Header Ads

Yetenek ve Başarı İçin Altın Anahtar: Odak ve Arzu / Bob Proctor Türkçe 42



Daha önce de söylediğim gibi, büyük olasılıkla kendi inşa ettiğin bir paradigma içinde yaşamıyorsun. Sadece çok nadir durumlarda bir kişi kendi paradigmasıyla yaşar. Neredeyse herkesin paradigması onlar için başkaları tarafından inşa edilmiştir - bir ebeveyn, bir vasi, bir başkası - ve bu paradigma tüm yaşamlarını kontrol eder.

 

İstediğin Dünyayı İnşa Et


Senin paradigmana göre işleyen bilinçaltı zihin ardına kadar açıktır ve etrafta olup biten her şey doğrudan bilinçaltına girer. Bilinçaltı zihin tamamen tümdengelimcidir. Hiçbir şekilde kaynak oluşturma kapasitesi yoktur. Aynı zamanda ahlaksızdır. İçine ne ektiğini gerçekten umursamayan toprak gibidir. Earl Nightingale'in “En Tuhaf Sır” kitabında dediği gibi, tatlı mısır ekebilirsin ve hemen dibine ölümcül zehirli bir şey de ekebilirsin. Biri diğeri kadar bol miktarda yetişecektir.


Bilinçaltı da böyledir. Ne ekersen büyür. Toprak gibi, bilinçaltı da neyin iyi ya da kötü olduğuna karar vermez; sadece onu kabul eder ve büyütür. Bilinçaltın kendisini eylemlerin aracılığıyla ifade eder. Birçok seminerde oturup nasıl yaşamak istediğini, nerede yaşamak istediğini, ne yapmak istediğini, ne kazanmak istediğini ve kimlerle birlikte olmak istediğini yazarsın. Tüm bunları ayrıntılı olarak yazdığında, bir resim oluşturmuş olursun.


Çoğu insan için bu genellikle alıştırmanın sonudur. Hayal gücümüz ve aklımız bu resmi yapmıştır, ancak bu fikri bilinçaltına yerleştirmen ancak tekrarlama yoluyla mümkün olacaktır. Bunu yapmak için de tekrar tekrar yazman gerekir. Her sabah üç kez dokuz satır yazıp kaydediyorum. Bunları iş ortağım Sandy Gallagher'a gönderiyorum. O da aynısını yapıyor; ikimiz de aynı frekanstayız. 


İşimizi ve onunla başarmak istediklerimizi bu şekilde görmek istiyoruz. Bu vizyonu tekrarlayarak pekiştiriyoruz. Bunu bir yıl ya da on dört ay boyunca yapacağız. Kendi şirketimizde yaşamak istediğimiz dünyayı inşa ediyoruz. Yapılması gereken budur. Yazmak düşünmeye neden olur ve düşünmek de resimler oluşturur. Hayal gücünle bilincinde bir imge çiziyorsun ve güzel bir şey ortaya çıkarmak için onu kelimelerle boyuyorsun.

 

Bir keresinde bir sanatçıya bu kadar güzel işleri nasıl yaptığını sormuştum. "Resmimi hayal ediyorum ve sonra hayalimi resmediyorum" demişti. Aslında bizim yaptığımız da bu: resmimizi hayal ediyoruz ve sonra hayalimizi resmedeceğiz. Bu vizyonu tekrar tekrar yazarak, onu bilinçaltı aracılığıyla evrensel zekaya yerleştiriyoruz. 


Bilinçaltının evrensel zekası yasalara uygun bir şekilde işler ve ister Afrika'nın ortasında ister Chicago'nun ortasında yaşıyor ol herkes için tamamen aynı şekilde çalışır. Bir fikri bilinçaltına tekrar tekrar empoze ettiğinde, bu fikir kanunen senin aracılığınla tezahür etmek zorundadır. Bu süreç işleri biraz farklı yapmamıza neden olur, çünkü bu fikrin ifade edilmesi gerekir. The Secret çıktıktan kısa bir süre sonra uçağa biniyordum ve arkamdaki koltuğa bir adam oturdu.


Uzandı ve omzuma dokundu. Gülümsedim ve "Peki, sen kimsin?" diye sordum. Bana kim olduğunu söyledi. Bir golf profesyoneliydi ve New York'taki FedEx turnuvasına gidiyordu. The Secret'ı yeni izlemişti ve "Sanırım bana yardım edebilirsin." dedi. "Muhtemelen sana çok yardımcı olabilirim" dedim. Her şey birbirini izledi ama aslında ona yeni bir paradigma inşa etmek için bilinçaltındaki fikirleri nasıl düzeltmesi gerektiğini anlattım.


Gerçekten de yaptığın şey bu. Paradigma, davranışlarını kontrol eden ve sana istediğin sonuçları veren resimdir. Sonuçların nereden geleceği konusunda endişelenmene gerek yok: sen onlarla uyum içinde olduğun için onlar gelecektir.


İstiyor musun?

 

Şunu düşün: hiçbir şey yaratılmaz ya da yok edilmez. Tüm bilim ve teoloji bunu öğretir. Her şey zaten burada, şu ya da bu durumda. İnsanlar genellikle karar vermekte zorlanırlar çünkü kararlarını hayata geçirecek kaynakların nereden geleceğini bilemezler. Ben diyorum ki, bir karar vermenin tek ön koşulu şu: bunu istiyor musun? Para, yardım, insanlar, bunların hiçbiri önemli değil. Bir karar verirken tek ön koşul, bunu isteyip istemediğindir. 


İstediğin şey, üzerinde çalıştığın frekanstan çok daha yüksek bir frekanstadır. Bir karar verdiğinde ve buna kendini adadığında, zihnini o frekansa çevirirsin. Orada kalman gerekir; o zaman bu senin yeni paradigmanın bir parçası haline gelir. O frekansta kalmalısın, çünkü o frekans davranışlarını ve kendine çektiğin şeyleri kontrol eder. Zihnimiz tıpkı bir radyo ya da telefon gibi çalışır. Arzu ettiğin iyiliğin frekansına girmelisin.


Ailem ilk telefonumuzu aldığında on beş yaşlarındaydım. Muhtemelen elli kişi tarafından paylaşılan bir ortak hattı. Neden bir ortak hatta sahip olmak zorundaydık? Çünkü sonsuz sayıda frekans olduğunun farkında değildik. Bunun farkına vardığımızda, herkesin bir telefonu olabilirdi. Milyonlarca telefon var çünkü sonsuz sayıda frekans var. Telefon numaran bir frekanstır. Zihinde, paradigman senin frekansındır. 


Bilinçaltındaki resim, hangi frekansta olduğumuzu, ne yaptığımızı ve bize ne geldiğini belirler. Ben bunları yazarken, dışarıda bir sürü kötü olay yaşanıyor. Bu üzücü bir şey ama beni yavaşlatmayacak. Yasayla çalışıyorum ve ihtiyacım olan her şeyin bana çekileceğini biliyorum. Kesinlikle ihtiyacım olduğunda gelecek, daha önce değil - çünkü yasa bu şekilde işliyor - bu yüzden sabırlı olmalı ve aynı frekansta kalmak için ne yapmam gerekiyorsa yapmalıyım.


Kararlı Hayal Gücü


Sahip olduğumdan daha fazlasını istiyorum, daha fazla para istediğim için değil, büyümek istediğim için. Sonsuz zeka ile, Yaradan ile olan birliğimin daha fazla farkına varmak istiyorum. Bunu gerçekten anlarsak ve bunun için çalışmaya devam edersek, bu gerçekleşecektir, ama bunun için çalışmaya devam etmeliyiz. Arzu ettiğimiz iyinin resmini çizmeli ve onu yazmalıyız. Bilinçli zihninde bir imaj oluşturduğunda, bunu tekrarlayarak bilinçaltına işler ve kendine bunu hissettirirsin. Bu gerçek olmalı.


Neville buna "kararlı hayal gücü" adını vermiştir. Sondan düşünmek tüm mucizelerin başlangıcıdır. Ona doğru çalışmazsın; zihninde zaten olduğun yere gider ve duygusal olarak dahil olursun. O zaman fiziksel düzeyde gerçekleşene kadar sadece bir süre geçer. Şu anda yaşamak zorundasın. Onu şimdi elde ettim: zihnimde gördüğüm anda, duygusal olarak ona bağlandığım anda, onu elde ettim.


Herkes senin biraz deli olduğunu düşünecek, ama sorun değil. Zaten öyle düşünecekler. Bilmiyorlar; bilmediklerini bile bilmiyorlar. Sen ilerliyorsun ve onlar ilerlemiyor, bu yüzden senin deli olduğunu düşünecekler; hata yaptığını düşünecekler. Gerçek şu ki, işleri doğru şekilde yapmaya başlıyorsun, ancak nüfusun yalnızca çok küçük bir yüzdesi bunu doğru şekilde yapıyor. Yaklaşık yüzde 95'i deniyor ama sadece yüzde 5'i kazanıyor.


Almanya'da bir kadın bana sezgisel olarak bildiğimi düşündüğüm ama kelimelerle ifade edildiğini duymadığım bir şey öğretti. "Tüm başarı yüzde 5 strateji, yüzde 95 zihniyettir" dedi ve bu doğru. Programlandık ve programlanmamızın bir parçası da dışarıdan içeriye doğru yaşamak. Bize duyularımızla yaşamamız öğretildi: "Sana söylediklerimi dinleyecek misin? Sana gösterdiğim şeye bakacak mısın?" gibi sorular…


Evde iki küçük köpeğim var. Görebiliyorlar, duyabiliyorlar, koklayabiliyorlar, tadabiliyorlar ve dokunabiliyorlar, ancak benim sahip olduğum entelektüel faktörlere sahip değiller: algı, irade, akıl, hayal gücü, sezgi ve hafıza.


A, B ve C Tipi Hedefler

 

Ayrıca işleri yanlış yoldan yapıyoruz. Ben hedefleri ABC'ye göre sıralıyorum. A tipi hedefler zaten nasıl yapılacağını bildiğimiz şeyleri yapmaktır. Hedefler elde etmek için değildir: elde etmek sadece bir yan üründür. Hedefler büyümek içindir. Hedefler, içinde kilitli tuttuğun bu muhteşem gücü kullanmanı sağlar. Bir keresinde bir seminerde bir kişiye "Hedefin nedir?" diye sormuştum. "Yeni bir araba almak istiyorum." dedi. "Ne tür bir araba istiyorsun?" diye sordum. "Bir Pontiac." "Şu anda ne kullanıyorsun?" "Bir Pontiac."


"Anlıyorum," dedim. "Araba kaç yaşında?" "Dört yaşında." "Ne zamandır sende?" "Dört yıldır." "O zaman bana dört yıl önce yeni bir Pontiac aldığını söylüyorsun, doğru mu?" "Evet." "O zaman bu iyi bir hedef değil. Dört yıl boyunca yeni bir Pontiac'ı nasıl alacağını biliyordun, yani bundan bir kazancın yok. Bu yeni bir Pontiac almamalısın demek değil ama bu iyi bir hedef değil. Dört yıl boyunca yeni bir Pontiac'ın nasıl alınacağını zaten biliyordun.


Ekmek almak için markete gitmek bir hedef değildir, yine de bunu yapacak olsan da, buna bağlı bir büyüme yoktur." Bir de B tipi hedef vardır. B tipi hedef, kişinin yapabileceğini düşündüğü bir şeydir: "Eğer bu kişi bana borcunu öderse, şu olursa ve bu olursa, bunu gerçekten yapabilirim." B tipi hedef budur: oraya nasıl ulaşacağını görebilirsin. Bir dizi koşul, durum ve şey belirli bir şekilde gerçekleşirse, bunu yapabilirsin.


C-tipi hedef ise nasıl ulaşacağına dair hiçbir fikrinin olmadığı bir şeyi içerir. Karanlıkta kalmış bir şeydir. Daha önce yaptığın her şeyin ötesindedir ama istediğin şey budur. İstediğin ev. İstediğin iş. İstediğin meslek. İstediğin başarı. Bunu nasıl yapacağına dair hiçbir fikrin yok. Paran yok, zamanın yok ve bunu gerçekleştirecek gücün de yok ama istiyorsun.


Bir hedef için tek gerçek ön koşul budur: onu gerçekten istemen gerekir. İstekler kim olduğumuzun özünden, içimizdeki mükemmellikten gelir. Mükemmel olan bu ruhani DNA bizi motive eder, bilincimize gelir: "Bunu iste." 1973'te Glenview, Illinois'de Maplewood Lane'de bir evde oturuyordum. Nightingale-Conant Corporation'daki işimden yeni ayrılmıştım. Ailem dışında yalnızdım. Kalemimi aldım ve "Tüm dünyada faaliyet gösteren bir şirket kuracağım" dedim. 


Bunu nasıl yapacağıma dair hiçbir fikrim yoktu. Bunu başarmak için yeterli param da yoktu. Hiç yardım almadım ve hiç çalışanım yoktu ama bir fikrim vardı. Andrew Carnegie'nin dediği gibi, zihinde tutulan ve vurgulanan herhangi bir fikir, ister korkulsun ister saygı duyulsun, hemen kendisini mevcut en uygun ve en uygun biçimde giydirmeye başlayacaktır. Bu bana Hz. Eyyub’un çektiği büyük acıyı hatırlatıyor. 


O şöyle demişti: "Çok korktuğum şey başıma geldi" Eğer bir şeyden korkuyorsan, onu kendine çekersin. Her halükarda, bunun nasıl olacağına dair hiçbir fikrim yoktu ama "Dünyanın her yerinde faaliyet gösteren bir şirket kuracağım" diye yazmıştım. Bugün seksen dokuz farklı ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bir televizyon kanalı kurdum. Tüm dünyaya yayın yapabiliyoruz. Bir semineri yayınladığımızda 119 ülkeye gidiyoruz.


Hedef buydu ve gerçekleşti. Şimdi bizimle çalışan yaklaşık üç bin danışmanımız var. Ben yüz bin istiyorum. Hedefimden çok uzaktayım ama sanki zaten oradaymışım gibi davranıyorum çünkü bilincimde oradayım. C tipi hedefle, hiç gitmediğin bir yere gidersin. Steve Jobs şöyle der: "İleriye bakarak noktaları birleştiremezsin. Onları yalnızca geriye bakarak birleştirebilirsin."


Bulunduğun yere nasıl geldiğini görürsün ama gideceğin yere nasıl ulaşacağını göremezsin. Ama resmi zihninde tutarsan ve duygusal olarak dahil olursan, kendini gösterecektir. Önce bu krallığı ve onun doğruluk içinde genişlemesini iste, tüm bunlar sana verilecektir. Gerekli olan her şeyi kendine çekeceksin. Eğer resmi tutarsan, ihtiyacın olan her şey ihtiyacın olduğunda sana gelecektir, daha önce değil.


İhtiyacın Olanı Çek


On beş yılı aşkın bir süre önce Vancouver, Washington'da bir seminer veriyordum. Menkul kıymetler avukatı olan bir kadın geldi. Geldi çünkü birisi ona seminerin bir yönetim programı olduğunu söylemişti. Aslında bu bir yönetim programı değildi; bu bir "Zengin Olma Bilimi" semineriydi. Bu bilgiye aşık oldu. Bu kadının hukuk alanında doktorası vardı; banka alıp satıyor, bankaları halka açıyordu. Amerika'nın ve İngiltere'nin en iyi üniversitelerine gitmiş ve sınıfının en iyisi olarak mezun olmuştu.


Bu kadın yaptığımız işe aşık oldu. Sattığımız her şeyi satın aldı. Yaklaşık üç yıl sonra benim iş ortağım oldu. Bu şirketin yarısına sahip. Kendisi, Proctor Gallagher Enstitüsü'nün Gallagher'ıdır. Onun dehası büyümemize yardımcı oldu. O paradan anlıyor, ben anlamıyorum. Nasıl elde edeceğimi biliyorum ama nasıl yöneteceğimi bilmiyorum. Bu yüzden bu kadar hızlı büyüyor ve bu kadar iyi gidiyoruz: çünkü ihtiyacım olan şeyi kendime çektim. 


Kurduğumuz stüdyoda her şeyden anlayan genç bir adamımız var. Manchester, İngiltere'den geldi. Her şeyi nasıl yapacağını biliyor; istese İngiltere'den telefonuyla bile çalıştırabilir. Her türlü televizyon işini yapmış bir kreatif direktörüm var. Görüp görebileceğin en olağanüstü insanlardan oluşan bir ekibimiz var. Hepsi de 1973'te Glenview, Illinois'deki Maplewood Lane'de o gün yazdığım şey yüzünden beni cezbetti.


Bu hedefi yazdıktan sonra, ona zaten ulaşmışım gibi çalışmaya başladım, çünkü yapman gereken şey budur. Neville, "Gelecek, koşulları bilgece ve bilinçli bir şekilde inşa edecek olan kişinin hayal gücünde şimdiki zaman haline gelmelidir" diyordu. Neville ayrıca "sondan düşünmek "ten de söz eder. Başka bir deyişle, bir hedefe doğru çalışmazsın; onu söylediğin anda zaten oradasındır. Sondan düşünmek, gerçekleşmiş arzu dünyasının yoğun bir algısıdır. Kendini istediğin şeyle birlikte görmeli ve ona zaten sahipmişsin gibi davranmalısın.


Paradigmanı, hayatını nasıl yaşamak istediğine dair bir resim olarak oluştur. Hayatının değiştirmek istediğin her yönüyle, nasıl değişmesini istiyorsun; nasıl olmasını istiyorsun? Bunu ayrıntılı olarak tanımla ve bu her zaman şimdiki zamanda olmalı. Her şeye "Şu anda o kadar mutlu ve minnettarım ki..." diye yazarak başla. Bazı insanlar çok ileri gitme konusunda endişelenir. Hedefinin en azından biraz gerçekliğe bağlı olması gerektiğini, çünkü aşırıya kaçarsan kendini zorlayacağını söylerler.


Ancak gerçeklik ilginç bir kelime; paradigmanın bir parçası. Wright kardeşler gerçekçi değildi. Sir Edmund Hillary ile iki ya da üç kez çalışma şansına sahip oldum. Şimdi hayatta değil, Everest Dağı'na tırmanan ilk insan olduğunda kesinlikle gerçekçi değildi. O dağın zirvesine çıkmaya çalışan pek çok insan öldü. Ve senin de yapabileceklerinin bir sınırı olduğunu düşünmüyorum. 


Bununla birlikte, başlangıçta çok fazla kasarsan, kendine sorun çıkarabileceğin doğrudur. Bu bir şeyleri zorlamaktır. Bir maraton koşmak için forma girmenin ne kadar süreceğini bilmiyoruz. Bir milyon dolar kazanmanın ne kadar süreceğini bilmiyoruz. Sadece oraya ulaşabileceğimizi biliyoruz. Zaman dilimi senin için benden farklı olabilir. Yeni paradigman bir fikirdir ve tüm tohumların bir gebelik dönemi vardır. Bir insan bebeği için bu süre yaklaşık 280 gündür.


Yaşadığım yer olan Kanada'da bir havuç için bu süre yetmiş gün civarındadır. Bir fikir olan ruhani bir tohum için bu gebelik süresinin ne olduğunu bilmiyoruz; kimse bir fikir için gebelik süresinin ne olduğunu bilmiyor. Zamanı tahmin edersin ama tahmin edersin ve genellikle yanlış tahmin edersin. Doğru tahmin eden ve tam olarak hayal ettikleri güne denk gelen birkaç kişi tanıdım ama bu alışılmadık bir durum. 


Yine de yapabileceklerimizin bir sınırı olduğunu düşünmüyorum, çünkü sonsuz bir zeka ve her şeyin nasıl gerçekleştiğine dair bir yasayla çalışıyorsun. Her şey yasaya göre gerçekleşir ve yanlış gittiklerinde yasayı ihlal etmiş oluruz.


Üret ya da Parçala


İncil’de şöyle der: "Günahın bedeli ölümdür" Çocukken bunu duyduğumda, "Vay canına!” demiştim. Bu doğru mu? Evet, doğru. Sadece burada "ölüm "ün ne anlama geldiğini anlamamıştım. Yaşamın temel bir yasası vardır; ya üretirsin ya da yok olursun. Eğer ileriye gitmiyorsan, geriye gidiyorsun demektir. Yasayı ihlal ettiğinde, bu günahtır. Geriye doğru gidersin; ona karşı çalışırsın; bir şeyleri zorlamaya çalışırsın. Yasayla birlikte çalıştığında, ileriye gidersin. 


Bunu doğru yaptığında, her şey güzelce akar. Eğer gerçekten mücadele etmen gerekiyorsa, muhtemelen yasalara karşı geliyorsun demektir. Bir noktada milyonlarca dolarlık bir şirketle bir program üzerinde çalışıyordum. İlgili kişiyi severim, o da beni sever ama yapmaya çalıştığımız şey çok fazla mücadele gerektiriyordu. Bunu o anda anladım ve ona bu işi unutmamız gerektiğini düşündüğümü söyledim, çünkü mücadele ediyorduk. 


"Bence yasalara aykırı çalışıyoruz," dedim. "Bence yaptığımız işte bir yanlışlık var. Ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım bana hak vereceksin. Bir mücadele var ve bu olmamalı; serbest bir akış olmalı." İşler senin için tıkırında gidiyorsa, doğru yapıyorsun demektir; yasalara uygun yapıyorsundur. Bilim-kurgu yazarı Robert A. Heinlein bir keresinde şöyle bir gözlemde bulunmuştu: "Açıkça tanımlanmış hedeflerin yokluğunda, günlük ıvır zıvırları yerine getirmeye garip bir şekilde sadık kalırız, ta ki sonunda bunların kölesi olana kadar."


Amacını Bul


Yaşamlarımız için bir amacımız olmalı - yataktan kalkmak için bir neden. Hayatta bir amacın olduğunda ve bu amaç tarafından yönlendirildiğinde, tüm bu ıvır zıvırlar üstüne başına su sıçrar gibi sıçrayacaktır, çünkü bunların hiçbiriyle uyum içinde değilsindir. Paradigmalar adlı bir kitap yazan fütürist Joel Barker, geleceğini şekillendirmek için paradigmanı değiştirmeye istekli olman ve bunu yapabilmen gerektiğini söylüyor. 


İstekli olmak çok önemlidir, ancak bir amacın yoksa, istekli olmama ihtimalin oldukça yüksektir, çünkü ilk başta sana pek de mantıklı gelmeyen şeyler yapman gerekir. Paradigmana ters düşen şeyler yapmaya başlamalısın. Örneğin, benim paradigmamın bir parçası sabah 5:30'da stüdyomda olmak ve yazma egzersizlerimi yapmaktır. En son yaptığım şey, minnettar olduğum on şeyi yazmak ve bunu her gün yapıyorum. 


Benim için zor değil; eğer yapmasaydım şimdi zor olurdu, çünkü bu artık paradigmamın bir parçası. Ancak bunları yapmaya ilk başladığında, sadece yeni bir alışkanlık oluşturmakla kalmıyor, eski bir alışkanlığını da kırıyorsun ve bu kolay bir şey değil. Kilo verme programlarına katılan insanların zorlanmasının nedeni budur: sadece yeni alışkanlıklar oluşturmakla kalmazlar, aynı zamanda eski alışkanlıklarını da kırarlar. Güçlü bir amaç duygusuna sahip değilsen, muhtemelen bunu yapmaya istekli olmayacaksın.


Gerçekten bir anlamı olan bir amacın olmalı: sabahları yataktan kalkmanın nedeni bu olmalı. Sadece geçinecek kadar kazanmak için burada değiliz. O halde amacın, bunu yapmak için bedel ödemeye istekli olmanı sağlar; ve amacın olmadan bunu yapamazsın. Amacına nasıl karar verirsin? Bu başlı başına bir disiplin gerektirir. Oturup kendine "Gerçekten ne yapmaktan hoşlanıyorum?" diye sorarak başlayabilirsin. Hepimizin bir şeyi gerçekten iyi yapmak için yaratıldığımıza inanıyorum. 


Ben yaptığım işte gerçekten iyiyim. Başka bir şeyde pek iyi değilim ama başka bir şey yapmak da istemiyorum. Sadece yaptığım işte daha iyi olmak için çalışıyorum. Anlatacağım egzersizi sabah erken saatlerde yapmanı öneririm. Sabahları daha üretken olursun. Doktorların sabah erken saatlerde ameliyat yapmalarının nedeni budur: elleri sabittir ve hasta daha anlayışlıdır. Sabah otur ve kendine "Gerçekten ne yapmaktan hoşlanıyorum?" diye sor. Bence amacını orada bulacaksın. O senin amacın çünkü onu seviyorsun.


Burada kolayca yanlış yola sapabilirsin. Phoenix'te bir seminerde konuşurken, bir doktor bana mesleğini bırakmayı düşündüğünü söyledi. "Neden?" diye sordum, "Yeterince para kazanabilirsin." "Bugün," dedi, "tıp mesleği darmadağın olmuş durumda. Daha az para kazanmak için daha çok çalışman ve daha çok zaman ayırman gerekiyor." "Bu muhtemelen doğru," dedim, "ama en başta neden doktor oldun?" "Çünkü seviyorum." dedi.


"O zaman ne yaptığını düşünsen iyi olur, çünkü eğer seviyorsan, para alıp almaman hiç fark etmez. Günlerini yapmayı sevdiğin şeyi yaparak geçiriyorsun. Para kazanmak için işe gitmezsin; tatmin olmak için işe gidersin. Para kazanmak için hizmet veriyorsun." Sonunda anlayana kadar bunu ona açıkladım.


Arzu: Yeteneğin Anahtarı

 

Herkes başkasının yaptığını yapabilir. Yapabileceklerinin bir sınırı olduğunu düşünmüyorum ama bu büyük ölçüde arzuyla bağlantılı. Eğer Tom Brady gibi futbol oynayamıyorsan, Tom Brady gibi futbol oynamak istemezsin. Napoleon Hill şöyle der: "Eğer arzun varsa, bunu yapabilecek yeteneğe de sahip olursun. Eğer arzun yoksa, yeteneğin de olmaz. Yetenek arzuyla birlikte gelir." Yani fakir bir mahallede yaşayan fakir bir çocuk ya da kız olabilirsin ama bankada birkaç milyon doların olmasını gerçekten arzuluyorsundur. 


Bir Jeff Bezos'un parasına sahip olmayı arzulamasan bile bunu yapabilirsin. Eğer arzun varsa, yeteneğin de vardır. Bunun nasıl olacağını sorgulama, çünkü gerçekleşene kadar bunu bilemeyeceksin. Hillary Everest Dağı'nın zirvesine nasıl çıkacağını oraya varana kadar bilmiyordu. Wright kardeşler uçağı havaya nasıl kaldıracaklarını uçağı kaldırdıktan sonra öğrendiler. Yol gösterilecektir, ancak arzu ettiğin iyiliğin frekansına girmen gerekir. 


Çoğu insan AM frekansındadır ama FM müzik dinlemek ister. Eğer FM müzik istiyorsan, FM frekansına geçmelisin. Başkasının paradigmasını yaşayan ama bunu tersine çeviren birine örnek istersen, kendi hayatımı ele alabilirsin. Yirmi altı yaşındayken zayıftım, utangaçtım, özgüvenim çok düşüktü, tanıdığım herkese borcum vardı ve hiçbir zaman kayda değer bir şey yapmamıştım. 


Lisede iki ay okuduktan sonra okuldan atılmıştım ve çok iyi bir insan değildim. Kötü bir tavrım vardı. Bugün çok iyi bir insan olduğumu düşünüyorum. Milyonlarca dolar kazandım, milyonlarca insana yardım ettim, oyunumun zirvesindeyim. Benim yaptığım işi benden daha iyi yapan birini tanımıyorum. Ve inanıyorum ki ben yapabildiysem herkes yapabilir.


Herkes İçin İşe Yarayabilir


Yıllarca Kanada'da maksimum güvenlikli bir hapishane olan Kingston Cezaevi'ne ayda bir kez gidiyordum. Güvenlik görevlileriyle bir anlaşma yaptım. "Gelip beni dinlemek isteyen herkes gelebilmeli" dedim. "Oh," dediler, "bu çok saçma." "Hayır, değil," dedim, "gelmek isteyen herkes gelebilmeli." Sonunda kabul ettiler. Yedi buçuk yıldır hücre hapsinde olan bir adam vardı.


Windsor, Ontario yakınlarında bir soygunda birini vurmuştu. Adam ölmemiş. Eğer ölseydi, bu adamı asarlardı, çünkü o zamanlar Kanada'da cinayet suçundan insanları asıyorlardı. Yirmi yedi yıla mahkum edildi. Yedi buçuk yıldır hücre hapsindeydi; günde bir saat tek başına avluya çıkıyordu. Müdür ona kuduz köpek diyordu. İri bir adamdı: 1.80 boyunda, 90 kilo ağırlığındaydı.


Bu bilgileri öğretmeye başladığımda, bu adam gelir ve arkada otururdu. İkram olarak çörek getirmiştim. Arkada oturuyor, çörek yiyor, bir hayvan gibi sesler çıkarıyor, bacaklarını sallayarak bir masanın üzerine oturuyordu. İnanç hakkında bir şey söylediğimde gülüyor ve alay ediyordu. Herkesin dikkatini çekiyordu. Bu durum yaklaşık üç ay boyunca devam etti. Ya bunu durdurmam ya da oraya gitmeyi bırakmam gerektiğini biliyordum.


Gitmeyi bırakmak istemiyordum ama bu adamdan korkuyordum. Sonra bir gün, yine yaramazlık yapmaya başladığında, yaptığım işi bıraktım ve çok yavaş bir şekilde arkaya doğru yürüdüm. Tam önünde durdum ve "Sen tanıdığım en aptal piç olmalısın" dedim. Kaslarının gerildiğini ve yüzünün kızardığını görebiliyordum; beni öldüreceğini sandım. Sonra gülmeye başladı; "Bu adam deli" diye düşünmüş olmalı. Tüm bunlar saniyeler, milisaniyeler içinde oldu.


"Senin çalabileceğinden daha hızlı para kazanabilirim," dedim. "Yarım saat içinde güvenliğe kapıyı açmasını söyleyeceğim. Dışarı çıkacağım, güzel bir arabaya bineceğim ve buradan gideceğim. Sen yirmi saat daha hücrede kalacaksın." O zaman sessizleşti. Bir sonraki ay ön tarafta oturuyordu ve biri ayağını sürüyecek olsa dönüp ters ters bakıyordu; benim toplantımdaki disiplin memuru gibiydi. Sonunda bu mahkumu özel bir şartlı tahliye ile salıverdiler. 


Evliydi ve iki oğlu vardı ve o hapisteyken karısının küçük bir kızı oldu. Bir rahip onunla arkadaş oldu ve karısıyla tekrar bir araya gelmesini sağladı. Toronto şehrini terk edemiyordu ve her ay Mounties'e ve her hafta şehir polisine rapor vermek zorundaydı. Bu adam benimle çalışmaya geldi. Bir yıl kadar sonra, şartlı tahliyesini yırtıp attılar, pasaportunu verdiler ve o da İngiltere'ye  gitti. Bir daha başı belaya girmedi. İyi bir hayat yaşadı. Şimdi öldü ama öldüğünde çok para ediyordu. Eğer bu onun için işe yaradıysa, herkes için işe yarayabilir.


Öğrenenler Dünyayı Miras Alacak


1969'da Nightingale-Conant Corporation tarafından düzenlenen bir insan kaynakları kongresinde konuşmacı olarak filozof Eric Hoffer vardı. Büyük bir adamdı. Hiç okula gitmemişti ve uzun süre işçi olarak çalışmıştı ama kendine çok güvenen bir insandı. Hoffer, en büyüğü Gerçek İnanan olan bir dizi kitap yazdı. Kongremizde şöyle demişti: "Değişim zamanlarında, öğrenenler dünyayı miras alacaktır. 


Öğrenmişler kendilerini artık var olmayan bir dünya ile başa çıkmak için güzel bir şekilde donatılmış bulurken, öğrenmeye devam edenler dünyayı miras alacaklardır." Ben bunu, sürekli eğitim gören insanların mutlu, sağlıklı ve varlıklı olacağı şeklinde anladım. Aslında öğrenmiş insan diye bir şey yoktur. Ya öğreniyorsundur ya da öğrenmiyorsundur. Hoffer ayrıca, "Öğrenmek için belirli bir derecede güvene ihtiyacın vardır - ne çok fazla ne de çok az.” derdi.


Eğer kendine güvenin çok azsa, öğrenemeyeceğini düşünürsün. Eğer çok fazla güvenin varsa, öğrenmek zorunda olmadığını düşünürsün." Kendimiz, parçası olduğumuz dünya ve yapabileceklerimiz hakkında büyümeye, genişlemeye ve öğrenmeye devam edebilmemiz için her zaman belirli bir derecede özgüvene sahip olmak çok önemlidir. Bir sonraki konumuz bu olsun.

Blogger tarafından desteklenmektedir.