Header Ads

Para Frekansı; Başarı Garanti - Yedinci Adım / Joe Vitale Türkçe 08



Sana anlatmam gereken bir kavram varsa o da yalnız olmadığımızdır. Arka bahçene küçük yeşil adamların ineceğini kastetmiyorum, ancak insanlar olarak birbirimize bağlı olduğumuzu ve yaptıklarımızın, düşündüklerimizin ve hissettiklerimizin başkalarını etkilediğini söylüyorum. Para kazanmanın yedinci ve son adımı, toplumunu ve dünyayı bir bütün olarak önemsemektir. İnsanlar sosyal yaratıklardır ve başkalarıyla temas kurmadan var olamayız. 


Aynı maddeden oluşuyoruz ve birbirimizle sürekli bağlantı halindeyiz. Bu bize özel fırsatlar sunar. Öğrendikçe ve kişisel gelişim ve başarıyı deneyimledikçe, çevremizdeki herkes üzerinde bir etki oluşturmaktan kendimizi alamayız. Bir kişi yükseldikçe, bu doğal olarak etrafındakileri de yükseltir, ilham ve umut verir. Herkesi birbirine bağlı olarak gördüğünde, hayatına daha fazla para çekerken, başkalarında da değişim oluşturma fırsatına sahip olduğunu fark edeceksin. 


Bu, para çekmenin yedinci ve son adımıdır - toplumunu ve dünyayı önemsemek. Bu, bağış yapmakla el ele gider - ama bu sadece parayla ilgili değildir. Zamanını, bilgini ve öğrendiğin dersleri paylaşmakla ilgilidir. Başarın, dünyada iyilik yapmak için harika bir katalizördür. Sürekli olarak geri vermenin ve başkalarıyla anlamlı şekillerde bağlantı kurmanın yollarını arıyorum. Evsiz geçirdiğim zaman nedeniyle, evsizliği kalbime çok yakın bir kriz olarak görüyorum. 


Herkesin başına gelebileceğini biliyorum çünkü bunu ilk elden yaşadım. Yardım etmek için bir şeyler yapmak istedim. Sadece yiyecek ya da giyecek sunmak istemedim. Bu ihtiyaçları zaten karşılayan pek çok hayır kurumu var. Yapmak istediğim şey, insanlara finansal açıdan başarılı olmalarını sağlayacak teknik ve becerileri öğreterek kendilerini finansal açıdan kurtarmalarına yardımcı olabilecek bir şeydi. Buna YES Operasyonu deniyor. 


YES, Ekonomik Kurtuluşun anlamına geliyor ve birkaç ortakla birlikte üzerinde çalıştığım bir proje. Misyonumuz evsizliği sona erdirmek ve hacizleri durdurmak. YES Operasyonu için kıvılcım, sahip olduğum diğer tüm ilhamlar gibi geldi. İşte hikayesi. Birkaç yıl önce sunulan ekonomik teşvik paketini duydum. Hükümet herkese 300 ya da 600 dolarlık çekler dağıtmaya karar vermişti. Bunu duydum ve "Bu güzel bir düşünce ama gerçek bir fark oluşturmayacak" diye düşündüm. 


Çoğu insanın kıyafet alacağını, fatura ödeyeceğini ya da borcunu kapatacağını düşündüm. Ancak bu onların hayatlarını değiştirmeyecek ya da mali açıdan güçlü olmalarına yardımcı olmayacaktı. Orada otururken, "Biliyor musunuz, birileri gerçekten fark oluşturacak bir şeyler yapmalı" diye düşündüm. İşte o zaman bir şimşek gibi çaktı kafamda. Neden ben olmayayım? Ben de biriyim. Hayata sıfırdan başlamanın ne kadar zor olduğunu yeterince biliyorum. 


Neden ben de bir şeyler yapmayayım? Ve yaptım. İnsanlara özgüvenlerini artırmayı öğretebilirsem, hayatlarını iyileştirmek için gerçek bir şansları olacağını düşündüm. Özsaygı, hayatın en alt basamağında olduğunda önemlidir. Kendini başarısız hissedersin. Yaşayan en önemsiz insan gibi hissedersin. Ama öyle değilsin! Bu sadece o anki algın ve zihniyetindir. Hem beş parasız hem de evsiz olanlar çifte mağduriyet yaşarlar. 


YES Operasyonu insanlara özsaygılarını nasıl yeniden inşa edeceklerini öğretir, böylece umutları olur, kendilerini değerli hissedebilirler ve olumlu şeyler başarabilirler. Evsizler özgüvenlerini geri kazandıktan sonra, onlara Çekim Yasasını ve para ve fırsatlar da dahil olmak üzere istedikleri her şeyi nasıl çekebileceklerini öğretiyorum. Operation YES insanlara psikolojinin bu temel kuralının hayatlarını kalıcı olarak değiştirebileceğini ve tekrar sokaklara düşme endişesi yaşamayacaklarını gösteriyor. 


Onlara odaklandıkları şeyin artacağını ya da genişleyeceğini söylüyorum. Bu, eğer evsiz ve parasız olmaya odaklanırlarsa, hayatlarında aynısından daha fazlasını elde edecekleri anlamına geliyor. Ne yazık ki sokakta yaşayan çoğu insan sadece hayatta kalmaya odaklanıyor. Hayatlarını iyileştirme fırsatını görebilmek için, yeni ve daha iyi bir hayata odaklanırken farklı düşünmeleri gerekir. Çekim Yasasını kullanmalı ve o anki gerçekliği değil nihai sonucu görmelidirler. 


Durmalı ve ne istediklerini düşünmelidirler. Bu sana ve bana apaçık görünüyor, ama evi, köpeği, iki arabası ve üç çocuğu olan ortalama insanlar ne sıklıkla durup hayatları hakkında düşünüyorlar? Bizler konfor alanlarına sahip alışkanlık yaratıklarıyız. Ve konfor alanlarımız olumsuz sonuçlar doğursa bile bu alanlarda kalırız. Bu herkesin başına gelebilir. YES Operasyonu'nun üçüncü aşaması, evsizlere sana anlattıklarıma benzer girişimcilik becerileri öğretmektir. 


Bu beceriler bir banka müdüründen evsiz bir insana kadar herkes için işe yarayabilir. Ben bu becerilerin işe yaradığının canlı kanıtıyım. Bu ilkeleri gerçekten anlayanlar, bir başkası için hamburger çevirerek ya da market poşeti taşıyarak geçimlerini sağlamaya çalışmak yerine sevdikleri şeylerin peşinden giderek gelir elde edebileceklerini biliyorlar. Kendi hayatlarını, kendi gelirlerini inşa edebilir ve bir daha asla başkasına bağımlı olmazlar.


Ben ciddi ihtiyaç içinde olanlara yardım ederek gezegene yardım etmeyi seçiyorum. Sen çok farklı bir yol seçebilirsin, ancak toplumuna ve dünyana katılman önemlidir, çünkü gönderdiğin her şey sana geri dönecektir. Tanımadığın insanlar için iyi niyet ve sevgi duyguları, aynı duyguların sana muazzam bir şekilde geri dönmesini sağlayacaktır. Bunu görmek hayranlık uyandırıcı bir şey. Kendinden ve ne istediğinden daha büyük düşünmeye başladığında, daha fazla paranın önüne gelmesini engelleyen sınırlamaları hayatından çıkarırsın. 


Bunun para üzerinde neden bir etkisi olduğunu merak ediyor olabilirsin. Para da sevgi, şefkat ve bolluk gibi yalnızca bir kaynaktır. İnsani nezaket ve hayırseverlik fikirlerini paradan ayıran kendi insani inançlarımızdır. Bazıları para ve saf özgeciliğin bir arada var olamayacağını düşünür. Sadece birlikte var olmakla kalmazlar, aynı zamanda iç içe geçmişlerdir. 


Paranın kaynağı ayrı değildir. Etrafındaki insanları önemsemezsen ya da onlara önemsizmiş gibi davranırsan, olasılıkların akışını durdurursun. Buna finansal refahın da dahildir. Tutkuyla bağlı olduğun bir iyilik aracı inşa etmek, gerçek refaha doğru atılacak son adımdır.


Sen Kontrol Ediyorsun


Bu ilkeleri tam olarak anlamadan önce orta düzeyde bir başarı elde ettim. Aslında, yoğun kişisel gelişim yolculuğumu asıl başlatan ve devam etmem için beni motive eden şey, bazı insanların olumsuz ve umutsuz durumların üstesinden gelerek başarılı olurken diğerlerinin nasıl başaramadığına dair merakımdı. Sokaklardan gerçekten güzel bir hayata kadar geldim, ancak bunun nasıl olduğunu gerçekten sözel olarak ifade edemiyor veya açıklayamıyordum. Bu beni endişelendiriyordu. 


Başarıma neyin sebep olduğunu bilmezsem başarımı kaybedebileceğimden korkuyordum. Elbette şimdi Çekim Yasası'nın gücünü gerçekten anlamadan başarılı olmamın nedeninin onu sezgisel olarak anlamam ve bilinçsizce kullanmam olduğunu biliyorum. Her şeyi denemeye kararlıydım ve deneme yanılma yoluyla bazı şeyler işe yaradı, ben de onları yapmaya devam ettim. Gerçek ve kalıcı başarının ayrılmaz bir parçası olan istemek, vermek ya da diğer kavramları ancak daha sonra anladım.


Gerçekten istediğim şeye odaklandığımda, onu kendime çekeceğimi fark ettim. Stresli olduğumda ve durumum hakkında endişelendiğimde, işler daha da kötüye gitti. Acı ve ıstıraptan hoşlanmadığım için işe yarayanı seçtim. Zihnimizin sahip olduğu müthiş gücü ancak daha sonra fark ettim. Bir zamanlar bu gücü istemeden kullanmış olmam biraz korkutucu. Artık farkındayım ve bu farkındalık, daha yüksek bir bilgi biçiminin içimden akmasına izin vererek, kendi başıma asla başaramayacağım şeyleri başarmamı sağlıyor.


Bir şeyin var olduğuna inanırsak, o şey var olur. Bu sözler gerçekten de içindeki gücün altını çiziyor. İçinde yaşadığın dünyayı sen şekillendiriyorsun ve onu yeniden şekillendirme gücüne sahipsin. Ancak pek çok insan bu gücü alışkanlık haline gelmiş düşünceler ve başkalarından kaynaklanan eski inançlarla boşa harcıyor. Düşüncelerini değiştirmek tek başına istediğin sonuçları doğurmayacaktır. İlham alarak harekete geçmen de gerekir. 


Muazzam bir güç kaynağına bağlı olduğunun farkındalığı eylemlerine rehberlik edecektir. Zihninin gücünü ve yeni bir zihniyetin nasıl muazzam bir değişim için katalizör olabileceğini gerçekten gösteren harika bir egzersiz var. Sana her türlü konforun sağlandığı karanlık bir odada olduğunu hayal et. Oda tamamen karanlık ve arzu ettiğin şeylere ulaşmanı engelliyor. Sana odanın ışıkları olduğu söylendi, bu yüzden içgüdüsel olarak bir düğme bulmaya alışkın olduğun duvar boyunca el yordamıyla ilerliyorsun.


Saatlerce, kolların ağrıyana kadar ellerini duvarlarda ulaşabildiğin kadar yukarı ve aşağı gezdiriyorsun. Aramaktan vazgeçmeye hazır olduğunda, düğmeyi bulmaya kararlı bir şekilde devam ediyorsun. Seni bekleyen güzel şeylerin tadını çıkarmaya kararlısın, bu yüzden eninde sonunda ışığı açmanın bir yolunu bulacağını bilerek aramaya devam ediyorsun. Biraz daha aradıktan sonra dinlenmek için duraksıyorsun. O düğmenin nerede olabileceğini merak ediyorsun. 


"Burada olmalı ve onu bulacağım" diyorsun kendi kendine ve ellerini tekrar duvarların üzerinde gezdiriyorsun, ancak ulaşabileceğin her santim duvarı çoktan aştığından eminsin. Bu kez düşüncelerin ve hareketlerin o kadar gergin değil, ancak aynı derecede kararlı. Ellerin yavaşça aşağı yukarı hareket ederken, zihninde düğmenin duvarda olmayabileceği fikri canlanıyor. Bir an duraksıyorsun. Sonra, anahtarın yerde olabileceğini düşünüyorsun. 


Ama mantığın devreye giriyor ve şöyle diyor: "İmkansız. Elektrik düğmesinin yere konulduğunu kim duymuş ki!" "Ama," diye devam ediyor, "neden denemiyorsun? Olabileceğini düşündüğün her yere gittin. Ne olacak, zemini de dene." Sonra elektrik düğmesi gibi bir şey bulma umuduyla ayağınla zemine uzanırsın. Anında ayak parmakların tanımadığın bir nesneye değiyor. Elini düğmeye benzeyen bir şeyin üzerine koyuyorsun ama ışık yanmıyor. Yine de, düğmeyi bulduğundan artık oldukça eminsin.


Dur ve kendine sor, "Bu şey nasıl çalışıyor? İtilmiyor ve çekilmiyor." Cevap kendi içinden geliyor, konuşulan bir kelime gibi. "Yana doğru." Yana doğru hareket ettiriyorsun ve oda ışıkla doluyor. İçinde yanıt veren bir zeka bulduğun için duyduğun sevinç kelimelerle ifade edilemez. Bu, birçok kişinin çeşitli zamanlarda hissettiği bir kalp coşkusudur. Bu hikaye, doğru zihniyete sahip olmanın hedeflerine ulaşmana nasıl yardımcı olduğunun bir aynasıdır. 


İlk başta bildiğin şeye uzanırsın ve cevap orada değildir. İşte o noktada araştırmaya başlar ve kendini başka fikirlere açarsın. Engellerle karşılaştığında ve hayal kırıklığına uğradığında bile, yine de cevapları ararsın. Cevap sana hiç yokmuş gibi görünen bir yerden gelir ama bu, hedeflerine ulaşmana yardımcı olan ve sana cevapları veren evrensel zekadır. Bunun nedeni hedefine odaklanmış olmandır. Şimdi kendini aynı odada, aynı koşullar altında hayal et. 


Karanlıkta etrafı yoklamak için yaptığın birkaç denemeden sonra kendini yorgun hissediyorsun, az çok cesaretin kırılıyor ve kendi kendine, "Ah, ne faydası var ki? Bu odada bir ışık düğmesi olabilir ve odada ihtiyacım olan her şey olabilir ve yine olmayabilir." Ancak içindeki tanımlanamaz bir şey seni sadece ışığın değil, keyif aldığın ve arzuladığın şeylerin de orada olduğuna ikna eder. Şöyle dersin: "Hoşuma giden her şey buradaysa, düğmeyi bulamamam ne yazık! Acaba ışık benim için neden daha önce açılmadı?"


Bu pek çok insan için tipik bir tepkidir. Şöyle derler: "Bu benim suçum değil, içinde yaşadığımız çılgın ve karışık dünya! Benim ailem, benim patronum, benim başkanım ve ben buna engel olamıyorum." Sorunun üstesinden gelme becerisine sahip oldukları halde herkesi ve her şeyi suçlarlar - ancak bu güce zaten sahip olduklarını anlamayı reddederler. Yanıt verebilecek ve verecek evrensel bir zeka olduğunu bir kez anladığında, buna göre hareket etme sorumluluğunun da farkına varırsın. 


Tıpkı karanlık odada olduğun gibi, cevabı bulmak için harekete geçmen gerekiyordu. İşlerin neden yürümediği ya da neyin işe yarayabileceği konusunda en ufak bir fikrin olmasa bile. Denemeye devam etmeli ve sezgisel zekânın kıvılcımının ortaya çıkmasını beklemelisin.


İradenin Israrı


Asla vazgeçmemelisin. Her gün alnına VAZGEÇTİM dövmesi yaptırmış gibi görünen insanlarla karşılaşıyorum. Sanki yeni bir fikre X kadar çaba göstereceklerine çok önceden karar vermişler ve hepsi bu kadar. 100'den ziyade %95 çaba göstereceklerine karar verebilirler, ancak genellikle bu %30 ya da %40 gibi bir orandır. Kendilerini gerçekten adamak istemezler, bu nedenle başarısız olduklarında hazır bir bahaneleri vardır. Kendilerini sonuca duygusal olarak bağlanmaktan uzak tutabilirler.


Hepimizin düşük noktaları ya da kendi kişisel 'inanç krizlerimiz' vardır. Sebat, duyguların ne olursa olsun eylemini ve bakış açını sürdürme becerisidir. Bırakmak istediğinde bile devam edersin. Herhangi bir büyük hedef için çalışırken, motivasyonunun sahile vuran dalgalar gibi inişli çıkışlı olması normaldir. Bazen kendini motive olmuş hissedersin; bazen de hissetmezsin. Ancak sonuç üretecek olan senin eylemlerindir. 


Sebat, kendini motive hissetmediğin zamanlarda bile ilham verici eylemlerde bulunmaya devam etmeni sağlar. O zaman yine de sonuç üretirsin. Zamanla, arayış neredeyse çözmen gereken bir bulmaca haline geldiğinden, sebat motivasyonunu artıracaktır. Tıpkı elektrik düğmesini bulmaya çalışmak gibi. Aramaya ve diğer olasılıkları düşünmeye devam etme ısrarı seni sınırlarının çok ötesinde motive edecektir. 


İlham verici eylemlerde bulunmaya devam edersen, sonunda sonuç alırsın. Bu sonuçlar seni motive etmeye devam edecektir. Örneğin, posta kutuna gittiğinde beklemediğin bir çekle karşılaştığında para çekme konusunda çok daha heyecanlı hale gelebilirsin. Sebat, ne olursa olsun körü körüne ilerleyeceğin anlamına gelmez. Geri adım atmaya, ilerlemeni değerlendirmeye ve hedeflerine giden yolda kalmaya istekli olmalısın. 


Sebat, cevapları aramaya devam etmen ve sürekli olarak hayallerine doğru ilerlemen anlamına gelir. Sebat inatçılık değildir ve bu öğrenmesi zor bir ders olabilir. Pek çok insan, bir hedef belirlediğinde ona bağlı kalman ve gerekirse gemiyle birlikte batman gerektiğine inanacak şekilde yetiştirilmiştir. İnsanların nefret ettikleri işlerde kalmalarının, sevmedikleri bir yerde yıllarca yaşamalarının ve zamanlarını sevmedikleri insanlarla geçirmelerinin nedeni budur. 


Suçluluk duygusu içinde yaşıyorlar - sebat değil. Sen büyüdükçe, hayallerin ve arzuların da değişecektir. Büyüyecek ve hayal edebileceğinin çok ötesinde bir şeye dönüşecekler. Benim hayallerim büyüdü ve değişti, seninkiler de öyle olacak. Bugün belirlediğin hedeflerin bir yıl sonra da ulaşmak istediğin hedefler olacağının garantisini veremezsin. Yeni hedeflere yer açmak için eskilerini silmek ya da bitirmek zorundayız. 


Bazen o kadar zorlayıcı ve ilham verici bir kıvılcım alırsın ki, geri dönüp eskisini bitirmenin bir yolu yoktur. Yarım bırakılmaları gerekebilir. Bunu yapmayı her zaman rahatsız edici bulmuşumdur, ancak o sezgisel kıvılcımı takip etmenin gerekli olduğunu biliyorum. Başladığın her şeyi tamamlaman gerektiği fikrini bir kenara bırak, çünkü bazen bir fikrin yarısında öğrendiğin şey, daha da iyi bir fikre yol açar. Sezgilerinin yol göstericiliğini takip et; o sana doğru yolu nasıl ayırt edeceğini gösterecektir.


Onunla tanıştığımda Mark gizli bir yazardı. Yerel bir muhasebe firmasında çalışıyordu ve üniversite öğrencilerinin temel finansal ilkeleri öğrenmelerine yardımcı olacak bir kitap yayınlama hayalleri vardı. Yıllarca üzerinde çalıştı ve hayatındaki herkes bu kitap üzerinde uzun süredir çalıştığını biliyordu ve bitirebileceğinden şüpheliydi. Sonunda bir üniversite yöneticisi ofisine geldi. Biraz konuştuktan sonra konu gençlere parayla nasıl başa çıkacaklarını öğretmeye ne kadar ihtiyaç olduğuna geldi. 


Mark yöneticiye bu konuda bir kitap üzerinde çalıştığını söyledi. Yönetici, bir ekip oluşturup kitabı birlikte yazmakla ilgilenip ilgilenmeyeceğini sordu. Mark'ın vermesi gereken bir karar vardı. Hayalini bir kenara mı bırakacaktı, yoksa bu fırsatı değerlendirecek miydi? Mark biraz düşündükten sonra ortak yazarlık fırsatını değerlendirmenin doğru karar olduğuna karar verdi. Kitap bir yıl sonra yayınlandı ve Mark'ın ortak yazarının ve çalıştığı üniversitenin desteğiyle başarıya ulaştı. 


Mark kısa süre içinde ders vermeye ve tutkusunu gençlere öğretmeye başladı; hayalini değiştirmeye istekli olmasaydı bu fırsat kaybolup gidebilirdi. Bugünlerde çok büyük hedefler belirliyorum. Dışarıda ne varsa hepsini almak istiyorum. Bu, bir yola çıktıktan sonra karşıma bir fırsat çıktığında başka bir yola atlayacağım anlamına mı geliyor? Evet! Önüme çıkan pek çok farklı fikir ve fırsat var. İlk yıllarda hangisini seçeceğime karar vermekte zorlanıyordum. 


Çoğu insan gibi ben de "içgüdüsel" hislere kapılır, sonra da "mantık yürütmeye" çalışırdım. Zaman kaybı olan şeylere çok zaman harcadığımı söylemeye gerek yok. Zor yoldan öğrendim. Bugünlerde sezgilerime güvenmeyi öğrendim. Bu bazen bir fikre karşı duygusal bir bağ ya da bir kişinin potansiyeline dair bir his olabilir. Her gün diğer kişisel gelişim liderleriyle konuşuyorum. Bir gün birlikte çalışacağım birkaç kişi var. Sadece sezgisel olarak biliyorum. Zamanla sen de hangi fırsatları seçeceğini ve hangilerini geri çevireceğini bilme becerisini geliştireceksin.


Başkalarına İlham Ver


Her zaman ilham veren insanlar hakkında okurum. İlham almayı seviyorum ve başkalarına da ilham olmak istiyorum. Bu, tanımadığın insanların hayatlarını iyileştirmeye yardımcı olmanın önde gelen yollarından biridir. Hepimizin bize ilham veren insanları vardır. Peki sen başkalarına nasıl ilham verirsin? Bence bunun ilk yolu iyi bir rol model olmaktır. İnsanlar ne yapacağını söylediğinden çok ne yaptığını izler. Dolayısıyla insanlara ilham vermek için yapacağını söylediğin şeyi yapmalısın. 


Ne kadar başarılı olursan, o kadar çok insanın seni yerden yere vurmak için ortaya çıkacağı üzücü ama bazen de gerçektir. Bu gürültü dikkatini dağıtmamalı. İlkelerine sadık kaldığın sürece, her seferinde yanıldıklarını kanıtlayacaksın. Ve sen ilerledikçe, sana ve başarına daha fazla destek veren insan olacaktır. Şöyle dendiğini duymuştum (hatta ben bile söylemiştim!): İnsanlar senin ne kadar önemsediğini anlayana kadar ne bildiğini umursamazlar. 


İnsanlara ne yapmaları gerektiğini, nasıl yapmaları gerektiğini söyleyip onları dinlemelerini bekleyemezsin. Bunu bugünün lise sınıflarında görebilirsin. Çocuklar kimlik bilgilerinden veya ödüllerden etkilenmezler. Onları önemseyip önemsemediğini bilmek istiyorlar. Önemsediğini gösterene kadar, söylediğin tek bir kelimeyi bile dinlemezler. Yetişkinler de aynı şekildedir. Herhangi bir tavsiyede bulunmadan önce insanlarla kişisel bir bağ kurmak için zaman ayır. Sorular sor ve gerçek bir ilgi göster.


Herkes zor zamanlardan geçer. Muhtemelen kötü bir gün geçirdiklerini kabul etmeyi reddeden insanlar görmüşsündür. Onlardan biri olma. Durumları ne kadar zor olursa olsun, nazik bir söze ihtiyacı olanları cesaretlendir. Zor anılarını ve deneyimlerini paylaşmaktan korkma. Mücadele edenler genellikle kendilerini yalnız hissederler. Sanki başka hiç kimsenin durumu bu kadar kötü değilmiş gibi hissederler. Yalnız olmadıklarını bilmelerini sağla.


Yazarlar genellikle 'kuyuyu doldurmaktan' bahsederler. Bu, kendin ilham almadığın sürece başkalarına ilham veremeyeceğin gerçeğine bir göndermedir. İlham almak ve ilham almaya devam etmek için birçok ilham verici hikaye, blog okuyor ve ilham verici programlar ve filmler izliyorum. İlham verici ve motive edici bulduğun insanları, fikirleri, ortamları ve bilgileri ara. Mesajını başkalarına iletebilmen için iyi bir iletişimci olman çok önemlidir. Nasıl konuştuğunu dinle ve insanlara söylediğin şeyleri analiz et.


Bilgini her zaman artır. Kimse hiçbir şey hakkında her şeyi bilemez. Öğrenmek ve büyümek, gelişmek istediğin insan tipi olmanın önemli bir parçasıdır. Başkalarından öğrenmek çok önemlidir, bu nedenle sesli seminerleri dinle veya canlı etkinliklere katıl. Kitap al ve oku. Onları sadece 'okunacaklar' yığınına koyma (bu numarayı biliyorum!). Gerçekten oku, anla ve harekete geç. İnsanlara meydan okumayı severim. Bu benim çok ciddiye aldığım bir yükümlülük. 


Bu çatışmacı olduğum anlamına gelmez. Ben sadece bir sonraki seviyeye geçmeleri için insanlara meydan okurum. "Bay Ateş!" lakabını da buradan aldım. Bir arkadaşım, insanların hayallerinin peşinden gitmelerini sağlamak için her zaman onları "ateşlediğimi" söyledi. Ben de seni ateşlemek için buradayım. İnsanlara hayallerini gerçekleştirmek için ne yaptıklarına dair zor sorular sormayı severim. Ayrıca bunu neden yaptıklarını da bilmek isterim. 


Bunu hazırladığım her kitap ya da programda yapıyorum. Bazen, yorgun ya da gerçekten bitkin olduğumda, uçakta bir kişinin yanına oturabilir ve tek kelime etmeyebilirim. Genellikle o koltuğa oturtulmuş olabileceğim aklıma gelir, çünkü yanımdaki kişinin hayatı hakkında sorular sormama ve düşüncelerini genişletmek için onları zorlamama ihtiyacı vardır. Bu düşünce aklıma geldiğinde konuşurum.


Unutma, para kazanmanın yedinci ve son adımı toplumunu ve dünyayı bir bütün olarak önemsemektir. Ben her zaman başkalarına ilham veren, onları önemseyen ve fark oluşturan bir kişi olmak isterim. Sen de aynısını yapabilirsin.


Şimdi yedi adımı da biliyorsun, böylece artık para çekmeye başlayabilirsin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.