Header Ads

Bilinçaltı Zihin Gücü Mucizeleri İle Korkuları Yenmek / Joseph Murphy Türkçe 08


Emerson, "Korktuğunuz şeyi yapın, korkunun ölümü kesindir" dedi. Benim de seyirci önünde dururken tarif edilemez bir korkuyla dolduğum bir zaman vardı. Bunu aşmanın yolu seyircilerin önünde durmaktı. Yapmaktan korktuğum şeyi yaptım ve korkunun ölümü kesindi. Korkularının üstesinden geleceğini olumlu bir şekilde onayladığında ve bilinçli zihninde üstesinden geleceğin kesin bir karara vardığında, düşüncenin doğasına tepki olarak akan bilinçaltının gücünü serbest bırakırsın.

Öğrencilerimizden biri bana bir ziyafette konuşmaya davet edildiğini söyledi. Bin kişinin önünde konuşma düşüncesinin paniğe kapıldığını anlattı. Korkuyu şu şekilde yendi: birkaç gece beş dakika kadar bir koltuğa oturdu ve kendi kendine yavaşça, sessizce ve olumlu bir şekilde, "Bu korkunun üstesinden geleceğim" dedi, "Şimdi üstesinden geliyorum. Sakince ve güvenle konuşuyorum. Rahatım ve sakinim." Kesin bir zihin kanunu uyguladı ve korkusunu yendi.

Bilinçaltı zihin öneriye açıktır ve öneriyle kontrol edilir. Zihnini sakinleştirip rahatladığında, bilinçli zihninin düşünceleri, gözenekli bir zarla ayrılan sıvıların birbirine karıştığı ozmoz benzeri bir süreçle bilinçaltına iner. Bu olumlu tohumlar veya düşünceler bilinçaltına battıkça, türlerine göre büyürler ve sen dengeli, sakin ve rahat olursun.

Genç bir bayan seçmelere davet edildi. Röportajı dört gözle bekliyordu. Ancak, daha önce üç kez sahne korkusu nedeniyle sefil bir şekilde başarısız olmuştu. İşte ona verdiğim çok basit teknik. Bu genç bayanın çok güzel bir sesi olduğunu hatırla, ama şarkı söyleme zamanı geldiğinde sahne korkusuna kapılacağından emindi. Bilinçaltı zihin, korkularını bir istek olarak alır, onları tezahür ettirmeye ve deneyimine dahil etmeye devam eder.

Önceki üç seçmede yanlış notalar söyledi ve sonunda şarkı bozuldu. Nedeni, daha önce belirtildiği gibi, istemsiz bir kendi kendine telkindi. Duygusallaştırılmış ve öznelleştirilmiş sessiz bir korku düşüncesi. Anlatacağım teknikle üstesinden geldi. Günde üç kez kendini bir odaya kapattı. Bir koltuğa rahatça oturdu, vücudunu gevşetti ve gözlerini kapadı. Zihnini ve bedenini elinden geldiğince sakinleştirdi. Fiziksel atalet, zihinsel pasifliği destekler ve zihni öneriye daha açık hale getirir. Kendi kendine, "Güzel şarkı söylüyorum, dengeli, dingin, kendime güvenen ve sakinim" diyerek korku önerisine karşı çıktı. Bu ifadeyi yavaşça, sessizce ve her oturuşta beş ila on kez hissederek tekrarladı. Her gün üç kez ve yatmadan hemen önce bir kez bunu yapıyordu. Bir haftanın sonunda tamamen dengeli ve kendinden emindi ve olağanüstü, harika bir performans ortaya koydu. Bu prosedürü güvenle ve inançla gerçekleştirsen, senin için de korkunun ölümü kesindir.

Ara sıra yerel üniversiteden genç insanlar ve ayrıca sınavlarda düşündürücü amneziden muzdarip görünen okul öğretmenleri beni görmeye geliyor. Şikayet hep aynı. Cevapları sınav bittikten sonra biliyorum ama sınav sırasında cevapları hatırlayamıyorum. Kendini gerçekleştiren fikir, her zaman yoğun bir şekilde dikkatimizi verdiğimiz fikirdir. Her birinin başarısızlık fikrine takıntılı olduğunu görüyorum. Korku, geçici amnezinin arkasındadır ve tüm deneyimin nedenidir.

Genç bir tıp öğrencisi sınıfının en parlak öğrencisiydi. Yine de yazılı veya sözlü sınavlar sırasında basit soruları yanıtlayamadığını fark etti. Sınavdan önceki birkaç gün boyunca endişeli ve korkulu olmasının sebebinin, bu sürekli olumsuz düşüncelerin korkuyla dolmasına neden olduğunu anlattım. Güçlü korku duygusuyla sarılmış düşünceler bilinçaltında gerçekleşir. Başka bir deyişle, bu genç adam, bilinçaltından başarısız olup olmadığını görmesini talep ediyordu ve yaptığı da tam olarak buydu. Sınav günü kendisini psikolojik çevrelerde telkin edilmiş amnezi olarak adlandırılan şeye kapılmış buluyordu.

Bir Fransız psikolog, "Korkuyu yenmek için çalışmamız gereken şey, hayal gücünün eğitimidir" dedi. İşte bu genç adam korkusunu nasıl yendi? Bilinçaltının hafızanın deposu olduğunu öğrendi ve tıp eğitimi sırasında duyduğu ve okuduğu her şeyin mükemmel bir kaydına sahipti. Dahası, bilinçaltının duyarlı ve karşılıklı olduğunu öğrendi. Onunla uyum içinde olmanın yolu rahat, huzurlu ve kendinden emin olmaktı.

Her gece ve sabah annesinin onu harika sicilinden dolayı tebrik ettiğini hayal etmeye başladı. Elinde ondan gelen hayali bir mektup tutar ve tebrik sözlerini okurdu. Mektubu da elinde hissedecekti. Mutlu sonucu düşünmeye başladığında, kendi içinde buna karşılık gelen veya karşılıklı bir tepki ya da duygu ortaya çıkardı. Bilinçaltının tüm bilgeliği ve gücü, bilinçli zihnini buna göre devraldı, dikte etti ve yönlendirdi. Sonunu hayal etti. Sonu hayal ettiğinde ve hissettiğinde, amacın gerçekleşmesinin araçlarını istedi. Bu prosedürü takiben, sonraki sınavları geçmekte sorun yaşamadı. Başka bir deyişle, öznel bilgelik, onu kendi hakkında mükemmel bir açıklama yapmaya zorladı.

Bilinçaltının yasası zorlayıcıdır. Asansöre binmekten, dağlara tırmanmaktan, hatta suda yüzmekten korkan birçok insan var. Birey, gençliğinde suda yüzemeyecek durumdayken zorla suya atılmak gibi hoş olmayan deneyimler yaşamış olabilir. On yaşımdayken ben de bir deneyim yaşadım. Yanlışlıkla bir havuza düştüm hem de üç kez. Kafamı kaplayan karanlık suyu ve son anda başka bir çocuk beni dışarı çekene kadar nefes nefese kaldığımı hala hatırlıyorum. Bu deneyim bilinçaltıma battı. Yıllarca sudan korktum.

Yaşlı bir psikolog bana dedi ki, Yüzme havuzuna git, suya bak ve yüksek sesle söyle: "sana hakim olacağım, sana hakim olabilirim." Sonra suya gir, yüzme dersi al ve üstesinden gel. Yaptım. Korktuğun şeyi yaptığında korkunun ortadan kalktığını öğrendim. Zihnimde sadece bir gölgeydi. Yeni bir zihin tutumu edindiğimde, bilinçaltımın bilge gücü bana kuvvet, inanç ve güven ile yanıt verdi ve üstesinden gelmemi sağladı. Bilinçaltımı beni kullanmaya başladığı noktaya kadar ben kullandım.

Hindistan'ın Yeni Delhi kentindeki otelime danışmak için gelen bir adamla tanıştım. Britanya Adaları'ndandı. Akut sinüziti vardı, derin bir keder duygusu vardı ve bilinmeyen korkular musallat oluyordu. Onunla konuşurken babasından yıllarca nefret ettiğini, çünkü babanın tüm mal varlığını kardeşine miras bıraktığını öğrendim. Bu nefret, bilinçaltında derin bir suçluluk duygusu geliştirmişti. Bu suçluluk duygusundan dolayı derin, gizli bir cezalandırılma korkusu vardı. Bu kompleks kendini vücudunda migren ve sinüzit olarak ifade etti. Korku, acı demektir. Sevgi ve iyilik ise, barış ve sağlık anlamına gelir. Bu adamın sahip olduğu korku ve suçluluk, hastalık, rahatlık veya huzur eksikliği olarak ifade edildi. Burnunun mukoza zarları her zaman iltihaplıydı.

Bu genç adam, tüm sıkıntısının kendi suçluluk duygusu, kendini kınama ve nefretinden kaynaklandığını fark etti. Babası çoktan hayatın daha yüksek bir boyutuna geçmişti. Aslında kendini nefretle zehirliyordu. .Kendini affetmeye başladı. Affetmek, karşılığında bir şey vermektir. "Babamı tamamen affediyorum" diyerek alıştırma yaptı, "Onu serbest bırakıyorum. Ona barış, uyum ve neşe diliyorum. Ben samimiyim, ciddiyim."

Sonra uzun süre ağladı. Bu iyi oldu. Psişik yarayı deldi ve tüm psişik irin dışarı çıktı. Sinüziti kayboldu. Ondan migren ataklarının tamamen durduğuna dair bir mektup aldım. Bilinçaltında pusuya yatmış olan ceza korkusu artık yok olmuştu. Korkuyu atmak için bu mükemmel formülü sen de kullan.

Blogger tarafından desteklenmektedir.