Header Ads

Bilgelik Sana Rehberlik Etmesi için Deneyimleri Kullanma Yeteneğidir / Jose Silva UltraMind 19


Alejandro (Alex) Gonzalez Silva anlatıyor...

Hayattaki mutluluğumuz için başkalarıyla olan ilişkilerimizden daha önemli bir şey yoktur. Bu gezegendeki 65 yılım boyunca ilişkiler ve ilişkilerini nasıl geliştireceğin konusunda değerli bilgiler ve rehberlik topladım.

İlişkiler derken işyerini kastediyorum patronum için çalışmak, kadrodaki tüm insanlarla çalışmak; bankacımla çalışıyorum mesela… Bu insanlarla bir tür ilişkin olmalı. Hayat böyle bir şey.

Sonra diğer ilişkilerimiz var. Bu, daha yakın ilişkileri kapsar: eşin, ailen, çocukların gibi.

45 yıldır bu konuda araştırmalar yapıyorum. Sebebi ise eşimle 45 yıllık evli olmamız.

Ayrıca Hava Kuvvetleri'nde 22 yıl geçirdim ve Kıdemli Uzman Çavuş olarak emekli oldum. Askeri istihbarata atandım ve süper gizli bilgilerle çalıştım, bu yüzden kariyerimin çoğu için doğrudan generallere rapor verdim. Diğer Kıdemli Başçavuşlar gibi, ben de askere alınmış birçok personeli denetledim. Her türden insanla uğraşma konusunda çok tecrübem var.

İyi İlişkiler

İyi ilişkiler için sahip olduğum malzemeler:

Aşk. Aşka sahip olmalısın. Ama "aşk" kelimesi günümüzde çok gevşek kullanılıyor. Herkes birbirine "Seni seviyorum" der. Sen de söylüyorsundur ama yapman gereken bunu kastetmek. Samimiyet anahtardır.

Bağışlama. Hepimiz insanız. Hepimiz hoşumuza gitmeyen şeyler yaşayacağız. Kimse mükemmel değildir.

Anlayış.

Sağduyu. Pek çok insan kitaplarda okuduklarına göre hareket eder. Psikiyatristlerin kitaplarını, tanımadıklarının yazdığı kitapları okurlar ve teknikleri görürler. İnsanlar okuduklarıyla yaşıyor ve sağduyuyu dışarıda bırakıyor.

Sağduyu

Son Hava Kuvvetleri görevim için Tayland'daydım. Orada istihbarat operasyonundan sorumluydum. Gündüz vardiyasında, ara vardiyada, gece vardiyasında vb. çalışan insanlar vardı.

Her vardiyanın yaptığı her şeyi yazdığı bir seyir defterimiz vardı, böylece bir sonraki vardiya günlüğü okuyabilirdi.

Ara vardiyanın hiçbir şey yapmadığından, erkeklerin kapıyı açması çok uzun sürdüğünden, dergi okuduklarından falan şikayetler vardı.

Ben de vardiyadan sorumlu çavuşumu çağırdım. Yüksek lisans derecesi vardı, bu yüzden zekasından şüphem yoktu. Ne yazık ki, Hava Kuvvetleri test performansına göre terfi etti. Bu talihsiz bir durum çünkü bazen terfi etmenin en iyi yolu bu değil. Sınavlarda başarılı olmayı bilenler terfi alırken, işi iyi yapanlar terfi etmez.

Ona dedim ki, "Çavuş, senin ve adamlarının hiçbir şey yapmadığın, kapıya cevap vermenin çok uzun sürdüğü, albay geldiğinde dergi okuduğun hakkında şikayetler var.

"Bundan böyle albay geldiğinde çalışıyormuş gibi davran. Kendini meşgul et. Kapıyı çabuk aç. Ve ekibin de." Sonra ayrıldım.

Ertesi sabah içeri girdim ve albay çoktan oradaydı. Gülerek seyir defterine bakıyordu. Albay ve benim yakın bir ilişkimiz vardı. "Hızlı" dedi, "takma adım" ofisime gel.

İçeri girdim ve "Çavuşunuza içeri girersem bir şey yapıyormuş gibi davranmasını söylediniz mi?" dedi.

"Evet efendim" dedim.

"Ona şunları da söyledin mi...?" ve söylediklerimi okudu. "Evet efendim."

Çavuş, gece vardiyası için söylediğim her şeyi yazmıştı. İşte burada sağduyu devreye giriyor. Karar vermek için sağduyunu kullanmalısın.

Ve sağduyuyu kullanma ve iyi kararlar verme olasılığımızın çok daha yüksek olduğu tek yeri biliyor musun? Alfa seviyesi.

Alfa düzeyinde elimizde daha fazla bilgi var ve bundan faydalanmalıyız.

Kendini alfa düzeyinde merkezlediğinde, nerede depolanırsa depolansın, bellek bankalarında depolanan tüm bilgilere erişmen daha kolay olur. Beynin beta bölümünde çok yükseldiğinde, beyninin diğer bölümlerinde depolanan bilgilerden çok uzaktasın. Kendini alfaya odakla ve hafıza depolama alanlarına daha fazla eriş.

Ek olarak, alfa seviyesinde işlev gördüğünde, diğer insanların beyinlerine etki etmiş bilgilerin bile farkına varabilirsin. Sana yardımcı olabilecek bilgileri veya deneyimleri olabilir. Bilgelik, sana rehberlik etmek için deneyimleri kullanma yeteneğidir. Artık sadece kendi deneyimlerinle sınırlı değilsin; sana rehberlik etmesi için başkalarının deneyimlerini de kullanabilirsin. Bundan yararlan.

Daha İyi İlişkiler

Daha iyi ilişkiler için ne yapman gerekiyor?

Duymalısın. Anlamak zorundasın. Bütün konuşmayı sen yapmıyorsun.

Zordur. Bir bankaya gidip kredi istesen ve sana hayır derlerse, derin bir nefes alıp rahatlaman zor çünkü paraya ihtiyacın var.

Bu anlattığım şeyler o kadar kolay değil. Bunları öğrenmen gerekiyor ama aynı zamanda uygulaman da gerekiyor. Çoğumuz bunu unutuyoruz. Üzerinde çalışman lazım. Eğer üzerinde çalışmazsan, pes edersen asla mutlu olamazsın. Bunların hepsini alfa seviyesinde programlayabilirsin ve hepsini günlük hayatının dışında yapmak daha kolay olacaktır.

Sevilmek için, hemcinslerin tarafından anlaşılman gerekir. Bunu yapabilmenin tek yolu samimi ve dürüst olmaktan geçiyor.

Örneğin, her zaman insanların gözlerinin içine bak.

Bir iş arıyorsan, görüşmecinin gözlerinin içine bak.

Bir erkek arkadaş veya kız arkadaş arıyorsan, gözlerine bak ve zihinsel olarak "Mutluluklar" dile. Mesajı iletmelisin.

Göz teması olmadan, olmaz. Gözlerine bak ve "Çok güzel görünüyorsun" de. Doğrudan, öncelikle bak ve samimi ol.

Aslında insanları gözlerinle programlayabilirsin. Gözlerinden çok fazla enerji gelir ve diğer insanlar gözlerinle ne ilettiğinin farkına varabilir. Dürüst ve samimi olduğundan emin ol.

İlişkiler

Sana ilişkiler hakkında anlatacağım şeyler çoğu zaman işe yarayacaktır. Her zaman değil ama çoğu zaman.

Dünyayı birkaç kez dolaştım, ders verdim, iş üzerine. İnsanlar bana "Bu teknikler burada asla çalışmayacak" dediler.

İnsanların dünyanın her yerinde olduğunu ve hepimizin bir kalbi olduğunu unutmamalısın. Hepimiz aynıyız. Çinliler, Meksikalılar, Amerikalılar, hepimiz aynıyız; hepimizin bir kalbi var.

Bu kalp, koruman gereken, kırmaman gerekendir. Bununla demek istediğim, ne söylediğine dikkat etmen gerekiyor. Dikkatli olmalısın. Daima karşındaki kişiyi düşün. Duygularını düşün. Unutma:

  • Aşk.
  • Bağışlama.
  • Anlayış.
  • Sağduyu.

Seviyeni şunları yapmak için kullanabilirsin:

Birine subjektif olarak onu sevdiğini söyle. Birine onu affettiğini söyle.

Senin seviyende, neden diğer insanların olayları nasıl algıladığını hayal etmeyesin. Bu, onların bakış açısını daha iyi anlamana yardımcı olabilir. "Başlarını taktığını", yani sanki bir kask takıyormuş gibi onların başını kendi başının üzerine koyduğunu hayal edebilirsin. O zaman "şeyleri onların gözünden görebilir" ve onların deneyimlediklerini deneyimleyebilirsin.

Gün içinde bir hata yaptıysan ve sağduyunu kullanamadıysan, Zihnin Aynası ile düzelt. Mavi çerçeveli aynada yaptığın aptalca şeyi gözden geçir, sil ve beyaz çerçeveli aynada sağduyunu kullandığını ve doğru olanı yaptığını hayal et.

Başarı için Programlama

İlişkilerini geliştirmekte daha ileri gitmek istiyorsan Silva Metodu tekniklerini kullanmanı öneririm. Sana Silva İki Günlük Ultra Seminerde öğrettiğim Üç Sahne Tekniği adında bir teknik vereceğim ve bunu ilişkiler için kullanabilirsin.

Sorunun bir görüntüsünü doğrudan önüne zihinsel ekranına yansıt. Sorunu görselleştir. Kayınvalidenle çalışmak ister misin? Onu gözünde canlandır. Sorun ne? Daha iyi iletişim kurmak istiyorsun, bu yüzden onu görselleştir. Bunu patronunla veya başka biriyle de yapabilirsin.

Problemi gözünde canlandırdığında, dikkatini 15 derece sola doğru çevir. Zihinsel ekranının bu bölümünde, sorunu düzeltmek için ne yapmak istediğini hayal et. İşte problem üzerinde çalıştığın yer: Kayınvalidenle konuşuyorsun ve o çok anlayışlı.

Ardından dikkatini sola, 15 derece daha kaydır ve nihai sonuçları hayal et: İkiniz de mutlusunuz.

Sonucu bildiğinde ve oraya nasıl ulaştığınla ilgilenmediğinde Zihnin Aynasını kullanırsın. Ne yapmak istediğini bildiğinde Üç Sahne Tekniği'ni kullanırsın ve bu eylemle üretmek istediğin sonucu bilirsin.

Hayal gücüne gelince, ikinci sahnede ne hayal ediyorsan onu olabildiğince abartılı hayal et. Ne kadar abartılı kullanırsan o kadar iyi. Sorunu düzeltmek için yaptığın şeyi abart. Onu baştan inşa et.

Blogger tarafından desteklenmektedir.