Header Ads

Pysch-K Tekniği Nasıl Ortaya Çıktı? / Rob Williams PSYCH-K Türkçe 01


1983 senesiydi. Ayını hatta mevsimini bile hatırlamıyorum. Sadece durumları hatırlıyorum. Kablolu televizyon şirketindeki ofisimde otururken boşluğa baktım. Son birkaç yıldır "Daha ne kadar?" diye kafa yorardım. Neden şimdi ilk işimde kazandığım paranın üç katını kazanıp da üç kat daha kötü hissettiğimi merak etmiştim? Kesinlikle şu anki işimi kabul etmemin ana nedenlerinden biri, işe gidip gelme zamanımı günde birkaç saatten sadece birkaç dakikaya indirmekti, ancak işe gidip gelmek artık tatmin edici bir değiş tokuş değildi, benim daha fazla katkıda bulunma ihtiyacım vardı. Şişman cüzdan, ince hayat hissi bunaltıcı bir hal aldı ve beni, kendi zihnimin mahremiyetinde tamamen dürüst olabileceğim o hayat-değerlendirme anlarından birine soktu. Bu, benim için yabancı bir bölge değildi, önceki birkaç yılda bu tür anları birkaç defadan fazla biliyordum. Mutluluk için sosyal tuzakların hepsi oradaydı: bir eş, iki çocuk, banliyöde bir ev ve orta sınıf Amerika'nın konforlarını sağlayan birleşik bir gelir. Yine de hayati bir şey eksikti.

O ana kadar, muhakeme yeteneğim hayatın beyaz sularında gezinmek için en etkili aracımdı. Gerçekten de, yaptıklarımın çoğundan akıl ve mantık sorumluydu ve aynı zamanda, görünüşte çok önemli olan bu yetilerin, karnımda oturan derin boşluk hisleriyle eşleşmediğini biliyordum. Aslında mantık işleri daha da kötüleştiriyor, bana mutlu olmam gerektiğini hatırlatıyordu çünkü çoğu insanın istediği şeye sahiptim. Kimi şikayet edecektim? 

O gün hiçbir şeyin farkında olmadan masamda oturdum. Bir şeylerin değişmesi gerekiyordu. Bunun ne olduğu konusunda net değildim, ama bir umutsuzluk ve yaklaşan felaket duygusu beni rahatsız etti.

Geri dönüşü olmayan bir noktaya gelmiştim. Geçmişte, hiç bu kadar ileri gitmemişti. Birdenbire, kişiliğimin sınırlarının ve mantığın alanı olan günlük sosyal kaygıların ötesinde, varlığımın özünde olan şeyle temasa geçtim. Şu anki işimden aldığım en büyük mutluluğun insanlarla çalışmaktan geldiğini ve bir değişiklik yapmak zorunda kalmamın an meselesi olduğunun farkına vardım. Bu iki kavrayış beni on dört yıllık bir iş kariyerinden ve sağladığı finansal güvenceden dışarı attı.

Bir aciliyet duygusuyla, Colorado Üniversitesi'nde danışmanlık için bir lisansüstü programa kaydoldum. Sonraki üç yıl boyunca dersleri geceleri tamamladım ve 1986'da danışmanlık alanında yüksek lisans derecesi aldım. Bu süre zarfında iş dünyasının ve danışmanlık dünyasının birbirinden çok farklı olduğunu fark ettim! İş sonuçları vurgularken, danışmanlık sürecin kendisini vurguladı. Genellikle kâr ve zarar olarak ölçülen iş hayatındaki başarı ölçülebilirdi. Öte yandan, danışmanlığın herhangi bir somut şekilde ölçülmesi zordu ve sürecin sonuçlarının ortaya çıkması yıllar alabilirdi. Yine de sevdim.

Bir terapist olarak büyüdükçe, başarıya ulaşmak için ne gerekiyorsa yapmak şeklindeki iş felsefesiyle her zaman aynı fikirde olmadığımı fark ettim, ancak psikoterapi sürecinin aşırı vurgulanmasından ve sonuçlara ulaşmak için çok az dikkat gösterilmesinden de aynı derecede rahatsız oldum. Bu genişleyen bölünme, beni bir psikoterapist olarak gelecekteki mesleğime daha fazla sonuç odaklı yaklaşımlar için üniversite eğitimimin dışına bakmaya zorladı; bu arayış beni Nöro Linguistik Programlama (NLP), hipnoz, Eğitimsel Kinesiyoloji gibi sayısız alternatif terapiye yönlendirdi. Sağlık için Dokun, Reiki ve çok sayıda diğer çağdaş ve eski şifa teknikleri. Sayısız kitap okudum, sayısız konferansa ve atölye çalışmasına katıldım ve kendi kendine yardım gurularının en iyilerini ve en kötülerini dinledim. Bu ilkel terapötik yaklaşımlar çorbasından, sonunda bu seninle paylaşacağım sonuçlara vardım.

Sonunda 1986'da özel bir psikoterapi pratiğine başlamak için iş dünyasından ayrıldım ve iki yıl boyunca danışanlarımın hayatlarında olumlu değişiklikler yapmalarına yardımcı olacak daha iyi yollar bulmak için mücadele ettim. İçgörü + İrade Gücü = Değişim şeklindeki eski danışmanlık formülünün sınırlamaları beni hayal kırıklığına uğrattı. Müşterilerimin çoğu, nasıl ve neden bu hale geldiklerine dair içgörülerinde, hala aradıkları tatmin edici yaşamları yaşamıyordu. Mevcut sınırlarının çok ötesine geçen zihinsel ve davranışsal stratejiler geliştirmelerine yardımcı oldum, ancak motivasyonlarına ve değişme çabalarına rağmen sorunlar devam etti. Yapacakları doğru şeyleri biliyorlardı, ancak doğru şeyleri yapmıyorlardı. Bir şey eksikti. Ama ne? Sadece içgörü ve iradeyi tek başına kullanmanın nadiren gerçek ve kalıcı bir değişimle sonuçlandığını biliyordum. Müşterilerimin, yatırım yaptıkları zaman ve para karşılığında, lisansüstü okulda öğrendiğim tekniklerle sunabileceğimden daha iyi bir getiriyi hak ettiğine inanıyordum.

Sentez arayışım nihayet Aralık 1988'in başlarında meyvelerini verdi. O günü net bir şekilde hatırlıyorum. Daha önce birkaç kez yaptığım bir atölye çalışmasından bir pazarlama broşürü hazırlıyordum. Para sıkıntısı ve Noel alışverişi tüm hızıyla devam ederken, sezonun ekstra masraflarını hafifletmek için atölyeye güveniyordum. Bilgisayarımda hazırladığım ana broşürü yerel yazıcıya götürdüm. Eve gittim ve atölye tarihlerinin eksik olduğunu fark ettiğimde onları postalamak için katlamaya başladım: 150 el ilanı ve tarih yok! Onları elle düzeltmeyi düşündüm ama mükemmeliyetçiliğim buna izin vermedi. Bu yüzden tek seçenek ana kopyayı düzeltmek ve daha fazla kopya için yazıcıya geri dönmekti.

Tarihler eklendikten sonra tekrar evde, katlama işine bir kez daha başladım. İşin yarısındayken gözüm kayıt bölümüne takıldı. Gördüklerime inanamadım - daha doğrusu görmedim. Workshop zamanlarını eksik bırakmıştım. İnanamayarak beş dakika boyunca o broşüre baktım, belki yeterince uzun bakarsam zamanları sihirli bir şekilde gösterebilirim diye düşündüm! Daha önce broşürlerde bu hatayı hiç yapmamıştım. Kısa süre sonra sersemlemiş olmaktan, öfkeli - çok öfkeli olmaya geçtim. Kopyaları elle düzeltmek veya her şeye yeniden başlamak gibi aynı ikilemle karşı karşıya kaldım. Zaten 150 el ilanı boşa harcamıştım, ancak profesyonelce olmayan bir şey gönderme düşüncesine katlanamıyordum. Bu kadar dikkatsiz olduğum için kendime kızdım, Noel mevsiminin ekonomik baskıları yüzünden hüsrana uğradım ve kendimden başka bir şeyin veya birinin beni sabote ettiğine dair meşum bir hisle boğuşarak, Aralık havasının öfkemi soğutmasına izin vermek için arka bahçeye çıktım. Hâlâ dumanı tüterek yarı donmuş bir çim sandalyeye oturdum ve gözlerimi kapattım. Sıkılı dişlerimin arasından yüksek sesle, "Tamam Allah’ım, eğer yaptığım şeyi yapmamı istemiyorsan, ne yapmamı istiyorsun?" dedim.

Gerçekten bir cevap beklemeden sessizce oturdum. Ancak, birkaç dakika içinde, kafamda bilinçaltı inançları değiştirmeye yönelik bir modelin ayrıntıları ortaya çıktı ve hayretler içinde kaldım. Yaşadıklarıma zar zor inanabiliyordum. Bilgi gelmeyi kesince ayağa fırladım, bilgisayarıma koştum ve hararetle yazmaya başladım. Birkaç dakika içinde kafamdaki bilgi kayboldu ve yazdıklarımı okuyordum: on üç eşleştirilmiş inanç ifadesi ve kullanımları için eksiksiz talimatlar! 3 Modelin bazı bileşenleri zaten aşina olduğum fikirler olarak tanınabilir olsa da, çoğu yeniydi. Aslında, tüm format ve adımlar dizisi tamamen benzersizdi. Bu deneyim, tek kelimeyle olağanüstüydü! Önümüzdeki birkaç ay boyunca benzer bir şekilde aldığım bir dizi kaynaktan ilki oldu. Bu benzersiz süreçler, PSYCH-K™ adını verdiğim işin gövdesini oluşturuyor.

Bu örnekten de görebileceğin gibi, PSYCH-K terden çok ilhamdan imal edilmiştir. Zahmetli, entelektüel bir keşif süreci değildi, bunun yerine bir dizi "bariz olanın kör edici parıltıları" ile geldi. Aslında yılların tecrübesi ve yüzlerce kitap beni o "kör şimşekler"e hazırlamıştı. O birkaç ay boyunca, toplam PSYCH-K sürecini oluşturan inanç değiştirme teknikleri bana ayrı içgörü "paketleri" içinde geldi.

İlk başta şüpheciydim. Ne de olsa, bu yeni değişim yöntemi, lisansüstü okulda danışmanlık konusunda bana öğretilen tüm kuralları çiğniyordu. Elli yıldan fazla bir süredir hakim olan ana akım psikolojinin varsayımlarını ihlal ediyordu. Bu yüzden, bu yeni yaklaşımı danışanlarımla kullanmadan önce, istekli arkadaşlarımı ve kendimi kullanarak bu yeni kalıpları denedim. Sonuçlar genellikle dramatikti ve hayat değiştiriyordu. Sonunda, kanıtlanmış bir geçmişe sahip olarak, teknikleri danışanlarımla birlikte kullanmaya başladım. Başarılar devam etti. PSYCH-K ile sadece birkaç seansta danışanlarımla birçok değişikliği kolaylaştırabildim. Geleneksel yöntemlerle elde edilmesi aylar hatta yıllar alan değişiklikler PSYCH-K ile sadece üç ila altı seansta gerçekleşiyordu. Sonunda şüphecilik deneyime dönüştü, çalışıyordu. Teknikleri bir atölye formatında düzenlemeden ve başkalarına öğretmeden önce çok uzun sürmedi. Her yaştan ve her kesimden insanın kişisel değişime yönelik bu yeni yaklaşımı ne kadar kolay öğrendiğini ve kullandığını görmek sevindiriciydi. Dahası, çok zahmetsiz görünüyordu!

Blogger tarafından desteklenmektedir.