Header Ads

Görünmez Hayallerimi Görünür Hale Getirebilirim / Joseph Murphy Türkçe 14


Zenginlik zihindedir. 

Bir an için bir doktorun diplomasının ofis ekipmanlarıyla birlikte çalındığını düşünelim. Eminim sen de onun zenginliğinin zihninde olduğunu kabul edersin. Hâlâ işine devam edebilir, hastalık teşhisi koyabilir, reçete yazabilir, ameliyat yapabilir ve materia medica üzerine ders verebilir. Sadece sembolleri çalınmıştır. Onun zenginliği zihinsel kapasitesinde, başkalarına yardım etme bilgisinde ve genel olarak insanlığa katkıda bulunma becerisindedir.

İnsanlığın iyiliğine katkıda bulunmak için yoğun bir arzu duyduğunda her zaman zengin olacaksın. Yeteneklerini dünyaya sunmak için duyduğun hizmet dürtüsü evrenin kalbinde her zaman bir karşılık bulacaktır.

1929'daki mali kriz sırasında New York'ta, evi ve hayatının tüm birikimi dahil her şeyini kaybeden bir adam tanıyordum.  Şehirdeki otellerden birinde verdiğim bir konferanstan sonra onunla karşılaştım. Şöyle dedi: "Her şeyimi kaybettim. Dört yıl içinde bir milyon dolar kazandım. Tekrar kazanacağım.  Kaybettiğim tek şey bir sembol. Balın sinekleri çektiği gibi ben de zenginlik sembolünü yeniden çekebilirim."

Başarısının anahtarını keşfetmek için bu adamın kariyerini birkaç yıl boyunca takip ettim.  Anahtar sana garip gelebilir; ancak çok eski bir anahtardır. Bu anahtara verdiği isim, "Suyu şaraba dönüştürmek!" idi. Bu bölümü İncil'de okudu ve bunun mükemmel sağlık, mutluluk, huzur ve refahın yanıtı olduğunu biliyordu.

İncil'de şarap her zaman arzularının, dürtülerinin, planlarının, hayallerinin, önermelerinin vs. gerçekleşmesi anlamına gelir; başka bir deyişle, başarmak, elde etmek ve ortaya çıkarmak istediğin şeylerdir.

İncil'de su genellikle zihnini veya bilincini ifade eder. Su, içine döküldüğü herhangi bir kabın şeklini alır; aynı şekilde hissettiğin ve doğru olduğuna inandığın her şey dünyanda tezahür edecektir; böylece her zaman suyu şaraba dönüştürürsün.

Temel ilkelerden biri, doğru düşünce ve inançlarla kendi kaderini belirlediğin, şekillendirdiğin ve biçimlendirdiğindir. Sana her sorunu çözebileceğini, her durumun üstesinden gelebileceğini ve başarılı olmak, kazanmak ve zafer kazanmak için yeterli olduğunu öğretir.  Zenginliğe Giden Yolu keşfetmek ve hayatta ilerlemek için gerekli olan güç ve güvenliğe kavuşmak için geleneksel şekilde bakmayı bırakmalısın.

Mali kriz içinde olan bu adam, parasız kaldığı günlerde kendi kendine sık sık "Suyu şaraba dönüştürebilirim!" derdi. Bu sözler onun için şu anlama geliyordu: "Zihnimdeki yoksulluk fikirlerini, mevcut arzularımın veya ihtiyaçlarımın gerçekleşmesi olan zenginlik ve mali kaynakla değiştirebilirim."

Zihinsel tutumu (su) şöyleydi: "Bir zamanlar dürüstçe bir servet kazandım. Bunu tekrar yapacağım (şarap)." Düzenli olarak yaptığı olumlama şu şekildeydi: "Sembolü (parayı) bir kez çektim, yine çekiyorum. Bunu biliyorum ve doğru olduğunu hissediyorum (şarap)."

Bu adam bir kimya kuruluşunda satış elemanı olarak çalışmaya başladı. Ürünlerinin daha iyi tanıtılması için fikirler aklına geldi; bunları organizasyonuna aktardı. Çok geçmeden başkan yardımcısı oldu. Dört yıl içinde şirket onu başkan yaptı. Sürekli zihinsel tutumu şuydu: "Suyu şaraba dönüştürebilirim!"

Burada bahsi geçen kimya satıcısının yaptığı gibi kendine şunu söyle: "Görünmez fikirlerimi, dürtülerimi, hayallerimi ve arzularımı görünür hale getirebilirim, çünkü basit, evrensel bir zihin yasası keşfettim."

Gösterdiği yasa etki ve tepki yasasıdır. Bu, dış dünyanın, bedeninin, koşullarının, çevrenin ve finansal durumunun her zaman içsel düşüncelerinin, inançlarının, duygularının ve kanaatlerinin mükemmel bir yansıması olduğu anlamına gelir. Bu doğru olduğuna göre, şimdi başarı, zenginlik ve huzur fikri üzerinde durarak içsel düşünce kalıbını değiştirebilirsin. Zihnini bu son kavramlarla meşgul ettikçe, bu fikirler toprağa ekilen tohumlar gibi yavaş yavaş zihniyetine sızacaktır. Tüm tohumların (düşünceler ve fikirler) kendi türlerinden sonra büyümesi gibi, alışkanlık haline getirdiğin düşünce ve duyguların da refah, başarı ve huzurla kendini gösterecektir. Bilge düşünceyi (etki) doğru eylem (tepki) izler.

Duanın bir düğün ziyafeti olduğu gerçeğinin farkına vardığında zenginlik elde edebilirsin.  Bu ziyafet psikolojik bir ziyafettir; iyiliğin ya da arzun üzerinde onunla bütünleşene kadar meditasyon yaparsın (zihinsel olarak yersin).

Şimdi dosyalarımdan genç bir kızın "suyu şaraba" dönüştürerek ilk mucizesini nasıl gerçekleştirdiğine ilişkin bir vaka öyküsü aktaracağım.  Çok güzel bir kuaför salonu işletiyordu. Annesi hastalandı ve işini ihmal ederek evde hatırı sayılır bir zaman geçirmek zorunda kaldı. Onun yokluğunda iki yardımcısı zimmetine para geçirdi. İflas etmek zorunda kaldı, evini kaybetti ve kendini büyük bir borç içinde buldu. Annesinin hastane faturalarını ödeyemiyordu ve artık işsizdi.

Bu kadına suyu şaraba dönüştürmenin sihirli formülünü açıkladım.  Şarabın duaların kabul edilmesi ya da ideallerinin nesneleştirilmesi anlamına geldiğini bir kez daha açıkladım.

Dış dünya ile kavga ediyordu. Diyordu ki, "Gerçeklere bak:  Her şeyimi kaybettim; bu acımasız bir dünya. Faturalarımı ödeyemiyorum. Dua etmiyorum; çünkü umudumu kaybettim." Maddi dünyaya o kadar dalmıştı ki, içinde bulunduğu durumun içsel nedenlerinden tamamen habersizdi. Konuştukça, zihnindeki tartışmayı çözmesi gerektiğini anlamaya başladı.

Burada beni dinlerken arzun ya da idealin ne olursa olsun, zihninde buna karşıt bir düşünce ya da fikir de bulacaksın. Örneğin arzun sağlık olabilir; belki de zihninde aynı anda şunlar gibi birkaç düşünce vardır: "Ben iyileşemem. Denedim ama faydası yok; daha da kötüye gidiyor." "Ruhsal zihin şifası hakkında yeterince bilgim yok,"

Kendini incelerken, zihninde bir çekişme yok mu? Bu kız gibi sen de çevrenin ve dış görünüşünün ifade, zenginlik ve huzur arzuna meydan okuduğunu görüyorsun.

Gerçek dua zihinsel bir düğün şölenidir ve hepimize zihinsel çatışmayı nasıl çözeceğimizi öğretir. Dua ederken inandığın şeyi kendi zihnine "yazarsın". Emerson, "İnsan gün boyu ne düşünüyorsa odur" der. Alışkanlık haline getirdiğin düşüncelerinle kendi zihinsel inanç yasalarını oluşturursun. Belirli bir düşünce dizisini tekrarlayarak bilinçaltı denilen daha derin zihinde belirli görüşler ve inançlar oluşturursun; daha sonra bu zihinsel kabuller, inançlar ve görüşler tüm dış eylemleri yönlendirir ve kontrol eder. Bunu anlamak ve uygulamaya başlamak "suyu şaraba" dönüştürmenin ya da eksikliği ve sınırlılığı bolluk ve zenginliğe dönüştürmenin ilk adımıdır. Kendi içsel, ruhsal güçlerinin farkında olmayan insan, bu nedenle, yokluk inançlarına, eksikliğe ve sınırlamaya tabidir.

Blogger tarafından desteklenmektedir.