Header Ads

Para Frekansı, Başarı Garanti : Üçüncü Adım / Joe Vitale Türkçe 04



Paranın mutluluğu satın alamayacağını kim söylediyse, nereden satın alacağını bilmiyormuş demektir :))). Pek çok kişi kıtlık zihniyetini tartışır. Steven Covey'in "Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı" adlı kitabını yayınlamasından sonra popüler hale gelmiştir. Bazı insanlar kıtlık zihniyetinin hayatımızda nelere sahip olmadığımızın farkında olmak olduğunu düşünür, sanki bu statik bir güçmüş gibi: Güzel bir arabam yok, güzel bir evim yok, param yok. Kulağa bir gerçeğin ifadesi gibi geliyor. 


Ancak bu sadece sınırlayıcı inançların bir sıralamasıdır. Kıtlık zihniyeti yaşamında süregelen aktif bir güçtür. Sahip olmadığın, istemediğin ve zevk almadığın şeylere odaklandığında, hayatında daha fazla eksiklik olur. Bu, anlayıştaki boşluktur. Finansal olarak olmak istediğin yere ulaşmak için, nerede olduğunu anlamalısın. Sahip olmadıklarına odaklanmak yerine odağını olmak istediğin yere kaydırmak seni kıtlık zihniyetinden çıkarıp alma moduna geçirir.


Her gün başlarına gelen her kötü ya da olumsuz şeyden - hayal edebileceğin en önemsiz olaya kadar - sürekli bahseden arkadaşların ya da aile üyelerin var mı? Benim var. İşlerinin ne kadar kötü olduğundan, asla ilerleyemediklerinden, ülkenin nasıl bir düşüş sarmalında olduğundan, benzin, limon ya da başka herhangi bir şeyin hayatlarını nasıl yönettiğinden ya da mahvettiğinden bahsederler. Ayrıca hiçbir plan ya da programın kendileri için işe yaramadığını ve nasıl olsa işe yaramayacağı için farklı bir şey yapmayı düşünmeye bile vakitleri olmadığını anlatıyorlar. 


Bu insanları sinir bozucu buluyorum. Bu insanlara yardım etmeye çalışıyorum ve onlar da kapıyı yüzüme çarpıyorlar. Unutma, para, sevgi, sağlık, zenginlik ve mutluluk eksikliğin doğrudan zihniyetinden kaynaklanır. Kısa bir süre önce bir arkadaşım bana Alicia adında bir kızın hikâyesini anlattı. Alicia 30'lu yaşlarının sonlarındaydı ve hiç evlenmemişti. Alicia umutsuzca bir eş bulmak ve bir aile sahibi olmak istiyordu. 


Bir türlü kimseyle tanışamadığı ya da doğru kişiyi bulamadığı konusunda tüm arkadaşlarının kulaklarını sürekli çınlatıyordu. Verdikleri her tavsiyeyi "Denedim, işe yaramadı" diyerek bir kenara itiyordu. Alicia büyük bir bankada İK müdürü olarak çalışıyordu ve sürekli olarak uygun erkeklerle tanışıyordu - ama onlara göz ucuyla bile bakmıyordu. Kimseyle tanışamadığı sözde gerçeğine o kadar odaklanmıştı ki, önündeki fırsatları görmesine izin vermedi. 


Zihniyetini yalnızlığı ve çaresizliği yerine "Hayatımı paylaşabileceğim harika bir insanla tanışacağım" şeklinde değiştirseydi, kolayca evlenebilir ve bir aile sahibi olabilirdi. Ancak bunlar kendimiz için koyduğumuz barikatlardır. "Finansal" zihniyetimizi etrafımızdakilerden öğreniriz. Eğer çevremizdekiler olumsuzsa, biz de para konusunda olumsuz bir zihniyetle büyürüz. Çocukluğunu düşündüğünde, muhtemelen çok fazla para kaygın yoktu. 


Çoğumuz yiyecek, giyecek, oyuncak ve ihtiyacımız olan temel eşyalara sahiptik. Aynı zamanda, yetişkinlerin para ve mali durumları hakkındaki inançlarını tartıştıklarını da duyduk. Seni bilmem ama benim ailemden duyduğum tek şey olumsuzluklardı. İşler iyi gittiğinde bile annemle babam hep para konusunda tartışırlardı. Eğer paramız varsa, birileri onu yanlış harcıyordu. Eğer paramız yoksa, faturaları ödemenin hiçbir yolu yoktu. 


Tabii ki ailemin para konusunda inandığı pek çok şey, odaklandıkları şeyi, yani yokluğu çektikleri için gerçek oldu. Pahalı olduğu için sadece iki yaprak tuvalet kağıdı kullanmamızın söylenmesinden duyduğum utancı hatırlıyorum! Normal hayatımız yokluk içinde geçiyordu. En hayret verici olan şey ise babam çalışırken ve imkânlarımız dâhilinde yaşarken bile hâlâ eksiklik yaşıyor olmamızdı. İnsanlar bana sık sık kafası karışmış bir şekilde gelirleri benzer olan iki ailenin nasıl olup da birbirinden çok farklı deneyimler yaşadığını merak ederek gelirler. 


Bir hanenin hiç parası yokmuş gibi görünürken, diğeri tatile gidiyor, yeni şeyler satın alıyor ve çok daha az stresli görünüyor. Popüler düşüncenin aksine, burada özel bir matematik türü söz konusu değil. Bu sadece para hakkında düşünme biçimlerindeki bir farklılık. Bu nedenle de farklı sonuçlar elde ediyorlar. Finansal durumun, iyi ya da kötü, zihninde olup bitenlerin doğrudan bir yansımasıdır. Dış etkenler, ekonomi, ebeveynlerin ya da başka herhangi biri tarafından oluşturulan bir durum değildir.


Sen kendi düşüncelerinden sorumlusun. Ve bu düşünceler senin sonuçlarını üretir. Sonuca bakıp "İşte sorun bu" diye düşünmek kolaydır. Kaç kez bir yığın faturaya bakıp "Daha fazla paraya ihtiyacım var. Param olsaydı bu sorunlar ortadan kalkardı." dedin? Bu bir yalandır. Gelirini iki katına çıkarsan bile yine de eksiklik hissi duyarsın. Ve sonuç olarak, faturaların tüm paranı yemeye devam edecektir. Sadece daha yüksek bir seviyede yaşayacaksın. 


Yılda 250.000 dolar kazanan birinin, yılda 20.000 dolar kazanan biri kadar kolay bir şekilde bankadan fazla para çekebilmesinin nedeni budur. Bazı insanların lotoda milyonlarca dolar kazanıp bir yıl sonra borç batağında olmasının nedeni de budur. Zihinleri bu ani zenginliği kaldıramamıştır. Sana öğrettiğim yedi adımı kullanmamışlardır. Para konusunda rahat değillerdir.


Basit Değil


Fikri aktarmak kulağa çok basit geliyor: zihniyetini değiştir ve parayı kendine çek. Ama hepimiz bunun o kadar kolay olmadığını biliyoruz. Finansal yıkımın sancıları içindeyken, kapıdaki tehlikeden başka her şeye odaklanmaya çalışırken, odağını korumak zor olabilir. Evet, parayla ilgili içsel düşüncelerini ve inançlarını değiştirmen gerekir, ancak bu bir süreçtir, bir anda gerçekleşebilecek olsa da hızlı bir çözüm değildir.


Parasızlığın daha büyük bir hastalığın belirtisi olduğunu inkar etmek mümkün değil. Ve bir tedavi arayabilir ve semptomları tedavi etmeyi reddedebilirsin. Her ikisini de aynı anda yapmalısın - bugünün sorunlarıyla ilgilenirken kendi engellerini aşmak için içsel çalışma yapmalısın. Hayatındaki "eksikliği" durdurmak için değişim kalıcı olmalıdır. Olumlu adımlar atmalı ve finansal krizinin gerçekliğiyle yüzleşmelisin. Gelecekte kıtlığı önleyecek bu yeni fikir ve kavramları öğrenirken borcunla başa çıkmak için küçük adımlar at. 


Yapman gereken şeyle yüzleş ve korkmadan bununla yüzleş. Olumlu sonuçlar almak için olumlu düşünmeli ve hareket etmelisin. Bu, eylem odaklı olmak anlamına gelir. Mali durumunu düzeltmek için hiçbir şey YAPMADAN öylece oturup olumlu şeyler düşünemezsin. Hemen ilham alarak harekete geçmeli, yeni bir plan yapmalı ve bu planı uygulamalısın. Bu, zihniyetin hedef belirleme ve olumlu düşüncelere kaydıkça, kendini çukurdan çıkarmaya çalıştığın anlamına gelir. 


Bu sihirli bir formül değil; saçmalık içermeyen pratik bir tavsiye. Şu anda içinde bulunduğun algılanan karmaşayla ilgilenmezsen başarılı olacağına ve parayı çekeceğine inanarak kendini kandırma. Benim deneyimlerime göre konu para olduğunda üç farklı insan tipi vardır. Umutsuzluk, panik ve korkunun gerçek olduğu, finansal yıkımın eşiğindeki bireylerin küçük bir yüzdesi vardır. Ben bu insanları mali açıdan güçsüz olarak adlandırıyorum. 


Öylesine zor seçimler ve gerçeklerle karşı karşıyadırlar ki, her şey umutsuz görünebilir. Ben de daha önce onların yerinde oldum ve bunun umutsuz olmadığını söyleyebilirim - ancak hayatını iyileştirmek için önemli bir kararlılık gerektiriyor. Birçok kez pes edip bırakmayı düşündüm. Asla vazgeçmemeye karar vermelisin. Bu bir seçenek değil. Bir sonraki insan grubu finansal olarak güçlenmiş olanlardır. Görünüşte çok az çabayla parayı çekerler ve dış finansal kaygılardan rahatsız olmazlar. Her zaman para üretebileceklerdir.


Mali açıdan güçsüz ve güçlü olanlar arasındaki üçüncü grup olarak nüfusun büyük bir bölümü yer alır. Bu insanlar iki uç arasında bir yerdedir ve korkuya en açık olanlardır. İşleri yolunda gidenler ya da idare edenler - hatta belki de makul ölçüde iyi yaşayanlar - ve hala her şeyin çökebileceğinden endişe ediyorlar. Gerçekten yaşamak istedikleri hayatı yaşamak için yeterli paraları yok gibi görünüyor. Yine de ara sıra hayatlarının ne kadar harika olabileceğine dair işaretler görüyorlar.


İlginçtir ki, bu son grup en çok mücadele eden ve kıtlık zihniyetiyle yaşayan gruptur. Finansal yıkıma yakın olanların listenin başında olacağını düşünürsün, ancak en altta olduğunda, gidebileceğin tek yol yukarıdır. Bu da kaybetme korkun olmadığı anlamına gelir. İnsanları nefret ettikleri işlerde ya da kendi hayallerinin peşinden gitmek yerine başkası için çalışmaya iten de bu kaybetme korkusudur. Sahip oldukları az şeyi kaybetme korkusu, daha iyi bir yaşam olasılığını sürekli gölgede bırakır.


Sürekli olarak "Bunu karşılayamam" diyen biri olabilirsin (ya da birini tanıyor olabilirsin). Ne olduğu ya da neye mal olduğu önemli değildir; onların zihniyeti budur. Bunun büyük bir kısmı medyadan kaynaklanıyor. Medyayı dinleyebilirsin - televizyon, gazeteler, çevrimiçi raporlar. Bu DEV bir hatadır. Tek yaptıkları kötü haberlere odaklanmaktır ki bu gerçek değildir.


1970'lerde Kent State Üniversitesi'ne gittiğimde muhabir olmak için çalıştım. Birçok gazetecilik dersi aldım. Ne yazık ki tek öğrettikleri iyi haberin haber olmadığı oldu. Birisi yeni bir işe girdiğinde ya da sokağın karşısındaki yaşlı bir kadına yardım ettiğinde, bu haber değildir. Öte yandan, bir cinayet, hırsızlık ya da dolandırıcılık varsa, bu haberdir. Medyaya göre kötü haberler satar - bu yüzden bu haberlere odaklanırlar. Haberleri her izlediğinde kendine büyük bir dozda olumsuz fikir veriyorsun. 


Programlanıyorsun ve korku zihniyetin oluşturuluyor. Savaş var, kıtlık var, mali kriz var - aman Allah’ım, başımıza taş yağacak! Sonra aynı olumsuzlukları izleyen başkalarının etrafında zaman geçiriyorsun ve bu bir korku döngüsü inşa ediyor. Gerçek ya da medya kaynaklı bu korku seni korkmaya ve kriz karşısında paranı istiflemeye teşvik eder. Bu da milyonlarca insanı başkası için çok çalışmaya ve bunun asla yeterli olmayacağı korkusuna hapsediyor.


İyi haber şu ki, bu durumda olan sen olmak zorunda değilsin. Ana akım haberleri kapat, hayatındaki olumsuz insanları dinlemeyi bırak ve beni dinlemeye devam et. Şimdi sana para çekmenin en büyük sırlarından birini anlatacağım.


Harcamayı Öğrenmek


Para, almak kadar harcamakla da ilgilidir. Müreffeh harcama ya da müreffeh satın alma, parayı çekmenin üçüncü adımıdır. Bu, parayı şimdi çekme sürecinde çok az kişinin bildiği bir adımı tanımlamak için uydurduğum bir ifadedir. Yine de sihir gibi çalışır. Paranın dolaşımda olması gerektiğini unutma. Her gün para harcıyorsun, ama kendine şunu sormalısın - parayı korkuyla mı yoksa keyifle mi harcıyorsun? Dışarı çıkıp borçlanmaktan ya da bir hevesle para harcamaktan bahsetmiyorum.


Paranı hayatını güzelleştirmek için keyifle harcıyor musun? Hayatını güzelleştirecek ve sana neşe verecek bir şey satın alacak paran varsa, bunu yapmalısın. İnsanların ebeveynlerinden devraldıkları en büyük paradigmalardan biri, kendileri için harcama yapmanın savurganlık olduğu ve bundan dolayı suçluluk duydukları fikridir. Bu zihniyetin ne olduğunun farkına var - kıtlık. Hayatı bir kez yaşarsın ve fazladan paraya ihtiyacın olabileceği korkusuyla günlerinin tadını çıkarmazsan, hayatının sonunda hayal kırıklığına uğrarsın. 


Küçük şeylerden kastım dışarı çıkıp yeni bir araba ya da ev satın alman değil - tabii bu senin hayalinse ve bunu satın alacak paran varsa. Bir milyoner olan Gerry geçenlerde benimle bir hikaye paylaştı. Bana refah içinde harcama fikrini nihayet anladığı günü anlattı. Olay bir markette gerçekleşmiş. Gerry fazla parası olmadan büyümüş ve annesi her zaman yiyecek bütçesini daraltmış. Bir gün Gerry'nin karısı eve dönerken durup birkaç şey almasını istemiş.


Ürün reyonunda alışveriş yaparken Gerry kırmızı dolmalık biberleri gördü. Kırmızı dolmalık biberleri çok severdi ve sepetine birkaç tane koydu. Birkaç dakika sonra kendini suçlu hissetti ve onları geri koymak için arkasını döndü. O anda aniden, annesinden edindiği bu inanç -yemek bütçesini daraltması gerektiği inancı- yüzünden gerçekten keyif aldığı bir şeyi kendisinden esirgediğini fark etti. Bir tarla dolusu kırmızı dolmalık biber satın alabilecek bir milyonerdi! Sekiz tane aldığını ve her birinin tadını çıkardığını söyledi.


Kendimizi en küçük bir rahatlıktan ya da zevkten mahrum bırakıyoruz; sadece birkaç dolara mal olsa bile. Bu müreffeh bir harcama değildir. Refah, yeşil yerine kırmızı dolmalık biber, bonfile yerine pirzola yiyebileceğini söyler. Bu, kazandığın her şeyi harcamakla değil, harcadıklarından suçluluk duymadan keyif almakla ilgilidir. Henüz olmak istediğin yerde olmasan bile hayatın hakkında iyi, olumlu ve heyecanlı hissetmek istersin. Hala eğlenmeyi ve mutlu olmayı hak ediyorsun. 


Müreffeh harcamaların getirdiği olumlu hisler ve duygular, hayatına daha olumlu şeyleri çeken şeydir. Başıma harika şeyler geldiğinde kendimi ödüllendirmeyi severim. "İyi iş çıkardın" demek gibi bir şey bu. Bu beni de harika hissettiriyor. Kendini her zaman ödüllendirmelisin. Uğraştığın bir hedefe ulaştığında, kendin için güzel bir şey satın al ya da hoşuna gidiyorsa spa'da bir gün geçir. Ya da bir hafta sonu ayır ve en sevdiğin gizli noktada balık tutmaya git. 


Ödüllerin büyük miktarlarda para içermesi gerekmez - ancak büyük miktarlarda olumlu hisler ve duygular oluşturmalıdırlar. Birkaç yıl önce bir ticaret fuarında konuşma yapıyordum. Kitaplarımı ve programlarımı sattığım kendi standım vardı. Dört gün boyunca orada olmam gerekiyordu. Oturumlarımdan sonra her gün insanlar malzemelerimi satın almak için standıma akın ediyordu. İki gün içinde tamamen tükenmişti.


Bu kadar çok insan mesajımı aldığı ve ne anlatmaya çalıştığımı anladığı için heyecanlı ve mutluydum. Kendimi iyi bir puro ile ödüllendirmeye karar verdim. Puro meraklısı falan değilim ama öğreniyorum. Bir ödül aramak için bir puro dükkanına girdim ve harika çakmaklar buldum. Ben de çakmaklar konusunda uzman değilim. Yine de bir tane istedim. Çakmak mükemmel bir ödüldü çünkü onu her açtığımda bugünü ve fuardaki başarımı hatırlayacaktım.


Tek kullanımlık ya da ucuz bir metal çakmak istemiyordum. İyi iş çıkardığımı ve başarılı olduğumu gösteren bir çakmak istiyordum. Bu yüzden mağazadaki adama sordum: "Donald Trump buraya gelse ona ne tür bir çakmak satardın? İşte görmek istediğim bu." Adam yanıma geldi, özel bir kutunun kilidini açtı ve bir tepsi dolusu muhteşem çakmak çıkardı. Bir tanesi gerçekten gözüme çarptı. Göz kamaştırıcı bir altın Dupont çakmağıydı. Başarı hissi gibi görünüyordu - parlak, ışıltılı ve değerli.


Çakmağı aldı ve kapağını açtı. Bir 'ping' sesi duydum. Dedi ki, "Bu statünün ping'i."Mükemmeldi! Ama fiyatı 700 dolardı. Yedi yüz dolar! Bir çakmak için mi? Onu aldım ve harika hissettim. Ertesi gün bazı insanlara çakmaktan bahsediyordum ve bir kişi kesinlikle iğrendi. Dedi ki, "Bedava kibrit almak varken neden bir çakmağa o kadar para harcadın? Kimsenin 700 dolarlık bir çakmağa ihtiyacı yok." Haklıydı. Benim de ihtiyacım yok ama mesele "ihtiyaç" değil. 


Orada bulunan bir başka adam ise şöyle dedi: "O çakmağı neden aldığını çok iyi biliyorum. Başarına duygularınla bağlandın. Hedefine ulaştığın için kendini ödüllendirmek istedin. Çakmağı almalıydın ve bunun için kendini harika hissetmeliydin." Ben de öyle yaptım. Bu, gidip 700 dolarlık bir çakmak alman gerektiği anlamına gelmiyor. Paranı korkuyla değil, keyifle harcaman gerektiği anlamına geliyor. 


Hedeflerine ulaştığın ve ilerleme kaydettiğin için kendini ödüllendirmelisin. Sahip olduklarınla mümkün olduğunca çok olumlu duygu üretmelisin. Paranı harcamanın keyfi, kendine bile bir şeyler vermekle bağlantılıdır. Suçluluk ve korku duygularını bir kenara bırakıyor ve hayatını iyileştirmek için çalışırken aynı zamanda hayatından keyif almak için kendine izin veriyorsun. Ancak verdiğinde ya da harcadığında, eski inançlarının çirkin yüzünü gösterdiği zamanlar olacaktır. 


Ne yaptığını sorgulayacaksın. Beni sorgulayacaksın. Bu normaldir. Değişim bir süreçtir ve bunu kabul ettiğinde, yaptığın ya da söylediğin, refahla ilgisi olmayan aptalca şeylere gülebilirsin bile. Ve bu da normaldir. Aslında bu, küçük aksilikleri alıp daha hızlı ilerlemek için kullanmanın harika bir yoludur çünkü bu olumlu bir duygusal takviyedir. Hepimiz, refah zihniyetiyle bakıldığında neredeyse saçma görünen şeyleri tamamen alışkanlıktan dolayı yapmışızdır. 


"Ne düşünüyordum ki?" diye sorduğun pek çok zaman olacaktır. Doğrusunu söylemek gerekirse, düşünmüyordun. Tüm birikmiş inançlarının eylemlerini yönlendirmesine izin vererek otomatik pilottaydın. İşte bu yüzden bu inançları değiştirmek zor olabilir. Zihniyetine derinlemesine yerleşmişlerdir ve onları ortadan kaldırmak için farkındalık, dikkat ve eylem gerekir. Bu farkındalık, bu sınırlayıcı inançlardan birini ortaya çıkaran bir şey yaptığında veya söylediğinde kendini yakalamanı sağlayacaktır. 


Farkındalığını artırmanın harika bir yolu da başkalarının davranışlarını dinlemek ve gözlemlemektir. Hiç birkaç saat boyunca bir alışveriş merkezinde etrafındaki insanları dinledin mi? Konuşmalar ve eylemler çok açıklayıcıdır. Ben bir not defteri alıyorum ve ne kadar olumlu ve olumsuz ifade duyduğumu yazıyorum. Şimdi seni uyarıyorum, negatif tarafta bolca yer aç! Olumsuz ifadelerin miktarı seni şaşırtacak. İnsanlar sözlerinin ve cümlelerinin kulağa nasıl geldiğinin ya da gerçekte ne kadar açıklayıcı olduklarının farkında bile değiller. 


Ben de not defterimde "Bunu karşılayamam" sütunu diye bir sütun oluşturuyorum. Bunu her zaman duyuyorum. Para dolaşımı hakkında daha fazla şey öğrendikçe, sonunda alma ve harcamayı dengelemeyi öğreneceksin, böylece her ikisi de hayatında olumlu etkiler oluşturacaktır. Bunlar nakit akışının devam etmesini ve zaman içinde artmasını sağlayacaktır. Bu kavramları anladıktan sonra, seni bu noktaya getirecek fikirleri, ürünleri veya işletmeleri araştırmaya başlayabilirsin.


Ancak bu çalışmayı kendi üzerinde yapana kadar, en iyi ihtimalle marjinal düzeyde başarılı olacaksın. Olumlu refah zihniyetine sahip olduğunda, peşinden gitmeye karar verdiğin neredeyse her şey başarılı olacaktır. Para kazanmanın tüm amacı hayatından keyif almaktır. Ancak neşeli hissetmek için paranın gelmeye başlamasını beklemek zorunda değilsin. Neye para harcadığına ve bunu yaparken takındığın tutuma dikkat etmeye karar ver. 


Hedeflerin üzerinde çalışırken hayatına sana olumlu duygular veren şeyler eklemeyi seç. Hedeflerine ulaştığında kendini ödüllendir. Bunu hak ediyorsun. Eğer kariyerimi takip ediyorsan, son birkaç yıldır bir araba koleksiyonuna sahip olduğumu biliyorsundur. Jay Leno ya da Jerry Seinfeld ölçeğinde bir koleksiyon değil ama Heavy Hitters ve Austin Fit gibi dergilere ve Discovery Channel'ın Süper Arabalar konulu yeni programı gibi TV programlarına girecek kadar iyi bir koleksiyon.


Bildiğin ya da bilmediğin bir diğer şey de bu arabaları nadiren aradığımdır. Onlar bana gelir. Araba orada olduğunda anı yakalamak için yeterince uyanık oluyorum. Onlara "Evet!" diyorum. Bu da Çekim Yasası'nın nasıl işlediğinin bir sırrıdır. Örneğin, Patrick Dempsey'in (TV'de Grey's Anatomy ve Freedom Writers gibi birçok filmde oynadı) Panoz marka egzotik bir spor arabası olduğunu biliyordum çünkü Panoz fabrikasına gittim, Panoz ailesiyle tanıştım ve onun hikayesini dinledim. 


Ayrıca 2005 model bir Panoz Esperante GTLM olan Francine'e sahibim, ateşli bir kızıl saçlı araba. Dempsey'nin otomobili 2002 yılında kendisi için özel olarak üretildi ve o dönemde takabileceğin tüm sokak roketi donanımlarına sahipti. Kendisi bir yarış otomobili hayranı ve sürücüsü ve caddelerde kullanılabilen egzotik bir otomobilde ne istediğini biliyor. Panoz onu dinledi ve istediğini üretti. Sonuç türünün tek örneği bir araba. 420 beygir gücünde süperşarjlı bir V8. 


Benim Francine'im gibi, o da bir Esperante GTLM. Aslında, Panoz Oto Geliştirme Şirketi'ne göre, bu şimdiye kadar üretilen ilk Esperante'ydi. Bir gün bir şekilde onun arabasını satın almanın harika olacağını düşündüğümü hatırlıyorum. Ama bu konuda endişelenmedim. Zihinsel olarak niyetimi belirledim ve akışına bıraktım. Ona karşı hiçbir bağlılığım yoktu. Hiç. Sonra bir gün ilgilendiğim konular için (Panoz, P.T. Barnum, Steve Reeves, Joe Vitale, John Scarne, Bugatti Veyron gibi) günlük eBay uyarılarımı aldım. 


Sürpriz bir şekilde, Patrick Dempsey'in el yapımı türünün tek örneği Panoz spor arabası satılık olarak listelenmişti. Bu arabayı aramaya gitmediğimi lütfen unutma. Bana gelmesine izin verdim. Ama geldiğinde harekete geçtim ve teklif verdim. Artık ona sahibim. Steven Tyler'ın nadir Panoz AIV Roadster'ına rastladığımda da aynı şey oldu. Aerosmith'in şarkıcısından elbette haberdardım ama koleksiyonluk arabasını bulup satın alacağım hiç aklıma gelmezdi. Ama buldum.


Ünlü vücut geliştirmeci ve aktör Steve Reeves'in (Hercules) 1976 model Jaguar XJS'inin satılık olduğunu öğrendiğimde de neredeyse aynı şey oldu. eBay'de listelenmemişti ama Reeves hakkında bir web sitesinde gezinirken buldum. Satılık olduğuna inanamadım. Makul bir fiyata satın aldım, onarmak ve restore etmek için çok para harcadım ve şimdi gururla sahibiyim. Ama unutma, bu araba satın almak ya da biriktirmekle ilgili değil; bu, niyet, bağlılık ve eylemle istediğin şeyi kendine çekmekle ilgili. 


Aslında, ne kadar bağımsız olursan, sonuçları çekmek için o kadar iyi olur. Örneğin, geçen Eylül ayında Mucizeler Hafta Sonu etkinliğim için San Diego'dayken, muhtemelen şimdiye kadar yapılmış en hızlı ve en pahalı araba olan Bugatti Veyron'u görmek için lüks bir araba galerisine gittim. Arabayı çok sevdim ama bir milyon dolardan fazla para harcamak istemedim. Oradayken 2008 model bir Rolls-Royce Phantom gördüm. 


Rolls'u satın almak gibi bilinçli bir niyetim yoktu ama satın aldım (hem de borsanın yakın tarihin en çok puan kaybettiği günde). Hiçbir ihtiyaç ya da bağlılık duymadan kendiliğinden o arabayı satın almamın bir sonucu olarak yepyeni bir iş oluşturdum: Rolls-Royce Phantom Mastermind. Bu işte iki kişi benimle akşam yemeği yemek ve bir akşam boyunca arabada gezmek için bana 5.000'er dolar ödüyor. Kendini müreffeh hissetmek hakkında konuşuyoruz!


Tekrar ediyorum, yeni bir araba çekmek amaç değil, sadece bu sürecin nasıl işlediğini göstermektir. Bunun araba ya da "eşya" çekmekle ilgili olduğunu düşünüyorsan, asıl noktayı kaçırmışsın demektir. Ancak daha büyük ders, bu arabaların Çekim Yasasının nasıl işlediğini göstermesidir. Senin için bu arabaları değil, tamamen farklı bir şeyi çekmek olabilir. Para gibi. Ne istiyorsan onu çek. Önemli değil. Önemli olmamalı.


Son olarak, Dempsey'in arabası için kazanan teklifi vermeden önce şüphelerim ve tereddütlerim olduğunu itiraf ediyorum. Maymun zihnimizin doğası böyle. Ama sonra Parayı Çekmenin Sırrı adlı kursumdaki önemli bir ilkeyi hatırladım. Bu prensibi "Bereketli Satın Alma" olarak adlandırmıştım. Müreffeh Satın Alma şu anlama gelir: Ürün ya da hizmet orada olduğunda, arzun orada olduğunda ve para da orada olduğunda, satın al. Neden mi?


Bu koşullar altında satın aldığında - lütfen özellikle borçlanmanı veya pervasızca harcama yapmanı tavsiye etmediğimi unutma - kendine psikolojik bir öz-değer mesajı gönderirsin ve evrenin bolluk akışına katılırsın. Kısacası, bu koşullar altında harcama yapmak refahını artıracaktır. Artık Patrick Dempsey'in spor arabasına sahip olduğum için - Çekim Yasası, Doğru Eylem Yasası ve Bereketli Satın Alma Yasası sayesinde - daha da fazla zenginlik, başarı ve mutluluk elde etmeyi bekliyorum. 


Bu da istediğini elde etmenin bir başka sırrıdır: Beklediklerin sonuçlarına yol açar. Son kitabımın başlığında da belirtildiği gibi: Mucizeler Bekle. Bu bölümü bitirmeden önce, özellikle kadınlara bir şey söylemek istiyorum. Bazı nedenlerden dolayı kendin için bir şeyler satın almakta erkeklerden daha fazla zorlanıyorsun. Genel olarak, kendin dışında herkese annelik ve besleyicilik yapıyorsun. Her zaman kendini sev, takdir et ve kendine annelik yap. 


Doğal eğilimin başkalarıyla ilgilenmek olsa da, kendinle de ilgilenirsen bunu daha iyi yaparsın. Başka bir deyişle, sevdiklerine olduğu kadar kendine de annelik yap. Bir çocuğa hediye almaya gittiğinde, kendin için de bir şeyler almayı unutma. Yine, kendini onurlandırmak için zaman ayırmayı unutma. Üçüncü adımı hatırla - "Bereketli Harcama." 

Şimdi dördüncü adıma geçebiliriz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.