Header Ads

Yardım Etmek Bir Fırsattır | 18 Eylül / 365 Gün Öz Disiplin



Başarılı insanlar her zaman başkalarına yardım etmek için fırsatlar ararlar. Başarısız insanlar ise her zaman "Bundan benim çıkarım ne olacak?" diye sorarlar.


Başkalarına iki şekilde yardım edebilirsin: karşılığında bir şey alma beklentisi olmadan yardım etmek ama yardım etmekten zevk almak ya da bir ödül bekleyerek hesaplı bir şekilde yardım etmek.


Açıkçası, bazı durumlar birbirimize destek olmayı gerektirir. Düzenli bir ticari işlem yürütüyorsan, karşılığında net bir karşılık beklemeden birine yardım etmek aptallık olur.


Ancak, günlük hayatta karşılaşılan pek çok önemsiz durum, diğer yaklaşımı sergilemeyi öğrenmek için birer fırsattır: karşılık beklemeden yardım teklif etmek.


Bu tür bir yardım, öz disiplini öğrenmek için değerli bir alıştırmadır çünkü zor seçimler yaptığında, her zaman gelecekte bir ödül garantin olmayacaktır. 


Yardım etmek için yardım etmek, olumlu bir şeyi ille de hemen bir karşılık için değil, sırf yapmış olmak için yapmanın buna değeceğini öğrenmek açısından güçlü bir egzersizdir.


Tatlıyı atladığında kimse köşeden elinde trompetle fırlayıp ellerini çırparak seni doğru seçimi yaptığın için tebrik etmeyecektir. 


Ancak, tıpkı karşılık beklemeden yardım ederken olduğu gibi, bunu yine de yapmak (başkalarının tebrikleri veya açık onayı olmadan), 


senin için iyi olduğunu bildiğin bir şeyi yaptığın gerçeğinden zevk almayı öğrenmene yardımcı olabilir.


Buna ek olarak, başkalarına yardım etmek için fırsatlar aramak, başarılı bir bireyin - dünyaya daha fazla katkıda bulunmak için sürekli arayış içinde olan bir kişinin - zihniyetini geliştirmene yardımcı olacaktır.


Blogger tarafından desteklenmektedir.