Header Ads

Yapamıyorumm mu? Yapmıyorum mu? | 08 Aralık / 365 Gün Öz Disiplin



"Yapmıyorum" bir seçim olarak deneyimlenir, bu nedenle güçlendirici hissettirir. Bu, kararlılığının ve iradenin bir onaylamasıdır. 


"Yapamam" bir seçim değildir - bir kısıtlamadır, sana dayatılır. Dolayısıyla "yapamam" diye düşünmek güç ve kişisel eylemlilik hissini zayıflatır.


Hayatında bir şeyden vazgeçmeni gerektiren (diyet yapmak gibi) yeni ve olumlu bir değişikliği uygulamaya çalışırken "yapamam" dememeye dikkat et.


Kararını bir kısıtlama olarak düşünmek ("yapamam") kaçınılmaz olarak hoşnutsuzluğa ve değişikliğine kısa vadeli bir çözüm olarak yaklaşmana neden olur. 


"Yapmıyorum" diyerek bir değişikliğin senin seçimin olduğunu kabul etmek, onu kalıcı bir kimlik değişimi olarak ele almanı sağlar.


Senin için kötü olan bir şeyden vazgeçmek için kullanabileceğin ilgili bir teknik, onu yol açtığı rahatsızlıkla ilişkilendirmek ve artık bundan acı çekmek istemediğine karar vermektir. 


Bu şeyi artık yapamayacağını söylemiyorsun ve bu nedenle onu bir kısıtlama olarak düşünüyorsun. Bu şeyi yapmadığını söylüyorsun çünkü bu senin kendi seçimin ve hoş olmayan sonuçlardan kaçınma isteğin tarafından belirleniyor.


"Yapamam" dediğinde kendini yakala ve bunu "yapmıyorum" veya "yapmamayı seçiyorum" ile değiştir. Bu kelime dağarcığında küçük bir değişikliktir, ancak değişikliklerin hakkında düşünme şeklin, bunların kalıcı mı yoksa kısa ömürlü mü olacağını etkileyebilir.

Blogger tarafından desteklenmektedir.