Header Ads

Bir Ben Var Benden İçeri; Bir de Mooji'den Dinleyin / Mooji Türkçe 04


Şöyle başla: Ben’im ve varım. Bu en doğal tanıma ve bilgidir. Varoluş duygusu sende kendiliğinden 'Ben' olarak hissedilir. Bunu sana kimse öğretmedi. Bu basit sezginin farkında ol, onu başka düşüncelerle ilişkilendirmeden. Herhangi bir niyete bağlı kalmadan, sadece bu anda var olmanın nasıl olduğunu hisset. Özel bir şey yapma düşüncesine dokunma. İçten içe sessiz ol. Aniden bir düşünce dalgası gelirse, panik yapma. Onları kontrol etmeye veya bastırmaya gerek yok. Senin katılımın olmadan oynamalarına izin ver. Ayrılarak gözlemle. Niyetin boşluğunu sürdür. Sessiz ol.

Tren istasyonunda bir peronda durduğunu hayal et. Trenler birer birer geliyor - duruyorlar, kapılar açılıyor, kapılar kapanıyor, ilerliyorlar. Binmek zorunda değilsin. Bunun gibi, bağlantı kurmadan bilinç ekranında beliren düşünce etkinliğini gözlemle. Oturum açma. Düşüncelerin ve duyumların zorlanmadan kendi kendilerine hareket ettikleri görülecektir. Tarafsız kal. Farkındalığın kendisi olarak farkındalıkla birlikte ol. Nefesin kendiliğinden, istemsizce ve zorlanmadan hareket ettiğini hisset. Duyuların işleyişini, dış ve iç duyuyu gözlemle; herhangi bir hareket, plansız ve zorlamasız, kendi kendine gerçekleşir.

Düşünce, duygu, hareket veya duyum olarak ortaya çıkan her şeyi sessizce gözlemle, ancak şimdi daha az ilgi, daha az çekme ile. Her şey ortaya çıkıyor…

Bütün bunlar sorunsuz bir şekilde gözlenir ise, “Benlik” duygusu bile, 'ben' duygusu, farkındalığın içinde ortaya çıkar. Gerekenden daha fazla çaba sarf etme. Buradasın. Ne yapıyor ne de geri alıyor, ne faaliyeti yönlendiriyor ne de faaliyetten etkileniyor, zahmetsizce farkında ama kaygısız olan şey, bu senin gerçek benliğindir. Ne arkada, ne önde, ne yukarıda ne de aşağıda, çünkü o başka bir fenomen değil. Yerleştirilmemiş, doğmamış, sınırsız farkındalıktır.

Şimdi, gözlemciyi gözlemle: 'Ben kimim?' İçsel olarak kontrol et ama uyanık bir dikkatle sessiz kal. Herhangi bir cevap veya ipucu toplama; bir cevap sadece bir fikir, bir fikir veya başka bir kavram olabilir. Kendini herhangi bir konsepte bağlama. Dikkati nesnelerden bakan özneye çevir. Gören ne ve nerede? Sessiz ve tarafsız kal. Artık bakmada artan bir odaklanma gücü olmalı.

Şimdi, tekrar "ben" hissini izle. “Ben” nedir'? Nereden doğar? İzle. Ne buldun?

Bulunamaz. Yok!

Objektif olarak bulunamaz. Bununla birlikte, 'ben' duygusu veya sezgisi mevcut olmaya devam ediyor. Onun nesnel olmayan varlığını kanıtlayan, fenomenal olarak, 'Ben'in bulunamamasıdır. "Ben" formsuz, boşluktan, kendinden ortaya çıkan bir sezgi olarak bulunur. Odaklanmış sorgulama olmadan, "Ben" beden ve koşullu zihinden oluşan bir varlık gibi görünür. Bir biçim olarak arandığında, yalnızca bir düşünce olduğu görülür. Biçimsizdir, öznel mevcudiyetin sezgisel duygusu olarak boşluktan doğar.

Şimdi 'Ben'in biçimsiz mevcudiyet olduğu anlaşıldığına göre, bunu ne fark eder? Fark eden forma sahip midir?

Blogger tarafından desteklenmektedir.