Header Ads

Ağzından Çıkanı Bilinçaltı Çoktan Duydu Bile! / Louise Hay Türkçe 04


Her gün hayatta ne istediğini kendin beyan et. Sahipmişsin gibi ilan et!

Zihin Yasası

Bir yerçekimi kanunu vardır ve fizik ve elektrik gibi çoğunu anlamadığım başka fizik kanunları da vardır. Sebep-sonuç yasası gibi ruhsal yasalar da vardır: Verdiğiniz şey geri gelir. Bir de zihin yasası vardır. Nasıl çalıştığını bilmiyorum, tıpkı elektriğin nasıl çalıştığını bilmediğim gibi. Sadece düğmeye bastığımda ışığın yandığını biliyorum.

Bir düşünce düşündüğümüzde ya da bir kelime ya da cümle konuştuğumuzda, bir şekilde bizden bir zihin yasasına çıkıp deneyim olarak bize geri döndüğüne inanıyorum. Şimdi zihinsel ve fiziksel arasındaki ilişkiyi öğrenmeye başlıyoruz. Zihnin nasıl çalıştığını ve düşüncelerimizin yapıcı olduğunu anlamaya başlıyoruz. Düşüncelerimiz zihnimizde çok hızlı hareket eder, bu nedenle onları ilk başta şekillendirmek zordur. Ağızlarımız ise daha yavaştır. Yani ne söylediğimizi dinleyerek ve ağzımızdan olumsuz şeyler çıkmasına izin vermeyerek konuşmamızı düzenlemeye başlayabilirsek, düşüncelerimizi şekillendirmeye başlayabiliriz.

Konuştuğumuz kelimelerde muazzam bir güç var ve çoğumuz ne kadar önemli olduklarının farkında değiliz. Sözcükleri, yaşamlarımızda sürekli olarak inşa ettiğimiz şeylerin temeli olarak kabul edelim. Her zaman kelimeleri kullanırız, ancak gevezelik ederiz, nadiren gerçekten ne söylediğimizi veya nasıl söylediğimizi düşünürüz. Kelimelerimizin seçimine çok az dikkat ederiz. aslında çoğumuz olumsuz konuşuyoruz.

Çocukken bize gramer öğretildi. Bize bu gramer kurallarına göre kelimeleri seçmemiz öğretildi. Bununla birlikte, her zaman dilbilgisi kurallarının sürekli değiştiğini ve bir zamanda uygun olmayanın başka bir zamanda uygun olduğunu veya bunun tersini her zaman buldum. Geçmişte argo olan, günümüzde yaygın kullanım olarak kabul edilir. Ancak gramer, kelimelerin anlamlarını ve hayatımızı nasıl etkilediğini dikkate almaz.

Öte yandan, okulda benim kelime seçimimin hayatta deneyimleyeceklerim ile bir ilgisi olacağı öğretilmedi. Kimse bana düşüncelerimin yapıcı olduğunu ya da kelimenin tam anlamıyla hayatımı şekillendirebileceğini öğretmedi. Kimse bana kelimeler şeklinde verdiğim şeylerin bana deneyim olarak geri döneceğini öğretmedi. Altın kuralın amacı bize hayatın çok temel bir yasasını göstermekti: "Kendine yaptığını başkasına da yap, Verdiğin şey sana geri döner. Bana sevilmeye değer olduğumu ya da iyiliği hak ettiğimi öğretti ve kimse bana hayatın beni desteklemek için burada olduğunu öğretmedi.

Çocukken birbirimize acımasız ve incitici isimler taktığımızı ve birbirimizi küçümsemeye çalıştığımızı hatırlıyorum. Ama neden yaptık? Böyle bir davranışı nereden öğrendik? Bize öğretilenlere bak. Çoğumuza ebeveynlerimiz tarafından defalarca aptal, salak veya tembel olduğumuz söylendi. Bir baş belasıydık ve yeterince iyi değildik. Bazen ebeveynlerimizin hiç doğmamış olmayı dilediklerini söylediklerini duyduk. Belki bu sözleri duyduğumuzda sinmiştik, ama yaranın ve acının ne kadar derinlere gömüleceğini çok az fark ettik.

Kendi Kendine Konuşmamızı Değiştirmek

Çoğu zaman, ebeveynlerimizin bize verdiği erken mesajları kabul ettik. Sevilmek için "Ispanağını ye", "Odanı temizle" veya "Yatağını topla" sözlerini duyduk. Kabul ve sevginin koşullu olduğu, ancak belirli şeyleri yaptığında kabul edilebilir olacağın fikrine kapıldın. Ancak bu, birinin neyin değerli olduğuna dair fikrine göreydi ve senin derin, içsel öz değerinle hiçbir ilgisi yoktu. Bunları ancak başkalarını memnun etmek için yaparsan var olabileceğin fikrine kapıldın, aksi takdirde var olmaya bile iznin yoktu.

Bu ilk mesajlar, kendi kendimize konuşmamız dediğim şeye, öz konuşma şeklimize katkıda bulunur. Kendimizle içsel olarak konuşma şeklimiz gerçekten önemlidir çünkü o, konuşulan sözlerimizin olmazsa olmazı haline gelir. İçinde çalıştığımız ve deneyimlerimizi bize çeken zihinsel atmosferi kurar. Kendimizi kandırırsak, hayat bizim için çok az şey ifade edecek. Kendimizi sever ve takdir edersek, hayat harika, neşeli bir hediye olabilir.

Hayatlarımız mutsuzsa ya da doyumsuz hissediyorsak, ebeveynlerimizi ya da onları suçlamak ve bunun onların suçu olduğunu söylemek çok kolaydır. Ancak bunu yaparsak, koşullarımıza, sorunlarımıza ve hayal kırıklıklarımıza takılıp kalırız. Suçlayıcı sözler bize özgürlük getirmez. Sözlerimizde güç olduğunu unutma. Gücümüz yine hayatımızın sorumluluğunu almaktan gelir. Hayatlarımızdan sorumlu olmanın kulağa korkutucu geldiğini biliyorum ama kabul etsek de etmesek de gerçekten öyleyiz. Hayatlarımızdan sorumlu olmak istiyorsak, ağızlarımızdan sorumlu olmalıyız. Söylediğimiz kelimeler ve ifadeler düşüncelerimizin uzantılarıdır.

Söylediklerini dinlemeye başla. Kendini olumsuz veya sınırlayıcı kelimeler kullanırken duyuyorsan, değiştir. Olumsuz bir hikaye duyarsam, bunu herkese tekrarlamam. Ancak olumlu bir hikaye duyarsam, herkese anlatırım.

Başkalarıyla birlikteyken, ne dediklerini ve nasıl söylediklerini dinlemeye başla. Söylediklerini hayatta deneyimledikleriyle bağdaştırıp bağlayamayacağına bak. Pek çok insan hayatlarını zaruret içinde yaşıyor. Kulağımın çok duyduğu bir kelime, sanki her duyduğumda bir zil çalıyor. Çoğu zaman, insanların bir paragrafta bir düzine zorunluluk kullandığını duyarım. Aynı insanlar hayatlarının neden bu kadar katı olduğunu veya neden bir durumdan çıkamadıklarını merak ediyorlar. Kontrol edemeyecekleri şeyler üzerinde çok fazla kontrol sahibi olmak isterler. Ya kendilerini yanlış ilan ediyorlar ya da başkalarını. Sonra neden özgürce yaşamadıklarını sorguluyorlar.

Ayrıca meli/malı takısını kelime dağarcığımızdan ve düşüncemizden de çıkarabiliriz. Bunu yaptığımızda, kendimize uyguladığımız birçok baskıyı bırakacağız. "İşe gitmeliyim. Bunu yapmalıyım. Zorundayım... Mecburum...”

"Bunun yerine, şunu söylemeye başlayalım. "İşe gitmeyi seçiyorum çünkü şu anda kirayı ödüyor." Hayatına bambaşka bir bakış açısı getirmeyi seç. Yaptığımız her şey, öyle görünmese de, seçimimizdir.

Bir çoğumuz da “ama” kelimesini kullanıyoruz. Açıklamalar yapıyoruz, sonra ama diyoruz ki bu da bizi iki farklı tarafa yönlendiriyor. Kendimize çelişkili mesajlar veriyoruz. Bir dahaki sefere konuştuğunda “ama” sözcüğünü nasıl kullandığını dinle. Dikkat etmemiz gereken bir diğer ifade de “unutma.” "Şunu ya da bunu unutma" demeye çok alışkınız ve ne oluyor? Unutuyoruz. Gerçekten hatırlamak istiyoruz ve bunun yerine unutuyoruz, böylece unutma yerine lütfen “hatırla” ifadesini kullanmaya başlayabiliriz.

Sabah uyandığında işe gitmen gerektiği gerçeğine lanet mi ediyorsun? Hava durumundan şikayet ediyor musun? Sırtının veya başının ağrıdığını mı söylüyorsun? Düşündüğün veya söylediğin ikinci ve üçüncü şey ne? Çocuklara kalkmaları için bağırıyor musun? Çoğu insan her an aşağı yukarı aynı şeyi söyler. Söylediklerin güne nasıl başlıyor? Olumlu, neşeli ve harika mı? Yoksa sızlanma ve kınama mı? Eğer homurdanır, şikayet eder ve inlersen, kendini böyle bir güne hazırlıyorsun demektir.

Yatmadan önce son düşüncelerin neler? Güçlü iyileştirici düşünceler mi yoksa yoksulluk endişesi düşünceleri mi? Yoksulluk düşüncelerinden bahsettiğimde, sadece para eksikliğinden bahsetmiyorum. Hayatındaki herhangi bir şey hakkında - hayatının özgürce akmayan herhangi bir kısmı hakkında olumsuz bir düşünme şekli olabilir. Yarın için endişeleniyor musun? 

Ben genellikle uyumadan önce olumlu bir şeyler okurum. Uyuduğumda beni bir sonraki güne hazırlayacak çok fazla temizlik yaptığımın farkındayım.

Her türlü sorunumu veya sorumu rüyalarıma çevirmeyi çok faydalı buluyorum. Rüyalarımın hayatımda olup bitenlerle ilgilenmeme yardım edeceğini biliyorum.

Kafamda düşünebilen tek kişi benim, tıpkı senin zihninde düşünebilen tek kişi olduğun gibi. Kimse bizi farklı düşünmeye zorlayamaz. Düşüncelerimizi seçiyoruz ve bunlar kendi iç konuşmamız için gerekli olan şeyler. Bu sürecin hayatımda nasıl daha fazla işlediğini deneyimledikçe, başkalarına öğrettiklerimi daha çok yaşamaya başladım. Sözlerimi ve düşüncelerimi gerçekten izledim ve mükemmel olmadığım için kendimi sürekli affettim. Sadece başkalarının gözünde kabul edilebilir bir süper insan olmak için mücadele etmektense, kendim olmama izin verdim.

Hayata ilk kez güvenmeye ve onu dostça bir yer olarak görmeye başladığımda içim rahatladı. Mizahım daha az ısırıcı ve gerçekten daha komik hale geldi. Kendime ve diğer insanlara yönelik eleştiri ve yargıları serbest bırakmak için çalıştım ve felaket hikayeleri anlatmayı bıraktım. Kötü haberi yaymak için çok hızlıyız. Gazete okumayı bıraktım ve gece 11 haberlerini bıraktım çünkü tüm haberler felaket ve şiddet ve çok az iyi haberle ilgiliydi. Çoğu insanın iyi haberler duymak istemediğini fark ettim. Kötü haberleri duymayı severler, bu sayede şikayet edecekleri bir şeyleri olur. Pek çoğumuz, dünyada sadece kötülük olduğuna inanana kadar olumsuz hikayeleri geri dönüştürmeye devam ederiz.

Kanser olduğumda dedikodu yapmayı bırakmaya karar verdim ve sürpriz bir şekilde kimseye söyleyecek bir şeyim olmadığını fark ettim. Ne zaman bir arkadaşımla tanışsam, hemen en son pisliği onlarla birlikte yıkayacağımın farkına vardım. Sonunda, bırakması kolay bir alışkanlık olmasa da, konuşmanın başka yolları olduğunu keşfettim. Yine de, ben başkaları hakkında dedikodu yaptıysam, o zaman diğer insanlar da muhtemelen benim hakkımda dedikodu yaparlar çünkü ne verirsek onu geri alırız.

İnsanlarla daha çok çalıştıkça, gerçekten ne dediklerini dinlemeye başladım. Sadece genel sapmayı değil, kelimeleri gerçekten duymaya başladım. Genellikle, yeni bir danışanla on dakika geçirdikten sonra, kullandıkları kelimeleri duyabildiğim için tam olarak neden bir sorun yaşadıklarını anlayabiliyordum. Onları konuşma şekillerinden anlayabiliyordum. Sözlerinin sorunlarına katkıda bulunduğunu biliyordum. Olumsuz konuşuyorlarsa, kendi iç konuşmalarının nasıl olduğunu hayal et? Daha çok, benim adlandırdığım gibi aynı olumsuz programlama -yoksulluk düşüncesi- olmalı.

Yapmanı önerdiğim küçük bir egzersiz, telefonunun yanına bir kayıt cihazı koyman ve her arama yaptığında veya aldığında, kayıt düğmesine basmandır. Kayıt bittiğinde, ne söylediğini ve nasıl söylediğini dinle. Muhtemelen şaşıracaksın. Kullandığın kelimeleri ve sesinin tonunu duymaya başlayacaksın. Farkında olmaya başlayacaksın. Kendini belli bir şeyi üç veya daha fazla kez söylerken bulursan, yaz. Çünkü bu bir kalıptır. Bazı kalıplar olumlu ve destekleyici olabilir ve ayrıca defalarca tekrarladığın çok olumsuz kalıpların da olabilir.

Bilinçaltı Zihnin Gücü

Bahsettiğim şeyin ışığında, bilinçaltı zihnimizin gücünü tartışmak istiyorum. Bilinçaltımız hiçbir yargıda bulunmaz. Bilinçaltı, söylediğimiz her şeyi kabul eder ve inançlarımıza göre davranır. Her zaman evet der. Bilinçaltımız, bize beyan ettiğimiz şeyi verecek kadar bizi seviyor. Yine de seçeneğimiz var. Bu yoksulluk inançlarını ve kavramlarını seçersek, onları istediğimiz varsayılır. Biz düşüncelerimizi, sözlerimizi ve inançlarımızı daha iyiye doğru değiştirmeye istekli olana kadar bize bunları vermeye devam edecek. Asla sıkışıp kalmayız çünkü her zaman yeniden seçebiliriz. Aralarından seçim yapabileceğiniz milyarlarca düşünce var.

Bilinçaltımız doğruyu yanlışı ayırt edemez. Kendimizi hiçbir şekilde küçümsemek istemiyoruz. "Ah aptal, yaşlı ben" gibi bir şey söylemek istemiyoruz çünkü bilinçaltı bu kendi kendine konuşmayı seçecek ve bir süre sonra öyle hissedeceksin.

Yeterince söylersen, bilinçaltında bir inanca dönüşecektir.

Bilinçaltı zihnin hiçbir insani duygusu yoktur ve bu kavramı bilmen ve anlaman önemlidir. Kendin hakkında şaka yapamazsın ve bunun bir anlamı olmadığını düşünemezsin. Kendinle ilgili bir küçümseme ise, sevimli ya da komik olmaya çalışıyor olsan bile, bilinçaltın bunu doğru olarak kabul eder. Atölyelerimde insanların aşağılayıcı espriler yapmasına izin vermiyorum. Bu nedenle, kendin hakkında şaka yapma ve kendin hakkında aşağılayıcı açıklamalar yapma çünkü bunlar senin için iyi deneyimler oluşturmaz. Başkalarını da karalama. Bilinçaltı zihin, sen ve diğer kişi arasında ayrım yapmaz. kelimeleri duyar ve kendinden bahsettiğine inanır. Bir dahaki sefere birini eleştirmek istediğinde, kendin hakkında neden böyle hissettiğini sor. Sadece kendinde gördüğünü başkalarında görürsün. Başkalarını eleştirmek yerine onlara iltifat et ve bir ay içinde kendinde muazzam bir değişim göreceksin.

Sözlerimiz gerçekten bir uygulama ve tutum meselesidir. Yalnız, mutsuz, fakir, hasta insanların konuşma şekline dikkat et. Hangi kelimeleri kullanıyorlar? Kendileri için neyi gerçek olarak kabul ederler? Kendilerini nasıl tanımlarlar? İşlerini, hayatlarını, ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar? Neyi dört gözle bekliyorlar? Sözlerinin farkında ol, ama lütfen etrafta dolaşıp yabancılara konuşmalarıyla kendi hayatlarını mahvettiklerini söyleme. Bunu ailene ve arkadaşlarına da yapma çünkü bilgi takdir edilmeyecektir. Bunun yerine, kendin için bağlantıyı kurmaya başlamak için bu bilgiyi kullan ve hayatını değiştirmek için hazırsan pratik yap, çünkü en küçük düzeyde bile, konuşma şeklini değiştirirsen deneyimlerin değişecektir.

Danışanlarımla özel olarak çalıştığımda, sınırlamaları adına tartıştıklarını duyardım ve her zaman neden bir nedenden dolayı sıkışıp kaldıklarını bilmemi isterlerdi. Sıkıştığımıza inanırsak ve takılıp kaldığımızı kabul edersek, takılıp kalırız. Olumsuz inançlarımız yerine getirildiğinden "sıkışıp kalırız". Bunun yerine, güçlü yönlerimize odaklanmaya başlayalım.

Birçoğu bana kasetlerimin hayatını kurtardığını söylüyor. Hiçbir kitabın ya da kasetin seni kurtaramayacağını anlamanı istiyorum. Plastik bir kutudaki küçük bir bant parçası hayatını kurtarmaz. Önemli olan bilgiyle ne yaptığındır. Sana bir sürü fikir verebilirim ama onlarla ne yaptığın önemli. Fikirlerin yeni bir alışkanlık kalıbı haline gelmesi için belirli bir kaseti bir ay veya daha uzun süre tekrar tekrar dinlemeni öneririm. Ben senin şifacın ya da kurtarıcın değilim. Hayatında değişiklik yapacak tek kişi sensin.

Şimdi, duymak istediğin mesajlar nelerdir? Bunu tekrar tekrar söylediğimi biliyorum, kendini sevmek yapabileceğin en önemli şeydir, çünkü kendini sevdiğinde ne kendine ne de başkasına zarar vermezsin. Dünya barışının reçetesi bu. Eğer beni incitmezsem ve seni incitmezsem, nasıl savaşabiliriz? O yere ne kadar çok ulaşabilirsek, gezegen o kadar iyi olacak. Kendimizle ve başkalarıyla konuştuğumuz kelimeleri dinleyerek neler olup bittiğinin bilincinde olmaya başlayalım. O zaman kendimizi ve gezegenin geri kalanını iyileştirmeye yardımcı olacak değişiklikleri yapmaya başlayabiliriz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.