Header Ads

Herkes İçin Adalet / Tapduk Emre 06


Bugün gönül hanemize hangi kıssa düşecek bakalım? 

Efendimiz (s.a.v.) Alem-i Cemal'e göçünün yaklaştığını hissettiği günlerden birinde mescide gelir. Ve ashabıyla helalleşme niyetindedir. 

Alemlere rahmet olarak gönderilen Hazreti Peygamber (s.a.v.) pek hasta ve yorgun idi. Öyle ki ayakta dahi bir sahabenin yardımı ile dururdu. Ashabına seslendi: "Ey ashabım! Ben de hakkı olan varsa söylesin." Kimseden ses çıkmadı. İkinci kez yine seslendi: "Bende hakkı olan varsa istesin." Yine ses çıkmadı. Bunun üzerine yine sordu Allah'ın elçisi. Bu defa en arkalardan bir sahabe ayağa kalktı. Bu ayağa kalkan sahabenin adı da Ukkaşe idi. Hz. Ukkaşe... 

Kalkıverdi ve: "Ya RasulAllah, Hudeybiye Vakası'nda siz devenize binmek istemiştiniz. Ben de size elimi uzatmıştım. Siz devenize bindiniz ve devenize kırbaçla vurmak istediniz. Tam o sırada kırbaç benim sırtıma değdi. Şimdi bu kul hakkı değil midir?" Allah Rasulü: "Evet" dedi, "Evet Ya Ukkaşe, bu kul hakkıdır."

Bunun üzerine Ömer Efendimiz daha fazla tahammül gösteremedi ve bir hışımla fırlayıverdi ayağa. Ya Efendimiz n'aptı bilir misiniz? "Sen karışma Ey Ömer! O BENİM HESABIM" dedi. Sonra Hz. Ebubekir ayağa kalktı ve "Ey Ukkaşe! Ne kadar mal mülk istersen vereyim, vazgeç bu delilikten" dedi. Allah Rasulü: "Ey Ebubekir!" dedi, "BU BENİM HESABIM, karışmayın."

Sahabeler kendilerini zor tutmakta idiler. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hz. Ali'ye: "O kırbaç kızım Fatıma'dadır. Var git, getir" dedi. Hz. Ali durumu anlatınca Fatıma Ana'mız çok üzüldü. "Bilmez misiniz ki O hastadır. Yerine geçecek kimse yok mudur aranızda?" dedi. Ve daha birer çocuk olan Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin'i gönderdi.

Efendimizin göz bebekleri Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin mescide girdiler. Ve "Ey Ukkaşe! Dedemize vurma, gel bize vur" dediler, "Gel hakkınız bizden iste." Sahabe pek duygulandı. Efendimiz "Ben size kıyamam. BU BENİM HESABIM" dedi. Ve onları geri çevirdi. 

Kırbaç gelmişti ama Ashab-ı Kiram'ın öfkesi daha da artmıştı. Efendimiz "Kırbacı Ukkaşe'ye verin" buyurdu. Bu kez de "Ey Allah'ın Rasulü, bir şey daha var" dedi Ukkaşe: "Siz kırbacı vururken benim sırtım çıplaktı. Bundan da hak geçer mi?" diye söyledi. O der demez sahabe ayaklandı. Efendimiz ortalığı yatıştırdı hemen. Ve "Ukkaşe haklıdır" dedi. Efendimiz minberden aşağıya indi ve gömleğini açtı. Efendimiz gömleğini açmış ve Hz. Ukkaşe'nin kırbacı vurmasını beklerdi. 

Hz. Ukkaşe kırbacı havaya kaldırdı ve Efendimiz'in iki kürek kemiğinin ortasındaki mührü öpüverdi. Göz yaşları içinde "Hakkım sana helal olsun Ya RaulAllah! Anam babam sana feda olsun" dedi. 

İşte bizim peygamberimiz, rehberimiz böyle idi dervişler. 

ADALET HERKES İÇİN VARDIR.

Eğer bir yerde adalet yıkılırsa, orada nizam da bozulur, ahlak da bozulur.

Blogger tarafından desteklenmektedir.