Header Ads

Yemek ya da Yememek İşte Bütün Mesele Bu / Frekanslar Hakkında Her Şey 18


Eveeettt...  Bugüne kadar konuştuklarımızın ne kadarını yapıyorsun bilmiyorum ama en çok yapmak istemeyeceğin bölüme geldik sanırım :). Çünkü muhtemelen frekansını yükseltecek yiyeceklerden bahsedeceğimi düşünüyorsun ama tam tersine frekansını düşüren yiyeceklerden bahsedeceğim, yani yemen gerekenleri değil de yememen gerekenleri anlatacağım daha çok.

Başlayalım, yarın ve öbür gün bunları detaylandıracağım. 

Öncelikle kahve... Çok seveni var biliyorum. Kahvesine karışıldığı zaman çok kızan da oluyor, onu da biliyorum. Ama bendeniz doğrucu Davut, sen de bunu biliyorsun. Ben anlatayım, beğenen alsın beğenmeyen almasın ne diyelim. Bu konuşma burada dursun. Yarın, öbür gün ya da bir gün... Bir şeyler istediğin gibi gitmediğinde, ne kadar uğraşsan da olmadığında, neden benim hayatım hep zorluklarla dolu dediğinde, neden ben uğraştıkça hep ters gidiyor işler dediğinde, neden bütün acayiplikler beni buluyor dediğinde, bu sohbetlerimizin arasında belki burayı tekrar görür, sanırım ve umarım ki biraz daha farkına varırsın.

Dün nefsinin en çok yemeyi sevdiğini konuşmuştuk ya, tam da bu sebepten en çok itiraz edilen konu, bu yememen gerekenler konusudur. Çünkü insan evladına şunu dersen sorun yok "lahanayı suda kaynat, içine sarımsak doldur, altını üstünü soğan dilimleri ile kapat, 3 ay güneş görmeyen yerde beklet, alüminyum folyoya sar, 1 ay da ışıkta beklet, suyunu süz, etrafında 13 tur at, sonra geri takla atarken bundan bir bardak iç" Bağırsakların tertemiz olacak... Bu tabii ki saçma sapan benim uydurduğum bir tarif ama bunun gibi çok tarif var ve bunları uygulamak konusunda kimsenin de pek bir itirazı yok. 

Ama şunu dediğinde "kahve içme, sindirim sistemin bozulmasın"... Anam anam... "Bi' kahvemiz var ona da karıştın", "Kahve kalbe yararlıymış bi' kere, her gün bir tane iç diyor doktorlar", "Kahvesiz yapamam", "Kahvem de kahvem"... 

Farkında mısın bilmiyorum ama ikinci söylediğim çok daha kolay. Birincisinde inanılmaz bir zahmet var. Bir sürü vakit kaybı var. Ortaya zaten napalm bombasına benzer bir kimyasal çıkıyor. Tadı iğrenç, kokusu berbat, görüntüsü düşman başına... Ama ona itiraz eden yok, şunu yeme dediğinde kıyametler kopuyor. 

Neden? Çünkü birincisinde ne olursa olsun, "ye" diyorum, ikincisinde de yine ne olduğu önemli değil, "yeme" diyorum. Bunu dün konuştuk.

Bundan sonraki bir kaç gün detaylarına bakacağız, ben listenin üzerinden bir geçeyim:

Kahve: Evet, içilmemesi gerekiyor. Ona faydası var buna faydası var gibi bir önerme ile gelme bana lütfen. Doğada, tüm bitkilerin, hatta abartayım tüm hayvanatın dışkısının bile içeriğini analiz etsen, illa ki faydalı bir molekül bulursun. Bulmak iste yeter ki. Organik bileşen sonuçta. Ama kalbe yararlı dediğin kahve, kalbini ne kadar üzüyor bunu konuşacağız.

Soğan ve Sarımsak: Ben daha soğan ve sarımsak derken aklından "ama bunlar doğal antibiyotik" diye geçirdiğini biliyorum. Ben de diyorum ki, yemezsen zaten çok az belki de hiç hasta olmayacaksın. Dolayısı ile gerek kalmayacak. Ama yersen, her şeye bunları ilave etmeye devam edersen grip olmazsın belki ama tüm hayatını etkisi altına alacak daha büyük sorunlar yaşarsın.

Ekmek ve Şeker: Haydi bakalım, işin iyice cılkı çıktı. Ekmeksiz doymayan, şeker ile tat kelimelerinin eş anlamlı olduğunu düşünen bir toplum var. Ama farkında mısın korku, panik atak, anksiyete ne kadar hem de ne kadar çok... Zaten bunların isimlerini biliyor olmamız saçmalık değil mi? Biz çocukken korkana korkak, heyecanlıya eserikli, evhamlıya pimpirikli denirdi. Biz bu hastalıkları neden isimlerine, semptomlarına, çeşitlerine varana kadar biliyoruz? Neden her televizyon kanalında sağlık ile ilgili bir program var?

Belki de benim anlatmak istediğimi çok ama çok iyi bilen, ama seni hasta etmek isteyen, sana ilaç satmak isteyen ve ne yazık ki "ye" dendiğinde çok ama çok büyük bir çoğunluğun itiraz etmeyeceğini bilen birileri vardır. 

Bu üç madde dışında detaya girmek istemiyorum. Alkol, sigara, fast food, bilmem ne bilmem ne... Bunları anlatarak boşuna vakit kaybetmeye gerek bile yok. 

Bunları konuştuktan sonra, veganlık ve vejetaryenlik üzerine de biraz konuşalım ve en son da neler yiyebiliriz ona bakalım istiyorum. Kendini konuya alıştır diye listeyi önüne köymuş oldum :).

Yarın şu kahve ile bi' başlayalım bakalım. Yap bi' türk kahvesi de falına bakayım :). 

Blogger tarafından desteklenmektedir.