Header Ads

Kafayı Değiştirme Zamanı Geldi Artık :) / Jose Silva UltraMind 21


Psikologların anlayış, içgörü, şefkat, sabır ve dayanıklılığa sahip olmaları gerekir. Çoğu zaman, bu yeterli değildir. Başka bir insanı anlamaktan daha büyük bir zorluk yoktur. Özellikle son 21 yıldır yaptığım gibi kriz durumlarında çalışırken hızlı, doğru değerlendirmeler yapabilmek çok önemli.

Gecenin bir yarısı telefonlar aldım ve Silva derslerini sunarken çağrıldım, gelip birilerini değerlendirmeleri gerekip gerekmediğine karar vermem için. Yanlış seçim onları kaybetmek anlamına gelebilir.

Acil serviste intihar girişimi sonucu bilekleri kanayan insanlar getirildiğinde birçok hızlı karar vermek zorunda kaldım. Pek çok danışman, tüm bu insanları hapsederek güvenli bir şekilde oynayacaktır. Ama sezgilerimi kullanarak bunun sadece bir kerelik bir olay olup olmadığını, çünkü onlar bazı özel şeylerden kurtuldukları için, Eğer kronik olarak depresyona girerlerse ve tekrar intihara teşebbüs edeceklerse, bunu seziyorum. Eve bir sürü insan gönderdim ve henüz birini kaybetmedim. Her seferinde doğru seçimi yaptım.

Yanlış tedavi yöntemini seçersen de bir kişiyi kaybedebilirsin. Bazen çatışmacı bir yaklaşım kullanman gerekir, ancak bunu Yanlış zamanda kullanırsan, kurduğun tüm uyumu kaybedebilirsin.

Psikologların hastalarına yardım etmesine yardımcı olan başka birçok sezgi örneği vardır. Bunu özellikle hareketli bir hikaye takip eder.

Daha İyi İlişki Kurmak

New York'ta bir psikolog bize grupla psikolojik danışma oturumu yürütürken olan bir şeyi anlattı. Grubun bir üyesi paranoyak bir şizofrendi ve oyunculuk yapmaya başladı. Hasta ayağa fırladı, hızla konuşmaya başladı, heyecanla el kol hareketleri yaptı ve diğer hastalarda endişe yarattı.

Daha önce terapist kontrolü yeniden kazanmaya ve hastayı sakinleştirmeye çalışırdı. Bunun yerine, Silva eğitiminde öğrendiği ve diğer kişinin tam olarak ne deneyimlediğini öğrenmeni sağlayan bir tekniği denedi. Kendi seviyende, sanki bir miğfer takıyormuşsun gibi öznenin kafasını kendi başının üzerine bindirdiğini hayal ediyorsun. Daha sonra kendi duyularını test ederek deneğin duyularını test edebilirsin. Hissettiğin şey, öznenin algıladığı şeydir.

Psikolog koltuğunda kaldı ve zihinsel olarak hastanın başını kendi başının üzerine koydu ve hastanın ne deneyimlediğini düşünmeye başladı.

Aniden hasta durdu ve doğrudan psikoloğa baktı. "Ne düşündüğümü biliyorsun, değil mi?" diye sordu.

Terapist ihtiyatlı bir şekilde kabul etti.

"Benim içimdeki düşüncelerin aynısını sen de kafanda taşıyorsun, değil mi?" diye sordu hasta.

Psikolog bir kez daha ihtiyatlı bir şekilde doğruladı.

"O zaman bu benim deli olmadığım anlamına geliyor, değil mi? Çünkü ben deliysem sen de delisin!"

Psikolog, bu farkındalığın etkisinin muhteşem olduğunu bildirdi. Hasta, bir başkasının ne yaşadığını bildiğini ve aynı şeyi deneyimlediğini keşfettiğinde, artık kendini çok yalnız hissetmiyordu, çok farklı, çok anormal hissetmiyordu.

Paylaşılan deneyim çok güçlüdür. Bu örnekte, bir şifa deneyimi olduğu ortaya çıktı.

Hasta, bu deneyimin bir sonucu olarak, bir önceki terapi yılında kaydettiği ilerlemeden daha fazla ilerleme kaydetmiştir.

Blogger tarafından desteklenmektedir.