Header Ads

Bu Farklıydı; Diğer Benliğim Uyanmıştı / Napoleon Hill 2023 - 03


Bir öğleden sonra, içinde bulunduğum zorluktan çıkış yolunu bulduğum bir karara vardım. İçimde, temiz hava alabileceğim ve düşünebileceğim "açık alanlara" çıkmak istediğime dair bir his vardı.

Yürümeye başladım ve yedi ya da sekiz mil gitmiştim ki aniden durduğumu hissettim. Birkaç dakika boyunca sanki izlerime yapışmış gibi öylece durdum. Etrafımdaki her şey karanlığa gömüldü. Çok yüksek bir hızda titreşen bir tür enerjinin yüksek sesini duyabiliyordum. Sonra sinirlerim sessizleşti, kaslarım gevşedi ve üzerime büyük bir sakinlik geldi. Atmosfer temizlenmeye başladı ve bunu yaparken, içimden bir düşünce şeklinde gelen bir emir aldım, tarif edebileceğim kadarıyla.

Emir o kadar açık ve netti ki yanlış anlamam mümkün değildi. Özünde şöyle diyordu: "Carnegie'nin önerisiyle başladığın başarı felsefesini tamamlama zamanın geldi.  Hemen eve dön ve kendi zihninden topladığın verileri yazılı metinlere aktarmaya başla." "Diğer benliğim" uyanmıştı.

Birkaç dakika boyunca korkmuştum. Bu deneyim daha önce yaşadıklarıma hiç benzemiyordu. Döndüm ve eve varana kadar hızla yürüdüm. Eve yaklaştığımda üç küçük oğlumun evimizin penceresinden yan evde Noel ağacını süsleyen komşumuzun çocuklarına baktıklarını gördüm.

Sonra o günün Noel arifesi olduğunu hatırladım. Dahası, daha önce hiç bilmediğim kadar derin bir üzüntüyle evimizde Noel ağacı olmayacağını hatırladım. Çocuklarımın yüzündeki hayal kırıklığı ifadesi bana bu gerçeği acı bir şekilde hatırlattı.

Eve girdim, daktilomun başına oturdum ve hemen başarı ve başarısızlığın nedenlerine ilişkin yaptığım keşifleri yazıya dökmeye başladım. İlk kâğıdı daktiloya yerleştirirken, birkaç saat önce kırda içime dolan o garip hisle sözüm kesildi ve aklıma şu düşünce geldi:

"Hayattaki misyonun dünyanın ilk bireysel başarı felsefesini tamamlamaktır. Görevinden kaçmak için boşuna uğraşıyorsun, her çaban sana başarısızlık getirdi. Sen mutluluğu arıyorsun. Bu dersi bir kez ve sonsuza kadar öğren, mutluluğu ancak başkalarının bulmasına yardım ederek bulacaksın! İnatçı bir öğrenciydin. İnatçılığından hayal kırıklığı yoluyla kurtulman gerekiyordu. Bundan birkaç yıl sonra tüm dünya, milyonlarca insanın senin tamamlamaya yönlendirildiğin felsefeye ihtiyaç duyacağı bir deneyim yaşamaya başlayacak. Yararlı hizmetlerde bulunarak mutluluğu yakalamak için büyük fırsatın gelmiş olacak. Çalışmaya başla ve başladığın el yazmalarını tamamlayıp yayınlayıncaya kadar durma."

Nihayet hayatın gökkuşağının sonuna geldiğimin bilincindeydim ve mutluydum!

Şüphe Ortaya Çıkıyor

"Büyü", eğer deneyim denebilirse, geçti gitti. Yazmaya başladım. Kısa bir süre sonra "mantığım" bana aptalca bir işe kalkıştığımı söyledi. Düşmüş ve neredeyse tükenmiş bir adamın kişisel başarı felsefesi yazmaya kalkışması fikri bana o kadar gülünç geldi ki, belki de küçümseyerek güldüm.

Sandalyemde kıvrandım, parmaklarımı saçlarımda gezdirdim ve yazmaya başlamadan önce daktilomdan kâğıdı çıkarmamı kendimce haklı çıkaracak bir mazeret üretmeye çalıştım, ama devam etme dürtüsü bırakma arzusundan daha güçlüydü. Görevimle uzlaştım ve devam ettim.

"Devam etme dürtüsü, bırakma arzusundan daha güçlüydü."

Bırakmak istediğin ama bir şeyin seni devam etmeye ittiği o zamanı hatırlıyor musun? Bu senin "diğer benliğin" olabilir.

Şimdi geriye dönüp baktığımda, tüm olup bitenlerin ışığında, içinden geçtiğim o küçük sıkıntı deneyimlerinin, tüm deneyimlerim arasında en şanslı ve kazançlı olanları olduğunu görebiliyorum. Kılık değiştirmiş nimetlerdi çünkü beni bir işe devam etmeye zorladılar ve sonunda bana, daha önceki herhangi bir plan ya da amaçta başarılı olsaydım olabileceğimden daha fazla dünyaya faydalı olma fırsatı getirdiler.

Yaklaşık üç ay boyunca bu el yazmaları üzerinde çalıştım ve 1924 yılının ilk aylarında tamamladım. Tamamlanır tamamlanmaz, kendimi yeniden büyük Amerikan iş oyununa geri dönme arzusunun cazibesine kapılmış hissettim.

Bu cazibeye kapılarak Cleveland, Ohio'daki Metropolitan Business College'ı satın aldım ve kapasitesini arttırmak için planlar yapmaya başladım. 1924'ün sonunda, yeni dersler ekleyerek, okulun daha önceki rekorunun neredeyse iki katı iş yapana kadar geliştirdik ve genişlettik.

Yine hoşnutsuzluk tohumları kanımda kendini hissettirmeye başladı. Yine bu tür bir çabada mutluluğu bulamayacağımı biliyordum. İşi ortaklarıma devrettim ve konferans platformuna çıkarak önceki yıllarımı adadığım başarı felsefesi üzerine dersler vermeye başladım.

Bir gece Canton, Ohio'da konferans vermek için yer ayırtmıştım. Kader ya da ne kadar karşı koymaya çalışırlarsa çalışsınlar bazen insanların kaderini şekillendiren şey her neyse, yine devreye girdi ve beni acı bir deneyimle yüz yüze getirdi.

Canton'daki dinleyicilerim arasında Canton Daily News'un yayıncısı Don R. Mellett de vardı. Bay Mellett o gece anlattığım bireysel başarı felsefesiyle o kadar yakından ilgilendi ki, ertesi gün beni kendisini görmeye davet etti.

Bu ziyaret, Bay Mellett'in Daily News'in yayıncılığından istifa etmeyi ve üzerinde çalıştığım felsefenin iş ve yayın sorumluluğunu üstlenmeyi planladığı bir sonraki Ocak ayının ilk günü gerçekleşecek olan bir ortaklık anlaşmasıyla sonuçlandı.

Ancak Temmuz 1926'da Bay Mellett, yeraltı dünyasından Pat McDermott ve Canton, Ohio'dan bir polis memuru tarafından öldürüldü ve her ikisi de ömür boyu hapse mahkum edildi. Mellett, gazetesinde içki kaçakçıları ile Canton polis teşkilatının bazı üyeleri arasındaki ilişkiyi ifşa ettiği için öldürülmüştü. 

Blogger tarafından desteklenmektedir.