Header Ads

Sabırsızlıkla Beklenen Anlamlı Bir Yaşam / Jose Silva UltraMind 23


Nelda Sheets anlatıyor

Stres Yönetimi

Çocuklara strese neden olan şeyin ne olduğunu sorduğumuzda, şöyle cevaplar veriyorlar:

  • Ebeveynler stresli ve bize karşı huysuz olduklarında.
  • Bizi kimse dinlemediğinde.
  • Okuldaki çocuklar benimle dalga geçtiğinde.
  • Biriyle çıkmaya başlamak.
  • Boşanma.
  • Dünyanın sorunları.

New York Times'ta bildirildiği üzere, Dr. Alexander Tolor tarafından Connecticut liseleri üzerinde yapılan bir araştırma, ebeveynlerin ve öğretmenlerin gençlerin strese neden olduğunu düşündükleri ile o sırada lise öğrencilerinin kendilerinin stresli olduğunu söyledikleri arasında büyük bir fark olduğunu gösterdi.

Gençler istedikleri üniversiteye girememek, yaz okuluna gitmek zorunda kalmak ve bir aşkın dağılmasından bahsetti.

Dr. Taylor, "Aileler ve öğretmenler için en çok yardımcı olacak şey, gençlerle psişik olarak bağlantı kurmaları ve onların sorunlarını ve dünyalarını çocuğun gözünden görmeleridir." diyor.

Jose Silva bunu yapmak için çok etkili bir teknik sağladı: öznel iletişim Kurstaki en değerli teknik olduğunu söyledi. Kursun sonunda, diğer insanlara hastalık ve yaralanmalarla ilgili bilgileri tespit etmek için zihnimizi yansıtma ve tespitimizde doğru olduğumuzu doğrulama alıştırması yapıyoruz. Bunu yapmayı öğrendikten sonra, derste de söylediğimiz gibi "gerekli ve insanlık için faydalıysa" herhangi bir sorunla ilgili bilgileri algılamak için zihnini kullanmayı pratik yaparak öğrenebilirsin. İşte bir örnek:

Oğlum 17 yaşındayken huysuzlaştı ve stres yaşıyor gibiydi. Onu rahatsız eden şeyin ne olduğu sorulduğunda, hiçbir şey söylemedi ve açıkçası bunu tartışmak istemedi. Yardımcı olmak için ne yapabileceğime dair bir fikir edinmek için öznel iletişimi kullandım.

Kendi seviyeme gittim ve onun karşımda olduğunu hayal ettim. Sonra "kafayı değişirdim." Yani, sanki bir kask takıyormuşum gibi onun başını benimkinin üzerine bindirdiğini hayal ettim.

Kafası üzerindeyken, babası tarafından rahatsız edildiğini ve yakında üniversiteye gideceğini kabul ettiğimi düşündüm. Muhtemelen askere alınmasından endişeliydi ve ayrıca üniversiteye gitmeden önce ülkesine hizmet edip etmeme konusunda endişeliydi.

O zamanlar sahip olduğum bu düşüncelerin doğru olamayacağını düşündüğümü hatırlıyorum! Ama aynı zamanda içimde bunun gerçek olduğuna dair bir his vardı.

O gece yemekten sonra, sınıf arkadaşlarından bazılarının hizmet için gönüllü olduklarını fark ettiğimi ve bunun çok önemli bir karar olması gerektiğini söyledim. Bunu hiç düşünüp düşünmediğini sordum. Olduğunu doğrulayınca şaşırmadım.

Kararına saygı duyduğumu söyledim ama önce üniversite eğitimini alıp sonra gönüllü olabileceğine inandım. Bunu yaparak daha olgun olacak ve çok daha iyi bir asker olacaktı. Haklı olduğumu düşündüğünü söylediğinde derin bir nefes aldım.

Yazarlar Sandra ve Dr. Gary Rosenberg, Teenage Suicide adlı kitaplarında, gençlerin ilk 10'da ihtiyaç duydukları şeyin, yetişkin olduklarında sabırsızlıkla bekleyecekleri anlamlı bir yaşam olduğunu hissetmek olduğunu söylüyorlar.

İfadelerini dikkatlice dinle: "Stres ve acıyla baş edememek, genç intiharında önemli bir faktördür."

Ailenin iyiliği için, gevşeme becerilerini öğren ve uygula. Ve ailenin diğer üyelerinin neler yaşadığını daha iyi anlamana yardımcı olmak için sezgilerini öznel iletişimini kullanmayı öğren, böylece onların stresle başa çıkmalarına ve bazı stresleri hafifletmelerine yardımcı olabilirsin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.