Header Ads

Korktuğun Tehlikeye Kur Yapmaktır Hayat / Alan Watts Türkçe 04


Korkma başaracaksın...

Ama her zaman başaramayacak gibi hissedeceksin muhtemelen. Ama gördüğün gibi asıl eğlence bu zaten!

Düşün - tüm çocuklar risk almayı sever. Zıplama çubuklarında veya kaykaylarda veya bunun gibi şeylerde bağırıp çağırmayı severler. Ama aslında bu çok tehlikelidir.

Ama bu tehlikeye kur yapmak hayattır işte. “Var olma cesareti”ni göstermek. Yani yaşlandığımızda ve “Aman Allah'ım!…" diye hatırlayabilmek. Ben 50 yaşındayım ve yarım yüzyılı geride bıraktığımı fark ediyorum - ve bu ben miyim bilmiyorum. Aslında sadece yaşlandım ya da akıllandım.

Doğanın, hayatın içinde bazı merhametli süreçler olduğunu ve örneğin, aşırı acı çeken bir kişi için acının vecde dönüştürülebileceğini düşünüyorum. Açlıktan ölmek üzere olan kişi bir çıkış yolu hissetmeye başlayabilir mesela. Ve aynı şekilde yaşlandıkça, belki komik bir şekilde daha akıllı hale gelir ve kendinle daha barışık hissedebilirsin.

Kendini tüm sınırlamalarınla kabul eden sensin ve evren ile bağlantını giderek daha fazla anlamaya başlıyorsun.

Korkma! Kıymetini bil, tadını çıkar ve yaşa!

Blogger tarafından desteklenmektedir.