Header Ads

Samadhi, Cezbe, Ölmeden Önce Ölmek ve Fanafillah / Sadhguru 2023 - 03


Daha sonra arkadaşlarımla o gün dağda olanlar hakkında konuşmaya çalıştığımda tek sorabildikleri "Bir şey mi içtin? Bir şey mi patlattın?" Hayatıma aniden giren bu yeni boyuttan onlar da benim kadar habersizdi.

Bunun ne anlama geldiğini kavramaya başlamadan önce bile, deneyim geri döndü. Bir hafta sonraydı. Ailemle birlikte yemek masasında oturuyordum. İki dakika sürdüğünü sanıyordum ama yedi saat sürmüş. Orada oturuyordum, tamamen farkındaydım, ancak kendim olarak bildiğim "ben" artık orada değildi; diğer her şey oradaydı. Ve zaman tersine döndü.

Ailemin çeşitli üyelerinin omzuma vurarak ne olduğunu sorduklarını ve yemeğimi yemem için ısrar ettiklerini hatırlıyorum. Ben sadece elimi kaldırdım ve gitmelerini istedim. O zamana kadar benim tuhaf yöntemlerime alışmışlardı. Beni yalnız bıraktılar. "Normal" duyularıma geri döndüğümde saat neredeyse sabahın dört on beşiydi.

Bu deneyim daha sık olmaya başladı. Bu olay gerçekleştiğinde, saatlerce ne yemek yiyor ne de uyuyordum. Sadece tek bir noktada sabit bir şekilde oturuyordum. Bir keresinde bu deneyim on üç gün kadar sürdü. Bu ezici ve tarif edilemez durgunluk ve vecd hali başladığında bir köydeydim. Köylüler etrafımda toplandı ve birbirlerine "Ah, samadhi'de olmalı" (yani Hint ruhani geleneklerinde iyi belgelenmiş, bedenin ötesinde olmanın mutluluk verici bir hali, tasavvufta cezbe, ölmeden önce ölmek ya da fanafillah olarak adlandırılan hal) diye fısıldamaya başladılar. Hindistan gibi bir ülkede, varisi oldukları geleneksel bir ruhanilik anlayışı vardı ve benim mavi kotla sarılmış beynimle bu konuda hiçbir fikrim yoktu. O durumdan çıktığımda biri çelenk takmak istedi. Bir başkası ayaklarıma dokunmak istedi. Bu çılgıncaydı; birinin bana bunu yapmak isteyebileceğine inanamıyordum.

Başka bir gün, öğle yemeği yiyordum. Ağzıma bir lokma yemek attım ve aniden patladı. O anda, insan sindiriminin mucizevi simyasını deneyimleyebildim - dışsal bir maddenin, gezegenin bir parçasının benim bir parçam haline geldiği süreç. Hepimiz bunu entelektüel olarak biliyoruz - gezegenin bir parçasının bizi beslediğini ve bedenlerimizin de bir gün, bir zamanlar bizi besleyen aynı dünyayı beslemek için geri döndüğünü. Ancak bu bilgi deneyimsel olarak ortaya çıktığında, kim olduğuma dair temel bakış açımı değiştirdi. Gezegen de dahil olmak üzere etrafımdaki her şeyle olan ilişkim boyutsal bir değişim geçirdi.

Her birimizin içindeki, bir parça ekmeği ya da bir elmayı tek bir öğleden sonra insan bedenine dönüştürebilen o olağanüstü zekânın farkına vardım. Hiç de küçük bir başarı değil! Yaratılışın kaynağı olan bu zekaya bilinçli olarak dokunmaya başladığımda, etrafımda açıklanamaz gibi görünen olaylar meydana gelmeye başladı. Dokunduğum şeyler bir şekilde dönüşüme uğruyordu. İnsanlar bana bakıp gözyaşlarına boğuluyordu. Birçoğu sadece bana bakarak fiziksel ve zihinsel acılardan kurtulduklarını iddia ediyordu. Normal tıbbi bakımla kurtulmamın aylar alacağı durumlardan birkaç saat içinde iyileştiğimi fark ettim. Ancak tüm bunlara çok az önem verdim.

Dış ve iç gerçekliğimi oldukça dramatik bir şekilde dönüştürme yeteneği içimde ve çevremde bugüne kadar devam etti. Bu benim bilinçli olarak başarmaya çalıştığım bir şey değil. Sadece, insan bir kez buradaki varoluşumuzun temeli olan zekanın bu daha derin boyutuyla temasa geçtiğinde, yaşam doğal olarak mucizevi bir hal alıyor.

Yaklaşık altı ila sekiz hafta içinde bu inanılmaz deneyim yaşayan bir gerçeklik haline geldi. Bu süre zarfında, benimle ilgili her şey dramatik bir şekilde değişti. Fiziksel görünüşüm - gözlerimin şekli, yürüyüşüm, sesim, vücudumun hizalanması - o kadar büyük ölçüde değişmeye başladı ki, çevremdeki insanlar da fark etmeye başladı.

İçimde olup bitenler daha da olağanüstüydü. Altı hafta içinde, büyük bir hafıza seli indi - kelimenin tam anlamıyla, yaşam boyu hafıza. Artık tek bir anda içimde milyonlarca farklı şeyin gerçekleştiğinin farkındaydım. Sanki bir kaleydoskop gibiydi. Mantıklı zihnim bana bunların hiçbirinin doğru olamayacağını söylüyordu. İçimde gördüklerim gün ışığından daha netti. Ama içten içe bunun yanlış olduğunu umuyordum. Kendimi her zaman zeki bir genç adam olarak görmüştüm. Birdenbire akılsız bir genç aptala dönüşmüştüm ve bu şaşkınlık bir türlü kabullenemediğim bir şeydi. Ama hafızamın bana söylediği her şeyin doğru olduğunu üzülerek fark ettim.

Bu zamana kadar, hayatımda rasyonel ve mantıklı bir çerçeveye uymayan herhangi bir şeyi kabul etmeyi tamamen reddetmiştim. Yavaş yavaş, nihai zekânın yaşam olduğunu anlamaya başladım. İnsan zekâsı, hayatta kalmayı sağlayan salt bir zekâdır. Ancak gerçek zekâ sadece yaşam ve yaşamın kaynağı olan şeydir. Başka bir şey değildir.

Dünyaya ilahi olanın sevgi olduğu, ilahi olanın şefkat olduğu söylenmiştir. Ancak yaratılışa dikkat edersen, ilahi olanın ya da yaratılışın kaynağı her ne ise, her şeyden önce hayal edebileceğin en yüksek zeka olduğunu fark edersin. Her birimizin içinde titreşen bu her şeye kadir zekâdan faydalanmaya çalışmak yerine, belirli durumlarda faydalı olan ama esasen sınırlı olan mantıksal aklımızı kullanmayı tercih ediyoruz.

Ayrıca başkalarının duygularına karşı daha yüksek bir duyarlılık yaşamaya başladım. Bazen sokakta tanımadığım bir insanı kederli bir halde görmek bile beni ağlatabiliyordu. İnsanların katlanabildiği sefalet hallerine inanamıyordum, oysa ben burada hiçbir neden yokken coşkuyla dolup taşıyordum.

Bana olan şeyin "ruhani" bir şey olduğunu anlamam biraz zaman aldı. Kutsal geleneklerin ve kutsal kitapların nihai deneyim olarak yücelttiği şeyin benim başıma geldiğini anlamaya başladım; aslında bir insanın başına gelebilecek en güzel şeyi deneyimliyordum.

An be an vücudumdaki her hücre isimsiz coşkularla patlıyordu. Şu anda insanlar çocukluğu yüceltiyor çünkü bir çocuk sebepsiz yere gülebilir ve mutlu olabilir. Ama ben yetişkinlikte de coşkulu olmanın mümkün olduğunu gördüm. Bu her insan için mümkün çünkü deneyimleyebileceğimiz her şey kendi içimizde gerçekleşiyor.

Görünüşümdeki fiziksel dönüşümün aslında tüm içsel yapımın yeniden düzenlenmesi olduğunu fark etmeye başladım. İnsan omurgası sadece kötü bir kemik dizilimi değildir; evrenin ekseninin ta kendisidir. Bu sadece sistemini nasıl yeniden düzenlediğine bağlıdır. Benim durumumda, fiziksel olarak yoğun bir insan iken, bedenimi sanki hiç yokmuş gibi taşımayı öğrendim. Fizikselliğim çok rahatladı. Önceleri tüm o yoğunluk bedenimdeydi. İnsanlar bir odaya girdiğimde bunun eylem anlamına geldiğini hissedebiliyordu. Ama şimdi bedenimi farklı şekilde taşımayı öğrendim.

Her insanın içinde sınırlardan hoşlanmayan, sınırsız olmayı arzulayan bir şey vardır. İnsan doğası öyle bir şeydir ki, her zaman şu anda olduğumuzdan daha fazlası olmayı arzularız. Ne kadar çok şey başarırsak başaralım, yine de daha fazlası olmak isteriz. Eğer buna yakından bakarsak, bu özlemin daha fazlası için olmadığını, bu özlemin herkes için olduğunu fark ederiz. Hepimiz sonsuz olmanın peşindeyiz. Tek sorun, bunu taksit taksit istiyor olmamızdır.

Beş metreye beş metrelik bir odacıkta kilitli kaldığını düşün. Ne kadar rahat olursa olsun, oradan kurtulmayı çok isterdin. Ertesi gün, on metreye on metrelik daha büyük bir odaya bırakılsaydın, bir süre kendini harika hissederdin, ancak kısa süre sonra aynı sınırı aşma özlemi geri gelirdi. Ne kadar büyük bir sınır koyduğumuz önemli değildir, bunun bilincine vardığın anda, onu kırma özlemi içgüdüseldir. Doğu'da bu özlem kültürel olarak tüm insan faaliyetlerinin ve çabalarının en yüksek hedefi olarak kabul edilmiştir. Özgürlük her insanın içindeki doğal özlem ve nihai hedefimiz olarak görülür. Bunun bilincinde olmadığımız içindir ki, ister güç, para, sevgi ya da bilgi edinme yoluyla olsun, bu özlemi taksit taksit yerine getirmeye çalışırız. Ya da günümüzün diğer büyük eğlencesi olan alışveriş yoluyla!

İnsan arzusunun belirli bir şey için değil, sadece sınırsızca genişlemek olduğunu fark ettiğim an, içimde belirli bir netlik yükseldi. Herkesin bunu yapabileceğini gördüğümde, bunu paylaşmak istemem çok doğaldı. O zamandan beri tüm amacım bu deneyimi bir şekilde diğer insanlara da yaşatmak, onları bu neşe, özgürlük ve sınırsızlık halinin, yaşamın doğal coşkusuna engel olmadıkları sürece kendilerinden esirgenemeyeceği gerçeğine uyandırmak oldu.

Chamundi Tepesi'ndeki o öğleden sonradan beri benim olan bu esrik esenlik durumu ne uzak bir olasılık ne de boş bir hayaldir. İstekli olanlar için yaşayan bir gerçekliktir. Her insanın doğuştan sahip olduğu bir haktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.