısı düzenliyordum. Bunu bir aydır her sabah yapıyordum. Sonunda, "Onunla tanışmayı gerçekten çok isterim" diye yorumladım. Orada bulunan satış görevlilerinden biri, "Hayır, yapmazdın; çünkü gerçekten onunla tanışmak istiyorsan, gidip onunla tanışırdın." dedi.  Anında haklı olduğunu anladım. Tam o anda ani bir karar verdim ve ne kadar zor olursa olsun ... Earl Nightingale ile tanışacaktım.

Uzun lafın kısası, birkaç hafta içinde Illinois, Chicago'da 333 North Michigan Street'te Earl Nightingale'in ofisinde oturuyordum. Bu toplantı hayatımı o kadar etkiledi ki, sonuç olarak olan her şeyi detaylandırmakta zorlanıyordum.

Önceleri onun huzurunda otururken korkmuştum ama çok çabuk Earl kendimi rahat hissetmemi sağladı. İkimiz yaşadığım en anlamlı sohbetlerden birini yaptık. Toplantıdan ayrılmak üzereyken. "Earl, önemli olan nedir ... hayatın sırrı nedir?" dedim. Gülümsedi ve "Bob bir sırrı yok, bu basit bir mesele oturup hayatınla ne yapmak istediğine karar vermek ve sonra yapmak. Çoğu insanın sorunu, ne yapmak istediklerine asla karar vermemeleri ve yapıp yapmamaları. Sonra da sürekli  neden yapamadıklarını düşünüp durmaları." dedi.

O anda tüm varlığımın içinden bir coşku dalgası geçtiğini hissettim çünkü tam olarak ne yapmak istediğimi biliyordum. Earl'ün yaptığını yapmak istedim ve onunla yapmak istedim. Ofisinden uzaklaşırken oraya geri döneceğimi biliyordum.

Şimdi o zamanlar kendi işime çok kaptırmıştım, ama hemen bu işi nasıl bırakıp kalbimin sesini dinleyebileceğimi düşünmeye başladım. 1968'de Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak Earl Nightingale'den sadece iki kapı uzakta bir ofiste oturuyordum.

Oraya gittiğimde, planlamadığım bir ikramiye aldım, çünkü sadece Earl için değil, iş ortağı Lloyd Conant için de çalışıyordum. Lloyd bir pazarlama dehası ve kesinlikle güzel bir insandı. Kişisel gelişim endüstrisindeki hayatımın başlangıcı buydu. Dünyanın en iyi öğretmenleriyle tanıştım. Bu, bugün hala hayatımı etkileyen ani bir karardı.

Büyük bir fark yaratan küçük bir şey, Earl Nightingale’in ofisinde gördüğüm her şeye dikkat etmem sonucunda bu şey ortaya çıktı. Masasında bir kitabı açık tutan küçük bir tahta sehpa vardı. Ona "Bu nedir?" diye sordum. Bana onun bir kitap tutucu olduğunu söyledi. Hayatımın bir parçası olana kadar defalarca okumak istediğim bir kitabı belirli bir sayfada açık tutuyor. Bu da yapmanı tavsiye ettiğim bir şey. Masamda bir kitap tutucunun bulunması çok uzun sürmedi.

Üç ve dört aya kadar masama her oturduğumda kendimi aynı sayfayı okurken buldum. Alışılmış davranışımı değiştirmeme yardımcı olan o sayfaları okumanın tekrarıdır. Bu fikrin hayatıma nasıl fayda sağladığını ölçemem.

Napoleon Hill, Karar üzerine bütün bir bölüm yazdı. O bölümün ilk sayfasında, çalıştığı tüm başarılı insanların çok hızlı kararlar aldıklarını ve onları çok yavaş değiştirdiklerini, eğer değiştirirlerse çok net bir şekilde değiştirdiklerini belirtti.

Az önce seninle gece gündüz gibi hayatımı değiştiren iki kararı paylaştım. Kendine bir kitap tutucu al ve hayatının bir parçası olana kadar her gün iyi bir kitaptan aynı güçlü fikri oku.

Ve yapmayı sevdiğin şeyi yapmaya başlamak için bir karar ver. Her şeyin en iyisini diliyorum ve önümüzdeki günün harika bir şeyin başlangıcı olacağına karar vermen için seni cesaretlendirmek istiyorum.

Blogger tarafından desteklenmektedir.