Header Ads

"BEN" Mutlak Olanın Kendini Sende Tanımlamasıdır / Neville Goddard 2023 - 03


"Işık" bilinçtir. Bilinç tektir, bilinç biçimlerinin ya da bilinç düzeylerinin lejyonlarında tezahür eder. Her şey olmayan hiç kimse yoktur, çünkü bilinç sonsuz bir dizi düzeyde ifade edilse de, bölünmüş değildir. Bilinçte gerçek bir ayrılık veya boşluk yoktur. BEN'İM bölünemez. Kendimi zengin bir adam, fakir bir adam, dilenci bir adam ya da bir hırsız olarak tasavvur edebilirim ama varlığımın merkezi, özüm, kendime dair sahip olduğum kavram ne olursa olsun aynı kalır. Tezahürün merkezinde, kendi biçimlerinin veya kavramlarının lejyonlarında tezahür eden tek bir BEN vardır ve "Ben o BEN'im."

BEN'İM mutlak olanın kendini tanımlamasıdır, her şeyin dayandığı temeldir. BEN'İM ilk nedendir-özdür. BEN'İM Yaradan'ın kendini sende tanımlamasıdır.

BEN'İM kalıcı bir farkındalık duygusudur. Bilincin tam merkezi BEN'İM duygusudur. Kim olduğumu, nerede olduğumu, ne olduğumu unutabilirim ama BEN OLDUĞUMU unutamam. Kim olduğumu, nerede olduğumu ve ne olduğumu unutma derecem ne olursa olsun, varlığımın farkındalığı baki kalır. BEN, sayısız biçimler arasında her zaman aynı olan şeydir. Nedenin bu büyük keşfi, iyi ya da kötü, insanın aslında kendi kaderinin hakimi olduğunu ve içinde yaşadığı dünyayı belirleyenin kendi kavramı olduğunu ortaya koyar [ve kendi kavramı hayata verdiği tepkilerdir]. 

Başka bir deyişle, eğer bir sağlık sorunu yaşıyorsan, neden hakkındaki gerçeği bilerek, hastalığı temel neden  -maddenin belirli bir düzenlemesinden başka bir şeye atfedemezsin; bu düzenleme [hayata verdiğin tepkiler tarafından üretilmiştir ve] "Ben hastayım" kavramın tarafından tanımlanır. Varsayımla, neden-madde - BEN - yeniden düzenlenir ve bu nedenle yeniden düzenlemesinin onayladığı şeyi ortaya koymalıdır. Bu ilke, ister sosyal, ister finansal, ister entelektüel ya da ruhsal olsun, yaşamının her yönünü yönetir.

BEN, her ne olursa olsun, yaşam olgusunun açıklaması için başvurmamız gereken gerçekliktir. Varlığının biçimini ve manzarasını belirleyen BEN'in kendisi hakkındaki kavramıdır. Her şey onun kendisine karşı tutumuna bağlıdır; kendisi için doğru olduğunu onaylamayacağı şey onun dünyasında uyanamaz. Yani, "Ben güçlüyüm", "Ben güvendeyim", "Ben seviliyorum" gibi kendine dair kavramların, içinde yaşadığın dünyayı mayınlar. Başka bir deyişle, "Ben bir erkeğim, ben bir babayım, ben bir Amerikalıyım" dediğinde, farklı BEN'ler tanımlamıyorsun; tek bir neden-madde olan BEN'in farklı kavramlarını ya da düzenlemelerini tanımlıyorsun. Doğa olaylarında bile, eğer ağaç dile gelseydi, "Ben bir ağacım, bir elma ağacıyım, verimli bir ağacım" derdi.

Bilincin tek ve yegâne gerçeklik olduğunu bildiğinde - kendini iyi, kötü ya da kayıtsız bir şey olarak algıladığında ve kendini algıladığı şey haline geldiğinde - ikinci nedenlerin zulmünden, kendi zihninin dışında yaşamını etkileyebilecek nedenler olduğu inancından kurtulursun.

Bireyin bilinç durumunda yaşam fenomenlerinin açıklaması bulunur. Eğer insanın kendisi hakkındaki kavramı farklı olsaydı, dünyasındaki her şey farklı olurdu. Kendisiyle ilgili kavramı ne ise, dünyasındaki her şey de o olmalıdır.

Sadece tek bir BEN vardır ve sen de Öz'ünde o BEN'sin. Ve BEN sonsuzken, sen, kendine dair kavramınla, sonsuz BEN'in yalnızca sınırlı bir yönünü sergiliyorsun.

Blogger tarafından desteklenmektedir.