Header Ads

Dua / Çekim Yasası Hakkında Her Şey 40


Bismillahirrahmanirrahim

Allah'ım! Ey mutlak O! Ey O'ndan başka O olmayan O! Beni nefsime hükümdar et. Et ki kötü adına ne varsa hepsinden arınayım, temizleneyim. Beni senin yoluna ilet, beni sana ulaştır.

Allah'ım! Her zerresine kadar her şeyin dönüşü sanadır. Her şeyi kuşatan, her şeyde var olan, her şeyi bilen ve her şeyden haberdar olan Rabb'im! Her anlama ve her duyguya hükmeden, yaratma ve emir sahibi olan, her şeyle bir ve beraber olan, yakınların en yakını Allah'ım!

Senden seni anlatabilen bir dil istiyorum. Doğru sözler, seni anlayabilmeye yakışan bir anlayış, sırrına erişebilmeye meyilli ve istekli bir kalp, düzgün düşünebilen bir akıl ile göz gibi görebilen bir fikir istiyorum. Bana beni yerimde durdurmayan bir sen tutkusu ver, bana derinleri kurcalatacak bir sen merakı ver, bana beni yakıp kavuracak bir sen özlemi ver Allah'ım!

Yolunun hizmetkarı olabilmem için, beni güçlü bir el, azim bir kuvvet, mutmain bir nefs ile donat ki sana doğru ilerleyebileyim. Beni arındır, beni temizle, beni sen ile senin aşkın ile doyur. 

Senden bir yürek istiyorum Allah'ım! Muhtaçlığı sana, tek isteği sen, en büyük özlemi sen, tek korkusu sensizlik olsun. Yalan pıhtısından, şikayet tortusundan, yargı kirinden, kibir hastalığından temizlenmiş, senden başkasını anmayan bir kalp olsun.

Biliyorum bendesin, benden içerisin, senden başka ilah yok ama ben anlamayı beceremem. Biliyorum senden başka bir şey yoktur ki bana görünenler nasıl görünsün, ben görmeyi beceremem. Bendesin, her şeydesin, her varlıkta açığa çıkan aşikar olan sır sensin ama ben bir türlü şahadet edemem. Senin tekliğin, senin birliğin benim aciz idrakime sırlanmış, bana seni keşfetme berraklığı ver.

Anlamaya çalışıyorum... Kuvvet sendedir, değiştirme ve dönüştürme gücü sendedir, tüm bilinmezliği ile hayır da şer de sendedir, sendendir. Her yerde, her düşüncede, her ilhamda, her başlangıçta ve her sonda sen varsın. Ama anlamak da anlayabilmek de sendendir çünkü varlık sensin, TEKlik ile gizlenmiş BİRlik ile görünen sensin. Demek ki benim "şey" dediklerim yok aslında. Ben seni övmek istesem, öven de övülen de övgünün kendisi de sensin. Ben seni anlamak istesem, anlayan da anlaşılan da anlamın kendisi de sensin. Öyleyse, her varlık bağlamında aslında olan da olmayan da oluşun ve olmanın ta kendisi de sensin. Ben seni anlamaya çalışırken anlayamayacağımı anladım Allah'ım! Bana seni keşfedebilme lütfunu ver.

Sen bana lutfet ki hiçbir şey beni seni görmekten alıkoyamasın. Her şey de sana bakıyor olayım, seni göreyim. Duyduğum her ses, aldığım her tat, nefesim ve her koku, tüm hissiyatım sendendir, sensindir bileyim.

Mutlak zenginliğin sahibi sensin. İhtiyaç sahibi olmayan mutlak güç sahibi sensin. Tüm emirlerin ve oluşların sahibi sensin. Her şeyde, her şey ile mutlak varlık sahibi sensin. Demek ki senden başka herkes fakir, senden başka herkes muhtaç, senden başka herkes memur... Demek ki senden başka her şey "yok"tur ki "yok"ların sahibi de sensin.

O zaman bildim, anladım ve inandım ki cömertlerin en cömerti de sensin, beni sen zenginleştir. Ve bildim, anladım ve inandım ki kudretlilerin en kudretlisi sensin, beni sen kuvvetlendir. Ve bildim, anladım ve inandım ki var olan TEK sensin, beni sen OLdur. Senden başka yapacak, yapabilecek yoktur.

Ben sana yakın olmak isterim ama yakınlık da uzaklık da sende yok iken nasıl yakınlaşayım? Ben seni isterim ama istemek sende yok iken nasıl isteyeyim? Ben seni bilmek isterim ama sen bilinmeyen iken nasıl bileyim? Ben seni görmek isterin ama beni görünür eden görünmez sen iken nasıl göreyim? Ben sadece bir kul iken kulu olduğuma nasıl sesleneyim? TEKlik sadece sana mahsus iken, senin TEKliğinde bana ait bir varlık yok iken ben seni nasıl BİRleyeyim? Bilemiyorum... Bilemeyişim ile anlıyorum ki "Sen Sensin", benim anlamam da anlatmam da mümkün değil. Senin sırrın çözülemez, bölünemez, ayrılamaz, parçalanamaz. 

Ne mutlu bana ki er başlangıçtaki son, her sondaki başlangıç, her görünendeki sır, her sırda aşikar olan, anlatılamayan, anlaşılamayan, hiçbir sınır ve koşul ile kısıtlanamaz, kendinden başka ilah olmayan BİR ve TEK Rabb'im sensin.

Maksadım senin dostluğundur. Çünkü seni bulursam kaybedecek bir şey kalmayacak, seni bilirsem öğrenecek bir şey kalmayacak, sana varabilirsem gidilecek bir şey kalmayacak, sana şahitlik edebilirsem benden bir şey kalmayacak. Sen bana yetersin, ne güzel vekilsin, ne güzel yardımcısın, bana yardım et.

Allah'ım, olan ne varsa senin yasan senin kurallarındır, bana tüm bunları anlamayı nasip et. Sana senin öğrettiklerin ile gelmekten başka hiçbir çarem yok, zira senden başka kural koyan yok. Sana varmaktan başka adı anılabilecek bir başarı yok, zira senden başka varılacak kimse yok. Senden istemekten başka çarem yok, zira ne senden başka istenecek ne de senden başka verebilecek yok. İçimdesin, özümdesin, kalbimdesin, farkına varmayı ve farkında olmayı bahşet bana, zira "ÖZ" denebilecek senden başka bir söz yok. Bana seni buldur, ben bulamasam da sen buldur, zira senden başka bulunacak da bulduracak da kimse yok. Aciz olan benim almaktan başkasını yapamam, sen ver zira senden başka verecek yok. İyilik, yardım ve hizmette beni daim ve güçlü kıl, olanaklarımı artır, iyilik de senden, yardım da senden, senden başka hizmet edilecek kimse yok. Derdim sensin, dermanım sen ol, senden başka OL diyecek, senden başka OLduracak yok. Dünyanın zincirlerinden beni kurtar, sana teslim olmaktan başka özgürlük yok. Burası hep eksik, hep yokluk, hep çirkin, zira ne senden daha güzeli ne de senden başka güzellik yok. Duam sanadır, yönelişim sanadır zira ne senin olmadığın ne de senden başka yön yok.

Ben seni hakkıyla anlamayı beceremiyorum ki sana nasıl hakkıyla dua edeyim. Ama en çok da bundan memnunum, en çok da buna şükrediyorum Allah'ım. Sen öylesine sensin ki bana yetersin. 

Sen varsın işte, geçmişte olan ne ise sendendi, nesine üzüleyim? Sen varsın işte, gelecek senin elinde, nesine kaygılanayım? Sen varsın işte, korkacak ne kaldı şimdi. Ben yokum tabii ki, sen varsın işte.

Benim yürüyüşüm sanadır. Ben bilmem. Yol nasıldır, nicedir... Yolu da yapan sensin, menzil de sensin. Vuslat sanadır, beni sana ulaştır Allah'ım.    

Blogger tarafından desteklenmektedir.