Header Ads

33 Yaşında Multi Milyoner - İşte Benim Hikayem / MJ DeMarco Türkçe 02



Gençken kendime genç yaşta zengin olma şansını hiç vermedim. "Zenginlik + gençlik", fiziksel yeteneklerim olmadığı için hesaplanamayan bir denklemdi. Gençler için zenginliğe giden yaygın yollar rekabetçidir ve yetenek gerektirir; bir aktör, bir müzisyen, bir şovmen veya profesyonel bir atlet olmak - "Hiç şansın yok, MJ!" diye gülen büyük bir "YOL KAPALI" tabelası olan tüm tanıdık yollar.


Bu yüzden hayatımın erken dönemlerinde pes ettim. Hayallerimden vazgeçtim. "Yavaş Zengin Ol" kitabı bunu çok açık bir şekilde ortaya koyuyordu: Okula git, bir işe gir, daha azıyla yetin, fedakârlık yap, cimri ol ve finansal özgürlük, dağ evleri ve egzotik arabalar hakkında hayal kurmayı bırak. Ama yine de hayal kurdum. Ergen çocuklar böyle yapar. Benim için her şey arabalarla ilgiliydi, özellikle de Lamborghini Countach'la.

 

Hayatımı Değiştiren 90 Saniye


Chicago'da büyüdüm ve az arkadaşı olan domuz gibi bir çocuktum. Genç kızlarla ya da sporla değil, bir pufun üzerinde uzanıp Tom ve Jerry tekrarlarını izlerken yüzümü çöreklerle doldurmakla ilgilenirdim. Ebeveyn gözetimi yoktu; annem yıllar önce babamdan boşanmış, bu da büyük kardeşlerimi ve beni bekar bir anne tarafından büyütülmek zorunda bırakmıştı. Annemin üniversite eğitimi ya da Kentucky Fried Chicken'da derin kızartma işi dışında bir kariyeri yoktu. 


Bu da beni kendi zevklerime, genellikle tatlı tüketimine ve A-Takımı'nın son bölümüne bıraktı. Çabalarım uzun ve kırık bir süpürge sopasıyla özetleniyordu: Gerçeği kırıldığı ve hareket etmeye üşendiğim için onu televizyonun uzaktan kumandası olarak kullanıyordum. Hareket ettiğimde, yerel dondurmacı genellikle hedefimdi; şekerli bir lokum güvenebileceğim bir motivasyondu. O gün de diğer günler gibiydi: Dondurma aradım. 


Bir sonraki düşkünlüğümün lezzetini planladım ve dondurma salonuna doğru yöneldim. Oraya vardığımda, işte oradaydı. Hayalimdeki arabayla karşı karşıyaydım; 80'lerin hit filmi Cannonball Run'dan meşhur bir Lamborghini Countach. Her şeye gücü yeten bir kral gibi vakur bir şekilde park edilmişti ve ben de Tanrı'sına ibadet eden bir kul gibi ona bakıyordum. Hayrete düşmüştüm, dondurma düşünceleri beynimden kovulmuştu. 


Yatak odamın duvarlarında posterleştirilen ve en sevdiğim araba dergilerinde ağzımın suyunu akıtan Lamborghini Countach'ı yakından tanıyordum: kurnaz, şeytani, müstehcen derecede hızlı, uzay gemisi kapılı ve inanılmaz pahalı. Yine de, burada sadece birkaç adım ötede, Elvis'in dirilmiş hali gibiydi. Ham, somut ihtişamı, bir zanaatkârın otantik bir Monet ile yüz yüze gelmesi gibiydi. Çizgiler, kıvrımlar, koku ... Genç bir adam dondurmacıdan çıkıp arabaya doğru yönelene kadar birkaç dakika aval aval baktım.


Sahibi bu olabilir mi? Olamaz. Yirmi beş yaşından fazla olamazdı. Mavi kot pantolon ve altında Iron Maiden konser tişörtü olduğunu gördüğüm büyük boy bir flanel gömlek giymişti, bunun sahibi olamayacağını düşündüm. Yaşlı bir adam bekliyordum: kırışık, saçları ağarmış ve iki mevsim geç giyinmiş. Ama öyle değildi. "Bu da ne böyle?" diye düşündüm. Genç bir adam nasıl böyle bir otomobile sahip olabilirdi? 


Allah aşkına, o araba benim oturduğum evden daha pahalı! Piyango talihlisi olmalı, diye düşündüm. Hmmm . . . ya da belki aile servetini miras alan zengin bir çocuk. Hayır, profesyonel bir atlet. Evet, işte bu, sonuca vardım. Birden aklıma cüretkâr bir düşünce geldi: "Hey, MJ, neden adama ne iş yaptığını sormuyorsun?" Sorabilir miydim? Kaldırımda durdum, kendimle pazarlık ederken şaşkınlık içindeydim. 


Cesaretlenmiş ve adrenalinle dolmuş bir halde, sanki beynim kabul etmiyormuş gibi bacaklarımın arabaya doğru hareket ettiğini fark ettim. Aklımın bir köşesinde kardeşim, "Tehlike, tehlike!" diye alay ediyordu. Yaklaştığımı hisseden araç sahibi korkusunu gülümseyerek gizledi ve kapısını açtı. Oha. Arabanın kapısı normal bir araba gibi yanlara doğru sallanmak yerine dikey olarak gökyüzüne doğru fırladı. Bu, sahip olduğum küçük oyunu bozdu ve sanki fütüristik kapılı arabalar standartmış gibi soğukkanlılığımı korumaya çalıştım. 


Yirmi kelimeden fazla olmayan bir şey bana roman gibi geldi. Fırsat ayağıma gelmişti ve ben de onu yakaladım. "Affedersiniz, efendim?" Beni görmezden gelmeyeceğini umarak endişeyle mırıldandım. "Ne iş yaptığınızı sorabilir miyim?" Genç bir serseri olmadığım için rahatladığımı hisseden dükkan sahibi nazikçe cevap verdi: "Ben bir mucidim." Cevabının önyargımla uyuşmaması beni şaşırttı; hazırladığım takip soruları geçersiz kaldı ve bir sonraki hamlemi felç etti. 


Dakikalar önce aradığım dondurma gibi donup kalmıştım. Kaçmak için fırsat kollayan genç Lamborghini sahibi sürücü koltuğuna oturdu, kapısını kapattı ve motoru çalıştırdı. Egzozdan çıkan gürültülü kükreme park alanını süpürdü ve tüm canlıları Lamborghini'nin korkunç varlığına karşı uyardı. 


Hoşuma gitse de gitmese de sohbet sona ermişti. Böyle bir manzaranın tekrar yaşanmasının yıllar alabileceğini bilerek, önümdeki tek boynuzlu otomotiv atının zihinsel envanterini çıkardım. Beynimde aniden açılan sinirsel bir yolla uyanmış olarak ayrıldım.

 

Şöhret ve Yetenekten Kurtuluş


O gün ne değişti? Hızlı Yol’a ve yeni bir gerçeğe maruz kaldım. O gün peşinden koştuğum tatlılara gelince, dükkana hiç giremedim. Geri döndüm ve yeni bir gerçekle eve gittim. Atletik değildim, şarkı söyleyemiyordum ve oyunculuk yapamıyordum ama şöhret ya da fiziksel yetenek olmadan da zengin olabilirdim. O noktadan sonra her şey değişti. Lamborghini karşılaşması 90 saniye sürdü, ancak yeni inançlar, yönler ve seçimlerle dolu bir yaşamın ötesine geçti.


Bir gün bir Lamborghini sahibi olacağıma ve bunu gençken yapacağıma karar verdim. Bir sonraki karşılaşmama, bir sonraki şans deneyimime ve bir sonraki posterime kadar beklemek istemiyordum: Bunu kendim için istiyordum. Evet, süpürgeyi emekliye ayırdım ve koca kıçımı kaldırdım.

 

Milyoner “Hızlı Yol”u Arayışı


Lamborghini karşılaşmasından sonra, ünlü ya da fiziksel olarak yetenekli olmayan genç milyonerleri incelemek için bilinçli bir çaba sarf ettim. Ancak tüm milyonerlerle değil, sadece zengin ve savurgan bir yaşam tarzına sahip olanlarla ilgileniyordum. Bu inceleme beni sınırlı, belirsiz bir grup insan üzerinde çalışmaya yöneltti: bu kriterleri karşılayan ünlü olmayan milyonerlerin küçük bir alt kümesi:


Zengin bir yaşam tarzı sürüyorlardı ya da bunu yapabilecek durumdaydılar. Orta sınıfta "yan komşuda" yaşayan tutumlu milyonerleri dinlemekle ilgilenmiyordum.

Nispeten genç (35 yaş altı) olmaları ya da servetlerini hızlı bir şekilde edinmiş olmaları gerekiyordu. Hayatının 40 yılını çalışarak ve cimrilik yaparak milyonlara ulaşan insanlarla ilgilenmiyordum. Gençken zengin olmak istiyordum, yaşlı değil.

Kendi kendilerini yetiştirmiş olmalıydılar. Beş parasızdım. Şanslı sperm piyangosunun gümüş kaşık kazananları laboratuvarıma davet edilmiyordu.

Zenginlikleri şöhretten, fiziksel yetenekten, profesyonel top oynamaktan, oyunculuktan, şarkı söylemekten veya eğlendirmekten gelemezdi.


Benim gibi, özel bir becerisi ya da yeteneği olmayan sıradan bir adam olarak başlayıp bir şekilde büyük başarılara imza atmış milyonerler aradım. Lise ve üniversite boyunca, bu milyoner farklılığını detaylı olarak inceledim. Dergiler, kitaplar ve gazeteler okudum ve başarılı iş adamlarının belgesellerini izledim; milyonerlerin bu küçük alt kümesi hakkında fikir veren her şeyi özümsedim. Ne yazık ki, hızlı zenginliğin sırrını ortaya çıkarmaya yönelik bu heves beni hayal kırıklıklarına sürükledi. 


Gece yarısı reklam pazarlamacılarının rüyalarının gerçeğe dönüşmüş haliydim; uysal, istekli ve kredi kartıyla silahlanmıştım. "Küçük bir seri ilandan" Asyalı emlak kralına ve onun bikini giymiş seksi yat kızlarına kadar sayısız fırsat satın aldım. Hiçbiri zenginlik getirmedi ve gösterişli reklamlara ve iddialarına rağmen hiçbir zaman gerçekleşmedi. Bilgiye olan iştahımı doyururken ve birbiri ardına garip işlere katlanırken, araştırmalarım bazı dikkat çekici ortak paydaları ortaya çıkardı. 


Hızlı Milyoner Yolu'nun ve ailesiz zenginliğin tüm bileşenlerini ortaya çıkardığımdan emindim. Genç yaşta zengin olmaya kararlıydım ve yolculuğum üniversiteden mezun olduktan sonra başlayacaktı. Önümde ne olduğunu bilmiyordum - barikatlar, dolambaçlı yollar ve hatalar.

 

Sıradanlığa Karşı Direnç


Northern Illinois Üniversitesi'nden iki işletme diplomasıyla mezun oldum. Üniversite, mezuniyetin abartılmış bir doruk noktası olduğu beş yıllık bir doğum öncesi çalışan beyin yıkamasıydı. Üniversiteyi kurumsal asalaklık için bir telkin olarak görüyordum; benimle işler, patronlar, aşırı çalışma ve düşük ücretten oluşan bir hayat arasında yerine getirilmemiş bir evlilik. Arkadaşlarım harika işlerde çalışıyor ve bununla övünüyorlardı:


"Motorola'da çalışıyorum." 

"Northwestern Sigorta'da iş buldum!" 

"Hertz Rental Cars beni eğitim müdürü olarak işe aldı!"

 

Ben onlar adına sevinirken, arkadaşlarım daha sonra "Yavaş Şerit" olarak tanımlayacağım yalana inandılar. Ne yapacağını biliyorsun: İyi bir iş bul, birikim yap, yatırım fonlarına yatırım yap ve bir gün lüks bir hayat yaşayacaksın. Ben mi? Teşekkürler ama hayır. Ortaçağ vebası gibi Yavaş Şerit'ten kaçınmaya çalıştım. Benim fikrim Hızlı Yolu bulmak, zengin ve genç emekli olmaktı.

 

Barikatlar, Sapaklar ve Depresyon


Kendime güvenime rağmen, sonraki birkaç yıl beklentilerimin çok altında kaldı. Bir iş girişiminden diğerine atlarken annemle birlikte yaşadım. Başarı yoktu. Her ay farklı bir iş: vitaminler, mücevherler, bir iş dergisinin arkasından satın alınan sıcak bir "anahtar teslim" pazarlama programı veya aptalca bir uzun mesafe ağ pazarlama işi. Çok çalışmama rağmen başarısızlıklarım ve borçlarım giderek artıyordu. 


Yıllar geçti ve egomu sakatlayan bir dizi Neanderthal işi yapmak zorunda kaldığım için aptallık mayalandı: bir Çin restoranında komi, Chicago'nun kenar mahallelerinde gündelik işçi, pizza teslimatı yapan çocuk, çiçek teslimatı yapan çocuk, sevkiyat görevlisi, limuzin şoförü, Chicago Tribune için sabah erken saatlerde gazete dağıtımı, Subway sandviç restoranı satıcısı, Sears stok görevlisi, konserve toplayıcısı ve ev boyacısı.


Bu boktan işlerden ve ücretlerinden daha kötü olan tek şey? Çalışma saatleri. Çoğu sabahın erken saatlerinde başlamayı gerektiriyordu. Sabah 3'te, 4'te... Allah'ın belası bir saat söz konusuysa işimin bunu gerektirdiğine bahse girebilirsin. Beş yıl üniversite okudum ve bir mandıra çiftçisi gibi yaşamak için mezun oldum. Para o kadar sıkışıktı ki en iyi arkadaşımın düğün hediyesini ödemek için kendimi yaşlı bir kadına pazarladım. Bu arada arkadaşlarım kariyerlerinde ilerlediler: Yıllık %4'lük maaş artışlarını aldılar. 


Mustang'lerini, Acura'larını ve 1.200 metrekarelik şehir evlerini satın aldılar. Memnun görünüyorlardı ve toplum tarafından öngörülen hayatı yaşıyorlardı. Onlar normaldi ama ben değildim. 26 yaşındayken depresyona girdim; işlerim kendi kendine yetmiyordu ve ben de öyle. Mevsimsel depresyon parçalanmış ruhumu kemiriyordu. Chicago'nun yağmurlu, karanlık, kasvetli havası sıcak bir yatağın ve lezzetli hamur işlerinin rahatlığını arzulamama neden oluyordu. 


Başarılar güneş ışığı tarafından engelleniyordu; yani evet, pek bir şey başaramıyordum. Lise terk işlerden bıkmıştım, yataktan kalkmak için mücadele ediyordum ve şüphe günlük onayım haline gelmişti. Fiziksel, duygusal ve finansal olarak başarısızlıktan bitkin düşmüştüm ve elde ettiğim sonuçların gerçek benliğimi yansıtmadığını biliyordum. Zenginliğe giden Hızlı Şerit yolunu biliyordum ama bir türlü uygulayamıyordum. Neyi yanlış yapıyordum? 


Beni geride tutan neydi? Bunca yıllık araştırma ve eğitimden, bir dolap dolusu kitap, dergi ve "hızlı başlangıç" videolarından sonra, hala zenginliğe yaklaşamamıştım. Hızlı Şerit görünürde yokken kaldırımda öylece oturuyordum. Derin depresyonum beni kaçışlara sürükledi ama uyuşturucu, seks ya da alkol yerine kendimi kitaplara verdim ve ünlü olmayan milyonerleri incelemeye devam ettim. Eğer başarılı olamazsam, zenginlerin kitaplarını, başarılıların otobiyografilerini ve diğer paçavradan zengin olma hikayelerini özümseyerek başarılı olanların hayatlarına kaçıyordum.


Ama daha da kötüye gitti. Hayatımdaki insanlar benden vazgeçti. Uzun süredir birlikte olduğum kız arkadaşım "Sende azim yok" dedi. Bir araba kiralama şirketinde güvenli ve emniyetli bir işi vardı ama tartışıyorduk çünkü yılda 28.000 dolar gibi komik bir ücret karşılığında uzun saatler çalışıyordu. Tabii ki haklı olarak gerçeklerle karşılık verdi: "Senin bir işin yok, benden 27.000 dolar daha az kazanıyorsun ve hiçbir işin yürümüyor." Akıllı bir kediydi. Kurumsal bir radyo reklam yöneticisiyle flört etmeye başlayınca ilişkimiz sona erdi.


Bir de annem vardı. Üniversiteden sonraki ilk yıllarda beni rahat bıraktı ama sonra başarısızlıklar ve saçma sapan işler geldi. Sabır diledim ve bir Hızlı Şerit girişimcisi için servet inşa etmenin üstel bir ölçekte işlediğini, iş sahibi olanların ise doğrusal bir ölçekte işlediğini söyledim. Ne yazık ki, çizelgelerimin ve diyagramlarımın ne kadar harika olduğunun bir önemi yoktu; annem inancını kaybetti ve ben de onu suçlamadım. Mars'a insan indirmek daha çok umut vaat ediyordu.


Onun direktifleri azmimi köreltti. Haftada en az 20 kez "Bir iş bul, bebeğim!" diye bağırırdı. Bugün bile ürperiyorum. O sesle söylenen bu cümle, kıyamet sonrası bir dünyada hamamböceklerini yok edebilirdi. Kafamı bir mengeneye vurup kulaklarımı sağır etmek istediğim günler oldu. "Bir iş bul, bebeğim!" ruhuma işledi; jürinin oybirliğiyle verdiği kararla duruşmayı sona erdiren bir anne buyruğuydu: "Başarısızlık, güvensizlik oyuyla."


Annem, "Bakkal bir şarküteri müdürü işe alıyor, neden oraya gidip bir bakmıyorsun?" diye önerdi. Sanki üniversite eğitimim ve son beş yıldır verdiğim mücadeleler, şarküteri tezgâhında sucuk kesmek ve mahallenin futbolcu annelerine patates salatası dağıtmakla gölgelenecekmiş gibi. İş tavsiyesi için teşekkürler ama ben almayayım.

 

Uyanışımın Kar Fırtınası


Chicago'daki soğuk bir kar fırtınasının acısı beni hayatımın yol ayrımına getirdi. Karanlık, soğuk bir geceydi ve limuzin şoförü olarak çalışmaktan yorgun düşmüştüm. Migren ağrılarımla savaşırken ayakkabılarım ıslak kardan sırılsıklam olmuştu. İki saat önce peşine düştüğüm dört aspirinin hiçbir etkisi olmamıştı. Eve gitmek istiyordum ama gidemiyordum. Kar fırtınasının içinde mahsur kalmıştım ve her zamanki rotalarım karla kaplıydı. Hafif ışıklı bir yolun kenarına çektim ve erimiş karın soğukluğunu ayak parmaklarımdan bacaklarıma kadar hissettim. 


Limuzini park ettim ve kıştan ne kadar nefret ettiğimi hatırlatan kar tanelerinin düşüşünden başka hiçbir şey olmadan ölüm sessizliğinde kendimle yüzleştim. Limuzinin sigara yanığı tavanına bakıp sersemledim ve "Ne halt ediyorum ben? Hayatım bu hale mi geldi?" diye sordum kendime. Gecenin karanlığında, ıssız bir yerde, kar fırtınası içinde boş bir yolda otururken, artık canıma tak etmişti. 


Bazen berraklık huzurlu bir esinti gibi üzerine çöker, bazen de düşen bir Steinway piyano gibi kafana çarpar. Benim için bu ikincisiydi. Keskin bir bildiri beynimi ele geçirdi: "Bu şekilde bir gün daha yaşayamazsın!" Eğer hayatta kalacaksam, değişmem gerekiyordu.

 

Değişim Kararı


Sert kış beni hızla harekete geçirdi. Değişmeye karar verdim. Kontrol edilemez olduğunu düşündüğüm bir şey üzerinde kontrolü ele almaya karar verdim: çevrem. Taşınmaya karar verdim - nereye, bilmiyordum ve o anda umurumda da değildi. Bir anda kendimi güçlü hissettim. Bu seçimin hızı, sefil varlığıma umut ve küçük bir mutluluk damlası aşıladı. Başarısızlıklarım buharlaştı ve kendimi yeniden doğmuş gibi hissettim. Birdenbire çıkmaz bir yol bir rüyayla birleşti. 


Mesele sadece taşınma kararı vermek değildi; mesele kontrolü ele almak ve bir seçeneğim olduğunu bilmekti. Bu yeni güçle, daha önce hiç aklıma gelmeyen seçenekleri değerlendirdim. Basit bir soru sordum: "Eğer ülkenin herhangi bir yerinde kısıtlama olmadan yaşayabilseydim, nerede yaşardım?" Benim için önemli olan şeyleri düşündüm ve bir harita üzerinde beş şehri daire içine aldım. Bir sonraki ay taşındım, ya da kaçtım demeliyim.


Yavaş Şerit’ten Hızlı Şerit’e Geçiş


Phoenix'e 900 dolarla, işsiz, arkadaşsız ve ailesiz geldim; sadece 330 gün güneş ve Hızlı Şerit'e girme arzusuyla yanıp tutuşuyordum. Sahip olduklarım arasında eski bir yatak, üçüncü vitesi olmayan 10 yıllık paslı bir Buick Skylark, az para kazandıran birkaç yan iş ve birkaç yüz kitap vardı. Yeni hayatımın sıfır noktası Phoenix'in merkezinde aylık 475 dolara kiraladığım küçük bir stüdyo daireydi. Stüdyo dairemi bir ofise dönüştürdüm. 


Yatak odası takımı yok, mobilya yok, sadece mutfağı işgal eden bir yatak. Tart kırıntılarıyla uyuyordum -mutfak tezgahının yanına bir yatak koymanın yan etkisi. Fakir ve güvencesiz yaşıyordum ama kendimi zengin hissediyordum. Hayatımın kontrolü bendeydi. İnşa ettiğim birçok işten biri de bir Web sitesiydi. Chicago'da limuzin sürerken bazen saatlerce boş otururdum ve kitap okumak için bolca boş vaktim olurdu. Bu zamanı boşa harcamadım. 


Havaalanında müşterilerimi beklerken ya da onlar yerel bir barda içki içerken limuzinde oturur ve okurdum. Ve okudum. Finanstan internet programcılığına ve zenginlerin otobiyografilerine kadar her şeyi inceledim. Limuzin işi özel bir şey yaptı: beni çözülmemiş ve çözülmesi gereken bir ihtiyacın ön saflarına yerleştirdi. Limuzin müşterilerimden biri New York'ta bildiğim iyi bir limuzin şirketi olup olmadığını sordu. 


Yolcuyu havaalanına bıraktım ama aklıma bir buluş tohumunu bıraktı. Chicago'da yaşasaydım ve New York'ta bir limuzine ihtiyacım olsaydı, onu bulmak için nereye giderdim? Elimde bir New York Sarı Sayfaları yoktu ve eminim New York dışında başka hiç kimse de yoktu. Bu soruyla karşı karşıya kaldığımda, diğer gezginlerin de aynı zorluğu yaşayacağı sonucuna vardım. Böylece bu sorunu çözecek bir Web sitesi kurdum. Doğal olarak, internetin coğrafi sınırları yoktur, bu nedenle bu girişim Phoenix'e de ulaştı. 


Önceki işlerim gibi, çok para kazandırmadı. Ancak şimdi durum farklıydı. Param, işim ya da güvenlik ağım olmadan yabancı bir şehirde çırılçıplaktım. Odaklanmak zorundaydım. Web sitemi agresif bir şekilde pazarladım. E-postalar gönderdim. Soğuk aramalar yaptım. Mektuplar postaladım. Arama motoru optimizasyonunu (SEO) öğrendim. Kitap alacak param olmadığı için her gün Phoenix kütüphanesini ziyaret ettim ve İnternet programlama dillerini öğrendim.  


Web sitemi geliştirdim, grafikler ve metin yazarlığı hakkında bilgi edindim. Bana yardımcı olabilecek her şeyi tükettim. Sonra bir gün bir atılım yaptım; Kansas'taki bir şirketten Web sitesi hizmetimi öven ve Web sitesini tasarlamamı isteyen bir telefon aldım. Odak noktam web tasarımı olmasa da, 400 dolarlık bir fiyat karşılığında bunu kabul ettim. Fiyatın çok uygun olduğunu düşündüler ve 24 saat içinde şirkete Web sitesini hazırladım. Kendimden geçmiştim. 24 saat içinde kira ödememin çoğunu almıştım.


Sonra, tesadüfen, 24 saat geçmeden, New York'taki bir şirketten aynı şeyi, yeni bir Web sitesi isteyen başka bir telefon aldım. Web sitesini 600 dolara tasarladım ve tamamlamam iki gün sürdü. Bir kira ödemem daha vardı! Bunun çok büyük bir para olmadığını biliyorum ama üç gün içinde yoksulluktan 1000 dolara çıkmak 50 milyon dolarlık Powerball'u kazanmak gibi bir şeydi. Phoenix'teki ilk birkaç ayımda hayatımda ilk kez kendi başıma ayakta kalabildim. 


Çiçekçi çocuk yok. Komi yok. Pizza dağıtımı yok. Annemin sırtından geçinmek yok. Tamamen serbest meslek sahibiydim! Önemli bir ivme yakalamıştım, arkamda yeni bir zenginlik üretme evrenine doğru yön değiştirmenin habercisi olan bir rüzgar vardı. Ama yine de bir şeyler doğru değildi. Bir şeyler eksikti ve ben bunu biliyordum. 


Gelirimin çoğu Web sitesi tasarımlarıma bağlıydı, Web sitesi reklamcılığı işime değil. Gelirim zamanıma, Web sitelerinin yapımına bağlıydı. Daha fazla Web sitesi işi, daha fazla zaman harcanması anlamına geliyordu ve çalışmazsam, gelirim duracaktı. Zamanım para karşılığında satılıyordu.

 

Yeni Bir Zenginlik Denklemi Zenginlik İvmesi Sağlar


Kış aylarında Chicago'dan bir arkadaşım ziyarete geldi. Ona web dizinimi gösterdim ve hizmetimin aldığı tüm trafiğe hayran kaldı. Günün her dakikasında dünyanın dört bir yanından limuzin fiyatı sorguları alıyordum. Boston'dan Worcester'a limuzin ne kadar? JFK'den Manhattan'a ne kadar? E-posta gelen kutumu tarardık ve 450 e-posta olduğunu görürdük. On dakika geçtikten sonra yenile tuşuna basıyorduk ve 30 e-posta daha geliyordu. 


Dakikada birkaç e-posta yağıyordu. Bana "Dostum! Bu e-postaları bir şekilde paraya çevir." Haklıydı ama nasıl? Ve bu meşru bir ihtiyacı nasıl çözebilirdi? Beni bu zorlukla baş başa bıraktı ve ben de bunu çözmeye niyetlendim. Günler sonra riskli, kanıtlanmamış bir çözüm ürettim ve denedim. Ne yaptım? Reklam alanı satmak yerine potansiyel müşteri satmaya karar verdim. Ancak bir sorun vardı. Bu "gelir modeli" yeni ve çığır açıcıydı. 


Ayrıca, müşterilerimi bu iş yönteminin onlar için faydalı olduğuna ikna etmem gerekiyordu ve başarılı olup olamayacağını tahmin etmek için elimde hiçbir veri yoktu. Unutma, doksanlı yılların sonlarıydı ve Web alanında "potansiyel müşteri oluşturma" en azından ben gidip yapana kadar temelsizdi. Yine de risk aldım ve uyguladım. Kısa vadede bu değişikliğin gelirimi azaltmasını bekliyordum ve öyle de oldu. Başarılı olmasının aylar alacağını tahmin ediyordum, tabii işe yararsa. 


Yeni sistem ilk ay 473 dolar kazandırdı. Gelir boşluğumu doldurmak için daha fazla Web sitesi kurdum. İkinci ayın geliri 694 dolardı. Üçüncü ay, 970 dolar. Sonra 1,832 dolar. 2,314 dolar. 3,733 dolar. Ve bu devam etti, devam etti. İşe yaradı. Gelirimi, kazancımı ve mal varlığımı katlayarak artırdım ama bu sorunsuz olmadı. Trafik arttıkça şikayetler, geri bildirimler ve zorluklar da arttı. İyileştirmeler doğrudan müşteri önerilerinden geldi.


Günler, bazen saatler içinde müşterilerin fikirlerini hayata geçirirdim. Müşterilerimin e-postalarını bir saat olmasa bile dakikalar içinde yanıtladığım biliniyordu. Tüketiciye karşı anlayışlı olmayı öğrendim ve işler patladı. İş günleri uzun ve zorlu hale geldi. Kırk saat bir tatildi; tipik çalışma haftaları 60 saat uzunluğundaydı. Günler ve hafta sonları birbirine karıştı. Yeni arkadaşlarım dışarıda eğlenirken, ben küçücük daireme kapanmış, kod kusuyordum. 


Günün Perşembe mi Cumartesi mi olduğunu bilmiyordum ve bunun bir önemi de yoktu. Sıkı çalışmanın zaferi şuydu: İş gibi hissetmiyordum; aslında keyif alıyordum. Bir işim yoktu; fark oluşturmak için bir tutkum vardı. Binlerce insan benim ürettiğim bir şeyden yararlandı ve bu da beni sürece bağımlı hale getirdi.


Bir fark ortaya koymuştum! 

Müşterilerimden gelen referansları derlemeye başladım.

"Sizin sayenizde işim on kat büyüdü."

"Web siteniz bana en büyük kurumsal müşterimi kazandırdı."

"Şirketiniz işimi büyütmemde çok etkili oldu."

Bu geri bildirimler servet değerindeydi. Henüz zenginlik içinde yüzmüyordum ama kendimi zengin hissediyordum.

 

Zenginliğe Giden “Sahte” Kısa Yolum


2000 yılında telefonum farklı türde bir soruyla çaldı. Teknoloji girişimleri aradı; işimi satıp satmayacağımı öğrenmek istiyorlardı. O yıl dot-com çılgınlığı tüm gücüyle devam ediyordu. Gün geçmiyordu ki bir teknoloji mülkünü satarak zengin olan bir dot-com milyonerinin hikayesi anlatılmasın. Ünlü olmayan milyonerleri hatırlıyor musun? Zenginlerin bu alt kümesi şaşırtıcı bir hızla büyüdü ve dalga benim yolumda kabardı.


Peki, şirketimi satmak istiyor muydum? Tabii ki evet! Satmak için üç teklif aldım.

- Teklif 1: 250.000 dolar.

- Teklif 2: 550.000 dolar.

- Teklif 3: 1.200.000 dolar.


Üçüncü teklifi kabul ettim ve milyoner oldum. . . anında . . . şey, neredeyse. Uzun sürmedi. O zamanlar 1.2 milyon doların çok para olduğunu düşünüyordum. Ama değilmiş. Vergiler. Değersiz hisse senedi opsiyonları. Hatalar yaptım ve kötü yatırım yaptım. Beni zengin göstereceğini umarak bir Corvette aldım. Zengin olduğumu sanıyordum ama değildim. Her şey bittiğinde elimde 300.000 dolardan az para kalmıştı. Teknoloji balonu, en azından benim şirketimin alıcıları için affedilmez sonuçlar doğurdu. 


Tavsiyelerime rağmen kötü kararlar aldılar, kısa vadeli gelir için iyi ama uzun vadeli büyüme için korkunç kararlar. Sanki sonsuz bir kaynak varmış gibi parayı tuvalete atıp sifonu çektiler. Özel markalı su şişelerine gerçekten ihtiyacımız var mı? Ve logolu tişörtlere? Bunlar gelir getirici faaliyetler mi? Kararlar yavaş ve komite tarafından alınıyordu. Müşteriler göz ardı edildi. 


İnanılmaz bir şekilde, şirketin üst düzey yöneticilerinin çoğu Harvard MBA derecesine sahipti; bu da iş mantığının isminden sonra pahalı baş harflerle gelmediğinin bir kanıtıydı. Fırtınayı dindirmek için 12 milyon dolarlık risk sermayesine sahip olmama rağmen, Web sitem yavaş yavaş ölmeye başladı. Birkaç ay sonra, iflasın eşiğindeyken, hala karlı olmasına rağmen Web sitemin feshedilmesine karar verildi. Teknoloji alıcıları kurumuş ve hisse senetleri dibe vurmuştu. Onlar da dahil olmak üzere herkes yaşam destek ünitesine bağlıydı.


Eserimin unutulup gitmesine seyirci kalmak istemediğim için, Web sitemi yangından mal kaçırırcasına bir fiyatla, sadece 250.000 $'a, kendi kârıyla finanse ederek geri satın almayı teklif ettim. Teklif kabul edildi ve bir yıl önce sattığım şirketin kontrolünü yeniden ele geçirdim. Esasen, işi işletecek, kârı alacak ve geri dönen krediyi ödeyecektim. Geriye kalanı da işe yeniden yatıracaktım. Şirketim tekrar benim kontrolümdeyken, yeni bir motivasyon ortaya çıktı - sadece dot-com çöküşünden kurtulmak değil, aynı zamanda gelişmek.

 

Para Ağacının Doğuşu


Sonraki 18 ay boyunca hizmetimi bir üst seviyeye taşımak için yeniden canlandım. Geriye dönüp baktığımda, sadece dot-com patlamasına kapılmış şanslı bir adam olmadığımı kendime kanıtlamak istedim. Web sitemi geliştirmeye devam ettim. Yeni teknolojileri entegre ettim ve müşterileri dinledim. Yeni tutkum otomasyon ve süreçti. Süreçlerimi ve sistemlerimi düzene soktukça, yavaş ve istikrarlı bir dönüşüm gerçekleşti. Giderek daha az çalıştım. 


Birdenbire günde on saat yerine bir saat çalışmaya başladım. Yine de para gelmeye devam ediyordu. Vegas'a kumar oynamaya gidiyordum; para akıyordu. Dört gün boyunca hasta olurdum; para akardı. Bir ay boyunca günlük ticaret yaptım; para geldi. Bir ay izin alırdım; para gelirdi. Sonra neyi başardığımı fark ettim. Bu Hızlı Şerit'ti. Kendime gerçek, yaşayan, meyve veren bir para ağacı inşa ettim. Bu, haftanın 7 günü, günün 24 saati para kazandıran, gelişen bir para ağacıydı ve ticaret için benim hayatımı gerektirmiyordu. 


Ayda birkaç saat su ve güneş ışığına ihtiyaç duyuyordu, ben de memnuniyetle bunu sağlıyordum. Rutin ilginin dışında bu para ağacı büyüdü, meyve verdi ve bana istediğimi yapma özgürlüğü verdi. Sonraki birkaç yıl boyunca tembellik ve oburluk içinde bir hayat yaşadım. Elbette ayda birkaç saat çalıştım, ama çoğunlukla spor yaptım, seyahat ettim, video oyunları oynadım, hızlı arabalar satın aldım ve yarıştım, flört siteleriyle kendimi eğlendirdim, kumar oynadım - özgürdüm çünkü zamanımın yerine geçen ve aylık bol miktarda hasat veren bir para ağacım vardı.


İşimi geri aldığımdan beri, meteorik olarak büyüdü. Bazı aylar 200.000 dolardan fazla kâr ettim. Evet, kâr! Kötü bir ay 100.000 dolardı. Çoğu insanın bir yılda kazandığını ben iki haftada kazanıyordum. Zenginlik akıyordu ve ben radarda alçaktan uçuyordum . Şöhretim yoktu. Her ay 200.000 dolar kazansaydın, hayatın nasıl değişirdi?


- Ne kullanırdın?

- Nerede yaşardın?

- Hangi tatillere çıkardın?

- Çocukların hangi okullara giderdi?

- Borç boynunda bir ilmik olur muydu?

- Ne kadar hızlı milyoner olurdun? Dört ayda mı yoksa kırk yılda mı?

- Starbucks'ta 6 dolarlık bir kahve almak sorun olur muydu?

 

Gördüğün gibi, bu tür bir gelir elde ettiğinde, milyoner statüsü hızlı bir şekilde gerçekleşir. Ben 33 yaşımda multimilyoner olmuştum. Başlangıçta işimi satmamış olsaydım, muhtemelen oraya daha hızlı ulaşırdım, ancak karton erişte yerken biri yüzüne 1,2 milyon dolar fırlattığında, pek çok kişi "Hayır, kalsın" demez. İlk Lamborghini'mi satın aldım ve gençlik yıllarımda doğan rüya kehanetimi tamamladım. 


Bugün, yıllar önce sorduğum aynı soru artık neredeyse her hafta bana soruluyor. Ve artık verebileceğim ve duymayı hayal ettiğim bir cevabım var. 2005 yılında şirketimi tekrar satmaya karar verdim. Emekli olmanın ve en çılgın hayallerimi, kitap ve senaryo yazarlığı gibi şeyleri düşünmenin zamanı gelmişti. Ancak bu kez 3,3 milyon dolardan 7,9 milyon dolara kadar değişen çeşitli tekliflerle karşılaştım. 


Birkaç yıl içinde defalarca milyonlar kazandıktan sonra, tam nakit tekliflerden birini kabul ettim ve Hızlı Şerit sürecini 10 dakika içinde tekrarladım. Milyonları bulan altı çeki nakde çevirmek işte bu kadar sürdü :)...

Blogger tarafından desteklenmektedir.