Header Ads

Parçala, Öğren, Çöz | 05 Temmuz / 365 Gün Öz Disiplin



Öğretmenlerinden yardım almadan önce karmaşık problemlerle mücadele etmek zorunda kalan öğrenciler, hemen yardım alan öğrencilerden daha iyi performans göstermiştir.


İşte sana problem çözme becerilerini geliştirmene ve daha ısrarcı olmana yardımcı olabilecek basit bir zihniyet değişikliği: Bir sorunla karşılaştığında, birinden yardım istemeden önce uzun bir süre bu sorunla uğraş.


Bir şeyle başa çıkamadığını fark ettiğin anda hemen dışarıdan yardım arıyorsan, mücadele etme ve sorunu kendi başına çözme fırsatından kendini mahrum bırakıyorsun demektir.


Örneğin, bilgisayarında bir şey düzgün çalışmıyorsa, BT yardımı çağırmadan önce, yanıtları kendin ara ve yalnızca birkaç olası çözümü denediysen ve hiçbir şey işe yaramadıysa yardım al.


Yeni bir beceri öğreniyorsan ve bir şeyi nasıl yapacağını bulamıyorsan, onu parça parça çözmeye çalış. 


Eğer hala çözemiyorsan, öğretmeninden yardım iste.


Hemen yardım isteme dürtüsünü reddederek, öz denetimini de geliştirmiş olursun. 


Dezavantajı, çözemediğin bir problem için birkaç dakikanı boşa harcamaktır. 


İyi tarafı ise kendi yeteneklerine daha fazla güvenmek, daha sabırlı olmak ve yeni bir şeyler öğrenmektir.

Blogger tarafından desteklenmektedir.