Header Ads

Kendini Dikkatinle Onurlandır / Bob Proctor Türkçe 06


Bir şey sormak istiyorum: Kapına gelip doğruca oturma odana girsem ve yere koca bir torba çöp atsam ne yapardın? Bu saçmalık karşısında durup bir nefes alır mıydın? Sakince temizlememi söyler miydin?

Peki ya takip eden her gün aynı şeyi yaparsam? Arkadaş olduğumuzu ve bana güvendiğini ve beni sevdiğini varsayalım, bununla yaşamayı öğrenir miydin?

Eğlenceli ve saçma bir şey gibi geliyor ama ben de bana bu soruyu soran Zig Ziglar'dan gelen bir mesajı dinledikten sonra sana sordum. Bu arada, bir yan not olarak, resimler ile düşündüğümüzü söyledikleri doğrudur, bu yüzden benim evine girip yere çöp attığımı gerçekten net bir şekilde gördün mü? İnan bana, ben de tepkini gerçekten net bir şekilde görüyorum :)

Ziglar'ın amacı, ev çöpünü tanımam ve bunun oturma odamın zemininde yeri olmadığını bilmemdi. Yol kenarına günde bir kez ve iyi bir sebeple götürdüğüm çöp. Onu geri istemiyorum!

Ancak korunmuş gıdalar, eğlence anlayışımıza gömülü çürük fikirler, medyamızdaki kokuşmuş tavırlar veya toplumdaki zehirli davranışlar aracılığıyla zekice bedenimize ve zihnimize atılmaya bir yol bulan çöpleri tanıyor muyuz yoksa basitçe kabul mü ediyoruz? Tamam belki bu biraz aşırı gelebilir, ancak mesele şu ki, bu çöp baskısı, beslenme, çevre ve durumlar konusunda hızlıca bir nefes alıp vermemiz ve onları dışarıda tutmak için duyarlı olmamız gerekmiyor mu?

Zihnine çöp atan kişi sana, yere çöp atan kişiden çok daha fazla zarar verecektir, çünkü her bir zihinsel çöp, olasılıklarını olumsuz yönde etkiler ve beklentilerini düşürür.

Dikkatli bir bekçi olmaz isek düzenli olarak çöp parçalarının  - zihinsel, fiziksel, duygusal, çevresel olarak - içimize nüfuz etmesi normaldir. Şeffaf bedenlerimiz olsaydı, maruz kaldığımız her şeyin doğrudan etkisini hemen görebilirdik. Ama aslında buna gerek yok. Çünkü çevren senin aynandır, uzağa gitmene gerek yok.

Hayatını ve hatalarını yeniden değerlendiren, gözden geçiren, kendini dikkatiyle onurlandıran ve daha fazla tercih yaparak rotayı değiştiren tanıdığın kaç kişinin farkındasın çevrende? Sıkıntılar, işleri farklı şekilde yapmamız için bizi şok etmenin bir yoludur. Şok olduğumuzda içimize yöneliriz. Başlamak için en güçlendirici yer burasıdır çünkü.

Ama ille de sıkıntı ile olmasına gerek yok. Kendini dikkatinle onurlandır, çevrenin farkına var. 

Blogger tarafından desteklenmektedir.