Header Ads

Asıl Öğrenmemiz Gerekenler Okullarda Yok / Bob Proctor 2023 - 02


Bir gün coşkulu bir deneyim yaşadım ve kafamdaki her şey değişmeye başladı. Neden böyle davrandığımı bilmiyordum. Neden kazandığımı bilmiyordum. Resmi bir eğitimim ya da iş deneyimim yoktu. "Bunu çözeceğim" diye düşündüm. Neden başarılı olduğumu bulacağım."

Cevabı bulmak için dokuz buçuk yıl bilinçli ve kasıtlı bir şekilde odaklanmam gerekti. Bulduğumda ise tek yapmak istediğim çalışmaktı. Bina bakım işindeydim; bir ofisi temizlemeye başlamıştım ve sonunda birçok farklı şehirde birçok ofisi temizlemeye başladım. Oradan ayrıldım ve Nightingale-Conant Corporation'da çalışmaya başladım. Yılda 1 milyon dolardan fazla kazanırken 18.000 dolara düştüm. Beş yıl sonra 33.000 dolar kazanıyordum.

Ellerindeki malzeme nedeniyle orada çalışmama izin vermeleri için onlara para ödemeye hazırdım. Earl Nightingale ve Lloyd Conant'ın tam anlamıyla birer dahi olduğunu düşünüyordum; yaptıkları şey aklımı başımdan almıştı. Onların yaptıklarını yapan başka kimseyi tanımıyordum. Öğrenmek istedim ve öğrendim de. Onları bir bilim adamı gibi inceledim. İşte o zaman noktaları birleştirmeye başladım.

Buhran döneminde doğdum ve ben sadece altı yaşındayken tüm dünya savaşa girdi; her şey karneye bağlandı. Kötü haberlerden başka bir şeyin olmadığı ilginç zamanlar yaşadım. Kimse bir çocuğun zihnini geliştirmekle ilgilenmiyordu. Annem üç çocuk büyütüyordu, yani asıl mesele geçinmekti.

1961 yılında küçük pilli pikabımda Earl Nightingale'in kayıtlarını dinlemeye başladım ve duramadım. Earl Nightingale gibi konuşan birini daha önce hiç duymamıştım. O zamandan beri bu materyale kilitlendim; 1961'den bugüne kadar üzerinde çalışmayı hiç bırakmadım.

Farkındalık Geliştirme

Bu materyal okullarda ve hatta daha öncesinde öğretilmelidir. Aslında bunu bir bebeğe bile öğretebilirsin. Bizler halk olarak aklın gelişimine kafayı takmış durumdayız ve farkındalığın gelişimini göz ardı ediyoruz.  Bir kişi iki ya da üç konuda doktora yapmış olabilir ama nasıl para kazanacağını, nasıl iş kuracağını ya da kişisel olarak nasıl gelişeceğini bilmiyor olabilir.

Farkındalık işin anahtarıdır. İnanıyorum ki, Allah'la, sonsuz zekayla olan birliğimizin farkına varmak istiyoruz. Ne kadar farkında olursak, bu sonuçlarımıza da o kadar yansır. Farkındalık eksikliği de sonuçlarımıza yansır.

Earl'ün en ünlü programlarından biri, hakkında düşündüğün şey haline geldiğini söylediği The Strangest Secret (En Tuhaf Sır) idi. Bu fikri ne kadar çok araştırırsan, o kadar derinleşir. Ben bunu biraz daha ileri götürerek, düşüncelerimi nasıl seçtiğimle kendimi frenlediğimi ekledim.

Evrenin değiştirebileceğim tek bir parçası olduğunu ve bunun da kendimiz olduğunu anlayarak işe başlamalıyız. Başka hiçbir şeyi değiştiremeyiz. Etrafımızdaki koşulları veya durumları değiştiremeyiz. Olan bitene uyum sağlamalı ve devam etmeliyiz ama aynı zamanda karşılaştığımız dışsal durumlardan daha büyük olduğumuzu da anlamalıyız. Dıştan gelen şeylere gerçekten çok fazla zaman ayırmıyorum, çünkü geçip gidiyorlar ve başka bir şey yine gelecek.

Eğer izin verirsek, dışarıda her zaman bizi kontrol edecek bir şey vardır. Ben buna izin vermeyi seçmiyorum. Kendimi kontrol ediyorum.

Dahası, mesele sadece ne düşündüğümüz değil; neyi içselleştirdiğimizdir, çünkü bir şeyi içselleştirmeden de düşünebilirsin. Bu düşünceleri içselleştirmen, onları duygusallaştırman gerekir, yoksa sana hiçbir faydası olmaz. Onları yalnızca bilinç düzeyinde tutarsan, zenginlik düşünüp yoksulluk içinde yaşayabilirsin. Zenginlik düşüncelerini içselleştirmediysen, yoksulluk içinde kalmaya devam edersin.

İlham verici yazar ve konuşmacı Neville Goddard bunu çok iyi ifade etmiştir: Geleceğin, koşulları akıllıca ve bilinçli bir şekilde inşa eden kişinin hayal gücünde şimdiki zaman haline gelmesi gerektiğini söylemiştir. Bize başka hiçbir yaşam formuna verilmemiş zihinsel yetiler verildi; dünyadaki diğer tüm küçük yaratıklar çevrelerinde tamamen evlerinde gibidirler; uyum sağlarlar. Bizler tamamen yönümüzü şaşırmış durumdayız çünkü bize çevremizi inşa edebilecek zihinsel yetiler verildi ama eğitim sistemimizi baştan sona gözden geçirdiğinde bu yüksek yetiler hakkında hiçbir şey öğrenemezsin.

Hafıza, algı, irade, akıl, hayal gücü, sezgi - bunlar olağanüstü güçlerdir, ancak nasıl çalıştıklarını anlıyor muyuz? Son zamanların en çok satan yazarı Wayne Dyer'ın dediği gibi, "Bir şeye bakış açını değiştirdiğinde, baktığın şey de değişir." Algını değiştirirsen, dünyanı da değiştirirsin. Mükemmel bir hafızamız var; mükemmel bir sezgimiz var; tüm yüksek yetilerimiz mükemmel. Geliştirilmeye ihtiyaçları var ama bize bunlara sahip olduğumuz öğretilmiyor, dolayısıyla bunları nasıl kullanacağımız da öğretilmiyor. Hayal gücü sadece oynanacak bir şey değildir. Gördüğümüz her şey, etrafımızdaki dünya, önce hayal gücünde var olmuş ve sonra fiziksel sonuçlara dönüşmüştür. Dünya yasalara göre işler.

Havacılık ve uzay mühendisi Wernher von Braun bunu çok iyi ifade etmiştir. John Kennedy ona, "Bir insanı aya taşıyacak ve sonra onu güvenli bir şekilde dünyaya geri getirecek bir roket yapmak için ne gerekir?" diye sorduğunda von Braun, "Bunu yapma isteği" diye cevap vermiştir.

İrade yüksek yetilerimizden biridir. Dışarıdaki tüm dikkat dağıtıcı unsurları dışarıda bırakarak tek bir fikri zihnimizin ekranında tutmamızı sağlar. Tek bir fikre odaklandığında, o fikrin şekillenmesi gerekir. Andrew Carnegie'nin gözlemlediği gibi, zihinde tutulan, vurgulanan, korkulan ya da saygı duyulan herhangi bir fikir, hemen kendisini mevcut en uygun ve yerinde bir biçimde giydirmeye başlayacaktır. Evrenin ilk yasalarından biri, enerjinin sürekli dönüşümüdür: enerjiler sonsuza dek forma girer, formdan geçer ve tekrar formdan çıkar.

Enerji ve Form

Açık bir günde gökyüzüne baktığında küçük bir bulutun toplandığını görebilirsin. Şekillenmeye başlayan bir enerji vardır. Sonra bulut kararmaya ve ağırlaşmaya başlar ve bum! Su ortaya çıkar. Eğer orada yeterince uzun süre durursan, suyun geldiği yere geri döndüğünü görürsün. Enerji kaynağına geri döner: bu bizim için ve kullandığımız her şey için geçerlidir.

Yasalarla yaşıyoruz. Çoğu insan yasaları anlamıyor, bu yüzden de çoğu zaman uyum içinde yaşamıyorlar. Yasaları anladıkça ve yaşamımızı onlarla uyumlu hale getirdikçe, işler doğru yönde ilerlemeye başlar.

Ralph Waldo Emerson sebep-sonuç yasasının kanunların kanunu olduğunu söylemiştir: ne verirsen geri alırsın. Çok fazla iyilik verirsen, çok fazla iyilik alırsın, çünkü kendini onunla uyumlu hale getirirsin.

The Secret ortaya çıktığında çok işe yaradı ama aynı zamanda birçok insanın da kafasını karıştırdı. Çekim yasasına inanıyorlar: onu düşün ve onu kendine çekeceksin. Ancak çekim yasası hakkında konuşan insanların çoğu bunu gerçekten anlamıyor. Çekim yasası ikincil bir yasadır. Birincil yasa titreşim yasasıdır. Bu yasaya göre her şey hareket eder; hiçbir şey durmaz. Bir duygu okyanusunda yaşıyoruz ve bir frekansta düşünüyoruz. Düşünce enerjidir.

Düşündüğün frekans sana neyi çektiğini belirleyecektir, çünkü içinde bulunduğun titreşimi kontrol edecektir. Uyum içinde olmadığın bir şeyi kendine çekemezsin. Eğer bir kişi yoksulsa, hiç parası yoksa, hiç parası olmamışsa ve zengin olacağını düşünüyorsa, tek yapacağı şey yoksulluk içinde kalmak olacaktır. Yoksulluk titreşimi içindedir. İnsanlar bunu anladıklarında ve değiştirdiklerinde, farklı bir dünyadalar ve farklı bir oyun oynuyorlar.

Eğitimin kafamıza bilgi yerleştirmek olduğuna inanıyoruz, ama hiç de öyle değil. Ünlü eğitimci Maria Montessori, "Çocukları okula gönderiyoruz ve onların birer fincan olduğunu düşünüyoruz; fincanı doldurmalarını istiyoruz. Gerçek şu ki, fincanlar zaten dolu." Var olan ve var olacak olan tüm bilgi, tüm güç her yerde mevcuttur. İhtiyacın olan tüm bilgi ve güce zaten sahipsin. Enerji almazsın, onu serbest bırakırsın ve arzuya bırakırsın. Bir arzu duyduğunda, onu gerçekleştirecek enerjiye de sahip olursun.

Ruhsal DNA'mız mükemmeldir. Her birimizin içinde mükemmellik vardır ve bu mükemmellik kendini içimizde ve bizim aracılığımızla ifade etmeye çalışır. Ruh her zaman genişleme ve ifade içindir; her zaman saf ve katıksız ruh olarak kim olduğumuzun özünü gösterir. Her zaman kendini daha büyük bir şekilde ifade etmek ister. Bu yüzden bir şeyler isteriz. Aslında elde etmek değil, büyümek isteriz: "Daha hızlı koşmak istiyorum; daha yükseğe zıplamak istiyorum." Ruh kendini bizim aracılığımızla ifade etmek ister. Bizler ruhani varlıklarız. İnsanların ruhani bir deneyim yaşadıklarını söylediklerini duyarsın. Öyle değildir; onlar fiziksel bir deneyim yaşayan ruhlardır.

İçimizdeki mükemmellik her zaman ifade arayışındadır. Bu yüzden koşarsak daha hızlı koşmak isteriz. Zıplarsak, daha yükseğe zıplamak isteriz. Eğer satış yapıyorsak, daha fazla satış yapmak isteriz. Ne yaptığımız önemli değil; daha fazlasını yapma arzumuz var. Bunun nedenini anlamalıyız.

Blogger tarafından desteklenmektedir.