Header Ads

Başarı, Nerede Olduğun Değil, Nereye Gittiğindir / Bob Proctor Türkçe 44



Başarı, Nerede Olduğun Değil, Nereye Gittiğindir / Bob Proctor Türkçe 44


Earl Nightingale'in başarı tanımına geri dönelim: "Değerli bir idealin aşamalı olarak gerçekleştirilmesi." Diyelim ki biri 5 milyon dolar biriktirdi ve 10 milyon dolar için çalışıyor. Başka bir kişi ise okulda C ve D ortalamasına sahip olan ancak A ve B ortalamasına ulaşmak için çalışan bir öğrenci olsun.


Belirli bir yönde aşamalı olarak ilerliyorlar. Yolları tamamen farklı olsa da, biri diğeri kadar başarılıdır çünkü her ikisi de önceden belirlenmiş bir hedefe doğru ilerlemektedir.

 

Başarı nerede olduğun değil, nereye gittiğindir. İlerlediğin yöndür, yaşam amacındır. Yaşamın temel yasası, üretmek ya da parçalamaktır. Eğer önceden belirlenmiş bir hedef doğrultusunda çalışıyorsan, üretiyorsun demektir; Allah’ın senden yapmanı istediği şeyi yapıyorsun demektir. Bunun için burada olduğumuza inanıyorum. Allah’ın tek yaratıcı olduğu konusunda şüphe yok, o halde bizim işimiz de üretmek olacaktır.


Bu yetiler eşliğinde, işe koyulmalı ve üretmeye başlamalıyız, çünkü bu konuda oldukça yetenekliyiz.


Pek çok insan, sadece bir hedef belirleyip bunu bir indeks kartına yazarak ve mümkün olduğunca çok çalışarak başarılı olacakları düşüncesini taşır. Hiçbir yere varamayacaklardır. İnip çıkmaktan yorulana kadar inip çıkacaklar; sonra bırakıp oldukları yerde kalacaklar ve hayatlarının geri kalanını bu şekilde yaşayacaklar. Spor salonlarını ve egzersiz merkezlerini ele alalım. Bunların sahibi olan insanlar üyelik satarak milyonlar kazanmıştır.


Bir kişinin bir yıllık üyelik satın aldığında, iki ya da üç hafta gidebileceğini; sonra da gitmeyi bırakacağını bilirler.


Bunun nedeni kişinin paradigmasını hiç değiştirmemiş olmasıdır. Bedenlerini değiştirmek istiyorlar ama bedeni kontrol eden şeyi değiştirmek istemiyorlar. Beden zihnin aracıdır: ister otomatik ister bilinçli ve kasıtlı olarak seçilmiş olsun, zihnin faaliyetlerini yansıtacaktır.


Yasaları anlıyor ve onlarla uyum içinde çalışıyorsan, hedefine ulaşmak için yine de çalışman gerekecek: bu sadece parkta bir yürüyüş olmayacak, ama çok iyi bir yolculuk olacak. Bundan keyif alacaksın ve ilerlemeye devam edeceksin.


Ancak ilerlemenin paradigmayı değiştirdiğin anlamına geldiğini anla. Sonuçları değiştirmek istiyorsun ama sonuçlar eylemlerinin tezahüründen başka bir şey değildir. Eylemlerine paradigma neden olur, ne kadar bildiğin değil. İnsanlar daha iyisini nasıl yapacaklarını bilirler ama yapmazlar.


Hedeflerimize ulaşmak istiyorsak paradigmayı değiştirmeliyiz. Bu mutlak bir gerekliliktir. Paradigmayı anlamayan hiç kimse başarılı bir yaşamın tadını çıkaramaz ve gariptir ki pek çok insan paradigmayı anlamıyor. Yıllar içinde pek çok insanın çok başarılı olduğunu ama bunun nedenini anlamadığını keşfettim. Çok iyi bir paradigma inşa etmişler ama neden başarılı olduklarını bilmenin tatminini yaşamıyorlar. Sahip oldukları şey aktarılamaz: bunu başkasına veremezler.


Paradigmaları anladığında, nasıl inşa edildiklerini ve nasıl değiştirilebileceklerini de anlarsın. O zaman yarışa başlarsın, çünkü hayatının kontrolünü eline alabilirsin. Bu ilkeleri anladıklarında insanların hayatlarında çok güzel şeyler olduğunu gördüm.


Geçmişte ne olduğu ya da nereden başladığın önemli değildir. Önemli olan nereye gittiğindir. İşe başladığımda kötü bir sicilim ve kötü bir tavrım vardı, hiçbir şeyim yoktu. Ama bunların hiçbir önemi yoktu.


Her şeyden önce, bir paradigman olduğunu göz önünde bulundurmalısın. Benim bir paradigmam var, senin bir paradigman var ve bu paradigma bugün, yarın ve yakın gelecekte ne kadar iyi olacağımı belirler. Şu ana kadar yaptığımdan daha iyisini yapmak istiyorsam paradigmalarımı değiştirmem gerekecek. Kendi paradigmamı değiştirmek, onu geliştirmek için sürekli bir eğitim sürecindeyim.


Paradigma senin alışılmış yaşam biçimindir. Paradigmanın bir kısmı çok iyidir: sana hizmet eder, senin için iyidir, diğer insanlar için iyidir ve yaşamında iyilik inşa eder. Yani bir paradigma tamamen olumsuz değildir, hem olumlu hem de olumsuzdur. Sahip olduğum kötü fikirlerin daha fazlasını iyi fikirlere ve kötü alışkanlıklarımı iyi alışkanlıklara dönüştürmek istiyorum, bu yüzden her gün bunun üzerinde çalışıyorum ve muhtemelen ölene kadar da çalışacağım.


Birkaç arkadaşımla birlikte yaklaşık üç günlüğüne bir yere gittim ve amacım üzerinde çalıştım. Amacımın, aileme, toplumuma, şirketime, ulusuma ve nihayetinde dünyaya sunduğum hizmeti geliştirebilmem için üretkenliği ve keyfi teşvik eden müreffeh bir ortamda yaşamak ve çalışmak olduğunu belirledim. Bu bir hizmettir.


Bunu anlamam üç günden fazla sürdü. Amacın üzerinde çalışmak için zaman harcamalısın. Bu senin yataktan kalkma nedenindir ve pek çok karar vermene yardımcı olacaktır. İnsanlar bana çok para kazandırabilecek harika fırsatlar sunuyor. Bazılarıyla uzaktan yakından ilgilenmiyorum, çünkü amacımın dışındalar.

 

Marshall Fields, "Gayrimenkul, zengin olmanın en iyi ve en güvenli yoludur" demişti. Ben buna pek katılmıyorum. Gayrimenkulden çok para kazanılıyor ama ben gayrimenkulle uzaktan yakından ilgilenmiyorum. Bu benim için yanlış bir yol olur.


Benim amacım yaptığım şeydir: aileme, şirketime, toplumuma, ulusuma ve nihayetinde dünyaya sunduğum hizmeti geliştirebilmem için üretkenliği ve keyfi teşvik eden müreffeh bir ortamda yaşamak ve çalışmak. İşte benim yaptığım bu. Bunu her gün, sabahın erken saatlerinden akşamın erken saatlerine kadar yapıyorum.


Eğer sen de amacını bulamadıysan, her sabah on ila on beş dakikanı ayırmanı tavsiye ederim. Sessizce oturabileceğin bir yere bir kalem ve defter koy. Kendine bir fincan çay yap, yerine git, orada otur ve "Ne yapmayı seviyorum?" diye sor.


Hepimizin hayatlarımızda harika bir şeyler yapmak için yaratıldığımıza inanıyorum. Bize hayal gücümüzün ötesinde muazzam bir yetenek ve kabiliyet verilmiştir. Ancak amacımızı bulamazsak, bu yeteneğimizi kullanamayız. Sonunda bir başarılı girişimden diğerine koşarken sürekli hayal kırıklığına uğrayabiliriz, çünkü asla istediğimiz gibi olmaz ve bundan yeterince tatmin olmayız.


Earl Nightingale şöyle der: "İşe para için gitmezsin. Tatmin olmak için çalışırsın. Para kazanmak için hizmet verirsin." Eğer bir amacın varsa, günlerini nasıl geçirdiğinden muazzam bir tatmin duyarsın. Ben duyuyorum, çünkü yaptığım her şey bir amaca yönelik.


Amacının yaratılmış mı yoksa keşfedilmiş mi olduğunu merak edebilirsin. Ben keşfedildiğine inanıyorum. Bir keresinde televizyonda röportaj yapan bir kadını izledim. Las Vegas'ta bir koroda dansçıydı ve şöyle dedi: "Bir yıldız olmak için yeterince iyi bir dansçı olmadığımı biliyordum, bu yüzden bıraktım. Pasta yapmayı seviyordum, bu yüzden Fransa'ya taşındım ve Fransa'nın en iyi pastanelerinden bazılarında iş buldum." Dünyanın en iyi pasta şeflerinden biri olmuştu.


Bu noktada, "Ama sevdiğim işi yaparak para kazanamam ki" diye düşünüyor olabilirsin. Eğer yaptığın işi seviyorsan para kazanıp kazanmaman önemli değildir. Önemli olan, onu seviyor musun?

 

Earl Nightingale de zenginliğin iki şekilde olduğunu söylerdi: maddi ve "psişik" olarak adlandırdığı gelir. Psişik gelir, günlerini geçirme şeklinden aldığın tatmindir. Maddi gelir ise elbette kazandığın para miktarıdır. Her şey Earl'ün formül olarak adlandırdığı tazminat yasasına dayanır. Kazandığın gelir, yaptığın işe duyulan ihtiyaç, bunu yapabilme becerin ve yerini doldurmanın zorluğu ile doğru orantılıdır. Yaptığın işe muazzam bir ihtiyaç olmalı, bu yüzden bu işte gerçekten iyi olacaksın ve yerini doldurmak gerçekten zor olacak.

Blogger tarafından desteklenmektedir.