Header Ads

Bir Ben var Benden İçeri, Bir De Eckhart Tolle'den Dinleyin / Eckhart Tolle Türkçe 17


Kendinle ilişki kurmadan yaşamak mümkün mü? Ne iyi ne kötü. Zihin tarafından oluşturulan imajın eriyip gidecek kadar tamamen kendin olmak mümkün mü? Evet. Bu yüzden buradayız :). Bu, toplantımızın özüdür. Zihinsel imge, düşünceye, sürekli düşünmeye bağlıdır. Sürekli düşünce süreçleri tarafından desteklenir, sürdürülür ve beslenir.

Birçoğu benimle ve kendimle ilgili ve dolayısıyla düşünce yoluyla, bazen oldukça rahat hissettiren ve bazen de o kişiyle yaşamak istemenin hoş olmadığı, düşünülmüş bir varlıkla bir ilişkim var. Ve elbette, şu da doğru ki; birçok insan çok tatsız bir benlikle yaşar. Bu da çok fazla sorun yaratır.

Onları sürekli eleştiren ve sürekli suçlayan çok fazla sorun, çok fazla ıstırap... Bu onlara sürekli olarak yeterli olmadıklarını söyler. Ve onlar, sürekli olarak sana saldıracak şekilde koşullanmış, zihin tarafından yapılan, koşullanmış zihin hareketleriyle, o varlıkla yaşarlar. Ve bu onların ilişki kurdukları benlikleridir.

Böyle bir insanla asla yaşanmaz. Birlikte yaşadığın biri sana bunu yapsa odadan kaçardın, o kişiyle bir günden fazla yaşayamazdın. Kendi imajın sana aynısını yapıyor, ama bunu ona yapamazsın çünkü odada değil, senin aklında.

Seninle birlikte yürüyor sürekli. İşte bu şikayetler, sızlanmalar ve suçlamalar... Ve bunun büyük bir kısmı, düşünceyle özdeşleşmenden, düşünceden geri adım atma ve düşünceyi izleme yeteneğinin olmamasından dolayı. Ve bu zihin yapımı bir varlık, çünkü ilişki içinde olduğun o benlik, hikayeye dayalı benliğinin bir parçası, "ben"... 

Benim de çok aşırı acılı bir ilişkim oldu kendimle. Artık kendimle yaşayamıyordum. Ben de bir şekilde, "bu kadar" dedim, "Artık onunla yaşayamam, bu kadar."

Ve sonra gerçek ben ortaya çıktı, her zaman oradaydım, mevcudiyet halindeki Ben...  Artık özellikle bir hiçtim, basit bir mevcudiyet ve varlık duygusu. Ve ilk kez kendimle bir ilişkim olmadan yürüyebiliyor ve olabiliyordum ve o ben ya da mevcudiyette çok değerli bir şey var. Kelimelerin ötesinde. Elmas gibi diyebilirsin.

Bu son derece, çok ama çok değerli bir şey. Bu benlik duygusu değil, kendi kendine yapılan zihin değil, o kadar değerlidir ki, kendisini başkalarıyla karşılaştırmaya gerek duymadan, dualist olmayan bir şekilde kendisinin böyle olduğunu bilir. Bir formla veya herhangi bir zihin formuyla ilgisi yoktur.

Böylece mevcudiyet ortaya çıktıkça, artık benlik saygısına ihtiyacın yoktur. Artık buna bağlı değilsin, çünkü çözülen şey, ilişkin olan zihin yapımı varlıktır, bu nedenle benlik saygısı, bir süreliğine hayatını daha keyifli hale getiren bir ara formdur. Ve bir süre sonra, bunun bile tatmin edici olmayan doğasını görürsün, çünkü sürekli öz saygıyı sürdüremezsin. Tüm bu olumlamalar falan, bu zor bir iştir, 

Ve sonra, er ya da geç, kaçınılmaz olarak sana aksini söyleyen şeyler hayatına girer. O an geldiğinde, aniden artık kendini sevmiyorsun ya da sevecek bir benliğin olmadığı için kendinden nefret de etmiyorsun. Olan sadece bu aşamaların sonucu olan aşktır, ve yayılmaktadır. İçten dışa doğru, senden her şeye doğru...

Blogger tarafından desteklenmektedir.