Header Ads

Çalışmayan Yasa Yapmışlar :) / Çekim Yasası Hakkında Her Şey 01


Çekim Yasası...

Herkesin dilinde, herkesin gönlünde. Öylesine bir güçlü algıya sahip ki çekim yasası, bunu çözebilirsek tüm dertlerin biteceğine, yaşama dair tüm sorunların ortadan kalkacağına inanıyor bir çoğumuz. Beni biliyorsun, doğrucu davut olarak böyle vaatlerim yok, lakin bu konuda, o kadar iddialı olmasam da yakın bir görüşteyim.

Çekim Yasası gerçekten hayatını çok iyi bir yere, yaşam kaliteni çok iyi bir noktaya getirebilir. Ama... Evet aması var: konuyu teknik / taktik bir husus olarak ele almak yerine bir yaşam felsefesi haline getirebilirsek.

Havalı ve orjinal ismini biliyorsun değil mi çekim yasasının: "Law of Attraction." Aslında pek biliyoruz da sayılmaz, zira attraction çekim demek değil, cazibe demek. Yani çekici olmak manasındaki bir çekim yasası anlatımı var.

Cazibesi olana çekilmek gibi, cazibesi olana bir şeylerin üşüşmesi gibi bir durum var ortada. Sinekler ışığa nasıl gidiyor, karşı konulamaz, engellenemez biçimde? Çekim yasasındaki çekim de böyle bir mantık aslında. İşte bu ayrımı bildiğin zaman Çekim Yasası hakkında sorulması gereken soru kendini gösteriyor.

"İsteklerinin sana gelmesini gerektirecek cazibeye sahip misin?" Daha net sorayım: "Dileklerinin gerçekleşmesini sağlayacak bir hakedişin var mı?"

Evet, çekim yasasının en büyük özelliği, ortak özelliği hatta alamet-i farikası... genellikle çalışmaması :)... Nedense böyle bir durum var. Bu yüzden uzun uzun konuşalım istiyorum çekim yasası hakkında. 

Bugüne kadar seninle daha çok içimiz ile ilgili konulara yoğunluk verdik konuşmalarımızda. Bu kez biraz daha gündelik hayatımza dair, en azından biraz daha kolay uygulanabilir ya da modern hayatın unsurlarına da dokunan konular üzerinden başlayalım. E, eninde sonunda özümüze doğru gider rotamız, ama en güzeli de o zaten, değil mi? :).

Yine tüm insanlığa ve tüm canlılığa iyilik ve hizmet edebilmek birincil gaye olmak kaydı ile neden istediklerimizin gerçekleşmesi kötü olsun ki?

Buradaki en ince ayrıntı şu ki, imkanların sahibi misin? emanetçisi misin? 

Çekim Yasası ile ilgili çok şey duydun, okudun ya da dinledin biliyorum. Ama sonuçta mesele hep şuralara gitmedi mi?: Şunu başardım, şu kadar zengin oldum, bu kadar para yaptım, ilk milyonumu şöyle kazandım, istediğim eşe sahip oldum.... Duma Duma Dum!... :)...

Sahip olabilen mi varmış? Sahipsiz kalan mı varmış? 

Ben böyle şeyler konuşmuyorum biliyorsun. Ama çekim yasası denilen yasanın var olduğunu ve çalıştığını, bunun basit ya da tekil bir unsur olmadığını, evrenin tüm yasalarının bir kompozisyonu olduğunu, neden genelde çalışmadığını, nasıl bir pazarlama unsuru olarak içinin boşaltıldığını, iyi bildiğimi düşünüyorum. Benimle konuşmak istersen çok sevinirim.

Önce biraz kavramlar üzerinden gitmek, neyin yanlış anlaşıldığını, neyin abartıldığını iyice kavramak ve motivasyonunu artırıp, seni daha mutlu bir halde sistem ile tanıştırmak adına bir şeyler anlatacağım. 

Popüler olan kıytırık olur genelde ama üstündeki ucuz etiketleri attığımızda çok lezzetli bir hediyemiz var önümüzde emin olabilirsin. Bugün haber vermek adına geldim, ama yarın ve sonrası için çok heyecanlıyım. 

İyi ki ama iyi ki ama iyi ki varsın. Sevgiyle kal...

Blogger tarafından desteklenmektedir.