Header Ads

Zindelik, Sağlık ve Problem Çözme İçin Zihinsel Beceriler / Jose Silva UltraMind 24


Nelda Sheets anlatıyor…

Zindelik ve Sağlık için Zihinsel Beceriler

Torunum Travis beş yaşındayken, ailesi tatildeyken ona bir hafta bakıcılık yaptım. Ona plastik bir beyzbol sopası ve topu verdim. O hafta çok top oynadık ve ona "sihirli zihnini" topa tam olarak vurduğunu zihinsel olarak hayal etmek için kullanabileceğini öğretmek için yerleşik bir fırsatım oldu.

Okul yılları boyunca ara sıra sihirli aklını sporda, özellikle de beyzbolda nasıl kullanabileceği hakkında konuştuk. Lise takımında yıldız bir oyuncu oldu. Aslında, son yılında lise takımı Teksas'ta eyalet şampiyonluğunu kazandı ve En Değerli Oyunculardan biri seçildi.

Şampiyonluk maçından sonra röportaj yaptığında, sordular: "Sana beyzbol oynamayı kim öğretti, baban mı?"

"Hayır, büyükannemdi" diye yanıtladı.

Tahmin edebileceğin gibi, pek çok şaşırmış insan vardı, özellikle de çok gururlu bir büyükanne.

Çocuklarım, ağrıyı hafifletmek ve yaraların hızlı ve ağrısız iyileştiğini görselleştirmek için seviyelerine ve programlarına nasıl gidileceğini de öğrendi.

Problem Çözme Becerileri

Ailenin sorunları çözmek için tüm beyin düşünme becerilerine sahip olmasını istiyorum. Zihnin Aynası Tekniği hemen hemen her durum için temeldir.

Bir çocukla yaşadığım en ruh tatmin edici deneyimlerden biri, dokuz yaşında beyin felci olan öğrencim Donnie ile oldu. Silva mezunu olan babası, özellikle ağrılı ve hatta ölümcül olabilen kas spazmlarını durdurmak için oğlunun istediği zaman gevşemeyi öğrenmesini istedi. Donnie'nin babası da, mümkün olan her şekilde yardım etmek için aklını kullanmayı öğrenmesi için can atıyordu.

Serebral palsi hakkında çok az şey biliyordum, bu yüzden tavsiye için Jose Silva'ya gittim. Tavsiyesi basitti: "Hastalık hakkında hiçbir şey okuma. Olasılıkları değil, sadece hastalığın problemlerini okuyacaksın. Nasıl ilerleyeceğinden şüphe duyduğunda vaka çalışmasını kullan."

Aldığımız sonuçlara göre mükemmel bir tavsiye olduğu ortaya çıktı.

Donnie, spazm'lar başlamadan önce tamamen isteyerek rahatlamayı öğrendi. Ve çok daha fazlasını öğrendi.

Donnie'nin yapmak istediği şeylerden biri yazmayı öğrenmekti. Özellikle diğer çocuklar gibi adını yazmak istedi. Elleriyle kalem bile tutamadığı için, şüpheli olduğunu kabul ediyorum. Jose'nin önerdiği gibi seviyeye gittim ve ne yapacağımı sordum. Düzeyde, Zihnin Aynası Tekniği'ni kullanarak aynı düzeyde prova yapmanın işe yarayacağını düşündüm. Ve yaptı!

Kalemi tutabildiğinde, zihinsel olarak adını yazma provasını yaptık. Bunu başardığında, ona resim yapmayı öğretmemi istedi. Bunun gerçekten büyük bir meydan okuma olabileceği aklımdan geçti. Kalemini yumruğu etrafına sarmış dimdik tuttuğu için çocuk resim derslerinde kullandığım yağları karıştırması çok zor olurdu.

Bir kez daha seviyeme daldım. Orada Donnie'ye suluboya ile nasıl resim yapılacağını gösterme fikri geldi. Boya fırçasını kalemi tuttuğu gibi tutabilir ve fırçayı suya, sonra suluboya tepsisine ve sonra kağıda kolayca hareket ettirebilirdi. İşe yaradı ve çok da güzel oldu.

Blogger tarafından desteklenmektedir.