Header Ads

Nasıl Para Kazanılacağını Öğrenmelisin / Bob Proctor Türkçe 43



1969 yılında O'Hare Hyatt'ta Bill Gove konuşurken balo salonunun arka tarafındaydım. Dinleyiciler yaklaşık bin kişi vardı. Elinde mikrofonla onların önünde durdu ve şöyle dedi: "Eğer özgür olmak istiyorsam, kendim olmalıyım. Sizin olmam gerektiğini düşündüğünüz ben değil, karımın olmam gerektiğini düşündüğü ben değil, çocuklarımın olmam gerektiğini düşündüğü ben değil. Eğer özgür olmak istiyorsam, kendim olmalıyım." "Benim kim olduğumu bilsem iyi olur." diye ekledi.


Dinleyicilerini avucunun içine almıştı. Artık bir ton bilgi toplamıştım ve yaklaşık sekiz yıldır her gün bu bilgiler üzerinde çalışıyordum. Odanın arka köşesinde duruyordum ve şöyle düşünüyordum: "Vay canına, bu adam çok iyi! Keşke ben de bunu yapabilseydim!" Earl Nightingale, Magic Word kaydında şöyle diyor: "Şimdi tam burada oldukça tuhaf bir noktaya geliyoruz. Yapabileceğimiz şeyleri ve başarabileceğimiz hedefleri küçümseme eğilimindeyiz


ve aynı derecede garip bir nedenden ötürü, diğer insanların bizim başaramayacağımız şeyleri başarabileceğini düşünüyoruz." "Bunun doğru olmadığını, içinizde derin bir yetenek ve beceri havuzu olduğunu anlamanızı istiyorum" diye ekledi. 1969 yılındaki o konferansta bana "Earl'ün söylediklerini anlıyor musun?" diye sorsaydın şöyle derdim: "Elbette anlıyorum. Bunu dokuz yıldır her gün dinliyorum." 


Ama aniden sanki zihnimden bir roket fırladı: "Earl'ün demek istediği buydu." Bill Gove'un yaptığını yapamayacağımı düşünüyordum. O noktada kararımı verdim, sadece onun yaptığını yapmakla kalmayacaktım, bana öğretmesini de sağlayacaktım. Bill Gove'a bir not bırakarak yaptığı şeyi bana nasıl yapacağımı öğretmesini istemeye karar verdim. Öğrenmeye hazırdım.


Güven Bilgiden Gelir


Güven bilgiden gelir. İnsanlar kendilerine hiç güvenmediklerini söylediklerinde, bu tamamen doğru değildir. Muhtemelen giyinebilecekleri, ayakkabılarını bağlayabilecekleri ve araba kullanabilecekleri konusunda kendilerine güveniyorlardır. Her türlü şeyi yapabileceklerinden emindirler. Gerçekten yapmak istedikleri bir şeyi yapacak özgüvene sahip olmadıklarında, bunun nedeni nasıl yapılacağını bilmemeleridir. 


Nasıl yapılacağını ne kadar çok öğrenirsen, kendine olan güvenin de o kadar artar. Gove'un yaptığı şeyi nasıl yapacağımı öğrenmeye karar verdim, bu yüzden onu tanıdım ve onunla oturmak için birkaç kez binlerce dolar ödedim. Hiç Bill Gove gibi konuşmuyorum. Bana konuşmayı öğretenin o olduğunu asla bilemezdi. Konuşma yeteneği benim içimde vardı. 


Bana bunu öğretmesine gerek yoktu. Bana bir grup insanın önünde nasıl sakin ve kendinden emin olacağımı öğretti. "Senin hakkında ne düşündükleri konusunda endişelenmeyi bırak." dedi. Gerçekten öğrendiğim şey buydu. Yazar Terry Cole- Whittaker Benim Hakkımda Ne Düşündüğünüz Beni İlgilendirmez adlı bir kitap yazdı. İşte böyle.


"El-alem" Tiranlığı


Bu da beni ilgili bir konuya getiriyor: "başkaları ne düşünür" tiranlığı. Earl Nightingale bu konuda bana yardımcı oldu. "Diğer insanların ne kadar az düşündüğünü bilseydin, onların ne düşündüğüyle ilgilenmezdin" demişti. Eğer ortalama bir insan ne düşündüğünü söyleseydi, nutku tutulurdu. Kentucky'de büyük bir eğitimci olan Dr. Ken McFarland, "İnsanların yüzde ikisi düşünür, yüzde üçü düşündüğünü sanır ve yüzde doksan beşi aslında düşünmektense ölmeyi tercih eder" demiştir.


Kendin hakkında ne düşündüğün çok önemlidir. Diğer insanların senin hakkında ne düşündüğü önemli değildir. Eskiden başkalarının benim hakkımda ne düşündüğüyle çok ilgilenirdim; artık ilgilenmiyorum çünkü başkalarının benim hakkımda ne düşündüğünün hayatım üzerinde hiçbir etkisi olmadığını fark ettim. Benim hakkımda ne düşündükleri her şeydir. Eğer gerçekten iyi bir insan olmaya ve bir şeyler başarmaya çalışırsam, diğer insanlar muhtemelen benden hoşlanacaktır, ancak diğer insanların ne düşündüğü ile ilgilenirsem, çok fazla bir şey başaramam.


Bill Gove bana topluluk önünde rahat olmayı öğretti. Dedi ki: "Unutma, sadece bir kişiyle konuşuyorsun. Bir oda dolusu insan olabilir ama sadece bir kişi var. Bunu kafanda netleştirmeli ve seni dinleyen kişiyle değerli bir şeyler paylaşmakla gerçekten ilgilenmelisin." Dikkatini kendin hakkında ne düşündüğüne odaklarsan, her şey yolunda gidecektir. Ben de öyle yaptım ve işler bu şekilde yürüdü. 


Bu yazıyı yazarken seksen altı yaşındayım ve umarım bir on yıl daha büyüyeceğim ama şu anda her şeyin çok iyi gittiğini biliyorum. Kendimi seviyorum; ne yaptığımı ve nasıl yaptığımı seviyorum. Diğer insanların ne düşündüğü konusundaki endişelerin çoğu hayatın erken dönemlerinde başlıyor. Küçük bir çocukken ebeveynlerimizin "Komşular ne düşünür?" dediğini duyardık. Ben şu sonuca vardım: bilmiyorum komşular ne düşünür, ama ne düşündükleri gerçekten bir fark oluşturmuyor. 


Çoğu insan başkalarının ne düşündüğüyle ilgilenir. Endişelenmemeliler. Kendileri hakkında ne düşündükleriyle ilgilenmeliler. Nasıl yaşadığımıza bir göz atmalıyız. Kendi yolumuzu kendimiz mi seçiyoruz? Nasıl bir yaşam istediğimize dair bir imajımız var ve bunu uyguluyor muyuz, yoksa her gün elimizden gelenin en iyisini yapmaya mı çalışıyoruz? Nerede olduğunu bilmen gerekir. Dahası, nereye gittiğini de bilmelisin. 


Earl Nightingale'in başarı tanımı şimdiye kadar duyduklarımın en iyisidir: "Başarı, değerli bir idealin aşamalı olarak gerçekleştirilmesidir." İdeal, aşık olduğun bir fikirdir. Arzuladığın iyiye doğru ilerlerken giderek farkına varırsın.


Para: Gerekli Bir Emtia


Herkes servet yapmak istemeyebilir, ancak para diğer insanların ürün veya hizmetleri için kullanıldığından, herkesin kendini sağlam bir finansal pozisyona sokması gerektiğine inanıyorum. İçinde yaşadığımız dünyada gerekli bir meta. Herkes bu tür bir zenginlik inşa edebilir. Bir keresinde Toronto'dan Kuala Lumpur'a giden bir uçakta uçuyordum. Tek yön yirmi beş saatlik bir yolculuktu, dolayısıyla düşünmek için çok zamanım vardı. 


Zamanımı hesap makinesiyle ve bir deftere bir şeyler karalayarak geçirdim. Sürekli düşünüyordum: İşimi nasıl geliştirebilirim? Nasıl yeni bir fikir üretebilirim? "1.000.000$" yazdım - 1 rakamını altı sıfır takip ediyordu. Altmışlı yıllarda bir milyon kazanmıştım ama ne yaptığımı gerçekten bilmiyordum. Daha önce de söylediğim gibi, bilinçsizce kendime güveniyordum. Sonra 1 milyon dolar kazanan tanıdığım insanları düşündüm. 


Onlarda bu kadar farklı olan neydi? Birden hiç de farklı olmadıklarını fark ettim. Tek bir gelir kaynakları yoktu. Eğer bir işin varsa, tek bir gelir kaynağın vardır. Bu işte ne kadar iyi olduğun ve saatte ne kadar kazandığın umurumda değil, yine de tek bir gelir kaynağın var. Varlıklı insanların birçok kaynağı vardır. Tarihsel olarak, eski Babillilere kadar geri gitsen bile, varlıklı insanların hepsinin birden fazla gelir kaynağı vardı.


Sonra aklıma bir fikir geldi. İnsanlara birden fazla gelir kaynağı inşa ederek nasıl 1 milyon dolar kazanabileceklerini öğretmek için bir seminer düzenleyecektim. Bunu çok iyi yaptık - herkesin birden fazla gelir kaynağı oluşturarak nasıl zengin olabileceğini öğrettik. Tek bir kaynağın yok; her türlü kaynağın var. Jeff Bezos kadar zengin olmak gibi bir arzum yok. Milyonlarca dolarım olsun gibi bir arzum yok; 


bankada iki ya da üç milyonum olsun ve çalışmakla ve iş üretmekle meşgul olayım, çünkü bunları dağıtmayı ve iyilik yapmayı seviyorum. Bence zenginlik bunun içindir. Ama herkes -kim olduğu umurumda değil- makul ölçüde zengin olabilir ve bugün internet sayesinde bu hiç olmadığı kadar kolay. MSI Connect adında bir şirket kurdum. MSI, çoklu gelir kaynağı ya da çoklu gelir akışı anlamına geliyor ve insanlar burada birlikte çalışarak birbirlerinin MSI'larını kurmalarına, ortak girişimlerde bulunmalarına ve iştirakçi olmalarına yardımcı oluyorlar.


İnsanların gidebileceği birçok farklı yer var, ancak bu paradigmanı değiştirme meselesi. Para kazanmakla çok fazla ilgilenmiyorsan, ilgilenmelisin, çünkü bu hayatının iyi bir bölümünü kontrol eder. Eğer ilgilenmiyorsan, bunun nedeni paradigmanın seni durdurmaya çalışmasıdır. Bir polis gibidir: orada durur ve geçmene izin vermez. O polisi geçmek zorundasın. Bu paradigmanın artık seni kontrol etmeyeceğine karar vermelisin. "Artık yok" de, “İlerliyorum, devam ediyorum ve durmayacağım." 

Ne kadar para kazanmak istiyorsun? İşe koyul ve kazanmaya başla. Düşün ve Zengin Ol kitabını ilk okumaya başladığımda yılda 4.000 dolar kazanıyordum ve 6.000 dolar borcum vardı, yani bir buçuk yıl boyunca borç ödeseydim, geçinecek hiçbir şeyim kalmayacaktı. Bir yıldan kısa bir süre içinde gelirim ayda 14.500 dolara çıkmıştı. Birisi yerleri temizlemenin iyi para getirdiğini söylemişti.


Ofisleri temizlemeye başladım. Sonunda yedi şehirde ve üç farklı ülkede temizlik yapmaya başladık. Bum! Patladı! Nasıl para kazanılacağını bilen insanlarla birlikte olmalısın; onlar sana nasıl kazanılacağını öğretecektir. Bu bir konu ve öğrenilmesi gerekiyor. Okul bize nasıl para kazanılacağını öğretmez. Bir kişi ticaret ve finans alanında yüksek lisans derecesine sahip olabilir ve yine de beş parasız kalabilir çünkü nasıl para kazanılacağını hiç öğrenmemiştir. 


Parayı nasıl saklayacaklarını ve sayacaklarını öğrenmiş olabilirler ama nasıl kazanacaklarını öğrenmeleri gerekir. Lloyd Conant ve Earl Nightingale bir iş kurmadılar; bir endüstri kurdular. 1968'de Lloyd'un evinde akşam yemeği yiyordum ve ona bu şirketi nasıl kurduğunu sordum. Dedi ki, "Bütün hafta sonu küçük yeşil bir kitap okudum. 


Artık şirketi nasıl kurduğuyla ilgilenmiyordum. Yeşil kitabın ne olduğunu bilmek istiyordum. Wallace D. Wattles'ın ilk baskısı 1910'da yapılan Zengin Olma Bilimi'ydi. Earl bana bir kopyasını verdi. Okumayı hiç bırakmadım; olağanüstü bir kitap.

Blogger tarafından desteklenmektedir.