Header Ads

Şu Yaşımda Hiçbir Becerim ve Beklentim Yok / Napoleon Hill 2023 - 04


Bay Mellett'in ölümünün ertesi sabahı telefonla arandım ve tanımadığım bir kişi tarafından Canton'dan ayrılmak için bir saatim olduğu, bu bir saat içinde kendi isteğimle gidebileceğim, ancak daha fazla beklersem muhtemelen bir tabutla gideceğim bildirildi. Bay Mellett ile olan iş ilişkim belli ki yanlış anlaşılmıştı. Katilleri, gazetelerinde yaptığı ifşaatla doğrudan bağlantılı olduğuma inanmışlardı.

Bir saatlik sürenin dolmasını beklemedim, hemen otomobilime atlayıp Batı Virginia dağlarındaki akrabalarımın evine gittim ve katiller hapse atılana kadar orada kaldım.

Bu deneyim, Bay Carnegie tarafından insanı düşünmeye zorlayan "acil durum" olarak tanımlanan kategoriye giriyordu. Hayatımda ilk kez sürekli korkunun acısını tattım. Birkaç yıl önce Columbus'ta yaşadığım deneyim zihnimi şüphe ve geçici kararsızlıkla doldurmuştu, ama bu seferki zihnimi yok edemediğim bir korkuyla doldurmuştu. Saklandığım süre boyunca geceleri evden nadiren çıktım ve dışarı çıktığımda elim ceketimin cebindeki otomatik tabancanın üzerindeydi, emniyet mandalı hemen harekete geçmek için açıktı. Eğer saklandığım evin önünde yabancı bir otomobil durursa, bodruma iniyor ve bodrum pencerelerinden içindekileri dikkatle inceliyordum. Birkaç ay bu tür deneyimleri yaşadıktan sonra sinirlerim bozulmaya başladı. Cesaretim beni tamamen terk etmişti. Başarısızlığın ve başarının nedenlerini araştırdığım uzun yıllar boyunca beni yüreklendiren hırs da gitmişti.

Yavaş yavaş, adım adım, bir daha asla çıkamayacağımdan korktuğum bir uyuşukluk haline girdiğimi hissettim. Bu duygu, aniden bataklığa adım atan ve kendini kurtarmak için gösterdiği her çabanın onu daha da derine götürdüğünü fark eden birinin yaşadığı duyguya çok benziyor. 

“Korku kendi kendini üreten bir bataklıktır.”

Eğer yapımda delilik tohumu olsaydı, kesinlikle ölümle yaşadığım o aylar boyunca filizlenirdi. Aptalca kararsızlıklar, kararsız hayaller, şüphe ve korku gece gündüz zihnimi meşgul ediyordu.

Karşılaştığım "acil durum" iki açıdan felaketti. Birincisi, doğası gereği beni sürekli bir kararsızlık ve korku içinde tutuyordu. İkincisi, gizleme zorunluluğu, doğal olarak endişeye ayırdığım zamanın ağırlığıyla birlikte beni tembellik içinde tuttu.

Muhakeme gücüm neredeyse felç olmuştu. Kendimi bu ruh halinden kurtarmam gerektiğini fark ettim. Ama nasıl? Daha önceki tüm acil durumların üstesinden gelmeme yardımcı olan beceriklilik tamamen uçmuş ve beni çaresiz bırakmış gibi görünüyordu.

Bu noktaya kadar yeterince ağır olan zorluklarıma, diğerlerinin toplamından daha acı verici görünen bir başkası eklendi.  Bu, geçmiş yıllarımın büyük bir bölümünü gökkuşağının peşinde koşarak, başarının nedenlerini araştırarak geçirdiğimi ve şimdi kendimi "başarısız" olarak yargıladığım 25.000 kişiden daha çaresiz bulduğumu fark etmemdi.

Bu düşünce neredeyse çıldırtıcıydı. Dahası, son derece aşağılayıcıydı, çünkü ülkenin dört bir yanında, okullarda, kolejlerde ve iş örgütleri önünde dersler veriyor, diğer insanlara başarının on yedi ilkesini nasıl uygulayacaklarını anlatıyordum, oysa burada kendim bile bunları uygulayamıyordum. Bir daha asla dünyanın karşısına güven duygusuyla çıkamayacağımdan emindim.

Aynada kendime her baktığımda yüzümde kendimi küçümseyen bir ifade fark ediyordum ve nadiren de olsa aynadaki adama yazdırılamayacak şeyler söylüyordum. Kendimi, başkalarına başarısızlıkları için kendilerinin başarıyla uygulayamayacakları bir çare öneren şarlatanlar kategorisine koymaya başlamıştım.

Bay Mellett'i öldüren suçlular yargılanmış ve ömür boyu hapse gönderilmişlerdi; bu nedenle, onlar yüzünden saklandığım yerden çıkıp tekrar işimin başına geçmem tamamen güvenliydi. Ancak ortaya çıkamadım, çünkü şimdi beni saklanmaya gönderen suçlulardan daha korkunç koşullarla karşı karşıyaydım.

Bu deneyim, sahip olduğum tüm inisiyatifi yok etmişti. Kendimi bir kabus gibi görünen iç karartıcı bir etkinin pençesinde hissediyordum. Hayattaydım; hareket edebiliyordum ama Bay Carnegie'nin önerisiyle kendim için belirlediğim hedefi aramaya devam edebileceğim tek bir hareket bile düşünemiyordum. Hızla kayıtsızlaşıyordum, sadece kendime karşı değil, daha da kötüsü, "acil durumum" sırasında bana sığınak sağlayanlara karşı da huysuzlaşıyor ve hırçınlaşıyordum.

Hayatımın en büyük acil durumuyla karşı karşıyaydım. Benzer bir deneyim yaşamadıysan, nasıl hissettiğimi bilmen mümkün değil. Bu tür deneyimler tarif edilemez. Anlaşılmaları için hissedilmeleri gerekir.

"Muhakeme gücüm neredeyse felç olmuştu."

Önce fiziksel zarar görme korkusuyla, sonra da bu korkuyla felç olmuş olmanın utancıyla felç olmuştum.  Sen hiç benzer duygularla felç oldun mu? Kendi "acil durumunla" karşı karşıya kaldığında, korku seni motive edebilir ya da felç edebilir. Bir seçeneğin olduğunu kabul ederek ve korkularına olumlu tepki vererek hayatını kalıcı olarak daha iyi hale getirebilirsin. Bugün pek çok insan aynı öfke duygularını, ardından gelen sinirlilik ve zayıflatıcı kayıtsızlık hissini yaşıyor olabilir. Mali durumlarındaki ya da kişisel yaşamlarındaki belirsizlik nedeniyle cesaretleri kırılmış ve özgüven eksikliği hissediyor olabilirler. Öfkeli olabilirler ve bu öfkenin onları felç etmesine izin verebilirler. 

Böyle genç bir adamla bir konuşma yaptım. "30 yaşındayım" dedi, "ve pazarlanabilir hiçbir becerim ya da beklentim yok." Durumunu değiştirmek üzere harekete geçmemek için milyonlarca bahanesi vardı. Harekete geçmediği sürece hiçbir şeyin değişmeyeceğini belirttim. "Bir şeyleri değiştirmek için çaba göstermezsen," dedim, "bir yıl içinde tek fark 31 yaşında olman ve pazarlanabilir hiçbir becerin ya da beklentin olmaması olacak." Bu kalıp sana tanıdık geliyor mu, kendin ya da değer verdiğin biri için? Bu felci nasıl kırarsın? 

Sonraki bölümde korku ve kayıtsızlığının üstesinden nasıl geldiğimi ve iyileşmek ve hayatımda başarı inşa etmek için umut, ilham ve motivasyonu nasıl bulduğumu paylaşacağım.

Blogger tarafından desteklenmektedir.