Header Ads

Balayı Bitince Neden Değişir Bu Erkekler / Bruce Lipton Türkçe 03


Biyolojinin doğası basittir. Biyolojik organizmalar biyolojilerini bir çevreye uymaya adapte ederler.  Yani bir hücre çevreyi okur, sonra genetiğini ve faaliyetini o çevreye uymak için ayarlar. 

Ama bir sorunumuz var ve o da şu: Diyelim ki bedende karaciğer hücrelerinin faaliyetlerine bakıyorum. Ben de "Tamam, karaciğer hücrelerim çevrede olanlar ile uyum sağlamalı diyorum. Ama karaciğer hücresi çevrede ne olduğunu nasıl bilir ki? Karaciğer hücresi çevreye dokunmuyor. Sinir sisteminin bedenin içine çevre hakkında bilgi göndermesi gerekiyor ki böylece hücreler biyolojilerini onlarla eşleştirsin. 

Ama burada da bir sorunumuz var ve o da şu: Bilinçlilik yorumlamadır. Yani çevreyi benim zihnim yorumluyor ve sonra çevre hakkında gerçek bilgiyi değil benim çevreye dair yorumumu gönderiyor. 

İlgisi ne? Beni destekleyecek çok sağlıklı, mutlu bir çevrede yaşayabilirim. Ama olumsuz bir çevre algılarsam bedenimdeki hücreler onun sağlıklı bir çevre olduğunu bilemez. Sadece onlara gönderdiğim algıyı görürler. Bu yüzden algı bu kadar önemli oluyor. 

Blogger tarafından desteklenmektedir.