Header Ads

Para Frekansı, Başarı Garanti : Dördüncü Adım / Joe Vitale Türkçe 05



Donald Trump okuyucularını "Büyük Düşünmeye" teşvik ediyor. Herkes düşünmeli. Ben öyle düşünüyorum. Sen de öyle yapmalısın. Yolculuğum boyunca pek çok hayalim oldu. İlk yıllarda bu hayallerime engel oldum. Yoluma çıkan sadece eski inançlarım değildi, aynı zamanda benim tutumumdu. Dünyaya karşı bendim! Her şeyi yapabilirdim. Ben Bay Maço'ydum. Houston'da mücadele ederken, yayınlanmış bir yazar olmaya karar verdim. Yapabilirdim - yapabileceğimi biliyordum - ve bunu kendim yapabilirdim. 


Kimsenin onayına ya da yardımına ihtiyacım yoktu. Jack London ve Ernest Hemingway gibi yazarlardan öğrendiğim gibi, kendi gemimin kaptanıydım - tam da istediğim gibi. Kendimi Yalnız Kovboy olarak görüyordum. Ancak bu tutumun hedeflerime ulaşmamı engellediğinin farkında değildim. Bir gün göz açıcı bir şey oldu. Donna Fisher ve Sandy Vilas tarafından sunulan bir networking seminerinde 'Yalnız Kovboy Sendromu' terimini duydum. 


Sadece bir kişi olduğumu ve her şeyi tek başıma yapabileceğimi düşünmeye devam edersem pek bir şey başaramayacağımı belirttiler. Her zaman yardım istemenin bir zayıflık işareti olduğunu düşünmüşümdür. Ama Donna, "Biri senden yardım istediğinde ne hissediyorsun?" diye sordu. Yardım istenmesinin hoşuma gittiğini itiraf ettim. Başkalarına yardım etmek hoşuma gidiyor. Onlara sorunlarında yardımcı olabileceğimi düşünmeleri beni iyi hissettiriyor ve hatta onurlandırıyor. 


Başkalarından yardım istemediğimde, bu duyguları inkar ediyor ve başkalarının iyi hissetme fırsatını engelliyordum. O günden itibaren yardım istemeye başladım. Bu, hayatına para çekmenin dördüncü adımıdır: yardım istemelisin. Sana yardım edebilecek konumda olan herkesten yardım iste. Hedeflerine ulaşmak için yardım istemeyi düşündüğünde, istemenin iki seviyesi vardır.


İste ve Alacaksın


İstemenin ilk seviyesi ruhsaldır. Zamanla sokaklardan kurtuldum ve artık yoksulluk içinde yaşamıyordum. Ama hala dağ gibi faturalarla uğraşıyordum. Farklı düşünmeye karar verdiğin için sorunların bir anda ortadan kalkmaz. Çalışmak ve sabır gerekiyor. İlerleme kaydediyordum. Hâlâ evimi ayakta tutmak için mücadele ediyordum. Zor zamanlardı ve hepimiz o yollardan geçtik. Yatak odamdaki masamın üzerinde kocaman bir fatura yığını olduğunu hatırlıyorum. 


Yatağıma uzanır, faturaları görür ve sinerdim. Onları ödemek için hiçbir yolum yoktu. Onları vadeleri geldikçe üst üste yığardım. Belki sen de böyle yapıyorsundur. Ödeyemesen bile bir şeyler yapıyormuş gibi hissetmeni sağlıyor. Yatakta yatarken "Ne yapacağım ben?" diye düşünürdüm. Hiçbir seçeneğim olmadığına ve gidecek hiçbir yerim olmadığına inanıyordum. Bu yüzden yapabileceğim tek şeyi yaptım - dua ettim.


Allah’tan yardım istedim. İnancının ne olduğu hiç fark etmez - daha yüksek bir güce dua etmek çok yardımcı olur. Dedim ki, "Bunu yapamam. Bunu başaramam. Neyi kaçırdığımı göremiyorum, fırsatları göremiyorum. Nereden para kazanacağımı, alacağımı ya da çekeceğimi göremiyorum. Lütfen bana yardım et." Yardım istemek iki şeyi başarır. Birincisi, almanın yolunu açar. Yeni fırsatlara hazır ve açık olduğunu ve hedeflerine ulaşmak için yardımı kabul ettiğini söylemiş olursun. 


Dua etmeden önce her şeyi kendim yapmak istiyordum, bu yüzden olası fırsatları kabul etmeye ya da tanımlamaya açık değildim. Zihnim ve kalbim kapalıydı. Yardım istemek aynı zamanda stresinin bir kısmını serbest bırakmanı da sağlar. İlahi olandan yardım istediğimde, zihnimin takıntı yapmak ya da aynı eski soruna odaklanmak yerine yapmam gereken şeye devam etmesini sağladığını biliyorum. Bu benim stresimi azalttı. 


Yardım istemeye başladığımda, fatura yığınına bakarak uykusuz geceler geçirmediğimi biliyorum. Sonunda uyuyabildim çünkü yardım alacağıma inanıyordum - ve aldım. Buradaki fikir, daha yüksek bir kaynaktan yardım istemektir. Ardından stresini bırak ve dualarının yanıtlanacağına inan. Son olarak, aldığın fikirlerden ve karşına çıkan fırsatlardan ilham alarak harekete geç. İste ve harekete geç.


İlahi olana nasıl yaklaşmak istediğine karar ver. Bu bağlantıyı kurman ve İlahi Olan'ın sana yardım etmesine izin vermen önemlidir. Ruhsal olarak senin için doğru olan bir şekilde tekrar tekrar sormalısın. Bu güç büyük resmi görebilir - egon göremez. Mücadele ettiğim zamanlarda egom önümde duruyordu ve ilerlemek için yardım istemem gerekiyordu. Zihnim yolu görmeyi reddettiği için, parayı çekebileceğim pek çok farklı yol olduğunu bilmiyordum. Kaçırmışım. 


Şimdi para bana ve benim aracılığımla o kadar çok beklenmedik yoldan akıyor ki, hepsine yetişemiyorum bile. Hayatıma yeni bir para akışı girdiğinde sürekli şaşırıyor ve heyecanlanıyorum. Tüm bunlar sormaya devam etmemden kaynaklanıyor. Sormak için her zaman zaman ayırıyorum. Unutmak ya da oluruna bırakmak çok kolay. Her gece jakuzimde vakit geçirmeyi seviyorum. Bu benim şükran zamanım. Sistemle iletişim kurduğum ve "Şu sorun üzerinde çalışıyorum ve nasıl çözeceğimi bilmiyorum" gibi şeyler söylediğim zamandır.


Doğru yola girebilmek için yardım ve rehberlik isterim. Bu tür bir istek aynı zamanda sorumluluğu da beraberinde getirir. Bana yol gösterildiğinde, o yola girer ve harekete geçerim. Oyunun başlarında bu benim için engellerden biriydi. Zihnim sadece belirli yerlerden para alabileceğim fikrine odaklanmıştı. 


Başka kaynaklar ortaya çıktığında harekete geçmekte isteksiz davrandım ve fırsatları kaçırdım. İnatçıyımdır ama içgüdülerimi ya da sezgilerimi takip etmenin her zaman doğru hareket olduğunu öğrendim. Belirli bir kişiyi arama, belirli bir kitabı satın alma, alışılmadık bir konu hakkında blog yazma hissine kapılırsam, nedenini sorgulamadan hemen yapıyorum.


Başarıda Ustalaşmak


İkinci seviye ise diğer insanlardan yardım istemektir. Bu konuda pek iyi değilimdir ve her zaman yardım istemem gerekirken istemem. Genellikle köşeye sıkışana kadar bekler ve sonra isterim. İlk etapta sorsaydım, işler çok daha sorunsuz ilerlerdi. Hepimizin yardıma ihtiyacı var. Sokaklardan kurtulmak için mücadele eden insanlardan milyar dolarlık şirketleri yöneten üst düzey CEO'lara kadar herkesin iyi tavsiyelere ve yardıma ihtiyacı var.


Başka birinden yardım aldığında, her ikiniz de pozitif enerji akışından ve iradelerinizin birleşik gücünden faydalanırsınız. Bir konuyu ya da olası seçenekleri tartışmak üzere bir araya gelen en az iki ya da daha fazla kişi olduğunda, harika bir fikir ve cesaret karışımı elde edersiniz. Hem de beklediğinizden çok daha fazla. Bunun nedeni her birimizin sınırlılıkları olmasıdır. Bir grup olarak birbirimizden ve İlahi Olan'dan yardım isteriz. Bu, kendi başına üretebileceğinden çok daha fazla enerji üretir.


Herkesi bir beyin grubunda yer almaya şiddetle teşvik ediyorum. Bu, bir destek ekibi olarak hareket eden, benzer düşünen ve birbirlerine yardım etmeye istekli bir grup insandır. En etkili olabilmesi için ideal olarak grup altı ya da daha az kişiden oluşmalıdır. Her kişi kendi hedefleri ve karşılaştıkları sorunlar hakkında konuşur. Fikirler ve seçenekler tüm grup üyelerinden akar. Usta Zihin grupları yeni bir şey değildir ve Napoleon Hill'in Düşün ve Zengin Ol kitabında tanımlamasından bu yana popülerdir. 


Bu gruplar dünyanın en başarılı iş insanlarından bazıları için kilit öneme sahipti ve bugün de hala öyledir. Bill Hibbler ve ben "Usta Zihin" hakkında Meet and Grow Rich adında bir kitap yazdık. Bu tür bir grup fikri, başkanlık kabinesinden şirket yönetim kurullarına kadar her yerde görülebilir. Bu gruplar bir araya gelerek karmaşık işleri ve hatta ulusları yönetmek için birbirlerine fikirler sunuyorlar. Her birimiz bu tür bir destek grubundan faydalanabiliriz.


Benzer deneyimlere sahip insanlarla konuşmayı değerli buluyorum. Bir iş kurmaya karar verdiysen, deneyimli insanlarla konuşmak harika bir şeydir. Onların başarılarını ve başarısızlıklarını öğrenmek öğrenme eğrini kısaltabilir ve maliyetli hatalar yapmanı önleyebilir. Ana fikir grubunda farklı geçmişlere sahip birkaç kişinin olması önemlidir çünkü farklı bakış açılarına sahiptirler. Ayrıca, olayları yeni açılardan görmene ve henüz düşünmemiş olabileceğin bazı konuları anlamana yardımcı olabilirler. 


Sana işini büyütecek ek bağlantılar ve kaynaklar getirerek amaçlarını ve hedeflerini geliştirebilirler. Diyelim ki yeni işin için medyanın ilgisini çekmek istiyorsun. Grubundaki kişilerden birinin medyada deneyimi ya da bağlantıları olabilir. Bu, istediğin kapsamı elde etmene yardımcı olacaktır. Dünyanın bu kadar küçük olması beni her zaman şaşırtmıştır. Usta Zihin toplantılarına katıldığım pek çok zaman oldu ve harika bir fikir ortaya çıktı. Ve eminim ki gruptan biri, bunun gerçekleşmesine yardımcı olabilecek birini tanıyan birini tanıyordu.


Faydalarından biri de hesap verebilirlik ve alacağın ilhamdır. Eğer bir Usta Zihin grubundaysam ve insanlara hedeflerimden birinin kendi reklamımı yapmak olduğunu söylersem, ilerlememi soracaklarını biliyorum. Bu beni harekete geçmem ve işleri yoluna koymam için motive edecektir. Örneğin, yıllar önce o zamanki Usta Zİhin grubuma gittim ve "Bir filmde oynamak istiyorum" dedim. Ne oyunculuk deneyimim ne de herhangi bir bağlantım vardı. 


Grubum bu çılgın fikrime gülebilir ve alay edebilirdi. Bunun yerine beni desteklediler. Onlar da benimle aynı niyete sahipti: bir filmde oynamamı istiyorlardı. Sonuç olarak, altı ay sonra The Secret adlı filmde oynamam istendi. Bir beyin takımında yer alarak kendini bir filmde bulacağını söylemiyorum (bulabilirsin de). Parayı çekmene ve hedeflerine ulaşmana yardımcı olacak güçlü araçlar olduklarını söylüyorum.


Bu tür bir grup oluşturmak kolaydır. Aslında, bu tür bir grup oluşturmakla ilgilenecek insanlardan oluşan gevşek bir birliğin zaten olabilir. Her üyeye kendi yönetim kurulunun bir parçasıymış gibi davran. Grubunda herhangi birini istemezsin. Üzerinde çalıştığın konuya uygun geçmişe sahip kişileri istiyorsun. Örneğin, bir restoran sahibi olmak istiyorsan, grubun başka bir restoran sahibi, muhasebeci, bankacı, avukat, sigorta acentesi ve hatta bir gıda toptancısından oluşabilir. 


Bu kişiler, senin için son derece değerli olduğunu kanıtlayacak çok çeşitli tavsiye ve yardımlar sunabilir. Bir uyarı: seninle birlikte iş yapmayacaklarsa arkadaşlarını ve aileni otomatik olarak dahil etme. O zaman bile temkinli olmalısın. Sevdiklerini dahil etmek doğal bir eğilimdir, ancak onların kendi inanç sistemlerinden hareket edeceklerinin farkında olmalısın - birçoğu senin geçmişte bırakmaya çalıştığın inançlar. Ailem bu kadar başarılı olduğum için hala şok olmuş durumda. 


Beni bir pazarlamacı ya da işadamı olarak değil de sadece kardeşleri, amcaları ya da oğulları olarak gördükleri için kafaları karışmış gibi görünüyor. Aile ve arkadaşlar genellikle iyi niyetli olsalar da, seni başarı arayışında ilerletmek için gereken becerilere sahip olmaları nadirdir. Başarına adanmış bir Usta Zihin grubu oluşturmak için mevcut ağına ulaşman gerekir. Unutma ki herkes doğru kişiyi tanıyan birini tanır. 


Bu nedenle, bir danışman ve beyin takımının bir parçası olarak onlardan yardım istediğini bilmelerini sağla. İnsanların yardım istendiklerinde ne kadar istekli olduklarına şaşıracaksın. Onurlandırıldıklarını hissederler. Ve sen de onlara kendilerini iyi hissettiren bir şeye katılma fırsatı sunmuş olursun. Sana yardım ederken kendilerine de yardım etmiş olurlar.


Telefonla ya da resmi olmayan bir ortamda katılabilirler. Hep birlikte ya da bire bir olabilirler. Senin için hangisi uygunsa onu yap. Hatta herkesin döngüde kalması için tartışmaları dijitalde bile ayarlayabilirsin. Modern teknoloji ile coğrafi bölgende bile olmayan kişilere ulaşmak çok daha kolay. En iyi danışmanlarımdan bazıları uluslararası ve dünyanın her yerinden kolayca iletişim kurabiliyoruz.


Yabancıların İyiliği


İnsanların gelip gittiğini, diğerlerinin ise her gün hayatına dokunduğunu göreceksin. Herkesin sunabileceği bir şeyler vardır. Ben blogum aracılığıyla insanlarla iletişim halinde kaldım. Sadece bu kanal aracılığıyla bile tonlarca destek ve teşvik alıyorum. Küçük Kirk gibi insanlara ve diğerlerine yardım edebiliyorum. Para, hediyeler ve harika fırsatlar alıyorum çünkü kendimi ortaya koymaya ve insanların beni tanımasına izin vermeye istekliyim.


İtiraf etmeliyim ki tanımadığım insanların gelip sanki beni tanıyorlarmış gibi benimle konuşmaları biraz garipti. Beni blogumu okuyarak tanıdılar. Buna alışmak benim için zor oldu, ancak çok geçmeden bunun sunduğu gücün farkına vardım. Geçmişte herkese açılmak benim için zor olmuştu. Bu yüzden hala bazen yardım istemekte zorlanıyorum. Başka pek çok insanın da aynı sorunla mücadele ettiğini biliyorum. İnsanların hayatıma girmesine izin vererek kazandıklarım, bir zamanlar sahip olduğum belirsizlik veya çekincelerden çok daha ağır bastı. 


Bunu söyledikten sonra, hala tüm ilişkilerimi geliştirmek için atabileceğim belirli adımlar olduğunu hatırlamaya çalışıyorum. İşin en kolay kısmı, onlara nasıl yardımcı olabileceğimi bulmak. İnsanlar beni büyülüyor. Nasıl düşündüklerini ve onları harekete geçiren şeyin ne olduğunu merak ediyorum. Tıpkı kardeşimle yaptığım konuşma gibi, yeni bir insanla karşılaştığımda, hedeflerinin ne olduğunu, ne hayal ettiklerini ve nasıl yardımcı olabileceğimi bilmek isterim. 


Artık tavsiyelerimi dinleyebilirler ya da dinlemezler, ama ben yardım etmek için oradayım - bu da benim onlardan da yardım almamı sağlıyor. Bu sürekli bir ileri geri akış. Bu tür bir al-ver, cömert bir kalbe sahip olman gerektiği anlamına gelir. Kendini ve fikirlerini başkalarına vermeye istekli olmalısın. Fikirlerinin "çalınacağından" korktukları için fikir sunmayı reddeden pek çok insan tanıdım. Sana şunu söyleyebilirim ki yeni fikir yoktur. 


Eğer sen harekete geçmezsen kollektif bilinç aynı fikri bir başkasına verecektir. Tecrübelerime dayanarak şunu da söyleyebilirim ki, birinin başarılı olmasına yardımcı olduğunda, karşılığında sana yardımcı olmak için kendi yollarından sapacaklardır. Bu benim başıma defalarca geldi. Yaptığım hatalardan biri, takip etmeden veya gerçek bir bağlantı kurmadan insanların hayatıma girip çıkmasına izin vermekti. Takip etmedim ya da iletişimde kalmadım. 


Bunu yapmanın çok kolay olduğunu söyleyebilirim, özellikle de işin iyi gitmeye başladığında. Meşgul oluyorsun. Ve insanlarla iletişim kurmak için zaman ayırmazsan, momentumunun bir kısmını kaybedersin. Karşılaştığım her insanın bir sonraki büyük başarım için katalizör olabileceğini ve bunu görmezden gelmenin ya da bir kenara atmanın onların hediyesini boşa harcamak olduğunu her zaman hatırlarım.


Başkalarına değer sağlıyorum. Ama bu her zaman haklı olduğum anlamına mı geliyor? HAYIR. Ben de insanım. Ve bir hata yaptığımda ya da çuvalladığımda, genellikle bunu ilk kabul eden ben olurum. Her şeyi biliyormuş gibi davranmak, her şey yolundaymış ya da yardıma ihtiyacın yokmuş gibi davranmak zorunda değilsin. Hepimizin yardıma ihtiyacı var. Ve insanların zayıflıklarını bilmesine izin vermek, başka türlü sahip olamayacağın bilgi ve kaynakları sana çeker. 


Yıllarca gizemli, mücadeleci, hayatını kazanmaya çalışan bir yazar olmam gerektiğini düşündüm. İçime kapandım ve insanların gerçek durumumu bilmelerine izin vermedim. Şimdi, bunun ıstırabımı sebepsiz yere uzattığına ikna oldum. Özgün ol, insanlar sana yanıt verecektir. Hangi başarı düzeyine ulaşırsan ulaş, bunu kendi başına yapamazsın. Bana yardım eden her bir kişi için minnettar olmayı kendime sürekli hatırlatıyorum. Günde en az bir kez teşekkür ediyorum. 


Biliyorum ki ben sadece bir kişiyim ve diğerleri olmasaydı hala Teksas'ta karanlık bir odada, modası geçmiş bir bilgisayarda bir sonraki kitabımı yazıyor olurdum. Bazı iş insanları gördüm ki, etraflarında işleri gerçekleştirenleri fark etmiyorlardı bile. Asistanlarına ve iş arkadaşlarına pislik gibi davranıyorlardı! Böyle biriyle çalışmayı hayal bile edemiyorum. Eminim bu kadar kötü muamele gören her insan, tüm çabasıyla çok büyük bir fayda sağlayabilecekken sadece gereken minimum çabayı gösteriyordur. 


Ben o insanlardan biri olmak istemiyorum. Her gün minnettarlığımı ifade ederek ayaklarım yere basıyor ve bana sadece hayali olan bir adam olduğumu hatırlatıyor. Eğer başkalarının iyiliği olmasaydı başım büyük belada olurdu. Başkalarını takdir etmek büyük bir insan olmayı gerektirir, ancak bunun getirdiği olumlu duygular muazzamdır. Sahte iltifatlar veya basmakalıp sözler söylemen gerektiğini kastetmiyorum - sadece insanların iyi yaptığı şeylere dikkat çek. 


Birisi sana gelip "Geçen yıl birlikte çalıştığın birinden senin hakkında harika şeyler duydum. Ben de seninle çalışma olasılığını değerlendirmek istiyorum" derse, bu tür bir yorum gününü güzelleştirebilir! Kimse senin hakkında güzel şeyler söylemek zorunda değil - özellikle de sen duymadığında. Ve üçüncü bir taraftan böyle olumlu bir şey duyduğunda, kendini üç metre boyunda hissedersin. Birlikte çalıştığın herkes aynı duyguyu hak ediyor.


İnsanlarla bağlantı kurmayı kolay buluyorum. Gülmeyi öğrendiğinde bu daha da kolay oluyor. İster inan ister inanma, eskiden çok ciddi bir insandım. Yüzümde nadiren bir gülümseme görürdün ve aynaya her baktığımda çatık bir kaş görürdüm. Hayatın ciddi bir ölüm kalım mücadelesi olduğunu ve sürekli tetikte olmam gerektiğini, aksi takdirde beni gömeceğini düşünürdüm. Hayat sen hazır olsan da olmasan da üzerine gelir. 


Karşılaştığın zorlukları yüzünde bir gülümseme ve kalbinde bir kahkaha ile karşılayabilirsen, işte o zaman başkalarının yanında olmak isteyeceği türden bir insan olursun. Her karara sanki tüm varlığın ona bağlıymış gibi davranmak zorunda değilsin. Rahat bir ruh halinden yalnızca sen değil, etrafındaki herkes de faydalanacaktır. Temas ettiğin herkese yardım etmeye odaklandığında, kısa süre içinde bunun faydalarını göreceksin. 


Onların bilgi ve deneyimleri seni yeni bir seviyeye yükseltecektir. Önemli ders, karşılığında bir şey alma beklentisi olmadan başkalarına özgürce vermektir. Tıpkı para verdiğinde olduğu gibi bu ilişkilerde de karşılık doğal olarak gelecektir. Zamanını ve duygularını başkalarına yatırmak büyük bir yatırımdır. Bu, seni motive ve ilham verici tutarken zor zamanları atlatmanı sağlayacaktır. 


Düzinelerce finansal kitap okudum ve her zaman A'yı yap, sonra B'yi yap, sonra C'yi yap ve her şey yoluna girecek diye başlıyorlar. Bu çok saçma. Her şey yapmakla başlamaz - olmak ile başlar. Düşüncelerini ve inançlarını hizaya getirmelisin. Sonra da yardım almalısın. Bunu kendi başına yapabileceğini düşünüyorsan, kendini hayal kırıklığına uğramaya hazırlıyorsun demektir. Son birkaç yılda dünyanın dört bir yanında para hakkında pek çok konuşma yaptım ve katılımcılar her zaman "Nasıl? Parayı nasıl elde ederim?" diye başlıyor. 


Bunun dolar ve sentlerle hiçbir ilgisi olmadığını ve her şeyin sadece akışa girmekle ilgili olduğunu anlaman gerekir. Eğer bir doların peşinde koşarsan bu gerçekleşmez. Bu gerçeği gerçekten anlayıp kavrayana kadar asla parayı kendine çekemezsin. Sana nasıl daha fazla para çekebileceğini anlatmaya çalışan pek çok insan senin bulunduğun yerde bulunmadı ama ben en dipteydim. Paranın içinde doğmadım ve piyangoyu da kazanmadım. 


Aslında hayatımın büyük bir bölümünde para peşinde koşarken her şeyi yanlış yaptım ve bu işe yaramadı. Bu yüzden sana denemediğim şeyleri söylediğimi düşünme. Sana söylediklerimin işe yaradığını biliyorum, çünkü bu yolda yapılabilecek her hatayı yaptım. Sonunda bu ilkeleri anladığımda üstesinden gelebildim ve sen de geleceksin. Tek söyleyebileceğim, eğer cevabı zaten biliyor olsaydın, şu anda bir milyoner olurdun. 


Öyleyse neden seni oraya götürebilecek farklı bir şey denemiyorsun? Denediğin için daha kötü durumda olamazsın. Ya benim için olduğu gibi senin için de gerçekten işe yararsa? Unutma, dördüncü adım yardım istemektir: daha yüksek bir güçle olan bağlantından, ilerlemene yardımcı olabileceğini düşündüğün insanlara kadar.

Blogger tarafından desteklenmektedir.