Header Ads

Şifa, Kendini İyileştirme Mucize Değil Kanıtlı Bir Gerçek / John Kehoe Türkçe 20


Akıl, bir kişinin hastalığını veya sağlığını belirlemede rol oynayabilir mi? Dr. Carl Simonton, "Bir hastanın zihninde neler olup bittiği genellikle iyileşip iyileşmeyeceğinin anahtarıdır" diyor. Dr. Simonton, Pacific Palisades, California'daki Simonton Kanser Merkezi'nin tıbbi direktörü ve uluslararası üne sahip bir doktordur. Hastalığı görselleştirme teknikleriyle tedavi ederek elde ettiği sonuçları heyecanla anlatıyor.

"İnsanların artık zihnin ve fiziksel bedenin ne kadar iç içe olduğunu anlamaya başladıklarını düşünüyoruz. Artık hastalık döngüsünün tersine çevrilmesinin mümkün olduğunu biliyoruz. Negatif şeyleri iletmek için kullanılan yolların aynı olduğunu biliyoruz. Kanserin büyümesi, aynı zamanda insanı sonunda sağlığına kavuşturabilecek olumlu şeyler iletmek için de kullanılabilir. İnsanların tüm hastalıklara bakışlarındaki bazı büyük değişikliklerden ve kendilerini nasıl iyileştirebileceklerinden bahsediyoruz." Dr. Simonton ve meslektaşları sadece konuşmaktan daha fazlasını yapıyorlar, çünkü kliniği kanser için ortalama tedavi oranlarının çok üzerinde bir başarı elde ediyor ve diğer doktorlara da aynı şeyi nasıl yapabileceklerini öğreterek ülkeyi dolaşıyor.

Son yirmi yılda, 100.000'den fazla kişiye zihin gücü eğitim seminerleri verdim ve insanların multimilyoner olmasından büyük spor şampiyonlukları kazanmalarına kadar inanılmaz sonuçlar gördüm. Bunlar etkileyici başarılar, ancak benim için hepsinden daha tatmin edici olan, yüzlerce insanın bu teknikleri kullanarak kendilerini iyileştirdiğini görme deneyimim oldu. Seni Martin Brofman'la tanıştırayım. Hikayesini, kendi sözleri ile anlatabilir:

"Otuz dört yaşında kendimi bir hastanede doktorlarım tarafından omuriliğe gömülü bir tümörüm olduğu söylenirken buldum. Tümör kötü huyluydu ve teşhis netti. Bana iki tane olduğu söylendi ve en fazla bir yıl ömrümün kaldığı. Birkaç hafta tamamen umutsuzluktan sonra, kendime yardım etmeye karar verdim.

"Günde iki kez on beş dakika meditasyon yapmaya başladım. Aklımdaki hayali bir ekranda vücudumu ve tümörü hayal ettim. Tümörü her gördüğümde, onu son gördüğümden biraz daha küçük hayal ettim. Ne de olsa aklımdaydı. İstediğim gibi hayal edebiliyordum. Kanserli hücrelerin vücudumun doğal bağışıklık sistemi tarafından dağıldığını görebildiğimi hayal ettim ve kendi kendime bunların her seferinde vücudumdan geçtiğini söyledim. Ne zaman iyileşemediğimi söyleyen bir iç ses duysam onu susturur, aslında iyileşme aşamasında olduğumu ısrarla söylerdim: 'Her gün her şekilde daha iyiye gidiyorum', ta ki inanana kadar.

"Meditasyon seanslarına ek olarak, iyileşme hislerimi başka yollarla da güçlendirmeye karar verdim. Kendime tümörün büyüdüğünü ve beni ölümüme yaklaştırdığını söylemek yerine, vücudumda garip bir his veya acı hissettiğimde, kendi kendime, tümörün üzerinde çalışan, onu küçülten, küçülttükçe küçülten, beni gitgide daha iyi yapanın 'enerji' olduğunu söyledim. Önceden korktuğum hisleri dört gözle bekledim.

"Gün boyunca, her gün kendime nasıl daha iyiye gittiğimi hatırlattım. Yediğim yemeğin beni daha sağlıklı kıldığını, 'enerjilendirdiğini' hayal ettim. Kendime sürekli olarak beni seven tüm insanları hatırlattım. Bu sevginin iyileşme sürecini daha da güçlendirmek için kullanabileceğim bir enerji olduğunu kendi kendime onayladım.

"Bütün bu tekniklerin işe yarayıp yaramadığını bilmemin hiçbir yolu yoktu, ama kendimi daha iyi hissedersem olabileceklerine karar verdim. Kendime söylediğim gibi, her geçen gün artan hareketliliğim ve enerjim vardı.

"Zihnimi yeniden programlamaya başladıktan iki ay sonra doktorum tarafından muayene edilmem gerekiyordu.

"Doktor şaşırdı. Hiç bir tümör kanıtı bulamadı. Buna inanamadı. Tepkisini tam olarak görselleştirdim. Karıma harika haberi vermek için gülerek eve gittim. "

Bu izole bir vaka olmaktan uzak. Benzer teknikler kullanılarak sağlığın restore edilmesinin sayısız örneği var. Bunu bir grup öğrenciye anlattığımı hatırlıyorum ve bir kadın ayağa kalktı ve şu hikayeyi paylaştı:

"Küçüklüğümden beri kendi kendime hep 'Ben hiç üşümeyen bir insanım' derdim. Bunu kendime hep söylemişimdir ve biliyor musun? Asla üşümüyorum."

Bitirdiği an, ellilerinde iyi giyimli bir adam ortaya çıktı. "Bu çok ilginç," dedi, "çünkü, hatırladığım kadarıyla, kendi kendime her zaman, 'Her yıl bir veya iki soğuk algınlığı geçirmeden iyi olmam' dedim. Bunu kendime hep söylemişimdir ve biliyor musun? Her yıl bir veya iki kez nezle oluyorum." Hepimiz güldük, ancak burada öğrenilecek önemli bir ders var.

1981'de ABD Başkanı Ronald Reagan, bir suikast girişimi tarafından akciğerinden vuruldu. Bu, özellikle yetmiş yaşlarındaki bir adam için oldukça ciddi bir yaralanmaydı, ancak hastane yatağında cumhurbaşkanıyla röportaj yapan bir gazetecinin raporunu okuduğum anda iyi olacağını biliyordum. Reagan, "Benim için endişelenme. Ben her zaman çabuk iyileşen bir insanım" demişti. Ne şifalı bir inanç. Ne kadar güçlü. İşe ne kadar çabuk döndüğünü hatırlıyor musun? Sadece birkaç gün içinde!

Şimdi sana bir soru sorayım. Kendin hakkında neye inanıyorsun? "Etrafta grip olursa ben yakalanırım" diyen türden biri misin? Soğuk algınlığı, grip ve hastalıklara yakalanmayı mı bekliyorsun, yoksa hiç hastalanmayan türden biri olduğunu mu düşünüyorsun? Olacağına inandığın şeyin, olanlar üzerinde güçlü bir etkisi vardır.

Plasebo etkisi konusunda bir otorite olan Jerome Frank tarafından açıklanan bir dizi deneyde, inandığın şeyin başına gelenleri nasıl etkilediğini açıkça görebilirsin. Frank'in deneylerinde, test hastalarına üç farklı maddeden biri verildi: çok hafif bir ağrı kesici, zararsız ama etkisiz bir plasebo ve yüksek dozda morfin.

Hastalara işe yaramaz plasebolar verildiğinde ancak morfin aldıkları söylendiğinde, üçte ikisi ağrılarının kaybolduğunu bildirdi.

Hastalara morfin verildiğinde ancak çok hafif bir ağrı kesici aldıkları söylendiğinde, yarısından fazlası hala ağrılarının olduğunu söyledi.

Ve hastalara daha önceki deneylerde baş ağrısına neden olduğu söylenen zararsız bir plasebo verildiğinde, dörtte üçünde baş ağrısı gelişti!

Hastaların olduğuna inandıkları her şey, gerçekte olanlardan daha önemliymiş gibi görünüyor. Tıp otoriteleri plasebo etkisini zaten fark etmişti, ancak bu deney bazı çok ilginç sonuçlarla daha da ileri gitti. 

Doktorların bilmediği, onların da aldatıldığıydı ve sonuçlar şaşırtıcıydı. Doktorlar morfin olduğu izlenimi ile plasebo verince hastalar üzerindeki etkisi arttı. Daha sonra deney habersiz olarak tersine çevrildi ve doktorlar verdikleri morfinin plasebo olduğunu düşündüklerinde, hastalar üzerindeki etkisi azaldı. Açıkçası, doktorların inandıkları, sonuçları hastaların inandığı kadar etkiledi. Ama bu nasıl olabilir? Doktorun düşündüğü şey hastayı nasıl etkileyebilir? Önemli olan hastanın ne düşündüğü değil mi? Yoksa doktor, ilacın onu nasıl etkileyeceği konusundaki beklentisini bir şekilde bilinçaltında hastaya aktarıyor olabilir mi? Eğer öyleyse, bir arkadaşımız ya da bir yakınımız hasta olduğunda bu hatırlanması gereken bir şeydir. Kendi tavrımız hem kendimiz hem de başkaları için değerli bir şifa kaynağı olabilir.

Blogger tarafından desteklenmektedir.