Header Ads

Para Frekansı, Başarı Garanti : İkinci Adım / Joe Vitale Türkçe 03



Zenginliğin tam da yapmaktan korktuğun şeyin altında saklanıyor. Paraya ve nasıl işlediğine tarafsız bir gözle baktığında, gerçekten kafa karıştırıcı olabilir. Parası olanlar her zaman daha fazlasını elde ediyor gibi görünürken, parası olmayanlar sürekli bir mücadele yaşarlar. Sanki zenginlerin bildiği ama kimseye söylemedikleri bir sır varmış gibi. Bir sır var ama bu nasıl para biriktirileceği değil. Aslında parayla ilgili bile değil. 


Zenginler, paranın peşinden koşarsan, her zaman senden kaçacağını bilirler. Ayrıca paranın dolaşımda olması gerektiğini de bilirler, yani sen para için bir kanalsın, bir hazne değil. Bu, pek çok kafa karışıklığına neden olan sırdır. Çoğu insan para için bir hazne olmaları gerektiğini düşünür. Parayı hayatına çekersin ve o da sana tutkal gibi yapışır. Gerçekte ise para senin içinden akar. Sen bir durak noktası değil, bir iletkensin. Ben bunu işlek bir caddedeki trafiğe benzetiyorum.


İşlek bir caddedeki tüm trafik ışıklarını kontrol ettiğini düşün. Akıp giden arabalar birer dolar. Trafiğin ortasına atlayıp dolarları ele geçirmeye çalışırsan, kaosa neden olmaktan başka bir şey yapmazsın. Aynı şekilde, mümkün olduğunca çok parayı elinde tutmak için tüm trafik ışıklarını "kırmızıya" ayarlarsan, trafik akışını tamamen durdurursun. Bu durumda trafiğin yeniden akmasını sağlamak çok daha fazla zaman ve enerji gerektirir. 


Yine burada da, belirli birkaç doları toplamak, bütün bir para akışını kontrol etmek kadar güçlü değildir. Bu akışı istediğin gibi yönlendirebilirsin - bu da hayal ettiğin türden bir yaşama sahip olmanı sağlar. Varlıklı insanlar para biriktirmek yerine para akışını yönetme kavramını anlarlar. Hareket halindeki paranın güçlü bir araç olduğunu, hareketsiz duran paranın ise değer kaybetmekten başka bir işe yaramadığını bilirler. 


Ne yazık ki, hayatlarına para çekmek isteyen çoğu insan sadece arkasına yaslanıp parayı almayı bekler. İşler böyle yürümüyor. Elinde büyük bir yakalayıcı eldiveni ile kalenin üzerinde durup servetinin sana gelmesini bekleyemezsin. Bunu yaparsan, çabaların sınırlı bir başarı ile karşılanacaktır çünkü yolunda duruyorsun demektir! Bu fikri açıkladığımda, genellikle bir oda dolusu insan sanki anlamış gibi başını sallayıp onaylıyor. Ancak bu fikri günlük düzeyde anlamak gerçekten zor olabilir.


Bunun nedeni, tanıdığımız herkes ve duyduğumuz her şey tarafından zenginliğe giden yolun onları biriktirmek olduğuna şartlandırılmış olmamızdır. Bu yüzden emeklilik fonlarımız var ve kötü günler için birikim yapıyoruz. Bunlar mutlaka kötü şeyler değildir, ancak bu tür bir zihniyetin gerçek zenginliğe giden yol olduğu fikri tamamen yanlıştır. Paranı biriktirmek yerine gelir akışlarını yönlendirmenin gerçek gücünü gördüğünde, tasarruf planlarının tek başına sana gerçekten istediğin hayatı getirmeyeceği aşikâr hale gelir.


Mali açıdan sorumsuz ol demiyorum, ancak zihniyetini değiştirmediğin ve şu anda parayla ilgili sahip olduğun inançları bırakmadığın sürece, ne kadar paran olursa olsun mücadele etmeye mahkum olduğunu söylüyorum. Hepimiz her ay iki yakasını bir araya getirmekte zorlanan insanlar tanıyoruz. Yılda 50.000 dolar ya da 200.000 dolar kazanıyor olmaları fark etmez. Eksikliklerine odaklanan bir zihniyete sahiptirler, bu nedenle daha fazla para için bir kanal olmak yerine, sürekli para peşinde koşmaya çalışırlar.


Yıllardır ara sıra görüştüğüm bir adamla biraz zaman geçirdim. Uzun zamandır gayrimenkul yatırımcısı olan bu adam, her fırsatta üç kuruşa talim etmesiyle tanınıyordu. Gayrimenkul yatırımları her zaman tıngırdıyor ve istediği 'büyük' parayı kazandırmıyor gibi görünüyordu. Bu adamın yanında sadece beş dakika geçirdiğinde "eksiklik" zihniyetini hemen görebilirdin - bahşiş vermez, akşam yemeğine çıktığında sudan başka bir şey içmeyi reddeder ve benzinden beş sent tasarruf etmek için tüm şehri arabayla dolaşırdı!


Söylemeye gerek yok, para kazanma konusundaki fikirlerim kulak ardı ediliyordu. Para kazanmanın zor olduğuna ikna olmuştu. Anne ve babasının Buhran döneminden nasıl zar zor geçindiklerini anlattı. Başkalarına para vermenin günah olduğunu düşünüyorlardı. Ona taktığım lakap Cimri oldu çünkü para harcayan herkesin bir tuğlasının eksik olduğunu düşünüyordu. Yine söylemeye gerek yok, bugün bile benim deli olduğumu düşünüyor. 


Ama benim gelirim arttı ve onunki 10 yıl öncesiyle hemen hemen aynı kaldı, bu da onun ileriye değil geriye gittiği anlamına geliyor. Her bir dolara o kadar odaklanmış ki geri adım atıp büyük resmi göremiyor. Bu nedenle de parası büyümüyor. Bir yere varmak için çok para gerektiği yaygın bir yanılgıdır. Bu kesinlikle doğru değildir. Doğru şekilde uygulanan küçük bir miktar para bile güçlü sonuçlar doğurabilir. Kısa bir süre önce, Teksas'ın meşhur sağanak yağışlarından birinin ardından bir arkadaşım aradı ve tavanının bir kısmının çöktüğünü söyledi. 


Sızıntı olduğunu hiç fark etmemişti bile. Ancak zaman içinde - damla damla - su çatıya doğru ilerlemiş ve tavanı çürütmüştü. Her şeyi yerle bir etmek için sadece iyi bir yağmur yağması yetmiş. Bir damla suyu düşündüğünde zararsız görünür ve öyle hissedersin - ancak zaman içinde su damlaları Büyük Kanyon'u oymuştur. Doğru şekilde uygulanan küçük bir miktar paranın gücünü küçümseme, zira bu güç çoğu zaman çarçur edilen muazzam miktarlardaki parayı aşabilir.


Akışa Gir


Peki paranın dolaşıma girmesi gerekiyorsa, nasıl başlayacaksın? Bu soruyu yanıtlamadan önce, parayla ilgili tüm o eski inançlarını bir kenara bırakmaya karar vermen gerektiğini söyleyeceğim - yoksa bu fikir seni paniğe sürükler. Paranın hayatından akıp gitmesini ve sana doğru çekilmesini sağlamanın sırrı, ONU ÖDÜNÇ VERMEKTİR. Bunu tekrar tekrar oku. O eski inançları bir kenara bırakmakla ilgili söylediklerimi hatırlıyor musun? 


Bahse girerim para dağıtma fikrini duyduğunda bu inançların hemen ortaya çıkmıştır. Para vermek nasıl daha fazla para çekebilir? Biraz geri kafalılık gibi görünüyor, değil mi? Öyle değil. Para biriktirdiğinde, akışı durdurmuş olursun. Belirli bir kaynaktan karşılık beklemeden vermek, hayatına para çekmenin ikinci adımıdır. Çekim Yasası üzerine çok konuştum ve yazdım, biliyorsun. Bu yasa yeni ya da çocukken öğrendiğin herhangi bir şeyden farklı değildir. 


Basitçe ifade etmek gerekirse, "Dünyaya ne verirsen, sana defalarca geri döner." Eğer ortaya koyduğun şey olumluysa, olumlu geri dönüşler alırsın. Eğer ortaya koyduğun şey olumsuzsa, o zaman olumsuz geri dönüşler alırsın. Bu kadar basit. Gençken muhtemelen sana 'başkalarına ver' ve 'vermek almaktan daha iyidir' fikirleri ve diğer benzer gerçekler öğretilmiştir. Bu fikirler Çekim Yasasının basit ifadeleridir. 


Herhangi bir karşılık beklemeden özgürce verirsen, karşılığını kat kat fazlasıyla alırsın - vermenin hayatına kattığı saf neşeden bahsetmeye bile gerek yok. Bazı insanlar vermenin para kazanmakla hiçbir ilgisi olmadığını düşünür. Ben bunların iç içe olduğuna inanıyorum. Ne kadar çok verirsen, o kadar çok alırsın - bu da daha fazla vermeni sağlar. 


Sevdiklerine ya da sana ilham verenlere verebilirsin. Dini kuruluşuna ya da hayır kurumlarına verebilirsin. Kendini iyi hissettiğin bir şey olduğu sürece kime verdiğin önemli değildir. Kısacası, seni canlandıran, ilham veren, cesaretlendiren veya daha mutlu hissettiren her neyse veya her kimse ona para ver.


Bağışçılığın İki Aşaması


Aslında bağışçılığın iki seviyesi vardır. İlki çoğu insan tarafından iyi bilinir. Buna ondalık verme denir. Bu düzeyde brüt gelirinin %10'unu ya da daha fazlasını ruhani ve/veya ilham verici beslenmenin kaynağına verirsin. Eminim %10 vermen gerektiğini duymuşsundur. Yıllar önce bu fikirle gerçekten mücadele ettiğimi itiraf etmeliyim. Bunun bir nedeni de bunu genellikle beni inandırmak isteyen birinden duymamdı! 


Kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve hayır kurumları gibi insanlar. Benden bağış yapmamı istediklerini, böylece paramdan pay alabileceklerini düşünürdüm. Sokaklardan kurtulmaya ve hayatımı düzene sokmaya çalıştığım zamanlarda kiliseye gider ve vermenin bereket ve refaha giden bir yol olduğundan bahsedenleri dinlerdim. Bunun tam bir aldatmaca olduğunu düşünürdüm! Arkama yaslanıp şüpheyle dinler, sattıklarını düşündüğüm şeyi satın almayı reddederdim. 


Buna kanmayı reddettim. Ama gerçek şu ki, 'kanmadığım' sürece para almadım. Daha başlamadan arzın önünü kesiyordum. Cüzdanımdan birkaç dolar çıksa bile, karşılığında o birkaç doları geri almak için sabırsızlıkla bekliyordum. Sorun benim zihniyetimdeydi. İsteksizce veriyordum; özgürce ve sevinçle değil. Verdiklerimin hemen geri dönmesini ve bana 'borçlu' olduklarını hissettiğim dolarların hesabını vermeyi beklerdim. 


Minnettarlığı ve vermenin gerçek sevincini öğrenene kadar almanın akışına adım atamadım. Bir sonraki seviyeye, yani tohumlamaya geçmeden önce ustalaşılması gereken şey, beklentisiz vermenin bu sevincidir. John Speller tarafından yazılan Seed Money In Action adlı harika bir kitap var. John, cazibe tohumunun ekilmesinden bahsediyor. Bu tohum vermektir. Ve vermek hayatına daha fazla zenginlik getirme gücüne sahiptir. 


Bu, ondalık verdiğin %10'dan daha fazlasını vermek anlamına gelir. Hayatına daha fazla para çekmek için vermelisin. Bu psikolojik bir ilke değilse bile evrensel bir ilkedir. Verdiğinde, içinde almak için bir kapı açarsın. Ne kadar çok verirsen, o kapı o kadar genişler. Verdiklerin sana geri döner ama sadece açtığın kapıdan geri döner. Yani eğer kapını sadece biraz açtıysan, o zaman sana geri gelebilecek tek şey birazdır.


Eğer oturmuş "Para nerede?" diye merak ediyorsan. O zaman sorman gereken ilk soru "Para veriyor muyum?" olmalıdır. Eğer öyleyse, "Kime?" Ruhani ya da ilham verici beslenme kaynağına mı verdin? Bu önemlidir çünkü sen de yolculuğun için daha fazla ruhani ve ilham verici besin çekmek istiyorsun. Bu kaynak herhangi birinden gelebilir. Belki okula geri dönmek için iki işte çalışan bir garson, belki de hayranlık uyandıran bir yeteneğe sahip bir sanatçı. 


Moral veren bir hikaye anlatan taksi şoförü ya da kilisede her zaman başkalarını düşünen bir kadın olabilir. Herhangi biri olabilir. Bazen insanlar ilham aldığın yere bağış yapmaktan bahsettiğimi duyuyorlar ve ilhamı nereden aldıklarını bilmediklerini söylüyorlar. Bu beni her zaman şaşırtmıştır. Sadece dur, düşün ve kendine karşı dürüst ol. "Bugün bana kim ya da ne ilham verdi?" diye sor. İlhamın herhangi bir yerden ya da herhangi birinden gelebilir. 


Belki bir yabancıdan aldığın bir gülümsemedir. Belki kurabiye satan bir kız. Belki bir aile üyesinden ya da arkadaşından. İlham almak için tetikte olduğunda, bunu fark edeceksin. Bunu yaptığında, elini cebine at ve o kişiye, yere ya da kaynağa biraz para ver.


Kapıyı Açmak


Birkaç yıl önce Kirk adında küçük bir çocuktan haberdar oldum. Kirk doğumdan altı hafta sonra pediatrik felç geçirmişti. Böyle bir şeyin var olduğunu bilmiyordum. Felç yüzünden Kirk yürüyemiyor ve konuşamıyordu. Ortak bir arkadaşımız, Kevin Hogan, bana Kirk'ten bahsetti. Kevin, Kirk'e çok ihtiyaç duyduğu terapiyi sağlamak için para topluyordu. Kevin'e "Hayır." dedim. "Ben zaten bağış yapıyorum." dedim. Çizgiyi çektim ve "Bu çocuğu da annesini de tanımıyorum." dedim.


Ancak birkaç saat sonra içimi gerçekten kemirmeye başladı ve "Tamam, bunu yapacağım" dedim. 1,000 dolar gönderdim - ve harika hissettim! Birkaç ay sonra, "Acaba küçük Kirk'ün başka neye ihtiyacı var?" diye düşündüm. Kirk'ün annesine yazdım. Kirk'ün annesi bir egzersiz makinesine ihtiyacı olduğunu söyledi. Kirk makineye bağlanacak ve terapistler vücudunu zihnini ve bedenini yeniden eğitecek şekilde hareket ettirebilecekti. 


Makine, beyninin ve fiziksel bedeninin yeniden birlikte çalışmaya başlamasını sağlayacaktı. Makine 15,000 dolara mal oldu. Ben de bloguma gittim ve okuyucularıma para toplamak için yardıma ihtiyacım olduğunu söyledim. Tüm hikayeyi anlattım, Kirk'ün bir fotoğrafını ve makinenin bir fotoğrafını yayınladım. Doğrudan Kirk'ün annesine gidecek bir PayPal satıcı hesabı açtırdım. Kısa sürede birkaç bin dolar geldi. Hayal kırıklığına uğramıştım. 


"İnsanlar neden bağış yapmıyor?" diye düşündüm. Sonra da "Ben neden vermiyorum?" diye düşündüm. Çek defterimi çıkardım ve 15.000 doların tamamı için bir çek yazdım. Kirk'ün annesine gönderdim. Bu para hiç tanımadığım bir yabancıya, hiç görmediğim bir makine için gidiyordu. O 15.000 dolarlık çeki yazma eylemi hayatımın en heyecan verici deneyimlerinden biriydi. Kesinlikle mükemmeldi! 


Sana 15.000 dolarlık bir çek yazdığımı bilmenin ne kadar iyi hissettirdiğini anlatamam. Hayatımın bir döneminde evsizdim, yoksulluk içinde yaşıyordum. Devlet beni işten çıkarana kadar işsizlik maaşı alıyordum. Acı çekiyordum, mücadele ediyordum, korkunç zamanlar geçiriyordum. Şimdi hiç tanımadığım birine 15.000 dolarlık bir çek yazabiliyordum. Kendimi harika hissettim. Bu hediyenin gücü hayatımdaki bağış kapısını daha da açtı - hayal edebileceğimden çok daha fazlasının bana doğru geri akmasına izin verdi. 


Kirk'ün annesine 15.000 $ gönderdiğim gün, birdenbire 35.000 $'lık bir çek aldım. Çeki para almak için yazmadım. Para aramıyordum. Bu bana borçlu olunan ya da "Posta ne zaman gelip çekimi getirecek?" diye sabırsızlandığım bir para değildi. Parayı aramıyordum, bunların hiçbirini düşünmüyordum. Bana gerçekten ilham veren birine tamamen tarafsız bir şekilde bağışta bulundum. Kirk bana ilham veriyor. Fotoğrafları onu küçük bir kahraman gibi gösteriyor. 


Harika bir gülümsemesi, parlak gözleri ve kalbimi eriten sevgi dolu bir yanı var. Onun fotoğraflarına bakıyorum ve tıkanıyorum. O fotoğraflara bakıyorum ve içimden bir ses "Biz neden şikâyet ediyoruz ki? Bunun bir mazereti yok" diyor. Bu küçük çocuk vücudunu hareket ettiremiyor ve mutlu. Bu ilham benim için 15.000 dolar değerindeydi. Ve sonra beklenmedik bir şekilde 35.000 dolar aldım. İnanılmazdı!


Bağış yapmanın inanılmaz derecede güçlü olduğunu öğrendim. Vermen gerektiğini gerçekten anlamanı istiyorum. Ama ruhsal olarak beslendiğin yerlere vermelisin. Akılsızca ya da otomatik olarak verme. Kalbini kontrol et ve ruhunu besleyen şeyleri yap. Uzun zaman önce üzerinde "Bugün en çok nerede sevindin?" yazan tişörtler yaptırmıştım. Bugün en çok nerede keyif aldıysan oraya ver. Pek çok şekilde verebilirsin. 


Benim tarif ettiğim şey, gelirinin %10'unu vermek gibi ruhani bir ilkedir - buna ondalık vermek denir. Bu, yaşamına daha fazla para çekmenin ilk adımıdır. Daha ileri gitmek istiyorsan, bir sonraki aşama tohum parası ilkesidir. Bu, ilham aldığın her yere en az %10 daha verdiğin yerdir. Bu, halihazırda verdiklerinin üzerine eklenir. Mücadele ettiğim ve kendi yolumu bulmaya çalıştığım zamanlarda cebime baktığımda 5 dolar görürdüm. 


O kadar! Ve şöyle düşünürdüm: "5 doların %10'u sadece 50 sent eder." Bu kadar küçük bir miktarı vermeye bile değmezmiş gibi gelirdi. Sonuçta, 50 sent gerçekten ne yapabilir ki? Ama ben olaya tersten bakıyordum. Bu 50 sentin bana ne kadar geniş bir kapı açabileceğinden ziyade 50 sentin ne satın alabileceğine odaklanıyordum. Önemli olan paranın miktarı değil, elimden geleni verme ruhuydu. Neredeyse herkes vermek istemediği bir noktaya gelir. 


Paralarını ellerinde tutmak isterler ya da vermenin bir israf olduğunu düşünürler. Şöyle düşünmek kolaydır: "Verecek param olduğunda vereceğim. Bir milyon dolarım olduğunda vereceğim. Beni bir milyon dolara ulaştırın, o zaman vermeye başlayacağım." Ama işler bu şekilde yürümüyor. Tıpkı başarılı olmadan önce başarı zihniyetine sahip olman gerektiği gibi, verecek çok şeyin olmadan önce verme zihniyetine sahip olman gerekir. Çünkü vermek kapıyı açar. 


Ve şimdi sahip olduklarını vermezsen, daha sonra vermek için daha fazla para alamazsın. Vermeye devam ettikçe, daha da fazlasını alacaksın. Tek yapman gereken kılavuza uymaktır - ruhani besin aldığın yere %10 ver ve bunu yapmaya devam et. John D. Rockefeller 1924 yılında oğluna yazdığı bir mektupta neden para dağıttığını açıklıyordu. Şöyle yazmıştı: "...para kazanmaya başladığım ilk zamanlarda, çocukluğumda, dağıtmaya başladım ve gelirim arttıkça hediyelerimi de arttırdım..." 


Para vermeye başlamak için zengin olmayı beklediğini söylemediğine dikkat et. Bu uygulamaya çocukken başladı ve yaşamı boyunca da devam etti. Rockefeller'ın 550 milyon doların üzerinde bağışta bulunduğu tahmin edilmektedir. Yıllar önce ünlü sirk organizatörü P.T. Barnum hakkında bir kitap yazmıştım. Kendisi 'kârlı hayırseverliğe' çok inanırdı. Vermenin almayı getireceğine inanıyordu. Ve haklıydı da. Sonrasında dünyanın en zengin adamlarından biri haline geldi.


Bağışta bulunma fikri son zamanlarda şirketlerin gündeminde. Birçok şirket, işlerini büyütmenin geri verme istekleriyle yakından bağlantılı olduğunu öğreniyor. Bu da küresel ölçekte bağış almanın kapısını açıyor. Ve en önemli bağış türü kişisel ve bireyseldir.


Sivrisinek Değil Fil Ol


Benim bakış açıma göre, insanların yaptığı en büyük hata hediyelerini damlalıkla dağıtmak. Çok az veriyorlar ve alabilecekleri bolluğu kaçırıyorlar. Almak için akışta olman gereken şeyin önemli bir yüzdesini vermen gerekir. Bu kavramı kavramam çok uzun zaman aldı - ve yıllarca sanki fiziksel olarak acı çekiyormuş gibi verdim. Verebildiğim kadar az verdim. Karşılığında aldığım şey de aynı derecede küçük ve cimriydi. Bu, işe yaramadığının olumlu bir kanıtıydı. Benim bolluğum neredeydi?


Ben sadece bir sivrisineğin girebileceği genişlikte bir açıklık bırakmışken, kapıdan içeri bir fil girmesini bekliyordum! Doğal olarak karşılığında aldıklarım verdiklerimle orantılıydı. Çok az şey verdim ve çok az şey aldım - ama yine de o fili istiyordum! Sonunda "verme" teorisini test etmeye karar verdim. Bir süredir web sitesinden Mike Dooley'in ilham verici öykülerini okuyordum. Bu öykülerden gerçekten keyif aldım ve onlardan muazzam miktarda ilham aldım. 


İlham kaynağıma geri vermeye ve Mike'a biraz para göndermeye karar verdim. Geçmişte 5.00 dolar (sivrisinek) göndermiş olabilirdim ama bu sefer oturdum ve 1000 dolarlık (fil) bir çek yazdım! Bu, o ana kadar hayatımda tek seferde yaptığım en büyük katkıydı. Bu bana tıpkı bayram sabahı hediyeleri açmadan hemen önce hissettiğin o gergin ve heyecanlı duyguyu verdi. Aradaki en büyük fark, hediyeyi almak yerine veriyor olmamdı.


Mike şaşkına dönmüştü. Çekimi postadan aldı ve eve dönerken neredeyse yoldan çıkıyordu. Buna inanamadı ve teşekkür etmek için beni aradı. Onun çocuksu heyecanı ve coşkusu çok hoşuma gitti. Kendimi bir milyon dolar gibi hissettim. Ve bu gerçekten önemli. Çünkü gerçekleşmesine yardımcı olduğun bir olayın sonucunda kendini bir milyon dolar gibi hissettiğinde, bunun tekrar gerçekleşmesi için daha fazla para çekersin.


Parayı verirken duyduğum mutluluğun, parayı alırken duyduğum heyecandan çok daha fazla olduğunu hemen fark ettim. Ona yardım etmek içsel bir telaştı. Ona para gönderdiğim için hala seviniyorum ve bunu düşünmek bile yüzüme bir gülümseme getiriyor. Hiçbir kazanç beklentisi olmadan verdim ve bazı harika şeyler olmaya başladı. Birdenbire kitabının ortak yazarlığını yapmamı isteyen birinden bir telefon aldım - bu iş sonunda bana verdiğim paranın kat kat fazlasını ödedi (fil!). 


Kısa bir süre sonra Japonya'daki bir yayıncı benimle temasa geçerek en çok satan kitabım olan Spiritual Marketing'in (daha sonra genişletilerek The Attractor Factor adını aldı) çeviri haklarını satın almak istedi. Onlar da Mike'a hediye olarak verdiğimin kat kat fazlasını teklif ettiler (iki numaralı fil!). Kapıyı açtım ve verdiğimden çok daha fazlasını aldım. Gerçek bir şüpheci bu olayların birbiriyle ilgisiz olduğunu iddia edebilir. 


Belki şüphecinin zihninde bunlar birbiriyle ilişkili değildir. Benim zihnimde ise kesinlikle öyle. Mike'a para verdiğimde, kendime ve dünyaya başarılı olduğuma ve bolluk akışına adım attığıma dair bir mesaj gönderdim. Ayrıca Çekim Yasasını da harekete geçirdim. Bu da bana çeşitli kaynaklardan - gerçek hediyenin miktarını çok aşan - para çekti. Geçen hafta sana ilham veren bir kişi ya da kuruluş düşün. Kendin, hayatın, hayallerin ya da hedeflerin hakkında iyi hissetmeni sağlayan birini.


O kişiye biraz para ver. Onlara kalbinden gelen bir şey ver. Cimri olma. Bolluktan gel, kıtlıktan değil. Karşılığında hiçbir şey beklemeden ver. Emin ol ki bu karşılık başka yollardan gelecektir. Bunu yaptıkça, hayatın fillerle dolup o sinir bozucu sivrisineklerden arındıkça kendi refahının arttığını göreceksin! Unutma, ikinci adım belirli bir kaynaktan karşılık beklemeden para vermektir. Bunu yaptığında, Parayı Şimdi Çekmeye başlayacaksın.


Artık üçüncü adıma geçebiliriz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.