Header Ads

Eğer Ekonomik Koşullardan Darbe Aldıysan... / Napoleon Hill 2023 - 02


Dikkatimi ve sahip olabileceğim yeteneklerimi iş ve profesyonel kanallar aracılığıyla parasal getirilere dönüştürmeye karar vererek, reklamcılık mesleğine girmeye karar verdiğimde Chicago LaSalle Extension Üniversitesi'nin reklam müdürü oldum. Bir yıl boyunca her şey çok güzel gitti, sonunda işime karşı şiddetli bir nefret duydum ve istifa ettim.

Daha sonra LaSalle Extension Üniversitesi'nin eski başkanıyla birlikte zincir mağaza işine girdim ve Betsy Ross Candy Company'nin başkanı oldum. Talihsiz bir şekilde - ya da o zamanlar bana talihsiz gibi görünen bir şekilde - iş ortaklarımla yaşadığım anlaşmazlıklar beni bu girişimden uzaklaştırdı.

Reklamcılığın cazibesi hala kanımda vardı ve Bryant & Stratton Business College'ın bir parçası olarak bir reklamcılık ve satıcılık okulu düzenleyerek bunu tekrar ifade etmeye çalıştım.

Birleşik Devletler 1. Dünya Savaşı'na girdiğinde, hiçbir kelimenin tarif edemeyeceği içsel bir dürtüye yanıt olarak, okuldan ayrıldım ve Başkan Woodrow Wilson'ın kişisel yönlendirmesi altında Birleşik Devletler hükümetinin hizmetine girdim ve tamamen sağlam bir işi parçalanmaya bıraktım.

1918'in Ateşkes Günü'nde The Golden Rule dergisini yayınlamaya başladım. Tek kuruş sermayem olmamasına rağmen dergi hızla büyüdü ve kısa sürede ülke çapında yaklaşık yarım milyonluk bir tiraj elde ederek ilk yılını 3.156 dolar kârla kapattı.

Doğru bir bakış açısı için, 1918'de 3.156 dolar, ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu tarafından her yıl için derlenen Tüketici Fiyat Endeksi ortalamasına göre bugün 45.000 dolar ve kişi başına nominal tabloları kullanılarak 202.000 dolar anlamına gelir.  Dergi işindeki ilk yıl için hiç de fena bir kazanç değil... Yeni çıkan dergilerin yüzde 80 ila 90'ı başarısız olurken ve başarılı olanların bile kârlı hale gelmesi üç ila beş yıl sürerken...

Birkaç yıl sonra deneyimli bir yayıncıdan, ulusal dergilerin yayınlanması ve dağıtımı konusunda deneyimli hiç kimsenin yarım milyon dolardan daha az bir sermayeyle böyle bir dergi çıkarmayı düşünmeyeceğini öğrendim.

Altın Kural dergisi ve benim kaderimizde ayrılmak vardı.  Başarılarımız arttıkça hoşnutsuzluğum da artıyordu, ta ki sonunda iş ortaklarımın neden olduğu ufak tefek rahatsızlıkların birikmesi nedeniyle onlara dergiyi hediye edip çekip gidene kadar. Bu hareketle belki de omzumun üzerinden küçük bir servet attım.

Daha sonra satışçılar için bir eğitim okulu kurdum. İlk görevim, bir zincir mağaza şirketi için 3.000 kişilik bir satış ordusunu eğitmekti ve bunun karşılığında derslerimden geçen her satış elemanı için 10 dolar aldım. Altı ay içinde yaptığım iş bana 30.000 dolardan biraz fazla kazandırmıştı. Başarı, para söz konusu olduğunda, çabalarımı bollukla taçlandırıyordu. Yine içim kıpır kıpır olmaya başladı. Mutlu değildim. Hiçbir miktar paranın beni mutlu edemeyeceği her geçen gün daha da belirginleşiyordu.

Davranışlarım için en ufak bir makul mazeret olmaksızın, kolayca sağlıklı bir maaş kazanabildiğim bu işten ayrıldım ve vazgeçtim. Arkadaşlarım ve iş ortaklarım benim deli olduğumu düşünüyorlardı ve bunu söylemekten de geri durmuyorlardı.

Açıkçası ben de onlarla aynı fikirdeydim ama bu konuda yapabileceğim bir şey yok gibiydi. Mutluluğu arıyordum ve onu bulamamıştım. En azından alışılmadık hareketlerim için sunabileceğim tek açıklama buydu. Hangi insan kendini gerçekten tanır?

"Yine içim kıpır kıpır oldu. Mutlu değildim. Hiçbir miktar paranın beni mutlu edemeyeceği her geçen gün daha açık hale geliyordu."

Bunu birkaç yıl önce kendim için de yazabilirdim. Ancak maddi açıdan ödüllendirici olsa da artık kişisel misyonumla uyumlu olmayan bir durumdan ayrılarak harekete geçtiğimde, benim için yeni fırsat kapıları açıldı.  Profesyonel hayatımın en iyi kararı olduğu ortaya çıktı. Hayatında zor bir karar verdiğin bir zamanı düşünebiliyor musun... ama başkaları seni sorgulasa bile bunun doğru karar olduğunu biliyor muydun?

Bu 1923'ün son başarısızlığı sırasında oldu. Kendimi Columbus, Ohio'da parasız ve daha da kötüsü içinde bulunduğum zor durumdan kurtulmak için bir planım olmadan mahsur kalmış bir halde buldum. Hayatımda ilk kez parasızlık yüzünden gerçekten mahsur kalmıştım.

Daha önce pek çok kez para konusunda çekingen davranmıştım ama daha önce hiç kişisel ihtiyaçlarım için gereken parayı bulamadığım olmamıştı. Bu deneyim beni hayrete düşürmüştü. Ne yapabileceğimi ya da ne yapmam gerektiğini tamamen bilemiyor gibiydim.

Sorunumu çözebileceğim bir düzine plan düşündüm, ancak hepsini ya pratik olmadığı ya da başarılması imkansız olduğu için reddettim. Kendimi bir ormanda pusulasız kaybolmuş biri gibi hissediyordum. Çıkış yolu bulmak için yaptığım her girişim beni başlangıç noktasına geri götürüyordu.

Yaklaşık iki ay boyunca tüm insani hastalıkların en kötüsüyle acı çektim: kararsızlık. Kişisel başarının on yedi ilkesini biliyordum, ama bilmediğim şey onları nasıl uygulayacağımdı! Farkında olmadan, Bay Carnegie'nin bana söylediği gibi, insanların bazen "diğer benliklerini" keşfettikleri hayatın acil durumlarından biriyle karşı karşıyaydım.

Sıkıntım o kadar büyüktü ki oturup nedenini analiz etmek ve tedavisini aramak hiç aklıma gelmedi.

"İnsan hastalıklarının en kötüsü: kararsızlık."

Hiç kararsızlıktan felç olduğunu hissettin mi?  Bu, Napoleon Hill'in hayatındaki ilk büyük dönüm noktasıydı. Onun işten işe koşturması, memnuniyet arayışı ve kendi ideal profesyonel yaşamı, bugün pek çok insana benziyor... işlerinde ve yaşamlarında memnuniyet arayan insanlara. Hill'in içinde bulunduğu çıkmaz, kendi itirafına göre, kendi kendine oluşmuştu.  Bununla birlikte, kendisini bugün mevcut ekonomik durumdan olumsuz etkilenen biriyle hemen hemen aynı koşullar içinde buldu. Hill geçici yenilgisinden faydalandı ve bunu kendisini düşünmeye ve analiz etmeye zorlamak için bir teşvik olarak kullandı - "diğer benliğini" bulmak için... Eğer ekonomik koşullardan darbe aldıysan, sen de bunu "diğer benliğini" bulmak için bir kaldıraç ve motivasyon olarak kullanabilirsin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.