Header Ads

Duygularına Dikkat Et | 04 Nisan / 365 Gün Öz Disiplin



Duygularına Dikkat Et | 04 Nisan / 365 Gün Öz Disiplin


İnsanlar duygularıyla aşırı özdeşleşir. 


"Yorgundum, bu yüzden antrenmanımı yapmadım." Ama gerçekten en azından deneyemeyecek kadar yorgun muydun, yoksa biraz yorgun hissettin ve bunu egzersizi tamamen atlamak için harika bir bahane olarak mı gördün?


"Öfkeliydim, bu yüzden ona bağırdım." Ancak öfke duymak, bunu dışa vurman gerektiği anlamına mı geliyor yoksa eşine bağırmak, bunu yapma dürtüsüne direnmeye çalışmaktan daha mı iyi hissettirdi?


"Kendimi çok neşeli hissettim, kutlamak için satın almak zorunda kaldım." 


Kutlamada yanlış bir şey yok, ancak her sevinçli durum kendini şımartmak için gereksiz alışverişlere yol açıyorsa, sevincin gerçekten para biriktirmemek için görünüşte meşru bir bahane olarak hareket etmiyor mu?


Duygularınla ne zaman aşırı özdeşleştiğine dikkat et. Onları ne sıklıkla özdenetim uygulayamamak için bahane olarak kullanıyorsun? 


Geçici duygularının eylemlerini kontrol etmesine izin vermek, öz disiplinli bir kişi olma kararlılığını tehlikeye atmanın kesin bir yoludur.

Blogger tarafından desteklenmektedir.