Header Ads

Çocuklar, Eğitim, Aile ve Sosyal Değerler / Jose Silva UltraMind 25


Nelda Sheets anlatıyor…

Eğitim

Silva tekniklerinin tamamı öğrenciler ve eğitim sistemindeki başarıları için önemlidir. Birçok durumda, kişinin kendisinden olumlu sonuçlar beklemesini öğretmiştir.

Charlie adında bir çocukla yaşadığım deneyim, alfa düzeyindeki yaratıcı içgörülerin ve sezginin okulda sorun yaşayan öğrencilere nasıl faydalı olabileceğine güzel bir örnek.

Charlie'nin büyükannesi aradı ve Charlie'ye Dikkat Eksikliği Bozukluğu (ADD) teşhisi konduğunu ve ona yardım edip edemeyeceğimizi öğrenmek istediğini söyledi. Öğretmenler Charlie'nin ebeveynlerine onun 15 dakikadan fazla okuyamadığını veya konsantre olamayacağını söylemişti.

Nasıl tepki verdiğini görmek için onu tuttuğum çocuk sınıfına getirmesini söyledim. Charlie söylediklerimizden etkilenmiş görünüyordu ve ilk molada ona hayran kaldım: İlk bir saat içinde söylediklerimi küçük çocuklara anlatıyordu ve doğru bir şekilde açıklıyordu.

Ders sırasında, ne zaman bir tartışma için sınıfı açsak sorular sordu ve içeri girdi. Hiçbir şekilde asi değildi ve sınıfta olması tam bir zevkti.

Öğle tatilinde Charlie'ye neden okumayı sevmediğini sordum. Soruyu sorarken çok dikkatliydim. "Neden okuyamıyorsun?" diye sormak istemedim.

"Bize çocuklara verdikleri kitapları gördün mü? Sıkıcılar!" diye yanıtladı.

Ne yapmaktan hoşlandığını sordum. Televizyon izlemekten ve oyun oynamaktan hoşlandığını söyledi. Büyüyünce ne yapmak istediğini düşünüp düşünmediğini sordum. Bilgisayarlarla bir şeyler yapmak istediğini söyledi.

Ertesi gün, çocuklar sağlık vakalarında çalıştıktan sonra, Charlie'den kendisini geleceğe yansıtmasını, bilgisayarlarla çalıştığını ve bir şeyler okumaya ihtiyacı olduğunu hayal etmesini istedim. Okuması gereken her zaman bana anlatmasını, okuyarak yeni bilgiler öğrenmenin eğlencesini ve heyecanını yaşamasını istedim.

Seviyenin dışına çıktığında basitçe "Okumak istiyorum" dedi.

Bir yıl sonra Charlie ve büyükannesi dersi tekrarladığında gururla o yıl derece aldığını bildirdi.

Sosyal ve Aile Değerleri

Aile değerleri ve toplumsal değerler, çocuklarımız için istediğimiz şeyleri düşündüğümüzde dikkat etmemiz ve dikkate almamız gereken konulardır. 

Öz disiplin ve empati... buna karakter diyoruz.

Silva sınıfında dediğimiz gibi dünyayı izleyenler için daha yaşanabilir bir yer haline getirmeye hazır olacak yaratıcı düşünen çocuklar yetiştirmek için yapıcı düşünen ebeveynler ve öğretmenler gerekir.

Dar görüşlü okul sisteminde Silva Sistemini öğretmekle ilgilenen Rahibe Naomi Curtin ve Silva danışmanı Dr. George DeSau ile Guam adasında çalışma ayrıcalığına sahip oldum. Görevlerimden biri, öğretmenlere alfa seviyesini sınıfta yapıcı bir şekilde nasıl kullanabileceklerini göstermekti.

Yedinci sınıf sosyal bilgiler dersinde Güney Dakota'nın Sioux Kızılderililerini inceledik. Alışık olduklarından biraz farklı bir şey yaptım.

Çocukların gözlerini kapatmalarını sağladım ve onları sıraya soktum. Sonra onlardan 1860 yılında Güney Dakota'ya bir geziye gittiklerini ve günü misafir ve Sioux Kızılderililerinin bir arkadaşı olarak geçirdiklerini hayal etmelerini istedim. Yeni arkadaşlarının nasıl yaşadığını deneyimlemelerini önerdim.

Ders kitaplarındaki bölümlerin içerdiği tüm bilgileri ele almam sadece 20 dakika sürdü. Seviyenin dışına çıktıklarında resimler çizdiler ve deneyimlerinin bir kaydını yazdılar. Daha sonra sözlü olarak birbirleriyle paylaştılar. Bu şekilde paylaşmayı çok sevdiler. Şimdi biri onları dinliyordu ve sınıf arkadaşları olmasına bayılıyorlardı.

Ertesi gün çalışacakları başka bir bölümü, öğrenecekleri başka bir kültürü vardı. Ancak Sioux köyünü ziyaret etmek için Güney Dakota'ya geri dönmedikleri için hayal kırıklığına uğradılar.

"Ama arkadaş olduk" dediler. "Bu insanları seviyoruz."

Tabii ki, okudukları ve içsel düzeyde deneyimledikleri tüm insanlar için durum aynıydı. Özen ve dikkat öğrenmenin bir yoludur. Ve bu hepimizin faydalanabileceği bir şey.

Blogger tarafından desteklenmektedir.