Header Ads

Her Sorunu İyileştirebilen Tek Şey: SEVGİ / Louise Hay Türkçe 01


Ben şifacı değilim. Kimseyi iyileştirmiyorum. Bunu kendimi keşfetme yolunda bir basamak olarak görüyorum. İnsanlara kendilerini sevmeyi öğreterek ne kadar inanılmaz derecede başarılı olduklarını öğrenebilecekleri bir yer buldum sadece. Tüm yaptığım bu. Ben insanları destekleyen bir insanım. İnsanların hayatlarını yönetmelerine yardımcı oluyorum. Kendi güçlerini, içsel bilgeliklerini ve güçlü yanlarını keşfetmelerine yardımcı oluyorum. Engelleri yoldan çekmelerine yardım ediyorum, böylece hangi koşullardan geçerlerse geçsinler kendilerini sevebilsinler. Bu, hiçbir zaman sorun yaşamayacağımız anlamına gelmez, ancak büyük farkı inşa eden soruna nasıl tepki verdiğimizdir.

Danışanlar ile yıllarca bireysel danışmanlık yaptıktan ve ülke çapında ve dünya çapında yüzlerce atölye çalışması ve yoğun eğitim programı yürüttükten sonra, her sorunu iyileştiren tek bir şeyin olduğunu ve onun da kendini sevmek olduğunu keşfettim. İnsanlar kendilerini her gün daha çok sevmeye başladığında, hayatlarının nasıl daha iyi hale geldiği şaşırtıcı. Daha iyi hissediyorlar. İstedikleri işleri alıyorlar. İhtiyaç duydukları paraya sahip oluyorlar. İlişkileri ya düzeliyor ya da olumsuz olanlar çözülüyor ve yenileri başlıyor. Kendini sevmek çok basit bir öncül. Çok basit olduğum için çok eleştirildim ama basit şeylerin genellikle en derin şeyler olduğunu gördüm.

Bir gün biri bana dedi ki, "Bana en harika hediyeyi verdin - bana kendimin hediyesini verdin." Pek çoğumuz kendimizden saklanıyoruz ve kim olduğumuzu bile bilmiyoruz. Ne hissettiğimizi bilmiyoruz, ne istediğimizi bilmiyoruz. Hayat bir kendini keşfetme yolculuğudur. Bana göre aydınlanmış olmak, içimize girmek ve gerçekte kim ve ne olduğumuzu bilmek ve kendimizi sevip ve ilgilenerek daha iyiye doğru değişme yeteneğine sahip olduğumuzu bilmektir. Kendimizi sevmek bencillik değildir. Başka insanları sevebilecek kadar kendimizi sevebilmemiz bizi arındırır. Bireysel olarak büyük bir sevgi ve neşe alanından hareket ettiğimizde gezegene gerçekten yardımcı olabiliriz.

Bu inanılmaz Evreni yaratan Güç, genellikle aşk olarak anılır. Yaradan aşktır. Sıklıkla şu ifadeyi duyduk: Aşk dünyayı döndürür. Hepsi doğru. Sevgi, tüm Evreni bir arada tutan bağlayıcı güçtür.

Bana göre aşk derin bir takdirdir. Kendimizi sevmekten bahsettiğimde, kim olduğumuzu derinden takdir etmekten bahsediyorum. Benliğimizin tüm farklı kısımlarını - küçük tuhaflıklarımızı, utançlarımızı, pek iyi yapamadığımız şeyleri ve tüm harika niteliklerini de… Tüm paketi sevgiyle kabul ediyoruz. Koşulsuz olarak.

Ne yazık ki, çoğumuz kilo verene kadar, işi alana kadar, zam alana kadar, erkek arkadaş ya da her neyse, kendimizi sevmiyoruz. Aşkımıza sık sık şartlar koyuyoruz. Ama değişebiliriz. Kendimizi şu an olduğumuz gibi sevebiliriz!

Ayrıca bu gezegende bir bütün olarak sevgi eksikliği var. Ahlak standartlarımızın, din, siyaset, ırk, dil, millet ve devlet farklılıklarımızın ötesine geçme ve kalplerimizi açma fırsatımız var. Bunu ne kadar çok kişi yapabilirse, cevapları o kadar çabuk bulacağız.

Muazzam bir bireysel ve küresel değişimin ortasındayız. İnanıyorum ki bu devirde yaşayan hepimiz bu değişimlerin dışında olmamak, değişimi sağlamak ve dünyayı eski yaşam biçiminden daha sevgi dolu ve barışçıl bir varlığa dönüştürmek için burada olmayı seçtik. Aradığımız güç biziz. Hayatlarımızdan sorumluyuz.

Bugün kendini sevmeye istekli değilsen, o zaman yarın kendini sevmeyeceksin, çünkü bugün ne bahanen olursa olsun, yarın yine de olacak. Belki 20 yıl sonra aynı bahaneye sahip olacaksın, hatta bu ömrü aynı bahaneye tutunarak bırakacaksın. Bugün kendini hiçbir beklentin olmadan tamamen sevebileceğin tek gün.

Birbirimizi sevmenin bizim için güvenli olduğu, kim olduğumuzu ifade edebileceğimiz ve çevremizdeki insanlar tarafından yargılamadan, eleştirmeden veya önyargısız olarak sevilip kabul edilebileceğimiz bir dünya inşa etmeye yardım etmek istiyorum. Sevmek evde başlar. Aşk içimizde başlamadıkça, oradaki kimseyi gerçekten sevemeyiz. Kendini sevmek, kendimize verebileceğimiz en önemli hediyedir, çünkü kim olduğumuzu sevdiğimizde kendimize ve başkasına zarar vermeyeceğiz. Barış içinde olabilseydik savaşlar, çeteler, teröristler ve evsizler olmazdı. Hastalık olmazdı, kanser olmazdı, yoksulluk olmazdı, açlık olmazdı. Bu yüzden bana göre dünya barışı için gerçek reçete: kendi içimizde barışa sahip olmak. Barış, anlayış, şefkat ve hepsinden önemlisi sevgi. 

Sevgi, seçebileceğimiz bir şeydir; tıpkı öfkeyi, nefreti veya üzüntüyü seçtiğimiz gibi. Aşkı seçebiliriz. Bu her zaman içimizde bir seçimdir. Şu andan itibaren sevgiyi seçmeye başlayalım. Var olan en güçlü iyileştirici gücü...

Kendin hakkında biraz daha fazla şey bilmek ve potansiyeli anlamak için bir fırsatın var. Bu senin doğuştan hakkın. Kendini daha fazla sevme fırsatın var, böylece inanılmaz bir aşk evreninden bir parça olabilirsin. Aşk kalbimizde başlar ve bizimle başlar. Sevginin gezegenimizin iyileşmesine katkıda bulunmasına izin ver.

Blogger tarafından desteklenmektedir.