Header Ads

Yaşlanmam Gerekmediğini Anladım, Gençleşmeye Başladım / Jose Silva UltraMind 18


Rebekah Hickman anlatıyor...

Psişik bir arkadaşım beni Silva ile tanıştırdı. O zamanlar Batı Virginia, Charleston'da bir Silva eğitmenimiz yoktu, ancak etrafta dolaşan Silva kursları veren bir eğitmen Charleston'a geldi. Arkadaşım, "Bu gerçekten iyi bir kurs. 20 yıl önce almıştım ve hayatımı değiştirdi" dedi.

Bir sürü atölyeye gitmiştim ve düşündüm ki, Bu birkaç hafta heyecan verici olacak, sonra hepsini unutacağım ve paramı boşa harcamış olacağım.

Arkadaşıma maliyeti ve zamanını sordum. Bana söylediğinde, "Hayır, bunu yapacak param ya da zamanım yok" dedim. Bunlar kursa gitmek istemeyen insanlar için standart mazeretlerdir. "Senin vaktin var, benim de param var" dedi. Kelimenin tam anlamıyla beni o kursa sürükledi ve ödemesini yaptı.

Düşündüm ki, Bu gerçekten önemli bir şey olmalı. Fazla parası yoktu ve bunu yapmasına hayran kaldım.

Yirmi yıl önce kurs hayatını değiştirmişti. Kasım 1987'de benim için de aynısını yaptı ve bunun için ona her zaman teşekkür edeceğim.

Bu Benim Sonum Olmayacak

Kalp krizi geçirdiğimde, bu benim sonum olmayacak diye düşündüm. Beni ambulansla hastaneye götürdüklerinde ölmeyeceğimi biliyordum. Bir şey için yaşamam gerektiğini biliyordum, hayatta benim için yaşamam gereken başka bir şey vardı.

Gözlerimi kapatmayacağım, gözlerimi kapatmazsam ölmeyeceğim diye düşündüğümü hatırlıyorum.

Ölmedim Ve hastaneden çıkar çıkmaz Silva kursuna gittim. Hayatım boyunca aradığım şeyin bu olduğunu hissettim.

Her şey hemen anlam kazandı. Hocanın dediği gibi sağ beyin şakayı kabul etmez. Ve öyle de olmuştu. En sevdiğim ve sık kullandığım ifadelerden birinin "Bu gerçekten kalbimi acıtıyor" olduğunu hatırlıyorum. Vücuduma ne tür mesajlar gönderdiğimi bilmiyorum ama kesinlikle bununla meşguldüm ve onları hemen göndermeyi bıraktım.

Tüm teknikleri öğrendim ve hepsini kullandım. Eğitmenin Charleston'da verdiği her sınıfa gittim ve daha fazlasına katılmak için onun bulunduğu kasabaya dört saat yol teptim.

Bir gün onun sınıfındayken eğitmene, "Biliyorsun, 20 yaş daha genç olsaydım, Laredo'ya gidip eğitmenlik eğitimi almayı çok isterdim" dedim. Arkasında ne olduğunu, bu kadar iyi çalışmasını sağlayan, tüm bu güzel şeyleri neyin gerçekleştirdiğini gerçekten öğrenmek istedim.

"Bu duyduğum en aptalca bahane! İstersen Laredo'ya gidip eğitmen olabileceğini biliyorsun!" dedi. Sonra belki yapabilirim diye düşünmeye başladım. Arkadaşlarımın hepsi bana çok yaşlı olduğumu söyledi. O zaman 69 yaşındaydım. Hangi insanlar sizi eğitimden geçirecek ve 69 yaşında başlamanıza izin verecek?

Toplum böyle bir şeyi kabul etmez. Biliyorsun, 70 yaşına geldiğinde yaşlanman ve yıpranıp kendini huzurevinde bulman gerekiyor!

Daha Yüksek Bir Güçten Bir İşaret

Eğitmen eğitimi için Laredo'ya gitmek kulağa harika bir fikir gibi gelmeye başladı. Her türden harika şeyler oluyordu:

Hayatımı değiştirmiştim, kocama yardım etmiştim ve çok güzel şeyler yapmıştım. Yaptığım bazı şeyler yüzünden insanlar hala bana gülüyorlardı ama sonuçların ne olduğunu öğrenince ikna oldular.

Seviyeye girmeye ve gitmem gerekip gerekmediğini bana bildirmek için bir işaret istemeye karar verdim. Yaşlandığımı biliyordum ve hayatımla daha fazlasını yapmak istiyordum. Hayatımdan vazgeçmek istemedim. Dahil olmak istedim ve insanlara yardım etmeyi sevdim.

Bilinmeyen bir kaynaktan para alırsam, gitmem için bir işaret olacağını programladım. Laredo'ya gitmek için paraya ihtiyacım yoktu ama bu bir işaret olurdu.

Birkaç hafta sonra, birlikte büyüdüğüm ve 37 yıldır haber almadığım bir arkadaşım olan Nellie'den bir mektup aldım. Zarfı açtığımda, içinde California'daki Wells Fargo Bank'tan bir çek vardı. Düşündüm de, California'ya hiç gitmedim. Wells Fargo'nun ne olduğunu bilmiyordum. Bana sanki biri bana 400 dolar veriyormuş gibi görünmek için yapılmış sahte çeklerden biriymiş gibi geldi ama aslında sadece bir çeşit terfiydi.

Mektupta, ondan haber alınca şaşıracağımı bildiğini söyledi ve "Senin hakkında çok düşündüm" ve "Sana gerçekten ne kadar borcum olduğunu bilmiyorum ama bu sayı aklımda belirip duruyor."

Yazma şekli, sanki bir şey ya da biri bana bir işaret göndermek için bunu yapmak için mesaj gönderiyor gibiydi.

Ona bir teşekkür notu yazdım. Çeki geri gönderirdim çünkü öyle olduğunu düşünmesine rağmen bana bir borcu varmış gibi hissetmedim. Ama sonra düşündüm ki, Bunu evrenden istedim ve kabul etmeye karar verdim. Gerçekten nereden geldiğini biliyordum.

Bu bana fiziksel dünyadaki gerçek işaretimi verdi. Ayrıca Laredo'ya ve geri dönüş yolumu da ödedi. Bunun için çok heyecanlandım.

Laredo'ya gittim ve eğitimi aldım ve kendimi cennette gibi hissettim. Bu konuda çok soru soracak kadar bilgim yoktu ama ilerledikçe daha çok şey öğreneceğimi biliyordum. Eğitmenlik eğitimine katıldığımdan bu yana geçen 12 yıl boyunca onunla birlikte gittiğim için şimdiye kadar verdiğimden daha fazlasını öğrendim. Bunu biliyorum.

Eğitmen eğitiminin başında kendimi tanıttığımda neden orada olduğumu sordular. Bunu yapmaya başlamak için çok yaşlı olduğumu düşündüğümü itiraf ettim. O sınıftaki birçok eğitmen o zamandan beri benimle dalga geçti. On iki yıl sonra hala güçlüyüm, ayda en az bir ders veriyorum.

Bu bir hayalin gerçeğe dönüşmesi gibiydi. Zihinsel olarak aşağı inip sertifikamı almayı ve eğitmen olarak kabul edilmeyi hayal etmiştim. Jose Silva'nın benden daha büyük olduğunu ve hala çok aktif olduğunu gördüm! Bir hafıza tekniği çiziyordu ve bunu çok iyi yapabiliyor, diye düşündüm, eğer o yaşta bunu yapabiliyorsa, eminim ben de yaşlı değilim. O büyük bir ilham kaynağıydı.

Kelimenin tam anlamıyla her yıl duygularımda, hayatımda ve bir şeyler yapabilme şeklimde gençleşmeye başladım.

Yaşlanmam gerekmediğini anladım. 

Blogger tarafından desteklenmektedir.