Header Ads

Bazen Olağanüstü Bir İnsanla Tek Bir Konuşma Yeterlidir / Robin Sharma 2023 - 01


"Eğer uğruna ölebileceğin bir şey keşfetmediysen," demiş Martin Luther King, Jr. "yaşamaya uygun değilsin demektir."

Senin harika olduğun fikri için savaşırken kolayca ölebilirim.

Muhteşem eserler inşa etmen, görkemli olaylar yaşaman ve bizden önce yaşamış ileri ruhların yaşadığı gizli ustalık evrenini bilmen gerektiği fikri uğruna kurşun bile yerim.

Bir dünya vatandaşı olarak, şaşırtıcı şeyler yapmak, hayret verici ilerlemeler kaydetmek ve gezegeni birlikte paylaştığın kardeşlerinin yaşamlarını yükseltmek için ilkel gücünü kullanmaya çağrıldın.

Tüm bunların gerçek olduğuna inanıyorum. Doğanın elleri seni şimdi nereye yerleştirmiş olursa olsun, geçmişinin geleceğini belirlemesine gerek yoktur. Yarın her zaman bugünden daha iyi bir hale getirilebilir. Sen insansın. Ve insanlar bunu yapabilir.

Evet, farklı renklerde, boyutlarda, cinsiyetlerde, dinlerde, milliyetlerde ve varoluş biçimlerinde ortaya çıkıyoruz. Nelson Mandela gibiler kahramanlardır. Ancak daha sakin hayatlar sürenler - okullarda öğretmenlik yapanlar veya restoranlarda çalışanlar, şiirlerini yazanlar veya girişimlerini başlatanlar, fırınlarda ticaretlerini sürdürenler veya evde çocuklarına ebeveynlik yapanlar; ilk müdahale ekipleri, itfaiyeciler ve yardım görevlileri olarak toplumlara yardım edenler de kahraman olarak adlandırılmaya layık olabilirler. Bu iyi ruhların çoğu zor işleri, onları iyi yapmak için asil bir kararlılıkla yaparlar. Yüzlerinde gülümsemeyle çalışırlar. Ve kalplerindeki zarafetle…

Hayatım böyle insanlarla kesiştiğinde alçakgönüllü oluyorum. Gerçekten. Onlardan bir şeyler öğreniyorum, onlardan güç alıyorum ve onlarla tanıştığımda bir şekilde dönüşüme uğruyorum.

Bunlar günlük kahramanlar. Sözde "sıradan insanlar" kendilerini erdemli ve onurlu bir şekilde yönetiyorlar.

Bu nedenle, birlikte yolculuğumuza başlarken, içinde kendini ifade etmeyi arzulayan tüm olasılıklara içten bir saygı duyarak, bu sözler sana teşvikim olarak akıyor: 

Bugünden başlayarak, doğal bilgeliğinin seni olmaya çağırdığı yüce ruhu, cesur savaşçıyı ve yenilmez gücü hatırlamaya olan bağlılığını ilan et.

Geçmişte yaşadığın sınavlar seni daha dayanıklı, seni özel kılan güçlerin daha farkında ve güzel yaşanmış bir hayatın temel nimetlerine - muhteşem bir sağlık, mutlu bir aile, tatmin eden bir iş ve umut dolu bir kalp - daha minnettar biri olarak yeniden inşa etmeye ustalıkla hizmet etti. Görünürdeki bu zorluklar aslında şimdiki ve gelecekteki zaferlerin için birer sıçrama taşı olmuştur.

Seni zincirleyen eski sınırlar ve seni inciten "başarısızlıklar" ustalığının gerçekleşmesi için gerekliydi. Her şey senin yararına gelişiyor. Sen gerçekten kayırılıyorsun.

Evet, bunu kabul etsen de etmesen de sen bir aslansın, koyun değil. Bir lider, asla bir kurban değilsin. Olağanüstü başarılara, canlandırıcı maceralara, kusursuz memnuniyete ve zamanla hiç kimsenin ve hiçbir şeyin fethedemeyeceği bir öz-sevgi hazinesine dik bir şekilde yükselen öz-saygıya layık bir kişi.

Sen doğanın kudretli bir gücü ve dinamik bir üreticisin, alçaltıcı sıradanlık, insanlıktan çıkarıcı şikayet, itaat ve yetki dünyasında düz ayak yakalanmış uyuklayan bir kazazede değilsin.

Ve kararlı bir bağlılık ve düzenli çabayla, bir idealist, sıra dışı bir sanatçı ve güçlü bir istisnacıya dönüşeceksin. Kendi en dürüst ve mükemmel yolunla gerçek bir dünya değiştirici.

Bu yüzden alaycı, eleştirici ve kötümser olma. Çünkü şüpheciler yozlaşmış hayalperestlerdir. Ve ortalama olan kesinlikle sana layık değildir.

Bugün ve benzersiz bir şekilde görkemli, ışıl ışıl parlayan ve birçok kişiye en çok yardımcı olan yaşamının takip eden her günü için, geleceğini şekillendirmek, arzularını gerçekleştirmek ve hayallerine, coşkularına ve adanmışlıklarına büyük saygı duyarak katkılarını büyütmek için sınırsız özgürlüğün içinde şiddetle dur.

Neşeni izole et, hünerini parlat ve büyük bir insanın nasıl davranabileceğine dair iyi örneğini izleyecek kadar şanslı olan tüm tanıklara ilham ver.

Büyümeni izleyecek, yeteneklerini alkışlayacak, cesaretini takdir edecek ve nihai ölümsüzlüğüne hayran kalacağız. Sen birçoklarının kalbinde kalmaya devam ederken...

İdeallerine Sadık Kalmak Bir Güç Çarpanıdır

Kimsenin sana inanmadığı zamanlar, kendine inanmaya en çok ihtiyaç duyduğun zamanlardır.

Kendilerini doğal dehalarını en iyi şekilde ifade etmeye adamış olanlar, özellikle alay, belirsizlik, saldırı ve güçlükler karşısında kendilerine ve yüce misyonlarına sadık kalmanın efsaneye açılan kapı olduğunu bilirler. Ve bu gerçekten de ölümsüzlüğe giden bir yoldur. Çünkü asil örneğin sen öldükten çok sonra bile yaşamaya devam edecektir.

En kahramanca yaşamına giden yolculuk renkli, ilham verici, dağınık, muhteşem, çalkantılı ve kesinlikle görkemli olacaktır. Kendini büyüklüğünü yaşamaya, güzel sonuçlar üretmeye ve daha parlak bir dünya inşa etmek için üzerine düşeni yapmaya adamak, şimdiye kadar yapacağın en akıllıca ve en iyi yolculuk olacaktır. Bunun için sana söz veriyorum. Ve en üretken, güçlü ve şefkatli benliğinin muazzam ihtişamına adım atmak, etrafındaki herkese kendi armağanlarına uyanmaları için enerji verecek ve gezegenimizi daha dostane bir yer haline getirecektir.

İzin verirsen, beni daha iyi tanıyabilmen için başlangıç hikayemden biraz bahsetmek istiyorum. Çünkü birlikte epey zaman geçireceğiz.

Ben özel biri değilim. Guru değilim. Giyemeyeceğin özel bir kumaştan kesilmedim.

Senin olduğu gibi benim de yeteneklerim var, insani kusurlarım var (hepimizin yok mu?) ve cesur, faydalı ve umutlu olduğum kadar güvensiz, değersiz ve korkmuş da hissedebilirim.

Yaklaşık beş bin kişilik mavi yakalı bir kasabada büyüdüm. Okyanus kıyısında. Küçük bir evde. Çok iyi kalpli göçmen bir ailenin çocuğuydum. Ağzımda gümüş kaşık yoktu, bu kesin.

Evet, ben de okul piyesinde oynadım. Ve çok soğuk bir kışta ön bahçemizde. Ve, garaj kapısında Ferrari yoktu. Gösterişli süsler ya da gereksiz şeyler yoktu. Hepsi çok basit. Olunabilecek en iyi yol.

Okuldayken hiçbir zaman kalabalığa ayak uyduramadım. Her zaman kendi kafamın içinde olmayı, büyüleyici hayaller kurmayı, kendi davul ritmimle yürümeyi sevdim. 

Bir müdür bir keresinde sevgili anneme gelecek vaat etmediğimi ve liseden mezun olmamın pek mümkün olmadığını söylemişti. Diğer öğretmenler ailemi potansiyelimin çok az olduğu konusunda sessizce uyardı. Birkaçı serseri ya da avare olacağımı öngörmüştü. Çoğu insan benimle dalga geçti.

Biri hariç:

Cora Greenaway. Beşinci sınıftaki tarih öğretmenim.

O bana inandı. Bu da benim kendime inanmama yardımcı oldu.

Bayan Greenaway bana her insanın bir çeşit üstün yetenekle doğduğunu öğretti. Her birimizin bir konuda şaşırtıcı derecede iyi olabileceğimizi ve özel güçler, olağanüstü kapasiteler ve onurlu erdemlerle doğduğumuzu açıkladı. Eğer bunu hatırlar, gerçekten çok çalışır ve kendime sadık kalırsam, iyi şeylerin olacağını ve büyük nimetlerin beni takip edeceğini söyledi.

Bu nazik öğretmen içimdeki cevheri gördü, beni cesaretlendirdi ve çoğu zaman yeteneklerimizi küçümseyen ve ustalığımızı aşağılayan bir toplumda çok ihtiyaç duyulan bir nezaket gösterdi. Bazen, hayatının geri kalanını tamamen yeni bir yöne çevirmek için olağanüstü bir insanla tek bir konuşma yeterlidir, değil mi?

Birkaç yıl önce Cora Greenaway'i internette aradım. Keşfettiğim şey beni gerçekten etkiledi.

Genç bir kadın olarak, İkinci Dünya Savaşı'nda Nazi ölüm kamplarında yok edilmekle karşı karşıya kalan çocukları kurtarmak için düşman hatlarının gerisine giden Hollanda direnişinin bir parçasıydı. Küçük çocukları kurtarmak için hayatını riske atmış ve inançlarını onurlandırmış. Tıpkı beni kurtardığı gibi.

Bayan Greenaway vefat etti. Geçmişini öğrendiğim yıl öldü.

Birçoklarının hayatıma yüklediği sınırlı beklentileri aşmam ve liseyi bitirmem için bana ilham verdi. Sonra da üniversiteyi biyoloji ana dalıyla ve İngilizce yan dalıyla tamamladım. Sonra hukuk fakültesinde bir yer edindim. Sonra da tam burslu olarak hukuk yüksek lisansı yaptım.

Cora Greenaway benim "günlük kahraman" dediğim biriydi. Sessiz ve alçakgönüllü, güçlü ve savunmasız, ahlaklı ve etkili, bilge ve sevgi dolu. Her seferinde bir iyilik yaparak uygarlığımızı geliştirenlerden.

Blogger tarafından desteklenmektedir.