Header Ads

Kimsin Sen? Yüzeysel Ben ve Derin Ben / Eckhart Tolle Türkçe 11


Kim olduğunun iki boyutu vardır. Birincisi, benim "yüzeysel Ben" dediğim şey - geçmişi ve geleceği olan kişi. Bu, nispeten kırılgan olan senin tarihsel kimliğindir, çünkü geçmiş ve gelecek sadece zihinde düşünce formları veya kavramlar olarak var olurlar. Gezegendeki çoğu insan tamamen "yüzeysel Ben" ile özdeşleşmiştir.

Kim olduğunla ilgili ikinci boyut, benim "Derin Ben" olarak adlandırmaktan hoşlandığım şeydir. Yaşamındaki en hayati fark, tarihsel bir kişi veya "yüzeysel Ben" olmanın yanı sıra, daha temelde "Derin Ben" olduğunu görmektir. Bu farkındalık seni, nihai kimlik duygun içinde  - asla bulunamayacak - "yüzeysel Ben" e bakmaktan kurtarır. Ve  - buna sevineceksin- Hayatta her zaman eksik olan veya tam olarak doğru olmayan bir şeyler olduğu yönündeki sinir bozucu duygudan seni kurtarır.

Peki bunu, bu farkı nasıl anlayacağız? Bunu, iki düşünce arasındaki boşlukta, “yüzeysel Ben” in tarihsel kişisinin bir an için yatıştığı ve ortadan kaybolduğu boşlukta anlıyorsun. Senden geriye kalan, hakkında konuşabileceğin ve hatta kavramsal olarak anlayabileceğin bir şey değil. Tek bildiğin, aynı anda hareketsiz, uyanık ve yaşamsal olarak canlı olan, altta yatan bir mevcudiyet, varoluş duygusu olduğu. Farkındalığın farkına varmanın anlamı budur. Tavsiyem, tüm gününü zihnindeki düşünce akışı tarafından sürüklenerek geçirmemek için günlük hayatına mevcudiyet anlarını davet etmektir.

"Yüzeysel Ben" ve "Derin Ben" in nihayetinde ayrı olmadıklarını kabul etmek önemlidir. "Yüzeysel Ben", okyanus yüzeyindeki dalgalanmanın okyanusun bir tezahürü olması gibi, bilincin bir tezahürüdür. Ancak dalgalanma okyanus olduğunun farkında olmadığında bir ayrılık duygusu ortaya çıkar  - ki bu elbette bir yanılsamadır.

Kendini "Derin Ben" olarak idrak etmek, çok özgürleştiricidir, çünkü kendini yalnızca "yüzeysel ben" ve onun sözde "dramı" olarak tanımanın yükünden kurtuluyorsun. Kendini "Derin Ben" olarak fark ettiğinde, "yüzeysel Ben" i oluşturan her şeye karşı da şefkatli bir tavra sahip olmanı sağlar - fiziksel formun, kişisel kimliğin (veya tarihsel kişi), deneyimlediğin düşünce ve duygular, ve benzeri. 

Bu yüzden, olabildiğince sessiz ve dinginlik anlarını hayatında yaşa. Bir saat sürmesi gerekmez; Gün içinde birkaç dakika bile düşünceden çıkıp kendini “Derin Ben” olarak hissetmek yeterlidir. Zamanla, deyim yerindeyse, hayatının arka planındaki “Derin Ben” in farkındalığıyla gittikçe daha uzun ve hatta sürekli yaşayacaksın. Ve zorluklar ortaya çıktığında bile bu farkındalığı sürdürmenin daha kolay olduğunu göreceksin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.